Wzrost wydatków na reklamę w Europie
Pomimo spowolnienia gospodarczego, wydatki reklamowe na naszym kontynencie zwiększą się w bieżącym roku o 4 procent.
Taką prognozę we wspólnym raporcie przedstawiły organizacje World Advertising Research Centre (WARC) i Advertising Association, według których do wzrostu w głównej mierze przyczyni się olimpiada w Pekinie oraz Piłkarskie Mistrzostwa Europy na boiskach Austrii i Szwajcarii - informuje serwis Brand Republic.
Z kolei na rynku amerykańskim, dzięki trwającej kampanii prezydenckiej, wzrost ma być nieco wyższy i wyniesie 4,4 procenta. Sytuacja ma się jednak odwrócić w roku 2009, kiedy w Europie wydatki reklamowe zwiększą się o 3,8 procenta, a za oceanem o 3,1 procenta.
WARC i Advertising Asscoiation prognozują również, że tegoroczny wzrost w dużej mierze zostanie uzyskany dzięki internetowi, gdzie wydatki reklamowe wzrosną na rynku europejskim o ponad 30 procent. Raport zakłada również szybki rozwój na rynku reklamy zewnętrznej.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na reklamę w Europie