|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Niedziela, 5 Lipca 2015 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Wirtualna rzeczywistość stworzy nową kategorię reklamową, na razie barierą mała dostępność sprzętu (opinie)
- Możliwość zastosowania technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) w reklamie jest ograniczona tylko wyobraźnią twórców i marketerów, ale problem stanowi dostępność sprzętu. Rozwiązaniem może być kino i dostarczane przez marki tanie gogle typu cardboard - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci od reklamy i nowych technologii.
więcej
|
|
,,Gazeta Wyborcza" sprzedaje już tylko 156 tys. egz. ,,Przegląd Sportowy" najmocniej w dół
W maju 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Z kolei najwięcej zyskał „Parkiet”.
więcej
|
|
Reforma mediów wg PiS: bez zagranicznego monopolu, w narodowych więcej historii i edukacji za 1,5 mld zł
PiS chciałby, żeby media publiczne przemianować na narodowe, w których znacznie więcej będzie treści historycznych i edukacyjnych (m.in. seriale, programy publicystyczne i dla dzieci), a dużo mniej reklam (dzięki dofinansowaniu z budżetu wynoszącemu ok. 1,5 mld zł rocznie). Na całym rynku mediów mają zostać wprowadzone restrykcyjne przepisy antymonopolowe oraz nowe prawo prasowe.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
TVP Info liderem w czerwcu. Tracą Superstacja i TVN24
W czerwcu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat News 2, z kolei najwięcej straciła Superstacja.
więcej
|
|
Raport Inspekcji Pracy z kontroli w TVN korzystny dla Kamila Durczoka
Państwowa Inspekcja Pracy podczas kontroli w telewizji TVN znalazła jedynie drobne uchybienia, zaś nazwisko Kamila Durczoka w raporcie pokontrolnym pojawia się tylko w neutralnym kontekście.
więcej
|
|
TVP o raporcie NIK: wskazane ryzyko pozwów nie jest krytyką wobec całego procesu restrukturyzacji
Komentując opublikowany przez NIK raport o wynikach kontroli w Telewizji Polskiej, publiczna nadawca zauważa, że Izba nie stwierdziła nieprawidłowości przy restrukturyzacji zatrudnienia. - NIK wyraźnie pozytywnie oceniła gospodarność zmian, potwierdzając, że prowadzone działania są zasadne oraz udzielając rekomendacji dalszego przestrzegania przez TVP przyjętych założeń - informuje TVP.
więcej
|
|
Multimedia Polska przyspiesza internet do 500 Mb/s
Sieć Multimedia Polska wprowadziła do oferty internet o prędkości przesyłania danych o prędkości do 500 Mb/s. Dodatkowo pojawiła się opcja dwukrotnego zwiększenia transferu internetowego względem posiadanego w pakiecie.
więcej
|
|
,,Handlarze" jesienią w TTV w nowej odsłonie
Telewizja TTV rozpoczęła zdjęcia do trzeciej edycji programu „Handlarze”, który prowadzi Hubert Urbański. W nowej serii zmienią się zasady reality-show i pojawią się nowi bohaterowie. Widzowie TTV zobaczą ją jesienią br.
więcej
|
|
TVP o produkcji zewnętrznej: NIK nie stwierdziła poważnych nieprawidłowości
Zdaniem Telewizji Polskiej, NIK nie wykryła poważnych nieprawidłowości w zakresie nabywania produkcji od producentów zewnętrznych. - Opis pojedynczych zdarzeń, co do których NIK wnosił zastrzeżenia, nie wpłynął na generalną ocenę TVP. Spółka podjęła odpowiednie działania w celu usunięcia nieprawidłowości - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska z centrum informacji TVP.
więcej
|
|
Paulina Wilkiewicz: z Polsat News do TVN
Paulina Wilkiewicz, dotąd związana z Polsat News, została nową prezenterką pogody w Grupie TVN.
