Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-08-04

A A A POLEĆ DRUKUJ

e-grocery – „multi-niszowość” czyli segmentacja inaczej

150x110

Segmentacja klientów pomaga w każdym biznesie, ale w handlu internetowym oznacza zupełnie nowe możliwości. Nie trzeba dokonywać wyboru pomiedzy "masowy" a "niszowy". Nie trzeba też wybierać i ograniczać sie do jednej niszy.  Ideę "multi-niszowosci" realizuje na przykład spożywczy supermarket internetowy Fresh24.pl - właśnie stworzył kolejną wyspecjalizowana kategorię produktów. Tym razem jest to sekcja „Dla Konesera”, w której znalazły się wykwintne i ekskluzywne produkty dla osób szukających luksusowych towarów, jakie niełatwo znaleźć w zwykłych sklepach.

Obok wielu innych wydzielonych działów – jak np. „Bio/Eko”, „Kuchnie świata”, „Grill” czy „Dziecko” - które klientom pozwalają szybko i wygodnie znaleźć potrzebne artykuły, Fresh24.pl oferuje teraz bogatą kategorię „Dla Konesera”. Stworzenie takiego działu jest przykładem wykorzystania specyficznej przewagi jaką e-supermarkety mają nad tradycyjnymi sklepami.

W każdym biznesie precyzyjna segmentacja klientów jest ważnym elementem strategii, ale w handlu internetowym możemy wykorzystać ją w nietypowy sposób” - mówi Tomasz Trojanowski, Prezes Zarządu Fresh24.pl - „Tradycyjny sklep jest ograniczony fizyczną wielkością i tzw. długością półki. Nie może mieć w ofercie asortymentu zbyt rzadko kupowanego, bo stałe koszty (czynsz, pensje, media itd.) czynią go nieopłacalnym. Sklep może oczywiście zdecydować się na niszową specjalizację, ale wtedy z kolei traci masowy rynek. My w czysto internetowych supermarketach nie mamy tych ograniczeń, bo nie magazynujemy towarów a kupujemy je na bieżąco u dostawcy pod konkretne zamówienie klienta. Możemy mieć dowolnie szeroki asortyment - łączyć ofertę popularnych towarów z produktami skierowanymi do wąskich grup klientów. Co ciekawsze, możemy kierować ofertę jednocześnie do bardzo wielu nisz. Można to nazwać multi-niszowością”.

Aby wykorzystać tę specyficzną zaletę e-handlu Fresh24.pl wprowadził już wcześniej do oferty produkty w kilku wyspecjalizowanych działach – na przykład „bezgluten”, „kosher”, „dieta Dukana”, „BIO/EKO” czy „bez cholesterolu”. Stworzenie działu „Dla Konesera” jest kolejnym konsekwentnym krokiem w tym samym kierunku. „Właściwie każdy klient należy do jakiejś „mniejszości” i poszukuje specyficznych, konkretnych produktów. We Fresh24.pl będziemy oferować asortyment w wielu niszach, a klienci kupując będą uzupełniać koszyk o produkty ze standardowej oferty” - wyjaśnia Tomasz Trojanowski.

Dla klientów dział „Dla Konesera” we Fresh24.pl to bardzo wygodne rozwiązanie. Polacy otworzyli się na egzotyczne smaki, chcą próbować nowych rzeczy i przyrządzać w domu potrawy, które jadają w restauracjach i podczas zagranicznych podróży. Do tego potrzebne są egzotyczne, wykwintne składniki i produkty – niestety trudno dostępne. Nawet jeśli są w ofercie wyspecjalizowanych sklepów, to wymagają osobnej wizyty poza normalnymi zakupami co wiąże się ze stratą czasu. Poza tym często zdarza się, że akurat tego, czego potrzebujemy, właśnie zabrakło... W sklepie internetowym możemy nie tylko znaleźć unikalne towary w stałej ofercie, ale także wygodnie połączyć ich zamówienie z normalnymi zakupami. Oczywiste dodatkowe zalety wynikają z samego kupowanie przez internet – możemy zrobić to szybciej niż w tradycyjnym sklepie, a do tego wygodnie, siedząc przed komputerem, w dogodnym dla nas czasie – i co ważne, z dowozem do domu o wybranej porze.

