Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-08-09

A A A POLEĆ DRUKUJ

Milion zrealizowanych zamówień w NEO24.PL

NEO24.PL, największy w Polsce sklep internetowy RTV AGD, przekroczył spektakularną liczbę miliona zrealizowanych zamówień. Sklep, który istnieje na rynku od 2006 r. i jest jednym z pionierów e-commerce w Polsce, utrzymuje dynamiczne tempo rozwoju - w ostatnim roku ruch w sklepie www.neo24.pl zwiększył się o 30%, a roczne dochody wzrosły dwucyfrowo. „Naszą silną stroną wciąż są niskie ceny, ale pozycję lidera branży zawdzięczamy konkretnym strategicznym decyzjom: zbudowaniu bardzo szerokiej oferty produktowej, rozwinięciu sieci punktów naziemnego odbioru i przede wszystkim – niezawodności dostaw i najwyższej jakości obsługi” – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.

Skala największych naziemnych sieci w połączeniu z elastycznością internetu

„Przekroczenie magicznej liczby 1 000 000 zrealizowanych zamówień to dla NEO24.PL bardzo ważny moment – w ciągu 6 lat udało nam nie tylko zbudować silną pozycję biznesową, ale także wpłynąć na rozwój rynku e-commerce w Polsce. Za milionem zrealizowanych zamówień kryje się potężna maszyna biznesowa, a zakupy w sieci stały się dla Polaków oczywistym wyborem, równie naturalnym jak zakupy w zwykłym sklepie. Jednocześnie - co jest dla nas szczególnym powodem do dumy – udało nam się zachować to, co najcenniejsze w biznesie internetowym: większą niż w tradycyjnym handlu elastyczność, dostępność, otwartość na innowacje i w końcu - niższe ceny“ – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.

Do kluczowych ruchów biznesowych NEO24.PL, które zadecydowały o sukcesie, należały:

-    -Powiększenie w 2011 r. o ponad 20% asortymentu produktów (obecnie ponad 30 tysięcy indeksów w ofercie), które daje znaczną przewagę rynkową nie tylko nad konkurencją w sieci, ale przede wszystkim nad popularnymi tradycyjnymi marketami, które nie są w stanie zaoferować Klientowi takiego wyboru w jednym miejscu

-        -Utrzymanie konkurencyjnej polityki cenowej

-   -   -Koncentracja na najwyższej jakości obsługi, która zapewnia sklepowi ugruntowaną opinię wśród internautów, a co za tym idzie – kluczową w sieci wiarygodność

-        -Wprowadzenie nowych usług dodatkowych

-        -Rozbudowanie sieci naziemnych punktów odbioru

Milion zamówień - przede wszystkim telewizory oraz duże AGD

Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych przez internet, zaliczają się przede wszystkim: telewizory i inne droższe sprzęty RTV oraz tzw. duże AGD (chłodziarki, zmywarki, piekarniki, pralki etc.), w tym sprzęt do zabudowy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta:

·  Po pierwsze – na takich droższych sprzętach najmocniej odczuwalna jest różnica w cenie pomiędzy e-sklepem a zwykłym marketem. Przy zakupie największych telewizorów oszczędności mogą sięgać nawet ok. 1,5 tysiąca złotych. Klient wyposażający np. całą kuchnię, przy zakupie kilku dużych sprzętów może zaoszczędzić nawet 3 tysiące złotych.

·   Po drugie – w przypadku najnowszych i najpopularniejszych modeli, ale także modeli limitowanych czy niestandardowych, e-sklep często jako jedyny jest w stanie szybko zrealizować zamówienie. Podczas gdy w tradycyjnym markecie w danym mieście towar może szybko zniknąć, w modelu sprzedaży internetowej istnieje możliwość sprowadzenia go z dowolnego magazynu. Jednocześnie, duży sklep internetowy może zaoferować „półkę” o niekończącej się pojemności, np. w NEO24.PL dostępnych jest aktualnie niemal 500 modeli chłodziarek  – w tym leży bardzo duża przewaga nad tradycyjnymi marketami, które ogranicza powierzchnia magazynowa przypisana do danej lokalizacji.

Większy wybór i dostępność, niższa cena

Sklep internetowy NEO24.PL istnieje od 2006 roku, a jego zespół liczy obecnie ponad 140 osób. Głównym założeniem NEO24.PL, jako lidera e-commerce, jest dostarczenie produktów wysokiej jakości, w wyjątkowo atrakcyjnych cenach i możliwie najkrótszym terminie. Sklep posiada własne centra logistyczne, które pozwalają na utrzymanie bardzo szerokiego wyboru produktów – ich dostępność w magazynach zlokalizowanych w różnych częściach kraju usprawnia zaś realizację zamówień, przez co towar szybko dociera do Klientów. Jednocześnie, w przeciwieństwie do tradycyjnych hipermarketów, sklep nie musi ponosić wysokich kosztów magazynowania w centrach handlowych, w sercu dużych miast. To właśnie dzięki niskim kosztom funkcjonowania, NEO24.PL może oferować towary w tak atrakcyjnych cenach.

NEO24.PL wyróżnia się również posiadaniem rozbudowanej sieci naziemnych Punktów Wydań Osobistych, w których można odebrać zamówiony towar – to szczególnie ważne dla Klientów, którzy chcą korzystać z typowych dla e-sklepu niższych cen i większego wyboru, ale jednocześnie są zwolennikami bardziej tradycyjnych form odbioru sprzętu i chcą dokładnie obejrzeć go przed płatnością. Obecnie funkcjonuje 20 takich punktów: 2 x Wrocław, 2 x Poznań, 3 x Warszawa, 2 x Kraków, 2 x Łódź, 2 x Katowice, Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Lublin, Rybnik, Gostynin, Opole.

Branża będzie należała do najsilniejszych graczy

Istotnym trendem, który daje się zaobserwować na rynku sprzedaży RTV AGD i w który wpisuje się strategia rozwoju NEO24.PL, jest zmiana akcentów w oczekiwaniach konsumentów wobec zakupów internetowych. Obok niższych niż w handlu tradycyjnym cen, które generują generalny przepływ Klientów do e-sklepów, kluczowe znaczenie zyskały dodatkowe parametry, decydujące o wyborze konkretnego sklepu, w którym konsument decyduje się na zakup.

„Przy rosnącej świadomości konsumentów, którzy wiedzą już jakie oczekiwania postawić sklepom, sukces w branży w kolejnych latach będzie należał tylko do najsilniejszych, profesjonalnych graczy, którzy przy masowej skali sprzedaży, będą jednocześnie w stanie zapewnić najwyższe standardy. Sprawne obsłużenie tysięcy transakcji jednocześnie to poziom osiągalny tylko dla największych e-sklepów z wieloletnim doświadczeniem w handlu internetowym i związanej z nim logistyce” – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.

Na czoło kwestii, na które szczególnie zwracają uwagę Klienci, wysuwają się dwa parametry:

-        Wybór kilku czasowych i kosztowych opcji dostawy - w tym punkty osobistego odbioru, z których w niektórych okresach roku korzysta nawet połowa Klientów oraz płatności (w tym kluczowa opcja płatności dopiero przy odbiorze – szczególnie za droższy sprzęt)

-        Szeroki wybór produktów – Klienci coraz częściej szukają bardzo konkretnych modeli, linii kolorystycznych, niestandardowych wymiarów, rozbudowanych funkcjonalności.

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS