Największe koncerny informatyczne przyzwyczaiły nas do tego, że na dźwięk haseł „infrastruktura IT” czy „informatyzacja przedsiębiorstwa” przed oczami stają nam co najmniej siedmiocyfrowe kwoty. Prawda jest taka, że profesjonalne i skuteczne rozwiązania IT nie muszą kosztować tak wiele. Wraz z ekspertem Engave obalamy największe mity i podpowiadamy, w jaki sposób można dopasować infrastrukturę IT do realnych potrzeb firmy.
Inwestycja w infrastrukturę IT wiąże się z dużą odpowiedzialnością. W dobie informatyzacji odpowiednie zaprojektowanie infrastruktury IT przekłada się na pracę przedsiębiorstwa. Większość dyrektorów finansowych czy osób zarządzających, którym coraz częściej powierza się decyzje w zakresie inwestycji informatycznych, w trakcie wyboru rozwiązań dla swoich przedsiębiorstw podejmuje decyzje pod presją lęku. Jeśli rozwiązania z jakichś powodów nie będą należycie funkcjonowały – wtedy to oni zostaną pociągnięci do odpowiedzialności.
Mit ceny
Przedsiębiorcy słusznie zwracają uwagę na to, że infrastruktura informatyczna w ich firmie powinna być możliwie najbardziej bezawaryjna. Jednak nierozsądnym jest twierdzenie, że rozwiązania najdroższe są najbardziej skuteczne.
– Często zdarza się, że firmy przepłacają za oferowane im usługi. Główne koszty generują drogie licencje popularnych aplikacji czy wysokie koszty sprzętu od największych na rynku graczy. Możemy ich uniknąć, testując alternatywne urządzenia i systemy – mówi Dominik Żochowski, prezes Engave.
Mit marki
Kiedy w naszym zespole nie ma IT managera, który potrafiłby profesjonalnie ocenić relację jakości do ceny oferowanego nam sprzętu, decydujemy się na rozwiązania, które wydają nam się sprawdzone.
– Zapominamy, że w czasach szybkiego postępu technologicznego, argumenty o markach istniejących „od pokoleń”, czy zapewniających „jakość od 1989 roku” nie mają już tej samej siły, co kiedyś. Istnieje wiele młodych i innowacyjnych firm, które dysponują nowymi technologiami, oferują niższe ceny i są w stanie zaoferować rozwiązania szyte na miarę. Innowacyjni gracze coraz częściej zapraszają swoich potencjalnych klientów do przetestowania oferowanych produktów i usług – komentuje Dominik Żochowski.
Mit ustandaryzowanych rozwiązań
Najwięksi producenci muszą standaryzować ofertę swoich rozwiązań po to, by łatwiej mogły być sprzedawane za pomocą rozbudowanej sieci dystrybucji. To oznacza, że często oferują swoim klientom rozwiązania na wyrost.
– Zdarza się, że firmy płacą za sprzęt, którego na obecnym etapie rozwoju biznesu nie będą w stanie wykorzystać. Infrastruktura sama nie będzie wzrastać wraz z naszym przedsiębiorstwem. Gdy środowisko informatyczne w ciągu 3 lub 5 lat „dorośnie” do zakupionej infrastruktury, najpewniej będzie ona wymagała wymiany lub aktualizacji – co i tak wygeneruje kolejne koszty. Dlatego warto sprawdzić, czego tak naprawdę potrzebujemy i poprosić o przygotowanie naprawdę spersonalizowanej oferty – doradza Dominik Żochowski.
Nadchodzi czas testów
Przy coraz większej złożoności rozwiązań informatycznych dla biznesu koniecznością staje się rozwój usług consultingowych. Tylko profesjonalne doradztwo pomoże realnie wypracować wspólne korzyści. Jednak porady handlowców i przeglądanie katalogów nie dają już gwarancji profesjonalnego doboru rozwiązań IT. Firmy opierające swój rozwój na innowacjach coraz częściej budują własne laboratoria, które pomagają potencjalnym klientom testować infrastrukturę, systemy i aplikacje informatyczne.
– Engave posiada własne laboratorium od kilku lat. Jako nieliczni na polskim rynku zapraszamy naszych klientów i partnerów, by na własne oczy mogli się przekonać, jakimi rozwiązaniami w danej chwili dysponują, na ile są one dopasowane do ich potrzeb i w jaki sposób mogą je rozwijać lub zmieniać. Kilkakrotnie udało nam się uchronić gości naszego laboratorium przed decyzjami, które mogłyby ich drogo kosztować, a wcale nie przyniosłyby pożądanego efektu – podsumowuje Dominik Żochowski, prezes Engave.
Osoby zainteresowane testami IT w Engave Performance Lab mogą dowiedzieć się więcej o tym rozwiązaniu odwiedzając stronę producenta.
dostarczył infoWire.pl