„Życie na gorąco” z najwyższym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost”, „Claudia” i „Świat Kobiety” (Top 10)
Przez siedem miesięcy br. marketerzy wydali na reklamy w magazynach blisko 3 proc. więcej niż rok temu. Największą dynamikę przychodów miały tygodnik „Życie na gorąco” i miesięcznik „Pani”. Skurczyły się wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” i miesięczników „Claudia” oraz „Świat Kobiety”.
Od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w magazynach 2,32 mld zł. Było to 2,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zdecydowanym liderem reklamowym wśród magazynów pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). W omawianym okresie tytuł utrzymał przychody reklamowe na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznych – 149,6 mln zł (wzrost o 0,2 proc.).
Wiceliderem jest dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w kwocie 119,1 mln zł (wzrost o 15,1 proc). Trzecią lokatę utrzymał tygodnik „Tele Tydzień”, który zarobił w omawianym okresie 94,1 mln zł, czyli 0,8 proc. więcej w skali roku.
„Tele Tydzień” od kilku tygodni sprzedawany jest w wybranych sklepach sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska) – obok takich tytułów Bauera, jak „Życie na gorąco” i „Świat Kobiety”.
Największą dynamikę przychodów reklamowych wśród Top 10 magazynów miały dwa tytuły Wydawnictwa Bauer: „Życie na gorąco” i „Pani”. Wydatki na reklamę w pierwszym wzrosły o 20,1 proc., do 48,8 mln zł, a w drugim – o 16,9 proc., do 66,2 mln zł.
Więcej na publikowanych reklamach zarobiły też „Party” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (RASP).
W „Party” wydano 1,7 proc. więcej rok do roku (65 mln zł), a w „Newsweek Polska” - 7,2 proc. więcej (62,2 mln zł).
W omawianym okresie spadły zarobki z reklam tygodnika „Wprost”(PMPG Polskie Media) i miesięczników „Claudia” (Burda Polska) oraz „Świat Kobiety” (Bauer).
„Wprost” zarobił 6,5 proc. mniej (63,4 mln zł), „Claudia” - 6,3 proc. mniej (48,9 mln zł), a „Świat Kobiety” - 2,3 proc. mniej (46 mln zł).
W pierwszej połowie br. tygodnik „Wprost” miał 27 procentowy spadek sprzedaży – był to najwyższy spadek wśród tygodników opinii.
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VII 2016 |
I-VII 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
149 278 788 zł |
149 594 466 zł |
0,2 |
VIVA |
103 419 844 zł |
119 085 768 zł |
15,1 |
TELE TYDZIEŃ |
93 349 725 zł |
94 062 530 zł |
0,8 |
PANI |
56 638 897 zł |
66 202 077 zł |
16,9 |
PARTY |
63 936 597 zł |
65 009 349 zł |
1,7 |
WPROST |
67 815 908 zł |
63 391 300 zł |
-6,5 |
NEWSWEEK POLSKA |
58 002 965 zł |
62 199 535 zł |
7,2 |
CLAUDIA |
52 237 014 zł |
48 946 354 zł |
-6,3 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
40 625 324 zł |
48 802 015 zł |
20,1 |
ŚWIAT KOBIETY |
47 096 086 zł |
46 028 025 zł |
-2,3 |
Razem |
2 258 511 952 zł |
2 323 892 329 zł |
2,9 |
Dołącz do dyskusji: „Życie na gorąco” z najwyższym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost”, „Claudia” i „Świat Kobiety” (Top 10)
-- www.url.one/k6rP
---------
Polecam serwis, póki co mało użytkowników i łatwo się wygrywa :)
====================================================
Ja wygralem nowego lapka za 190zł