Luksusowe produkty w dziale „Dla Konesera” we Fresh24.pl są świeże, bo nie przechowywane długo w magazynach, najlepsze jakościowo i w dobrej cenie. Są dostępne 6 dni w tygodniu, a przy wartości zakupów powyżej 150 zł - w darmowej dostawie do domu. O wyjątkowości „Dla Konesera” stanowi duży wybór produktów (131), ich rozmaitość (19 kategorii) i wielość źródeł pochodzenia. W dziale tym można znaleźć zarówno artykuły zupełnie wyjątkowe i rzadko spotykane, jak również bardziej ekskluzywne i lepsze jakościowo produkty codzienne.


Asortyment w dziale „Dla Konesera” Fresh24.pl

W kategorii „Dla Konesera” kupimy oryginalne owoce i warzywa dostarczane wprost od producentów takie, jak: karambola, miechunka, świeże figi, granaty, pataty, szparagi, różne odmiany szpinaku, karczochy czy cięte zioła.

Zamówić możemy też wykwintne przetwory, zarówno te słodkie: francuskie konfitury, kremy z kasztanów oraz miody, jak i wytrawne np.: oliwki nadziewane pesto, papryczki faszerowane serem, bakłażany w sosie czy sałatki z alg. Bogaty jest też wybór przypraw, sosów i dodatków: biały ocet balsamiczny, octet malinowy w sprayu, oliwa z truflami, francuska musztarda Dijon, różowa sól himalajska, trawa cytrynowa, suszone liście kaffiru – to tylko niektóre przykłady. Ponadto ręcznie robione makarony, czarny ryż i wreszcie znakomite sery: francuski Roquefort, Brie czy Camembert, włoska Gorgonzola, Mozzarella i Parmigiano Reggiano, grecki Halloumi oraz angielski Cheddar.

Wyjątkową podkategorią jest dział koneserskich mięs. Można w nim znaleźć trudno dostępną dziczyznę, taką jak bażant, sarna czy zając oraz egzotyczne mięso z antylopy, kangura, strusia czy krokodyla, które sprowadzane jest z Argentyny, Australii, Nowej Zelandii, Zimbabwe, a także baraninę i T-bone steak. Poza tym wykwintne, regionalne wędliny np. włoskie polędwice, szynki i salami.

Unikalna jest też oferta świeżych ryb i owoców morza - dostępna aż 6 dni w tygodniu, podczas gdy w innych supermarketach można je kupić zazwyczaj tylko raz na tydzień. Zamówić możemy np. miecznika, karmazyna, jesiotra, homara, ośmiornicę, kalmary, mule, ostrygi czy kawior.

W kategorii „Dla Konesera” można też kupić delikatesowe słodycze: słynne lody Häagen-Dazs, szeroki wachlarz chałwy, marcepanu, czekolady, np. z absyntem, lub belgijskich czekoladek, a nawet czekoladowego fondue. Nie brakuje też wysokiej jakości kaw i herbat oraz oryginalnych napojów, jak importowana Cola-Cola Vanilla, piwo imbirowe, słynne gruzińskie wody mineralne czy napoje bio/eko.

Wśród wykwintnych mocnych trunków prym wiodą szkocka blended whisky (Johnnie Walker Blue Label) lub single malt (Glenmorangie Quinta Ruban), Irish Whiskey (Bushmills Black Bush), burbon (Jack Daniels Scenes of Lynchburg), koniak (Otard VSOP), Metaxa (Grande Fine), brandy, gin, rum, tequila, likiery (Grand Marnier Rouge), a także wina - tak znakomite jak Amarone della Valplicella, Chateauneuf du Pape Domaine du Vieux Telegraphe czy szampan Nicolas Feuillatte Reserve Particuliere Brut. W dziele „Dla Konesera” można też zamówić wysokiej jakości cygara np. kubańskie Cohiba Robustos.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS