Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-03-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

Plebiscyt na Internetowy Samochód Roku 2010 rozstrzygnięty

150x110

W tegorocznej, siódmej edycji konkursu na najpopularniejsze auto internautów nie było niespodzianek. Jak przed rokiem triumf święciła Skoda Octavia. W debiutującej w plebiscycie kategorii samochodów używanych swoją pozycję potwierdził popularny VW Golf.

W obecności najważniejszych osobistości polskiej branży motoryzacyjnej, w tym przede wszystkim przedstawicieli koncernów samochodowych, świata mediów oraz zaproszonych gości, w warszawskim lokalu Loft 44 we wtorkowy wieczór odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2010. Po raz pierwszy w historii konkursu gala odbyła się pod szyldem serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro – mojeauto.pl i otoMoto.pl.

Tak jak rok wcześniej, najbardziej popularnym modelem auta okazała się Skoda Octavia, która w ostatecznym rankingu wyprzedziła Opla Astrę oraz Dacię Duster. Czeski kompakt zdobył łącznie 184.071 „głosów” i wyprzedził o ponad 15 tys. drugiego w klasyfikacji Opla Astrę (167.348). Na najniższym stopniu podium w 2010 roku uplasowała się Dacia Duster (132.102).

Top Ten 2010 – kategoria: auta nowe

1.

Skoda Octavia

184.071

2.

Opel Astra

167.348

3.

Dacia Duster

132.102

4.

Volkswagen Golf

126.342

5.

Kia Venga

124.640

6.

Kia cee’d

117.608

7.

Skoda Fabia

109.969

8.

Volkswagen Polo

97.711

9.

Opel Insignia

88.680

10.

Nissan Qashqai

87.667

 

W drugiej nagradzanej podczas gali kategorii – na najbardziej popularny model używany, na podstawie statystyk serwisu ogłoszeniowego otoMoto.pl – zwyciężyły produkty niemieckiej motoryzacji. Triumfowały dwa Volkswageny – Golf przed Passatem, wyprzedzając Audi A4.
Aż osiem modeli w czołowej dziesiątce jest produkcji naszych zachodnich sąsiadów.

Top Ten 2010 – kategoria: auta używane

1.

Volkswagen Golf

1.155.702

2.

Volkswagen Passat

1.119.440

3.

Audi A4

843.380

4.

Opel Astra

656.221

5.

Audi A6

499.973

6.

Volkswagen Polo

477.235

7.

Opel Vectra

352.898

8.

Renault Kangoo

330.532

9.

Audi A3

325.535

10.

Skoda Octavia

325.280

* * * * *

Internetowy Samochód Roku to konkurs, w którym o przyznaniu tytułu nie decyduje głosowanie, lecz rzeczywiste zainteresowanie użytkowników Internetu. Jest ono mierzone liczbą odwiedzin strony danego modelu w konfiguratorze nowych aut na portalu mojeauto.pl. W kategorii aut używanych o zwycięstwie decydują statystyki wyszukiwarki serwisu otoMoto.pl.

Triumf Octavii w siódmej edycji konkursu to już drugie zwycięstwo dla tego modelu (poprzednio w 2009 r.), a trzecie dla czeskiej marki (Skoda Fabia okazała się najlepsza w 2005 r.). Podobnie jak Octavia, dwukrotnie tytuł ISR zdobywał także Ford Focus (w latach 2005 i 2008). Po jednym zwycięstwie na swoim koncie mają również Honda Civic (2006) oraz Chevrolet Aveo, który okazał się najbardziej popularnym modelem w 2004 roku i został pierwszym zdobywcą tytułu Internetowego Samochodu Roku.

Organizatorami plebiscytu są serwisy Grupy Allegro:

mojeauto.pl - Internetowa Platforma Motoryzacyjna założona w 2000 roku. Początkowo funkcjonowała jako pierwszy w kraju internetowy salon samochodowy. Od 2003 roku to portal motoryzacyjny, stale rozbudowywany o kolejne funkcjonalności. Obok konfiguratora samochodów powstają: baza z ogłoszeniami sprzedaży samochodów używanych, serwis z informacjami motoryzacyjnymi, centrum finansów, katalog zdjęć motoryzacyjnych, sklep motoryzacyjny
i internetowa telewizja motoryzacyjna. Od stycznia 2011 roku mojeauto.pl wchodzi w skład Grupy Allegro Sp. z o.o.

otoMoto.pl - Serwis otoMoto.pl to internetowa giełda motoryzacyjna, dająca osobom prywatnym oraz firmom możliwość szybkiego, taniego i sprawnego handlowania nowymi i używanymi pojazdami. Baza ogłoszeń zawiera oferty sprzedaży samochodów osobowych, motocykli, aut dostawczych i ciężarowych, maszyn budowlanych i rolniczych. Jak wynika z raportu Megapanel PBI/Gemius za 2010 rok, otoMoto.pl jest najczęściej odwiedzanym motoryzacyjnym portalem ogłoszeniowym w Polsce. Popularność serwisu dynamicznie rośnie - liczba odsłon otoMoto.pl w zeszłym roku zwiększyła się aż o prawie 120 mln. otoMoto.pl znajduje się również wśród 100 najpopularniejszych polskich stron internetowych według Google. W styczniu 2011 roku serwis awansował w rankingu o cztery pozycje, zajmując 16 miejsce.

Partnerzy gali:

Infiniti - najnowsza marka samochodów klasy Premium, ceniona za wyjątkowe połączenie designu, technologii, osiągów i luksusu. Z powodzeniem kusi klientów limuzynami G, w wersji sedan, coupe i cabrio, SUV-ami EX oraz FX, a od kilku miesięcy także limuzynami klasy high performance M. Ten najnowszy model dostępny jest w niespotykanej ofercie – z silnikiem benzynowym, diesla i z napędem hybrydowym.

Komfortowy powrót do domu zapewniła gościom imprezy firma Express Rent a Car. To największa wypożyczalnia samochodów w Polsce, oferująca flotę 1750 nowych aut. Firma posiada sieć oddziałów w całym kraju, obsługuje też wszystkie główne lotniska krajowe i międzynarodowe. Prowadzi działalność w zakresie wynajmu długoterminowego samochodów i zarządzania flotami, mając wśród swoich klientów czołowe na polskim rynku, renomowane firmy.

Szczegółowe informacje o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2010 oraz relacje z przebiegu gali dostępne są pod adresem internetowym:

www.motogazeta.mojeauto.pl/internetowy_samochod_roku_2010/





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS