SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Znani instagramerzy promują się hashtagiem #koronawirus

Wielu influencerów z Instagrama postanowiło zwiększyć zasięg swoich postów przez opatrywanie ich hashtagiem z nazwą śmiertelnego wirusa, który wzbudza strach na całym świecie.

W piątek chińskie władze poinformowały, że na groźną chorobę układu oddechowego, koronawirus, zmarło już 636 osób, a zarażonych jest ponad 31 tys.

Mimo powagi sytuacji użytkownicy Instagrama coraz częściej używają hashtagu #koronawirus, żeby zwiększyć popularność swoich postów. Publikowane przez nich zdjęcia nie mają jednak związku ze śmiertelnym wirusem – podaje „Independent”.

Hashtagiem #koronawirus opatrzonych jest już niemal 400 tys. postów, ale część z nich nie ma nic wspólnego z tą chorobą. Niektórzy influencerzy chcą w ten sposób jedynie zwrócić na siebie uwagę.

Kontrowersyjny amerykański youtuber, bokser i aktor Logan Paul udostępnił swoje zdjęcie w otoczeniu modelek. Wszyscy mają na twarzy maski antywirusowe. Post Paul opatrzył wulgarnym komentarzem:  „Piep… koronawirusa”.

Wielu fanów youtubera skomentowało ten post jako „pozbawiony empatii”. „Nie sądzę, żeby to było zabawne, ludzie umierają” – napisał internauta.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

f**k the corona virus

Post udostępniony przez Logan Paul (@loganpaul)

- Niestety, masowym zjawiskiem jest wykorzystywanie popularnych hashtagów, żeby zwiększyć zasięg wpisów na platformach społecznościowych, takich jak Twitter czy Instagram. Często nie ma to związku z tematem. Hashtag ma podbić liczbę wyświetleń. Influencerzy zarabiają na wyświetleniach, co przekłada się na wpływy ze sponsoringu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych.

- W mediach społecznościowych panuje zasada, że im bardziej jesteś kontrowersyjny, tym więcej fanów przyciągasz. Widać to na przykładzie patostreamerów - dodaje specjalistka.

„To jest w złym guście”

Z kolei niemiecki influencer, który występuje na Instagramie pod nazwą Fitness Oskar, udostępnił zdjęcie, na którym całuje się z dziewczyną. Oboje mają maski na twarzy.

„Nie boimy się wirusa, ale nadal nosimy maski, jak 90 proc. ludzi w Tajlandii, aby się nie zarazić. Nadal cieszymy się z naszych wakacji i mamy nadzieję, że ta niedola wkrótce się skończy!” - napisał Oskar.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CORONA-VIRUS | Wir beten, dass es endlich gestoppt wird 🙏 Dieses Bild hat sich tatsächlich mehrmals so abgespielt. Auf öffentlichen Plätzen küssen @healthy_mandy und ich uns nur mit Mundschutz. Wir haben keine Angst vor dem Virus, aber wir tragen dennoch, wie ca. 90% der Menschen hier in Thailand die Masken, um uns nicht anzustecken. Unseren Urlaub genießen wir trotzdem und hoffen, dass dieses Elend bald gestoppt wird! Wir bekommen täglich sehr viele Fragen zum Virus: „Kann man überhaupt noch nach Asien reisen?“ „Sollte ich meinen Urlaub absagen?“ „Haben die Menschen vor Ort Angst?“ „Wie wird hier mit der Katastrophe umgegangen?“ Diese Fragen, und viele mehr, haben wir nun in einem YouTubevideo beantwortet, welches ich euch in meiner Story verlinkt habe. Was denkt ihr über das Virus? Habt ihr Angst? Tragen die Menschen in eurer Stadt auch Mundschutz? Denkt ihr die Situation wird jetzt in den Griff bekommen oder wird sich das Virus weiter ausbreiten? Schreibt eure Meinung in die Kommentare, sie würde mich sehr interessieren. (P.S.: Kein Photoshop) #corona #coronavirus #virus #kiss #kuss #asien #asienurlsub #thailand #phuket #palmen #palmtree #beach #strand

Post udostępniony przez Youtube & Fitness (@fitnessoskar)

Wiele słów krytyki ze strony fanów spadło na amerykańskiego producenta wideo Stevena Divisha, który zamieścił zdjęcie w czerwono-czarnej stylówce i czarnej masce. Opatrzył je komentarzem „Sprawdź wibracje” (vibe check), który w młodzieżowym slangu oznacza wysoki stopień irytacji i ma zachęcić innych do wyrażenia swoich, najczęściej negatywnych, emocji.

 „Próba zwrócenia na siebie uwagi w ten sposób jest w bardzo złym guście!” – skomentował jeden z fanów.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vibe check. #shenzhen #stevendivish #maskon #wearthemask #coronavirus #hongkong

Post udostępniony przez Steven Divish (@stevendivish)

Zdaniem Anny Mierzyńskiej, podbijanie zasięgów przez stosowanie popularnych hashtagów to zmora mediów społecznościowych.

- Wielu zwykłych użytkowników Instagrama stosuje zasadę, że cokolwiek może podbić zasięgi, trzeba to zrobić, nie ma tu granic etycznych. Dlatego opatrują zdjęcie nowej fryzury czy potrawy hahstagiem #koronawirus – podkreśla specjalistka.

- Nie robią tego ci najbardziej znani i rozpoznawalni, bo mogliby na tym dużo stracić. Jednak nie spotkałam się w Polsce z kryzysem wizerunkowym, bo ktoś dodał popularny hashtag bez związku z tematem – dodaje Mierzyńska.

Kontrowersyjne memy

Na Instagramie pojawiło się też wiele memów nawiązujących do koronawirusa. Jest ich już ponad 15 tys. Bohaterką jednego z nich stała się nawet Magda Gessler, znana restauratorka i prowadząca program „Kuchenne rewolucje”.

Zdjęcie Magdy Gessler z czołówki programu zostało opatrzone podpisem: „Moja odporność po trzech actimelach broniąca mnie przed koronawirusem”.

Dużą popularnością cieszy się też zdjęcie dwóch psów w maskach, przed którymi stoi na stole znane meksykańskie piwo „Corona”.

W ubiegłym tygodniu Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła stan zagrożenia zdrowia publicznego o zasięgu międzynarodowym w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Ogłoszenie międzynarodowego alertu ma ułatwić koordynację działań w walce z wirusem i śmiertelną chorobą, którą wywołuje.

We wtorek WHO skrytykowała media za infodemię, czyli zalew informacji, który utrudnia czytelnikom rozróżnienie między faktami a mitami. Aby zapobiec temu, organizacja rozpoczęła własną kampanię informacyjną w mediach społecznościowych.

Dołącz do dyskusji: Znani instagramerzy promują się hashtagiem #koronawirus

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zima
banować patologów
0 0
odpowiedź
User
anna-maria
Polscy znani celebryci/instagramerzy/influencerzy (czytaj : patusy wszelkiej maści) też robią sobie selfiaki w maseczkach. Koszmar z ulicy Wiązów.
0 0
odpowiedź