Zaczyna dojrzewać rynek gier społecznościowych
Jeszcze w 2008 roku rynek gier w portalach społecznościowych praktycznie nie istniał, ale od tamtego czasu notuje on gwałtowny wzrost.
Firma Screen Digest szacuje, że w 2008 roku globalny rynek gier w portalach społecznościowych był wart tylko 76 milionów dolarów, a rok później przychód sięgnął już 639 milionów dolarów.
Screen Digest prognozuje, że w bieżącym roku rynek zanotuje 29-proc. wzrost wartości, do 826 milionów dolarów. Z kolei w roku 2011 tempo wzrostu ma zwolnić do 24 proc.
Wraz z dojrzewaniem rynku, będzie on w kolejnych latach notował dwucyfrowe tempo wzrostu, aby w roku 2014 osiągnąć wartość 1,53 miliarda dolarów.
Według Screen Digest, kluczem do trwałego wzrostu będzie zachęcenie użytkowników grających okazjonalnie w darmowe gry do korzystania z płatnych tytułów. Dla firm oferujących gry w serwisach społecznościowych najlepszym przykładem powinien być rynek gier MMOG (Massively Multiplayer Online Game), takich jak 'World of Warcraft'.
Dołącz do dyskusji: Zaczyna dojrzewać rynek gier społecznościowych