Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-06-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

Opłaca się robić zakupy w internecie

Praktyka pokazuje, że większość produktów oferowanych w normalnym sklepie można kupić taniej w internecie. Różnice w cenie potrafią osiągnąć nawet kilkadziesiąt procent. Dzieje się tak z powodu stosunkowo niższych kosztów prowadzenia e-sklepu, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na znaczne obniżenie marży.

Z raportu Boston Consulting Group „Polska Internetowa” wynika, że obecnie rodzima gospodarka internetowa warta jest ok. 36 mld złotych, co stanowi 2,7% PKB. Przy czym wg szacunków analityków docelowo do 2015 roku ma być warta ok. 77 mld złotych, a udział w PKB wynieść 4,1%. Oczywiście gospodarka internetowa to nie tylko handel on-line, ale z lektury raportu jasno wynika, że ten sektor będzie się szczególnie rozwijał – wzrośnie liczba e-sklepów, a także liczba kupujących w sieci.

Zakupy w sieci stanowią 2,9% całego handlu detalicznego w Polsce. Pod tym względem reprezentujemy mniej więcej ten sam poziom co Hiszpania i Włochy. Co ciekawe, jeżeli pod uwagę weźmie się ilość transakcji zainicjowanych w sieci, ale dokończonych w tradycyjny sposób (towar znaleziony i zamówiony w sieci, ale odbiór i zapłata w siedzibie sklepu) to okazuje się, że internet kształtuje ok. 9% handlu detalicznego w Polsce.

Więcej informacji:  http://kupteraztaniej.pl/wiadomosc/Oplaca-sie-robic-zakupy-w-internecie-2341706.html . Przy powoływaniu się na analizę, prosimy o podanie źródła Bankier.pl.


Łukasz Piechowiak
Redaktor Bankier.pl
e-mail: l.piechowiak@bankier.pl





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS