SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę w telewizji 2011. Unilever wydał mniej o 38 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, która zarobiła 1 708 mln zł. Najwięcej na reklamę w telewizji wydały Unilever, Polkomtel i PTK.

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w okresie styczeń-lipiec 2011 roku* wyniosły 1 708 mln zł i były o 9,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 676 mln zł (o 3,5 proc. więcej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 163 mln zł, czyli o 3,3 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 1,1 proc. do poziomu 799 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 317 mln zł i były o 2,1 proc. niższe niż rok temu.

Wpływy reklamowe czterech największych nadawców wyniosły w okresie styczeń-lipiec 2011 roku 5,34 mld zł, w porównaniu do 5,76 mld zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wydatki reklamowe według stacji
  I-VII* 2011 ZMIANA
Polsat 1 708 085 659 zł 9,3%
TVN 1 676 641 145 zł 3,5%
TVP1 1 163 768 416 zł -3,3%
TVP2 799 980 568 zł 1,1%
VIVA Polska 317 774 910 zł -2,1%
AXN 241 446 502 zł -12,6%
Discovery 182 886 910 zł 31,9%
TV4 172 770 370 zł 26,1%
TVN 24 172 262 858 zł 7,5%
MTV Polska 146 680 560 zł -4,7%
TVP INFO 114 151 038 zł 19,3%
Disney XD 111 958 930 zł 35,3%
TV Puls 91 569 817 zł -71,1%
TVN Siedem 91 524 609 zł 10,9%
Cartoon Network 87 895 040 zł 81,7%
13TH STREET 75 770 275 zł -13,9%
National Geographic Channel 75 646 875 zł 17,9%
Animal Planet 72 591 225 zł 17,2%
Disney Channel** 70 108 290 zł  
TVN Style 68 003 680 zł -2,3%

 

  I-VII* 2010
TVN 1 619 216 669 zł
Polsat 1 562 299 347 zł
TVP1 1 203 909 582 zł
TVP2 791 100 662 zł
VIVA Polska 324 679 075 zł
TV Puls 317 394 827 zł
AXN 276 152 593 zł
4fun TV 189 170 760 zł
TVN 24 160 225 516 zł
MTV Polska 153 866 860 zł
Discovery 138 617 400 zł
TV4 137 015 825 zł
TVP INFO 95 668 424 zł
13TH STREET 88 026 360 zł
Disney XD 82 759 840 zł
TVN Siedem 82 516 465 zł
TVN Style 69 594 232 zł
Kino Polska 65 753 605 zł
National Geographic Channel 64 161 085 zł
Animal Planet 61 940 720 zł



Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały do lipca 2011 r. firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, Procter i PTC.   

  I-VII* 2011
UNILEVER POLSKA 317 026 336 zł
POLKOMTEL 237 275 473 zł
PTK CENTERTEL 224 501 676 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA 211 590 792 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 210 068 854 zł
NESTLE POLSKA 189 265 905 zł
DANONE 180 113 361 zł
AFLOFARM 177 991 171 zł
L'OREAL POLSKA 147 590 591 zł
P4 126 532 500 zł
US PHARMACIA 124 578 739 zł
FERRERO POLSKA 121 235 538 zł
HENKEL POLSKA 117 738 399 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 115 990 677 zł
MARS POLSKA 113 384 487 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND) 103 912 334 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 97 843 965 zł
GRUPA ŻYWIEC 84 027 404 zł
KRAFT FOODS POLSKA 79 624 980 zł
HASCO-LEK 76 471 143 zł
 
  I-VII* 2010
UNILEVER POLSKA 515 354 385 zł
POLKOMTEL 285 461 328 zł
NESTLE POLSKA 234 554 312 zł
DANONE 231 499 525 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA 217 747 473 zł
PTK CENTERTEL 209 600 905 zł
L'OREAL POLSKA 184 136 571 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 169 594 666 zł
HENKEL POLSKA 167 971 034 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND) 151 397 146 zł
US PHARMACIA 146 073 271 zł
P4 125 527 160 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 113 544 081 zł
FERRERO POLSKA 113 418 953 zł
AFLOFARM 106 258 269 zł
MARS POLSKA 92 417 606 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 78 635 815 zł
KRAFT FOODS POLSKA 74 162 478 zł
METRO GROUP 70 041 738 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 69 094 601 zł



* dane do 24.07
 ** monitoring reklamowy od kwietnia br.
 

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę w telewizji 2011. Unilever wydał mniej o 38 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
Podobno na dwa dni przed zdjeciami SKOK Stefczyka zerwal zdjecia do reklamy ze Zmijewskim w Warszawie mimo iz wszystko bylo gotowe. Ciekawe dlaczego? Moi informatorzy twierdza ze sie przeliczyli z budzetem. To ciekawa informacja dla klientow tego "banku". Sprawdzcie to?
0 0
odpowiedź