Wyrazisty „Wprost” z Tomaszem Lisem
- To jest człowiek, który potrafi stworzyć i prowadzić zespół, choć robi to stanowczą i twardą ręką – tak opisuje Tomasza Lisa, nowego naczelnego „Wprost”, Michał M. Lisiecki wydawca tego tygodnika.
Tomasz Lis od wtorku jest nowym redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”). Zastąpił na tym stanowisku Katarzynę Kozłowską, którą pełniła obowiązki naczelnej od lutego br., kiedy to z tygodnikiem rozstał się Stanisław Janecki.
Jaki będzie „Wprost” pod nowym kierownictwem? - Gotowa jest strategia, teraz musi zostać ona zrecenzowana przez zespół redakcyjny i jego nowe kierownictwo, bo to oni będą musieli te pomysły zaimplementować – odpowiada na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes AWR „Wprost” i Platformy Mediowej Point Group.
Wydawca nie ukrywa, że zależy mu na wzroście sprzedaży tygodnika „Wprost”. Zaznacza jednak, że ma świadomość iż zmiany będą wymagać czasu. - My mamy pewne oczekiwania, ale to od całego zespołu, a nie tylko od jednej osoby będzie zależało jaki będzie tygodnik „Wprost” – tłumaczy Lisiecki. - Już dziś, podczas wystąpienia na kolegium redakcyjnym, widziałem, że Tomasz Lis jest osobą wyrazistą i że linia tygodnika także taka właśnie będzie – dodał wydawca.
Wraz z Lisem do redakcji pisma dołączyli: Tomasz Plata (był m.in. redaktorem naczelnym miesięcznika "City Magazine", kierował działem kultury "Newsweeka" i tworzył sobotni "Magazyn" w "Dzienniku" ), Łukasz Ramlau (b. sekretarz redakcji "Gazety Wyborczej" i redaktor w magazynie "Duży Format ) i Aleksandra Karasińska (była szefowa redakcji "Wydarzeń" w Polsacie oraz wydawca w TVN i TVN 24). Informacje o tym, jakie funkcje obejmą oni w redakcji, wydawca ma podać w terminie późniejszym (więcej na ten temat).
Tomasz Lis obecnie prowadzi w TVP 2 autorski program publicystyczny „Tomasz Lis na żywo”. Swoja karierę zaczynał w TVP, później pracował także w TVN i Polsacie.
Jak na objecie przez Tomasza Lisa stanowiska redaktora naczelnego tygodnika „Wprost” zareagował zarząd TVP? - Zarząd dowiedział się o wspomnianej sprawie z mediów. Wszystkie związane z tym kwestie powinny być tematem rozmowy między TVP a Panem Lisem – wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Stanisław Wojtera, rzecznik prasowy TVP.
Z Tomaszem Lisem nie udało nam się wczoraj skontaktować.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Wprost” w I kwartale br. wyniosła 79 603 egz. I była mniejsza aż o 28,5 proc. w stosunku do I kwartału 2009 r. (dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: Wyrazisty „Wprost” z Tomaszem Lisem
Co było do przewidzenia ;-)