Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-03-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rainbow Tours S.A. po 4 kwartałach 2016 roku

Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Rainbow Tours S.A. w okresie 4 kwartałów 2016 roku wyniosły 1, 202 mld złotych i są wyższe od przychodów osiągniętych w 2015 roku o 86,3 mln złotych, co stanowi wzrost o prawie 8%.

Na wzrost przychodów miało wpływ wiele czynników, wśród nich zwiększenie przychodów ze sprzedaży z tytułu imprez turystycznych (o 15,9 %), oraz wzrost liczby klientów. W 2016 roku wolumen uczestników imprez turystycznych wyniósł 330,3 tys. osób, co stanowi wzrost o 10,1% ( w 2015 roku z oferty firmy skorzystało 300,26 tys. osób), w tym z oferty Lato 2016 skorzystało 260,6 tys. osób, natomiast z oferty zimowo-egzotycznej 60,7 tys. osób. Spółka rozwijała również sieć własnych salonów sprzedaży. W 2016 roku otworzyła 15 nowych biur, zwiększając ilość własnych BOK do 105. Dodatkowo 13 salonów własnych działających przy głównych ulicach przeniesiono do centrów handlowych.

Imponująco przedstawia się wynik 4 kwartału ( oferta zimowo-egzotyczna), w którym to z oferty Rainbow skorzystało 31 tys. osób, co stanowi wzrost aż o 34,5% w stosunku do poprzedniego roku. Największe wzrosty przyniosła sprzedaż: Kenii (wzrost liczby klientów aż o 150 %), Wysp Kanaryjskich (wzrost o 71 %), Kuby (wzrost o 25 %), Wietnamu (wzrost o 18 %) i Meksyku (wzrost o 9 %).

Pomimo wielu niekorzystnych zdarzeń, mających wpływ na rynek turystycznych, które wystąpiły w 2016 roku m.in. zmiany polityczne w Polsce, mistrzostwa w piłce nożnej, igrzyska olimpijskie, zamachy terrorystyczne, czy Brexit, wyniki osiągnięte przez touroperatora dowodzą, że prowadzi stabilną działalność o bardzo solidnych podstawach, która broni się atrakcyjną, szeroką ofertą, mocną marką, dobrą polityką cenową i efektywnie zorganizowaną siecią dystrybucyjną.

Podsumowanie wyników finansowych za 4 kwartały świadczy o tym, że pozostałe segmenty działalności Grupy również radzą sobie bardzo dobrze. Okazuje się bowiem, że inwestycja w segment hotelowy przyniosła oczekiwane wyniki finansowe. Spółka wygenerowała przychody na poziomie 3,7 mln zł, zaś zysk netto był zgodny z oczekiwaniami i wyniósł 0,3 mln zł. Z usług hotelu grupy skorzystało około 4 tys. klientów. Spółka White Olive A.E przygotowuje się do nabycia kolejnych nieruchomości, których formalności zostaną zakończone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku. Zarząd Grupy planuje inwestycję w łącznej kwocie około 12 mln EUR, z terminem rozpoczęcia prac budowlanych w IV kwartale 2017 roku. Docelowo ma powstać kompleks pięciogwiazdkowy z pełnym zapleczem (restauracje, bary, baseny, urządzenia sportowe, siłowania, spa) oraz 220 apartamentami.

 W 2016 roku dokonano również zmiany nazwy spółki Portal Turystyczny spółka z o.o. na My Way by Rainbow sp. z o.o. Spółka odpowiada za segment tzw. ”dynamicznego pakietowania”. W „My Way” wyszukiwanie lotów i hoteli jest ze sobą połączone, a docelowo obejmować ma także ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, transfery z lotniska do hotelu i szereg usług towarzyszących jak bilety do teatrów czy na różnego rodzaju eventy. Klient może, z opcji zaproponowanych przez system spółki, dokonać zakupu całego pakietu lub tylko niektórych usług. System został uruchomiony czerwcu 2016 roku. W IV kwartale 2016 roku została zmieniona nazwa spółki ABC Świat Podróży na Rainbow Incentive & Incoming sp. z o.o . Spółka od 2017 roku będzie się specjalizować w przygotowaniu oferty kierowanej do firm, oferując różnego rodzaju zorganizowane imprezy „motywacyjne”. Drugą odnogą biznesową Spółki jest incoming – czyli imprezy organizowane w Polsce dla klientów zagranicznych. Grupa szacuje, iż spółka w 2017 roku wygeneruje około 20 mln przychodu przy podobnej rentowności jak touroperator Rainbow.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS