Cannes Lions: reklama Hyundaia z BTS najpopularniejsza na YouTube
Z okazji trwającego właśnie festiwalu kreatywności Cannes Lions YouTube przygotował zestawienie "YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition". Miejsce pierwsze zajęła minimalistyczna reklama Hyundaia z udziałem koreańskiego zespołu BTS, przygotowana z okazji Dnia Ziemi.
Lista "YouTube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition" prezentuje spoty, które cieszyły się największą popularnością na YouTube w okresie od 1 czerwca 2020 do 31 maja 2021 roku. Wszystkie reklamy zostały wyświetlone łącznie ponad 635 milionów razy.
YouTube Ads Leaderboard: Cannes Edition to coroczne, specjalne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez użytkowników YouTube na świecie, prezentowane z okazji Międzynarodowego Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający liczbę obejrzeń, czas oglądania wideo oraz tego, jaka część filmu została obejrzana.
TOP10: "YouTube Ads Leaderboard 2021 Cannes Edition"
Ranking otwiera reklama "Hyundai x BTS | For the Earth", stworzona specjalnie z okazji Dnia Ziemi. W spocie wystąpił najbardziej znany k-popowy zespół na świecie, czyli BTS. Jednocześnie wideo promuje serię napędzanych wodorem samochodów koreańskiej marki Hyundai. Za kreację odpowiada agencja Innocean Worldwide.
Na drugim miejscu uplasował się klip egipskiego oddziału Orange pod nazwą "Orange - Ramadan 2020 “The Norms of Life”, który podkreśla znaczenie technologii w czasie pandemii, kiedy bliscy sobie ludzie, musieli być często daleko od siebie. Na szczęście mogli pozostawać w kontakcie dzięki wideorozmowom. Reklama została wyprodukowana przez agencję Leo Burnett, a za zakup mediów odpowiadała agencja UM-IPG.
Na podium znalazła się także reklama Amazona "Amazon’s Big Game Commercial: Alexa’s Body", zaprezentowana w trakcie finału Super Bowl. W spocie aktor Michael B. Jordan został przedstawiony jako idealne uosobienie asystenta głosowego Alexa według pracownicy firmy. Wyobraża sobie ona aktora, który towarzyszy jej niemal w każdej czynności w ciągu dnia. Domem mediowym zaangażowanym w zakup mediów był Rufus Global, za kreację odpowiadała agencja Lucky Generals.
Miejsce czwarte to reklama telefonu "OPPO F17 Pro - Diwali Edition | #BeTheLight To Spread The Light", prezentująca packshoty produktu.
Kolejna reklama to "Nike You Can't Stop Us", która podkreśla moc sportu i sportowców, którzy - nawet w czasach pandemii - są “nie do zatrzymania”. Stworzyła ją agencja Wieden + Kennedy, a media kupiła agencja Within.
Krótkometrażowy film animowany LOST & CROWNED | A Clash Short Film, będący promocją fińskiej gry Clash of Clans, zajął w rankingu szóste miejsce.
Utytułowany tenisista Roger Federer oraz zdobywca Oscara, legendarny Robert De Niro, spotkali się w reklamie promującej wypoczynek w Szwajcarii "No Drama", która zajęła siódme miejsce w zestawieniu. Kampania z hasłem “Kiedy potrzebujesz wakacji bez dramatu, potrzebujesz Szwajcarii”, pokazuje piękne, urokliwe zakątki kraju, które pozwalają na błogi wypoczynek. Reklama została wyprodukowana przez agencję SirMary, która zakupiła także media.
Na ósmym miejscu znalazła się reklama "Feel the Rhythm of KOREA: JEONJU" w której podobnie jak w wideo Hyundai, wzięli udział koreańscy muzycy - w tym wypadku alternatywny, popowy zespół LEENALCHI. Klip, który powstał na zlecenie Koreańskiej Organizacji Turystycznej, promuje podróże do Korei Południowej i został wyprodukowany przez HS Ad oraz Korea Press Foundation. Zakupem mediów zajęła się agencja Incross.
Indyjska reklama promująca Apple Watch serii 6 "Introducing Apple Watch Series 6 — It Already Does That", uplasowała się na dziewiątej pozycji z hasłem “Przyszłość Twojego zdrowia jest na Twoim nadgarstku”.
Zestawienie zamyka spot #ViIsHere – Launch Ad, wyprodukowany na potrzeby powstania nowej marki telekomunikacyjnej w Indiach - Vodafone Idea (Vi). Za kreację odpowiadała agencja Ogilvy India, a za zakup mediów - Wavemaker India.
Tegoroczny Cannes Lions odbędzie się w okresie od 21 do 25 czerwca br. Listy finalistów i ogłoszenia nagród będą ogłaszane codziennie w tym terminie. W tym roku oceniane będą prace z ostatnich dwóch lat- w związku z tym, że w ub.r. nagród nie przyznano.