Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-03-31

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak Polacy kupują letnie opony?

Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej, ale równocześnie świadomość związana z kwestiami bezpieczeństwa znacznie się poprawiła. Komu ufamy przy zakupie ogumienia i czy marka ma znaczenie –więcej w raporcie przygotowanym przez specjalistów z serwisu Allegro.pl.

Z badań przeprowadzonych przez serwis Allegro.pl wynika, że większość kierowców używała w mijającym sezonie opon zimowych, a dodatkowe 3 proc. deklarowało, że używa w tym okresie opon całorocznych.

 

Dane te pokazują, że sytuacja w Polsce znacznie się poprawiła. W 2008 roku aż 45 proc. ankietowanych deklarowało, że nie zmienia opon w zależności od pory roku. Obecnie ilość kierowców, którzy przez cały rok jeżdżą na jednym komplecie opon drastycznie spadła. Już tylko 2 proc. używa wyłącznie opon letnich, a 1 proc. zadeklarował, że jeździ wyłącznie na oponach zimowych.

Bezpieczeństwo ważniejsze od ceny

- Nasze badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony letnie jak najdłużej. Ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że jeden komplet służy im ponad cztery sezony. Warto wspomnieć, że w przypadku opon zimowych odsetek ten wynosił 35 proc. Zatem „zimówki” wymieniane są częściej i przy niższych przebiegach, być może dlatego, że w świadomości kierowców zima jest dla ogumienia bardziej wymagającym okresem –wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl.

Głównym powodem zakupu nowego kompletu opon letnich jest zużycie poprzedniego zestawu związane ze zbyt małą głębokością bieżnika, uszkodzeniem lub wiekiem produktu. Niezadowolenie z poprzedniego modelu ogumienia, co było powodem wymiany zadeklarowało zaledwie 4 proc. użytkowników.

Preferencje zakupowe Polaków zmieniły się nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem. Wtedy nowe opony letnie wybierała połowa nabywców, w tym roku odsetek ten zwiększył się do 65 proc.

Dla większości ankietowanych kwestie związane z bezpieczeństwem są ważniejsze niż cena. Polacy na pierwszym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których wybierają opony letnie postawili na „przyczepność”. Na drugim miejscu znalazła się „cena”, dalej „wyniki w testach”. Marka opon zajęła czwarte miejsce, zaraz przed opiniami, które można znaleźć o produkcie w internecie i wśród sprzedawców. Dla kupujących mniejsze znaczenie ma natomiast wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu.

Polacy swoją wiedzę o oponach letnich czerpią przede wszystkim z publikacji branżowych w prasie i internecie. Ponad dwie trzecie ankietowanych wskazało na te źródła informacji. Minimalnie mniejszym zainteresowaniem (50 proc.) cieszą się fora internetowe, których użytkownicy wymieniają się doświadczeniem.

- Ufamy również specjalistom w punktach sprzedaży. Ponad 40 proc. kupujących bazuje właśnie na ich opinii. Nieco rzadziej korzystamy z wiedzy rodziny i znajomych, cieszą się oni zaufaniem jednej trzeciej badanych – wyjaśnia Piotr Ciesielski - Kupujący natomiast nie są skłonni brać pod uwagę informacji zawartych w reklamie. To źródło informacji zostało wybrane przez zaledwie 5 proc. Polaków.

Polacy najczęściej kupują opony w internecie. Ponad dwie trzecie ankietowanych preferuje zakupy „online”, nieco mniej, bo 36 proc. wybiera niezależne serwisy wulkanizacyjne. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają warsztaty ASO (3 proc.) i sklepy motoryzacyjne (12 proc.). Na końcu listy znalazły się również hipermarkety (3 proc.).





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS