Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-01-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Oleksowicz i Castrol nadal razem

150x110

Maciej Oleksowicz także w sezonie 2013 będzie wspierany przez firmę Castrol. W tym roku kierowca będzie jeździł w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski Fordem Fiesta S2000. Na pewno pomogą mu doświadczenia zebrane podczas startów za granicą.

Miniony sezon był dla Macieja Oleksowicza trudny, ale i bardzo ciekawy. Starty załogi Oleksowicz/Obrębowski w SWRC rozpoczęły się od Rajdu Szwecji, tym razem niemal bezśnieżnego. Przez to nie było band, które pomagają kierowcom na oesach. Nie udało się stanąć na podium. Kolejny rajd – w Portugalii – był chyba najtrudniejszy z tych, w których miałem okazję startować – mówi Maciej Oleksowicz. Opady deszczu były tak intensywne, że rajd został przerwany, co zdarza się niezwykle rzadko. Mimo koszmarnych warunków na trasie udało nam się zająć znakomite, drugie miejsce – dodaje kierowca.

Plany, by znaleźć się w pierwszej trójce na koniec sezonu, wydawały się wówczas realne. Niestety, awarie spowodowały, że stało się inaczej. We Francji przydarzyła się niezwykle rzadka usterka – wyciek paliwa ze zbiornika. W Hiszpanii też zabrakło szczęścia. W efekcie Oleksowicz zajął piąte miejsce w klasyfikacji SWRC na koniec sezonu. Wszystkie załogi przed nami miały znacznie większe doświadczenie, a my – jako debiutanci w mistrzostwach świata – znaleźliśmy się za nimi. Mimo to sezon 2012 oceniam pozytywnie. Zebrałem sporo nowych doświadczeń, co powinno zaprocentować w tym sezonie – podkreślił zawodnik.

Wspierana przez Castrol załoga przez cały sezon używała oleju EDGE Professional A3 0W-40. Jest on zalecany przez firmę, która przygotowała samochód – M-Sport. Ten sam olej jest stosowany także w autach WRC. W czasie rajdu samochód musi znieść ekstremalne obciążenia, dlatego podczas każdego ze startów olej był wymieniany właściwie codziennie, podobnie jak płyn hamulcowy, olej w skrzyni biegów i tylnym dyferencjale. Ekstremalne jest także zużycie specjalnego paliwa, dostarczanego do wszystkich samochodów startujących w RSMŚ, które kosztuje dużo więcej niż dostępne na stacjach, bo ok. 20 zł za litr. Fiesta S2000 na odcinkach specjalnych zużywa ok. 60-65 l takiej benzyny na 100 km.

Sezon 2013 przyniesie nowe wyzwania – Maciej Oleksowicz wraca do zmagań na krajowej arenie. W planach są starty w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Fordem Fiesta S2000. Samochód się nie zmieni, nowy będzie za to... pilot. W tej chwili trwają poszukiwania następcy Andrzeja Obrębowskiego, który z powodu innych zobowiązań nie może zaangażować się w prace zespołu Castrol EDGE TRW Motointegrator w takim wymiarze, jak w poprzednich sezonach. Nowa załoga będzie potrzebowała czasu, by się dotrzeć, dlatego jeszcze przed sezonem RSMP zaplanowano treningowy start w jednym z rajdów o nawierzchni asfaltowej.

 

Zdjęcia: przedruk do publikacji prasowych bezpłatnie z podpisem: Fot. www.oleksowicz.pl

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS