SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ZenithOptimedia Group: w 2010 r. wzrosną wydatki reklamowe

W bieżącym roku światowy rynek reklamy zmalał o 10,2 proc., ale w przyszłym roku zyska na wartości 0,9 proc. - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. W najbliższych latach rósł będzie udział reklamowy internetu, a spadał - prasy.

Wartość globalnego rynku reklamowego wynosi w bieżącym roku 443,7 mld dolarów, co oznacza spadek o 10,2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem - szacuje w najnowszym raporcie dom mediowy ZenithOptimedia Group. Jednak już w przyszłym roku reklama na całym świecie urośnie o 0,9 proc., a w kolejnych latach - o 3,9 proc. (2011) i 4,8 proc. (2012). Tym samym ZenithOptimedia Group podniósł swoją prognozę na 2010 rok z 0,4 proc., co stanowi pierwszą korektę wzrostową dotyczącą tego okresu.

W przyszłym roku reklama zyska na wartości globalnie, ale nie we wszystkich regionach. W USA wydatki reklamowe zmniejszą się o 2,4 proc., w Europie Zachodniej - o 0,5 proc., a w Japonii o 3,2 proc. i dopiero w 2011 roku pojawi się umiarkowany wzrost. Z drugiej strony już w przyszłym roku branża reklamowa urośnie w Azji i rejonie Pacyfiku (o 8,4 proc. - nie licząc Japonii), Ameryce Łacińskiej (o 8,1 proc.) oraz Europie Środkowo-Wschodniej (o 2,3 proc.).

W najbliższych latach globalny rynek reklamowy będzie osiągał wartość 447,7 mld dolarów (2010 rok), 465 mld dolarów (2011 rok) i 487,4 mld dolarów (2012 rok). Dominującą rolę będzie nadal odgrywać telewizja, której udział w rynku reklamowym osiągnie w 2011 roku poziom 40 proc. Internet jako jedyne medium przechodzi przez kryzys bez recesji, a w 2012 roku będzie w nim lokowane aż 16 proc. budżetów reklamowych, czyli tylko o 4 proc. mniej niż w prasie. Analitycy ZenithOptimedia Group przewidują, że w połowie nadchodzącej dekady sieć wyprzedzi pod tym względem prasę i stanie się drugim co do wielkości medium reklamowym na świecie.

Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia Group: w 2010 r. wzrosną wydatki reklamowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl