Wysoka skuteczność e-mailingu
Według badania TNS OBOP e-mailing zajmuje w oczach praktyków drugą pozycję pod ...
Według badania TNS OBOP e-mailing zajmuje w oczach praktyków drugą pozycję pod względem skuteczności w rankingu narzędzi marketingu bezpośredniego.
W 2002 roku marketing bezpośredni stosowało 77% firm, natomiast w bieżącym roku zamierza z nich skorzystać 82%. Według ankietowanych przez TNS OBOP użytkowników najważniejszą rolę wśród narzędzi marketingu bezpośredniego odgrywają przesyłki bezpośrednie (37%), telemarketing i e-mailing (po 15%) oraz ogłoszenia zwrotne w prasie (10%).
Jednocześnie, według użytkowników, najbardziej efektywne są przesyłki bezpośrednie (75% wskazań), e-mailing (66%), dystrybucja przez stronę www (59%) oraz ogłoszenia zwrotne (48%). Mniejszą efektywność przypisuje się reklamie online (40%), telemarketingowi (38%) i sprzedaży katalogowej (30%).
Najczęściej narzędzia marketingu bezpośredniego stosują branże: przemysłowa (17%), spożywcza (15%), turystyczna (14%) a po nich plasuje się motoryzacja (10%), telekomunikacja (9%) i finanse (6%).
Dołącz do dyskusji: Wysoka skuteczność e-mailingu