Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-06-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dunlop wdraża nowe technologie na potrzeby Le Mans 24h

150x110

Nowe opony wyścigowe przystosowane do mokrych nawierzchni poprawiają przyczepność i zapewniają szybką reakcję na wydarzenia na trasie

Warszawa, 9 czerwca 2010 r. - Dunlop – producent opon odnoszący najwięcej sukcesów w historii 24-godzinnego wyścigu na torze w Le Mans – zamierza kontynuować doskonałą passę 34 zwycięstw, dzięki wprowadzeniu nowych opon na kolejną edycję wyścigu w 2010 roku.

Najnowsze opony firmy Dunlop: TF23 będą wykorzystywane w kategorii aut prototypowych LMP1 (Le Mans Prototypes) – najważniejszej kategorii wyścigu. Przełomowy produkt Dunlopa jest rezultatem zastosowania najnowszej technologii, wykorzystującej innowacyjne mieszanki materiałów oraz wyjątkowego wzoru bieżnika, opracowanego specjalnie do jazdy na mokrych nawierzchniach.

Nowy wzór bieżnika, który zostanie wykorzystany w oponach do wyścigu Le Mans, stanowił także inspirację dla technologii użytej do opracowania nowych opon drogowych firmy Dunlop. Podobnie jak wprowadzone niedawno na rynek opony Dunlop SP QuattroMaxx, nowe opony wyścigowe Dunlop TF23 (przeznaczone na mokre nawierzchnie) posiadają zróżnicowane strefy na powierzchni bieżnika w celu zwiększenia przyczepności oraz zapewnienia szybkiej reakcji na wydarzenia na trasie, w zmieniających się warunkach i przy różnym obciążeniu.

Zewnętrzne krawędzie opony posiadają bieżnik płytszy w porównaniu z jego środkową częścią. Zapewnia to oponie większą przyczepność przy wzroście obciążenia na zewnętrznej krawędzi, a właśnie tak się dzieje na przykład na długich, szybkich zakrętach, gdzie siła odśrodkowa wywiera ogromne obciążenia na opony.

„Chcieliśmy, aby samochody z oponami Dunlopa osiągały jak najlepsze wyniki, zwłaszcza w zmiennych warunkach. Nasz najnowszy wzór bieżnika jest nieco sztywniejszy. Zapewnia to bardziej precyzyjne reakcje układu kierowniczego i zwiększa stabilność opony przy wysokiej prędkości. Przekazuje też kierowcy więcej informacji o tym, co dzieje się z jego autem, pozwalając bezpiecznie zbliżać się do granic możliwości w każdych warunkach” wyjaśnia Tony Flynn, starszy inżynier w Dunlopie.
Jednym z głównych celów, jaki postawił sobie zespół Dunlopa przy projektowaniu nowej opony, było opracowanie takiego produktu, który sprawdzałby się na wszystkich rodzajach mokrych nawierzchni.

„Potrzeba trochę czasu, żeby tor w Le Mans wysechł po deszczu, zwłaszcza po zmroku. Nowa opona sprawdza się także w momencie przejścia z warunków mokrych na suche, zapewniając dużą prędkość bez podejmowania ryzyka przedwczesnego powrotu do opon przeznaczonych do suchych nawierzchni. Nowe opony pozwolą też zespołowi na większą elastyczność, umożliwiając kierowcy przebycie dłuższych odcinków między pit stopami, nawet w zmiennych warunkach, które mogą pojawić się na torze” – dodaje T. Flynn.

Wszystkie opony drogowe Dunlopa wykorzystują opracowaną przez firmę Dunlop koncepcję Touch Technology. Technologia ta skupia się na przekazaniu kierującemu jak największej ilości informacji na temat charakterystyki drogi. Dzięki temu kierowcy mogą cieszyć się przyjemnością precyzyjnej jazdy za sprawą możliwości lepszego wczucia się w warunki panujące na nawierzchni, co jest niezwykle ważne na torze.

Opony dla kategorii LMP1 cechują się także zastosowaniem unikalnej mieszanki bieżnika, odpowiadającej zapotrzebowaniu na wysoki docisk aerodynamiczny samochodów na tym torze. Jego nietypowa charakterystyka wykorzystuje bowiem połączenie dróg publicznych i torów wyścigowych przygotowanych specjalnie do tego celu.

„Powierzchnia odcinka dróg publicznych jest niezwykle gładka, bo każdego roku asfalt ubijają miliony samochodów i ciężarówek. Nawierzchnia ta zawiera również zanieczyszczenia z opon drogowych, a nawet wycieki oleju napędowego, co przy deszczowej pogodzie może zaowocować znacznie bardziej tłustą nawierzchnią niż w przypadku tradycyjnych torów wyścigowych. Nowa mieszanka ma na celu zapewnienie większej przyczepności, bezpieczeństwa i wystarczającej ilości informacji o nawierzchni, czyli tego, czego kierowcy najbardziej potrzebują w tych trudnych warunkach” – dodaje  T. Flynn.

Na oponach firmy Dunlop 12 i 13 czerwca br. ścigać się będzie dziewiętnastu uczestników wyścigu Le Mans 24h. Opony Dunlop zaprojektowano, opracowano i wyprodukowano w Centrum Technologicznym Motorsport w Fort Dunlop w angielskim Birmingham.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS