Zyskały serwisy „Wprost” i „Do Rzeczy” - w dół Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl
Wśród serwisów tygodników opinii zdecydowanie najwięcej użytkowników mają Newsweek.pl i Wprost.pl, natomiast na najdłużej internautów przyciągają wPolityce.pl (związanych z „Sieciami”).
W październiku br. Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,62 mln realnych użytkowników (czyli 9,45 proc. wszystkich polskich internautów, a Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 2,23 mln (8,04 proc.) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Przy czym na Newsweek.pl odwiedzający wykonali 8,53 mln odsłon i spędzili średnio po 2 minuty i 55 sekund, natomiast Wprost.pl zanotował 25,54 mln odsłon oraz 4 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.
Po ponad milion internautów odwiedziło witryny DoRzeczy.pl (1,54 mln), wPolityce.pl (1,2 mln), Polityka.pl (1,14 mln) i Niezalezna.pl (1,13 mln). W zestawieniu uwzględniliśmy witryny wPolityce.pl (Fratria) i Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), ponieważ są ściśle związane z tygodnikami „Sieci” i „Gazeta Polska”, natomiast strony wSieciprawdy.pl i GazetaPolska.pl to jedynie mało rozbudowane wizytówki internetowe tych tytułów.
Na wPolityce.pl wykonano 27,32 mln odsłon, na Niezalezna.pl - 12,78 mln, a na DoRzeczy.pl - 10,15 mln. Z tego pierwszego serwisu użytkownik korzystał średnio przez 38 minut i 10 sekund, a z drugiego - przez 14 minut i 8 sekund.
Gosc.pl zanotował 610,1 tys. odwiedzających i 8,55 mln odsłon, a TygodnikPowszechny.pl - 100,3 tys. użytkowników i 471,3 tys. odsłon.
Większość tygodników opinii w serwisach internetowych udostępnia tylko zapowiedzi i fragmenty artykułów ze swoich wydań drukowanych. Na stronach zamieszczane są natomiast dodatkowe felietony i wpisy blogowe, a także wiele tekstów informacyjnych.
Na komputerach Newsweek.pl miał 1,48 mln użytkowników, 3,57 mln odsłon oraz 2 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Wprost.pl przy 792,8 tys. użytkowników zanotował 6,2 mln odsłon oraz 4 minuty i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a wPolityce.pl - 619,9 tys. użytkowników, 16,17 mln odsłon oraz 50 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.
Natomiast na Niezalezna.pl internauta spędził przeciętnie 31 minut i 56 sekund.
Na smartfonach i tabletach liderem zasięgowym był Wprost.pl - z 1,62 mln użytkowników, 19,34 mln odsłon oraz 4 minutami i 17 sekundami przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Newsweek.pl odwiedziło 1,46 mln internautów, a DoRzeczy.pl - 1,13 mln. Na wPolityce.pl użytkownik spędził średnio 20 minut i 25 sekund.
W skali roku Newsweek.pl stracił 0,62 pkt proc. zasięgu (to 6,2 proc. w dół). Liczba odsłon serwisu zmalała o 2,23 mln odsłon, a średni czas korzystania przez użytkownika - o 59 sekund (to spadki odpowiednio o 20,7 i 25,2 proc.).
Z kolei wPolityce.pl zanotowało spadki o 0,4 pkt proc. zasięgu, 2,6 mln odsłon oraz 2,5 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 8,5, 8,7 i 6,1 proc. w dół), a Niezalezna.pl - o 1,15 pkt proc. zasięgu, 9,06 mln odsłon oraz 8 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania (22, 41,5 i 37 proc. w dół). Mocno zmalały też zasięg i liczba odsłon serwisu TygodnikPowszechny.pl, przy czym wielokrotnie wydłużył się średni czasu spędzany w nim.
Za to w przypadku Wprost.pl zasięg zwiększył się o 1,69 pkt proc. (czyli 26,6 proc.), liczba odsłon - o 18,34 mln (254,4 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o 48 sekund (21,4 proc.). Natomiast DoRzeczy.pl osiągnęło wzrosty o 3,1 pkt proc. zasięgu i 5,8 mln odsłon (to 126,5 i 133,3 proc. w górę), przy nieznacznym spadku przeciętnego czasu korzystania (o 14 sekund, czyli 3,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Zyskały serwisy „Wprost” i „Do Rzeczy” - w dół Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl
Wniosek drugi: zawartosc polskich tygodnikow jest tak slaba, ze nie ma co czytac. Potencjalni odbiorcy tygodnikow nawet sa chetni, ale nie znajduja w nich nic, by zostac choc 10 min (przeczytac dwa-trzy artykuly, bez ich komnetowania).