Zmiany w głosowaniu na Effie
W tym roku nastąpiły zmiany w doborze jury Effie Awards, a także w sposobie obrad jury i oceniania nadesłanych na konkurs prac.
Jurorzy zostali dobrani w grupy eksperckie, w których zasiadają przedstawiciele klientów, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależnych specjalistów, instytutów badawczych oraz mediów. Jury dla domów mediowych liczy ok. 40 osób, a jury dla agencji reklamowych - ok. 80 osób.
Eksperci będą obradowali dwukrotnie. Pierwszy etap obrad będzie odbywał się on-line w dniach od 16 lipca do 16 sierpnia. Jurorzy będą mieli za zadanie oddzielić prace nominowane ('zasługujące na nagrody') od nienominowanych ('nie zasługujących na nagrody').
Jurorzy będą mogli głosować "in" (praca wchodzi na short listę) oraz "out" (praca nie wchodzi na short listę), W tym roku, podczas pierwszego etapu, oceniający nie będą oglądać prac kreatywnych. Jury dla agencji reklamowych oceni briefy, a to dla domów mediowych - briefy i załączone do nich mediaplany.
Po zakończeniu głosowania, Komitet Organizacyjny rozpatrzy w trybie pilnym ewentualne zgłoszone przez jurorów protesty. Firma Ernst & Young podliczy wszystkie oceny uzyskane przez prace i przedstawi Komitetowi Organizacyjnemu do zatwierdzenia listę proponowanych do nominacji prac. Prace nominowane wezmą udział w drugiej turze głosowania.
Drugi etap obrad odbędzie się w Pałacyku Sobańskich w Alejach Ujazdowskich. W dniu 7 września obradować będzie tutaj jury agencji reklamowych, trzy dni później spotkają się jurorzy domów mediowych.
W tym etapie eksperci głosować będą na wszystkie nominowane prace. W części dla Effie agencji reklamowych, oceniane będą briefy i kreacje, zaś przy zgłoszeniach dla domów mediowych ocenie podlegać będą briefy i mediaplany. Jurorzy będą mogli przyznać każdej pracy od 50 do 100 punktów.
Po zakończeniu głosowania prace zbierze Ernst & Young i dokona podliczenia ocen. Na posiedzeniu Komitetu Organizacyjnego nastąpi zatwierdzenie przyznanych nagród. Ogłoszenie listy zwycięskich kampanii, oraz wręczenie statuetek odbędzie się w dniu 22 października w Teatrze Wielkim w Warszawie, podczas uroczystej Gali Effie.
Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w głosowaniu na Effie