Zimowa kampania Michelin
Od 1 października rusza zimowa kampania reklamowa Michelin
W działaniach reklamowych Michelin wykorzystywać będzie telewizję, prasę, internet oraz nośniki wielkoformatowe. Grupa docelowa to ponad 7 milionów osób w wieku 25 - 49 lat. Kampania, która swoim zasięgiem obejmie całą Polskę, potrwa do końca listopada.
- Strategia całej komunikacji marketingowej Michelin opracowywana jest na poziomie Centrali. Nasza kampania reklamowa jest jej polską adaptacją,
w której uwzględniamy oczywiście specyfikę lokalnego rynku. Celem kampanii jest wzmacnianie świadomości marki Michelin na poziomie ogólnopolskim,
jak i na rynkach lokalnych - wyjaśnia Magdalena Jędrusek, trade marketing manager w Michelin Polska Sp. z o.o.
Obecność Michelin w TV ma służyć przede wszystkich wzmacnianiu świadomości samej marki Michelin. Cel ten realizowany będzie za pomocą ośmiosekundowych spotów sponsorskich. Będą one emitowane w TVP 2 w Panoramie o 22.00 przed i po serwisie sportowym oraz w TVN w Faktach o 19.00 - również przed i po wiadomościach sportowych. Wybór właśnie tych bloków ma zapewnić najbardziej efektywne dotarcie do grupy docelowej.
W prasie reklamowana będzie opona Michelin Pilot Alpin. Powierzchnia została wykupiona w następujących tytułach: Auto Moto, Auto Motor i Sport, Auto Świat, Gazeta Wyborcza, Gazeta Wyborcza Wysokie Obroty, Motor, Newsweek Polska, Polityka i Wprost. Reklamy ukażą się również w prasie lokalnej. Ogłoszenie prasowe prezentuje oponę Michelin Pilot Alpin wraz z rekomendowaną ceną producenta - Michelin jako jedyny na rynku oponiarskim zdecydował się na umieszczenie ceny
w reklamie. Ma to umożliwić Partnerom handlowym Michelin prowadzenie zintegrowanej i przejrzystej polityki cenowej. Równolegle z kampanią reklamową prowadzone są działania z zakresu public relations, których celem jest komunikacja produktów Grupy Michelin oraz zasad bezpiecznej jazdy w okresie zimowym.
Opona Michelin Pilot Alpin promowana jest również za pomocą nośników wielkoformatowych umieszczonych w Warszawie (400 m2, róg Al. Jerozolimskich
i Kruczej), Krakowie (400 m2, róg Zwierzynieckiej i Jubilat) oraz we Wrocławiu
(150 m2, ul. Legionów 4). Do akcji z własnymi instalacjami włączyli się również Partnerzy handlowi Michelin działający w Bydgoszczy, Zielonej Górze, Krakowie
i Opolu; niebawem też w innych miastach. Komunikacja produktu realizowana za pomocą nośników wielkoformatowych w Warszawie i we Wrocławiu dodatkowo wsparta jest reklamami umieszczonymi na autobusach.
Kampania reklamowa w internecie przebiegać będzie przede wszystkim w portalu Wirtualna Polska oraz na kobiecych wortalach czasopism Claudia, Pani, Uroda, Glamour, Naj, Viva, Gala i Przyjaciółka.
- Od jakiegoś czasu nasze działania z zakresu reklamy i public relations kierujemy również do pań. Coraz częściej kobiety współdecydują o zakupie opon. Należy również podkreślić fakt, iż panie przywiązują duża wagę do kwestii bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem, a zapewnienie bezpieczeństwa to jedna z podstawowych funkcji każdej opony Michelin - tłumaczy Magdalena Jędrusek z Michelin Polska Spółka z o.o.
Komunikacja prowadzona będzie również za pomocą komunikatorów internetowych Gadu-Gadu oraz WP Kontakt. Do 100 000 potencjalnych klientów zostanie wysłana korespondencja elektroniczna. Osoby, które zdecydują się na zakup kompletu opon zimowych Michelin, wezmą udział w konkursie. Nagrodą jest kurs doskonalenia technik jazdy w Szkole Jazdy Renault, której partnerem jest Michelin.
Kampania reklamowa została zaadaptowana przez TBWA Warszawa. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Carat. Działania z zakresu public relations prowadzi agencja Multi Communications, natomiast z zakresu marketingu K2Internet.
Dołącz do dyskusji: Zimowa kampania Michelin