Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-07-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dunlop partnerem Suzuki GRANDys duo w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski

150x110

Warszawa, 22 lipca 2010 r. - Marka Dunlop po raz kolejny jest partnerem technicznym wyścigowego zespołu Suzuki GRANDys duo, który w sezonie 2009 zdobył w Polsce wszystkie możliwe laury Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski (WMMP). 2010 to czwarty sezon, w którym zawodnicy najlepszego polskiego zespołu wyścigowego ścigają się na oponach Dunlopa. Przed nimi jeszcze siedem startów w WMMP, a więc walka o tytuły jest wciąż otwarta.

Trzy indywidualne zwycięstwa, trzy zwycięstwa drużynowe oraz trzy konstruktorskie dla marki Suzuki w trzech możliwych klasach to dorobek „złotego zespołu" Suzuki GRANDys duo w sezonie 2009. Po raz pierwszy w historii wszystkie tytuły mistrzowskie zdobyli zawodnicy jednej ekipy: Andreas Meklau w klasie Superbike, Gwen Giabbani w Superstock 1000 i Kenny Foray w Superstock 600. W sezonie 2010 walczą o zwycięstwo w dwóch najbardziej prestiżowych klasach.

W tym roku zespół Suzuki GRANDys duo reprezentuje pięciu zawodników. W klasie Superstock 1000: Andreas Meklau, Mistrz Polski Superbike 2009 i wielokrotny Mistrz Austrii oraz Mariusz Grandys, Mistrz Polski Superbike 2003. Natomiast w klasie Superbike: Gwen Giabbani, Mistrz Polski Superstock 1000, Mistrz Świata Endurance 2009 i zwycięzca w 24h Le Mans 2009, a także Hubert Tomaszewski, Wicemistrz Polski w klasie Superbike 2007 oraz Adam Kropiwnicki, Mistrz Polski z 1987 roku.

Już 24-25 lipca w czeskim Moście przed Suzuki GRANDys duo szansa na zdobycie kolejnych punktów. Tym razem w składzie zespołu zabraknie Gwena Gabbaniego, który w tym samym czasie ścigał się będzie w legendarnym wyścigu 8h Suzuka w Japonii, zawodach zaliczanych do Mistrzostw Świata Endurance. Zastąpi go „młody zdolny" Szwajcar Gregory Junod, który jest Mistrzem Szwajcarii w klasie Superstock 1000 z 2009 roku i liderem klasyfikacji generalnej w tym sezonie. W zawodach nie wystartuje również Mariusz Grandys, który przed kolejnymi startami łagodzi skutki drobnej kontuzji.

„W składzie Suzuki GRANDys duo są zawodnicy o światowej renomie, dlatego jesteśmy zapraszani na specjalne testy i mamy dostęp do najnowszych technologii Dunlopa. Dużym plusem jest też wsparcie angielskich techników Dunlopa podczas zawodów. Jeździmy na oponach z najwyższej półki, ale nie zdradzamy modeli - to część taktyki. Wiele lat pracowaliśmy na naszą obecną pozycję i cieszę się, że jest to doceniane. Mam nadzieję, że nasza współpraca z Dunlopem będzie się rozwijała i razem zdobędziemy jeszcze wiele trofeów" - powiedział Jacek Grandys, Team Menadżer Suzuki GRANDys duo. 

„Najlepsi zawodnicy Mistrzostw Polski niezmiennie wybierają opony Dunlopa - czy to nie brzmi dumnie? Współpraca z zespołem Suzuki GRANDys duo jest dla nas tym bardziej satysfakcjonująca, że nie tylko dokładamy swoją cegiełkę do sukcesów tych utalentowanych sportowców, ale dzięki doświadczeniom zdobytym przez nich na wyścigowych torach możemy projektować opony, które zapewniają doskonałe osiągi i bezpieczną jazdę w codziennym użytkowaniu przez każdego kierowcę" - powiedział Adam Baranowski, menadżer ds. opon motocyklowych Goodyear Dunlop Tires Polska.

Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski mają rangę zawodów międzynarodowych. Tegoroczne WMMP to 6 rund i 9 wyścigów rozgrywanych na czterech torach, trzech państw:

  • 15-16. maja, Brno (Czechy) - 1 wyścig
  • 3-4. lipca, Slovakiaring (Słowacja) - 1 wyścig
  • 24-25. lipca, Most (Czechy) - 1 wyścig
  • 7-8. sierpnia, Poznań - 2 wyścigi
  • 21-22. sierpnia, Poznań - 2 wyścigi
  • 18-19. września, Poznań - 2 wyścigi

 

W tym roku zawodnicy ścigają się w czterech klasach: Superbike, Superstock 1000, Supersport. Zespół Suzuki GRANDys duo startuje w najbardziej wymagających: Superbike i Superstock 1000.

Klasa Superbike, Klasa Superbike, zwana WRC na dwóch kołach - najmocniejsze motocykle. Homologowane i czterosuwowe o pojemności od 750 do 1200 ccm (1000cc trzy i czterocylindrowe, 1200cc tylko dwucylindrowe). Mogą tu startować zawodnicy, którzy mają przynajmniej 17 lat. Regulamin techniczny tej klasy jest praktycznie nieograniczony, oprócz ramy i bloku silnika zawodnik może dokonywać dowolne zmiany konstrukcyjne.

Superstock 1000, klasa motocykli seryjnych. Tak jak w Superbike startują maszyny homologowane i czterosuwowe o pojemności od 750 do 1200 ccm (1000-1200 tylko dwucylindrowe), ale przeróbki są bardzo ograniczone i w zasadzie zawężają się do ingerencji w elektronikę, układ wydechowy i uszczelkę pod głowicą. Limit wiekowy - 17 lat.

Supersport, mniejszy brat klasy Superbike. Dopuszczane są tu motocykle czterosuwowe o pojemności od 400 do 750 ccm (750 dwucylindrowe, 675 trzycylindrowe), a startować mogą zawodnicy od 15. roku życia. Zmiany techniczne w tej klasie są zaawansowane, ale jednak nie tak „agresywne", jak w Superbike. Od sezonu 2010 Supersport zastąpiło klasę Superstock 600, która stała się klasą młodzieżową.

Junior Superstock 600, klasa stworzona z myślą o młodych, polskich zawodnikach. Szansa walki z najlepszymi, otwierająca drogę do tytułu w swoim środowisku, warunkiem motocykl w specyfikacji Superstock, polskie obywatelstwo i ukończone 14. lat. Dodatkowo zawodnicy startujący w klasie Supersport dosiadając motocykla w specyfikacji Superstock (600ccm i przeróbki jak w Superstock 1000) punktowani są do klasyfikacji o tytuł Młodzieżowego Mistrza Polski.

W WMMP poza punktami za miejsce na mecie premiowane są również najlepsze miejsca startowe w każdej klasie i najszybsze okrążenie podczas wyścigu.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie tylko daje się uzyskać z najnowszych technologii oponiarskich.

Wielu wiodących w świecie producentów motocykli montuje opony Dunlop jako standardowe wyposażenie, włączając w to takie marki, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Więcej informacji na temat Dunlop na stronie www.dunlop.pl oraz www.dunlop-tires.com i www.dunlopmotorcycle.com

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS