|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Wtorek, 7 Kwietnia 2015 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
TVP1 i Polsat liderami w I kwartale. Mocno do góry TVP Info
W I kwartale br. największy udział w całym rynku telewizji miała TVP1, zaś w grupie komercyjnej wygrał Polsat. Największy spadek wśród głównych kanałów zanotowała TVP2, a najwięcej zyskało TVP Info.
więcej
|
|
Kampania prezydencka prowadzona na pół gwizdka, telewizja i billboardy dominują nad social media
Dla sztabów wyborczych kandydatów na prezydenta wciąż liczy się głównie telewizja, hasła i billboardy są tworzone bez pomysłu, a Twitter służy głównie do komunikowania spotkań z wyborcami zamiast być platformą merytorycznej dyskusji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl politolog Ewa Marciniak i medioznawca Wiesław Godzic.
więcej
|
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Parkiet" ze wzrostami sprzedaży. ,,Przegląd Sportowy" ostro w dół
Prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie w lutym 2015 roku zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko tytuły Grupy Gremi, czyli „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nowe działy i więcej felietonów we ,,Wprost", znika Michał Witkowski
W nowym wydaniu tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”) wprowadzono nowe działy, m.in. Państwo, Naród i Rynek. W miejsce felietonisty Michała Witkowskiego pojawili się nowi publicyści: Rafał Antczak, Cezary Kaźmierczak i Sebastian Kaleta.
więcej |
|
Reklamy Orange ze smartfonami ,,za 0 zł na start" wprowadzają w błąd
Zdaniem Komisji Etyki Reklamy internetowe reklamy Orange Polska promujące smartfony dostępne „za 0 zł” lub „za 0 zł na start” wprowadzają w błąd, bo jednoznacznie sugerują brak opłaty za telefon komórkowy.
więcej |
|
,,Twój Puls" z Cichopek i Trzaskalską w TV Puls na nie na żywo. ,,To autorski pomysł"
Kanał TV Puls we wtorek 7 kwietnia br. rusza z emisją codziennego pasma lifestylowego „Twój Puls”, które poprowadzą Katarzyna Cichopek i Katarzyna Trzaskalska. Magazyn na razie nie będzie nadawany na żywo.
więcej |
Wiecęj wiadomości... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
TVP1 i Polsat liderami w I kwartale. Mocno do góry TVP Info
W I kwartale br. największy udział w całym rynku telewizji miała TVP1, zaś w grupie komercyjnej wygrał Polsat. Największy spadek wśród głównych kanałów zanotowała TVP2, a najwięcej zyskało TVP Info.
więcej
|
|
,,Twój Puls" z Cichopek i Trzaskalską w TV Puls na nie na żywo. ,,To autorski pomysł"
Kanał TV Puls we wtorek 7 kwietnia br. rusza z emisją codziennego pasma lifestylowego „Twój Puls”, które poprowadzą Katarzyna Cichopek i Katarzyna Trzaskalska. Magazyn na razie nie będzie nadawany na żywo.
więcej
|
|
Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)
W pierwszym kwartale br. najwięcej na reklamach zarobił Polsat, wpływy TVN wzrosły nieznacznie, zaś przychody TVP1 i TVP2 spadły. Największe budżety reklamowe w telewizji miały firmy Aflofarm Farmacja Polska, Nestlé Polska i Unilever Polska.
więcej
|
|
Zmarł Józef Kopocz, pierwszy prezenter TVP Katowice
W poniedziałek 6 kwietnia br. zmarł Józef Kopocz, wieloletni prezenter i dziennikarz Telewizji Polskiej w Katowicach. Miał 83 lata.
więcej
|
|
Ruszają precastingi do ósmej edycji ,,Mam talent!". Ekipa show odwiedzi 10 miast
Telewizja TVN jesienią br. zamierza pokazać ósmą edycją programu „Mam talent!”. Precastingi do niej odbędą się w kwietniu i maju br. w 10 polskich miastach.
więcej
|
|
Dwa dokumenty TVN z nagrodami Intermedia Golden Globe
Zrealizowane przez Grupę TVN filmy dokumentalne Ewy Ewart „Zdobyć miasto” oraz Małgorzaty Łupiny „Trzy na godzinę” zostały nagrodzone na World Media Festival.
więcej
|
|
Marek Cieliczko menadżerem ds. ramówki w Fokus TV
Marek Cieliczko, dotąd związany z Telewizją Puls, objął stanowisko menadżera ds. ramówki miesięcznej kanału Fokus TV.
więcej
|
|
TV Trwam oglądana tak chętnie jak TVP ABC. Ma ponad 0,7 proc. udziału w rynku
Telewizja Trwam w listopadzie i grudniu ub.r. zanotowała odpowiednio 0,73 proc. i 0,74 proc. udziału w rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To wyniki zbliżone do udziałów kanału dziecięcego TVP ABC.
więcej
|
|
Powstanie czwarty sezon serialu "House of Cards"
Szefowie platformy Netflix zapowiedzieli realizację czwartej odsłony serialu "House of Cards".
więcej
|
|
"Captain Cosmos" - nowy serial HBO
George R. R. Martin, autor "Gry o tron", przygotowuje dla HBO nowy serial - "Captain Cosmos".
więcej
|
|
Pierwszy polski serial AXN ,,Zbrodnia" trafi do TVP1
Wyprodukowany na zlecenie stacji AXN miniserial „Zbrodnia” w długi weekend majowy będzie można obejrzeć na antenie telewizyjnej Jedynki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
,,Szalone Tokio" z Agnieszką Szulim w TVN Style
„Szalone Tokio” to trzeci dokument kanału TVN Style z udziałem gwiazdy. Agnieszka Szulim pokaże w nim niezwykłe oblicze japońskiej stolicy i jej mieszkańców. Emisja w Wielkanoc o godz. 21.25.
więcej
|
|
Łukasz Jedliński testowo prowadzi serwisy w TVN24
TVN24 chce poszerzyć zespół prezenterów serwisów informacyjnych. Tydzień temu w takiej roli na antenie stacji pojawił się reporter Łukasz Jedliński.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Eurozet bez dyrektora finansowego. Odchodzi Renata Bardecka
Grupa Eurozet rozstaje się z kolejnym kluczowym managerem. Ze spółki odchodzi Renata Bardecka, dyrektor finansowa i zastępca dyrektora generalnego - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Marek Karczewski szefem Radia Bogoria, odchodzi Jacek Grabowski
Marek Karczewski zostanie od maja br. nowym redaktorem naczelnym Radia Bogoria. Zastąpi Jacka Grabowskiego, który po 17 latach przestaje pełnić tę funkcję - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polskie Radio nadaje cyfrowo w sześciu kolejnych miastach
Od kwietnia Polskie Radio rozpoczęło cyfrowane nadawanie w systemie DAB+ w kolejnych sześciu miastach: w Białymstoku, Koszalinie, Lublinie, Olsztynie, Rzeszowie i Zielonej Górze.
więcej
|
|
,,Ranne Kakao" nadawane z autobusu jeżdżącego po Warszawie
Na antenie Rock Radia (Agora) zadebiutowała audycja z cyklu „Ranne Kakao Objazdowy Handel Galą”. Ekipa porannego programu będzie w piątki nadawać z piętrowego autobusu, jeżdżącego po centrum Warszawy.
więcej
|
|
Radio Szczecin nowym liderem. Regionalna stacja podwoiła swój wynik słuchalności
Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od września 2014 roku do lutego 2015 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Szczecinie pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
Kampania prezydencka prowadzona na pół gwizdka, telewizja i billboardy dominują nad social media
Dla sztabów wyborczych kandydatów na prezydenta wciąż liczy się głównie telewizja, hasła i billboardy są tworzone bez pomysłu, a Twitter służy głównie do komunikowania spotkań z wyborcami zamiast być platformą merytorycznej dyskusji - oceniają dla Wirtualnemedia.pl politolog Ewa Marciniak i medioznawca Wiesław Godzic.
więcej
|
|
Reklamy Orange ze smartfonami ,,za 0 zł na start" wprowadzają w błąd
Zdaniem Komisji Etyki Reklamy internetowe reklamy Orange Polska promujące smartfony dostępne „za 0 zł” lub „za 0 zł na start” wprowadzają w błąd, bo jednoznacznie sugerują brak opłaty za telefon komórkowy.
więcej
|
|
,,Pocałuj radość" - Margaret, Lewandowski i Korzeniowski w jubileuszowej kampanii Coca-Coli (wideo)
Pod hasłem „Poczuj radość” ruszyła polska odsłona nowej kampanii marki Coca-Cola z okazji 100-lecia powstania charakterystycznej butelki tego napoju. W akcji występują m.in. Margaret, Robert Lewandowski i Robert Korzeniowski. Działania realizują agencje McCann Worldgroup, MediaCom Warszawa, Next, Endrofina Events, Fortis i Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
więcej
|
|
Polsat najwięcej z reklam, spadki TVP1 i TVP2. Aflofarm przed Nestlé i Unileverem na czele reklamodawców (TOP 10)
W pierwszym kwartale br. najwięcej na reklamach zarobił Polsat, wpływy TVN wzrosły nieznacznie, zaś przychody TVP1 i TVP2 spadły. Największe budżety reklamowe w telewizji miały firmy Aflofarm Farmacja Polska, Nestlé Polska i Unilever Polska.
więcej
|
|
Zapracowani browarnicy w ,,Żywieckiej kronice filmowej" reklamują piwo Żywiec (wideo)
W nowych reklamach piwa Żywiec z cyklu „Żywiecka kronika filmowa” pokazywani są pracownicy browaru, w którym produkowane jest to piwo. Kampanię przygotowały i realizują firmy marketingowe Just, Gong, MediaVest, Opus Film i TBWA PR.
więcej
|
|
,,Odkryj w sobie dziecko!" - Media Markt w reklamach stawia na radość, a nie ceny
Tegoroczne kampanie reklamowe sieci elektromarketów Media Markt będą prowadzone pod hasłem „Odkryj w sobie dziecko!”. Akcje wspólnie z Media Saturn Holding Polska przygotowały i realizują firmy Demner, Merlicek & Bergmann, Redblue, Golden Submarine i Universal McCann.
więcej
|
|
Wiesław Godzic: Duda najlepszy w budowaniu wizerunku, Komorowski śpiący i zamulony
- Kandydaci na prezydenta są zbyt przywiązani do telewizji, sztampowych billboardów i oklepanych haseł wyborczych. Marzy mi się zejście kampanii do internetu i mediów społecznościowych - ocenia dla Wirtualnemedia.pl prof. Wiesław Godzic, medioznawca ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
więcej
|
|
Ewa Marciniak: Twitter nie powinien być tylko dzienniczkiem podróży kandydatów na prezydenta, ale kanałem komunikowania ważnych treści
- Andrzej Duda profesjonalnie buduje swój medialny wizerunek, ale Bronisław Komorowski udowodnił, że potrafi umiejętnie zarządzać sytuacjami kryzysowymi, a to bardzo cenna zaleta polityka - ocenia dr hab. Ewa Marciniak, zastępca dyrektora ds. dydaktycznych w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
więcej
|
|
Brain przejmuje od G7 obsługę reklamową Heyah
Agencja Brain zajmie się obsługą reklamową marki Heyah (T-Mobile Polska). Poprzednio odpowiadała za to G7.
więcej
|
|
Dominik Kaznowski doradcą Sony Music Entertainment
Dominik Kaznowski rozpoczyna współpracę z wytwórnią muzyczną Sony Music Entertainment Eastern Europe jako doradca zarządu ds. digital marketingu.
więcej
|
|
Paweł Miłkowski commercial directorem w Chimney Polska
Dom produkcyjny Chimney Polska na wzór oddziałów zagranicznych tworzy stanowisko commercial directora. Objął je Paweł Miłkowski.
więcej
|
|
Marcin Harasim pokieruje w Grupie Asbis markami Prestigio i Canyon
Marcin Harasim awansował w Grupie Asbis na stanowisko CEO należącej do niej marek elektroniki użytkowej Prestigio i Canyon. W firmie pracuje od pięciu lat, a wcześniej był związany m.in. ze spółkami Action i Techmex.
więcej
|
|
VML Poland przygotuje tegoroczną kampanię Milki
Agencja VML Poland wygrała przetarg na adaptację globalnej koncepcji tegorocznej kampanii reklamowej marki Milka (należącej do koncernu Mondelez).
więcej
|
|
,,Orzeźwiające doładowanie" w Play promuje Fantę i Sprite
Z początkiem kwietnia wystartowała promocja „Orzeźwiające doładowanie”, w której za zakup napojów Sprite i Fanta można otrzymać doładowanie w Play na Kartę. Akcję wspiera kampania reklamowa przygotowana przez firmy McCann Worldwide, Next, Fortis i MediaCom Warszawa.
więcej
|
|
Soczewki Crizal reklamowane jako lepsze od zwykłych (wideo)
Rozpoczęła się telewizyjno-internetowa kampania reklamowa soczewek okularowych Crizal (produkowanych przez firmę Essilor). Za realizację akcji odpowiada dom mediowy Havas Media.
więcej
|
|
Nagrody za kroczki promują Gerber ze Smykiem
Pod hasłem „Kroczki stawiamy, nagrody wygrywamy” rozpoczęła się ogólnopolska kampania promocyjna żywności dla małych dzieci Gerber (produkowanej przez Nestlé Polska). Za koncepcję i obsługę akcji odpowiada agencja Unique One.
więcej
|
|
3M Poland: Małgorzata Golatowska, Bartosz Hlawacik, Wojciech Kostro, Gabriela Bobrowska i Paweł Wielgosz z nowymi funkcjami
Z początkiem kwietnia w 3M Poland Małgorzata Golatowska objęła funkcję lidera obszaru commercial excellence i planowania strategicznego, Bartosz Hlawacik - dyrektora rozwoju rynku na Europę Środkowo-Wschodnią, Wojciech Kostro - dyrektora handlowego rynku w grupie biznesowej ochrona zdrowia, Gabriela Bobrowska - dyrektora handlowego rynku w grupie biznesowej elektronika i energetyka, a Paweł Wielgosz - dyrektora handlowego rynku w grupie biznesowej bezpieczeństwo i reklama wizualna.
więcej
|
|
Resort gospodarki szuka agencji do kampanii o polubownym rozwiązywaniu sporów gospodarczych
Ministerstwo Gospodarki planuje kampanię zachęcającą przedsiębiorców do polubownego rozwiązywania sporów. Na działania w telewizji, internecie i prasie chce przeznaczyć ponad 1,6 mln zł netto.
więcej
|
|
Zagraniczny wyciąg reklamowy: Netflix z Gervaisem, Honda, GEICO, Grey Berlin (wideo)
Jakie były kryteria wyboru? Przede wszystkim przełamanie schematu. Niebanalne podejście do tematu. Właśnie tym te kampanie mnie uwiodły - najciekawsze zagraniczne reklamy ostatnich tygodni wybrał i ocenił dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Lewicki z VML Poland.
więcej
|
|
Małgorzata Kożuchowska z ,,planem na nagłą zmianę planów" reklamuje Avivę (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa firmy ubezpieczeniowej Aviva z udziałem aktorki Małgorzaty Kożuchowskiej. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Mam plan na nagłą zmianę planów”, przygotowały firmy marketingowe Gong, Papaya Films, ZenithOptimedia Group i Edelman Polska.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: Grolsch, Manti Fresh, Heineken, Beko i ,,H jak Hiv" (wideo)
Przedstawiamy najciekawsze kampanie reklamowe mijającego tygodnia. Są to dwie polskie reklamy produktów komercyjnych (piwa Grolsch i gumy Manti Fresh), polska adaptacja globalnej kampanii Beko, zagraniczna reklama Heinekena oraz polska kampania społeczna „H jak Hiv”.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Parkiet" ze wzrostami sprzedaży. ,,Przegląd Sportowy" ostro w dół
Prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie w lutym 2015 roku zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko tytuły Grupy Gremi, czyli „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.
więcej
|
|
Nowe działy i więcej felietonów we ,,Wprost", znika Michał Witkowski
W nowym wydaniu tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”) wprowadzono nowe działy, m.in. Państwo, Naród i Rynek. W miejsce felietonisty Michała Witkowskiego pojawili się nowi publicyści: Rafał Antczak, Cezary Kaźmierczak i Sebastian Kaleta.
więcej
|
|
Polacy coraz rzadziej sięgają po dzienniki ogólnopolskie. Liderem ,,Fakt" przed ,,Gazetą Wyborczą" i ,,Super Expressem"
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC General, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
więcej
|
|
,,National Geographic" na czele pism podróżniczych w 2014 roku. ,,Voyage" najbardziej w dół
W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
więcej
|
|
,,Przegląd Sportowy": zarzuty Dariusza Tuzimka bezpodstawne i nieeleganckie, nasze teksty o Greniu rzetelne
Redaktor naczelny i czołowi dziennikarze „Przeglądu Sportowego” w niedzielę skrytykowali zarzuty, które wobec ich publikacji o problemach członka zarządu PZPN Kazimierza Grenia wysunął Dariusz Tuzimek w felietonie usuniętym przez Onet po kilku godzinach od opublikowania.
więcej
|
|
,,W Sieci" i ,,W Sieci Historii" z aplikacją na smartfony i tablety
Fratria udostępniła aplikację mobilną stworzoną dla tygodnika „W Sieci” oraz miesięcznika „W Sieci Historii”. To kolejne tytuły Fratrii po „Gazecie Bankowej”, które można czytać na smartfonach i tabletach.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Patryk Kitowski nowym prezesem Grupy Nokaut
Rada nadzorcza Grupy Nokaut powołała Patryka Kitowskiego, byłego członka zarządu spółki, na stanowisko jej prezesa. Przez ostatnie miesiące te obowiązki pełnił przewodniczący rady nadzorczej firmy Wojciech Czernecki.
więcej
|
|
Gamerzy dominują wśród czołowych polskich youtuberów. Liderami reZigiusz, Stuu Games i Blowek
Wśród 20 polskich kanałów youtube’owych mających najwięcej subskrybentów 12 dotyczy gier, a zamieszczone na nich klipy oglądano w sumie 1,1 mld razy. Liderami w tej grupie są kanały reZigiusz, Stuu Games, Blowek i Rojo. W raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl jak co miesiąc także rankingi czołowych profili marek, firm i znanych osób na Facebooku, Twitterze i Instagramie.
więcej
|
|
Dariusz Tuzimek odchodzi z Onetu po usunięciu jego felietonu krytykującego ,,Przegląd Sportowy"
Z Onetu kilka godzin po publikacji zniknął felieton dziennikarza piłkarskiego Dariusza Tuzimka krytykujący publikacje m.in. „Przeglądu Sportowego” o problemach działacza PZPN-u Kazimierza Grenia. Tuzimek twierdzi, że z tego powodu kończy współpracę z Onetem, natomiast według portalu publicysta już wcześniej otrzymał wypowiedzenie, bo nie chciał dołączyć do programu Onet Autorzy.
więcej
|
|
W 2016 r. ponad połowa reklam internetowych w mobile'u, 62 proc. w USA i Chinach
W 2016 r. globalne wydatki na reklamę mobilną przekroczą 100 mld dol. i będą stanowiły 51 proc. wszystkich nakładów na marketing internetowy - wynika z prognoz eMarketera.
więcej
|
|
Facebook w Polsce: Facebook for Every Phone, Serce i Rozum oraz Play najpopularniejsze
Facebook for Every Phone to najpopularniejsza strona wśród polskich użytkowników Facebooka. Wyprzedza ona Serce i Rozum oraz Play. W grupie profili mediowych liderem jest Radio Eska.
więcej
|
|
Safari w dół na urządzeniach mobilnych, w górę Chrome
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa wykorzystywana w telefonach komórkowych i tabletach - zanotowała w marcu 2015 r. spadek udziału w rynku. Zyskała na tym mobilna odsłona Chrome.
więcej
|
|
Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, Internet Explorer w dół
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w marcu br. umocniła się na pozycji zdecydowanego lidera zarówno na globalnym, jak i polskim rynku.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2015 by WirtualneMedia.pl
|
|
|