Zbigniew Biskupski odchodzi z Infor Ekspert
Zbigniew Biskupski, redaktor naczelny “Informatora Prawno-Podatkowego” oraz członek zarządu spółki Infor Ekspert, odchodzi z firmy. To nie jedyna zmiana personalna, która nastąpiła ostatnio w zarządzie wydawnictwa.
- Nie mam nic do powiedzenia - mówi Zbigniew Biskupski pytany o powód swojego odejścia. Sprawy nie chce komentować także Marcin Malinowski, rzecznik holdingu Infor PL. Z wydawnictwem Biskupski rozstaje się za porozumieniem stron, formalnie pracownikiem Infor Ekspert będzie do końca lipca br. W tej spółce pracuje od 2008 roku, ale z Infor PL związany jest od 15 lat, był m.in. pierwszym zastępcą redaktora naczelnego “Dziennika Gazety Prawnej”, naczelnym "Prawa i Życia" oraz założycielem i naczelnym tygodnika "Twój Biznes”.
Wcześniej, w listopadzie ub.r. prezesem Infor Ekspert przestał być Antoni Kiersnowski. - Ta zmiana była związana z powierzeniem Antoniemu Kiersnowskiemu prowadzenia bardzo ważnego dla nas obszaru działań akwizycyjnych Grupy Infor PL - informuje nas Malinowski. Na stanowisku prezesa spółki zastąpił go Piotr Borkowski, który wcześniej pełnił m.in. funkcje prezesa Infor IT oraz dyrektora wydawnictwa Infor Lex i dyrektora Centrum Informatyki. - Jego kompetencje pomagają spółce w realizacji strategii rozwoju Infor Ekspert w kierunku internetu - tłumaczy Malinowski. W zarządzie wydawnictwa nadal zasiada także Aneta Kowalska, dyrektor marketingu i sprzedaży spółki.
Jak wynika z danych ZKDP, wprowadzony we wrześniu br. na rynek przez Infor Ekspert tygodnik “Informator Prawno-Podatkowy” (poczytaj więcej o tytule), którym kierował Biskupski, nie notuje wysokiej sprzedaży. We wrześniu ub.r. jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 8706 egz. egz. przy nakładzie aż 130 tys. egz., w październiku wskaźniki te wynosiły odpowiednio 8096 egz. i 107 530 egz., a w listopadzie - 5412 egz. i 74 036 egz. Wydawca przy wprowadzeniu pisma na rynek nie deklarował planowanej sprzedaży. - Chcemy być liderem sprzedaży kontentu dotyczącego prawa i podatków – mówiła wtedy na konferencji prasowej Aneta Kowalska. Wydanie “IPP” wsparto kampanią reklamową m.in. w dużych stacjach radiowych.
- Mówimy o nowym produkcie, który zadebiutował cztery miesiące temu. Wysoki nakład w pierwszych miesiącach był tu więc zupełnie naturalny. Ważne było dotarcie do punktów sprzedaży i czytelników. To element naszych działań promocyjnych, prowadzonych przez spółkę w IV kwartale ub.r. Ta nasza inwestycja promocyjna daje efekty już teraz – sprzedaż wzrosła w grudniu, a w styczniu sprzedaż będzie wyższa od grudniowej i wyższa od zakładanego planu - komentuje Marcin Malinowski, ale szczegółowych danych nie ujawnia. Rzecznik Infor PL podkreśla też, iż “Informator Prawno-Podatkowy” to od początku projekt oparty na łączeniu wersji papierowej z internetem. - Nie koncentrujemy się jedynie na papierze. Towarzyszący IPP serwis ipp24.pl ma już kilkadziesiąt tysięcy unikalnych użytkowników, a ich liczba rośnie z miesiąca na miesiąc – informuje.
Kierowanie redakcją “IPP” od Zbigniewa Biskupskiego przejęła teraz jego dotychczasowa zastępczyni Marzena Nikiel. Jej zastępcami pozostają dotychczasowi wicenaczelni Ewa Ziętek-Maciejczyk i Agata Eichler. Wydawca nie planuje specjalnych zmian w tytule. - W styczniu za sprawą wzrostu VAT cena wzrosła nieznacznie z 5,90 do 6 zł. Do grzbietu głównego został też włączony dodatek monotematyczny, który wcześniej drukowany był w mniejszym formacie. Projekt jest cały czas doskonalony. Prowadzimy regularne badania wśród naszych klientów i ich wyniki są brane pod uwagę przy każdym kolejnym numerze – informuje nas Marcin Malinowski.
Poza “IPP” Infor Ekspert wydaje ponad ponad 20 specjalistycznych wydawnictw papierowo-internetowych. Ma w ofercie także produkty z serii Infor Lex (inforlex.pl), serwisy specjalistyczne oraz oprogramowanie dla księgowych Infor System.
Dołącz do dyskusji: Zbigniew Biskupski odchodzi z Infor Ekspert