więcej
|
|
Nieradkiewicz, Radwan, Dąbrowska i Dębicki wystąpią w serialu ,,Pakt" HBO
Do obsady serialu HBO Polska „Pakt” dołączyli Marta Nieradkiewicz, Anna Radwan, Alicja Dąbrowska i Witold Dębicki. Produkcja trafi do jesiennej ramówki stacji.
więcej
|
|
Aplikacja mobilna FOX Play w Vectrze
Sieć kablowa Vectra udostępniła aplikację mobilną FOX Play, która pozwala jej klientom oglądać seriale i programy z oferty kanałów FOX i FOX Comedy.
więcej
|
|
Eurosport z reklamami i transmisjami z Tour de Pologne (wideo)
Tegoroczny Tour de Pologne będzie reklamowany w Eurosporcie przy transmisjach z Tour de France. Polski wyścig będą relacjonować zarówno Telewizja Polska, jak i Eurosport.
więcej
|
|
Coraz większa fragmentacja rynku telewizyjnego. ,,M jak miłość" hitem
W czerwcu br. wszystkie stacje z tzw. „wielkiej czwórki” odnotowały spadki oglądalności. Liderem w rynku telewizyjnym była TVP1, która jednocześnie zdominowała ranking top 20 najchętniej oglądanych programów.
więcej
|
|
NIK o Telewizji Polskiej: nieprawidłowości w produkcji zewnętrznej, ryzykowny outsourcing pracowników
Najwyższa Izba Kontroli oceniła, że Telewizja Polska popełniła szereg nieprawidłowości przy zlecaniu produkcji firmom zewnętrznym. Wskutek przeniesienia 411 pracowników do Leasing Team obecnie tylko 24 proc. zatrudnionych w TVP to pracownicy twórczy. - To rodzi też ryzyko roszczeń prawnych - zauważa NIK.
więcej
|
|
Serial fantasy ,,Grimm" w TVP2
Od lipca br. TVP2 będzie emitować w piątkowe wieczory pierwszy sezon amerykańskiego serialu fantasy „Grimm”.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Reforma mediów wg PiS: bez zagranicznego monopolu, w narodowych więcej historii i edukacji za 1,5 mld zł
PiS chciałby, żeby media publiczne przemianować na narodowe, w których znacznie więcej będzie treści historycznych i edukacyjnych (m.in. seriale, programy publicystyczne i dla dzieci), a dużo mniej reklam (dzięki dofinansowaniu z budżetu wynoszącemu ok. 1,5 mld zł rocznie). Na całym rynku mediów mają zostać wprowadzone restrykcyjne przepisy antymonopolowe oraz nowe prawo prasowe.
więcej
|
|
,,Świątek Piątek" spod Pałacu Kultury i Nauki latem w RDC
Przez całe lato piątkowa audycja Polskiego Radia RDC „Świątek Piątek”, prowadzona przez Michała Trzcińskiego, nadawana będzie z warszawskiego Placu Defilad.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
Wirtualna rzeczywistość stworzy nową kategorię reklamową, na razie barierą mała dostępność sprzętu (opinie)
- Możliwość zastosowania technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) w reklamie jest ograniczona tylko wyobraźnią twórców i marketerów, ale problem stanowi dostępność sprzętu. Rozwiązaniem może być kino i dostarczane przez marki tanie gogle typu cardboard - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci od reklamy i nowych technologii.
więcej
|
|
Eric Cantona ma przepłynąć kanał angielski w kampanii piwa Kronenbourg 1664 (wideo)
Były piłkarz Eric Cantona w nowej reklamie piwa Kronenbourg 1664 (produkowanego przez Heinekena) obiecuje, że przepłynie kanał angielski, jeśli 10 tys. Brytyjczyków potwierdzi, że piwo to jest najlepsze na świecie.
więcej
|
|
Dramat eksmitowanych wirusów w kampanii Euro RTV AGD (wideo)
Sieć elektromarketów Euro RTV AGD zaczęła promocję „Eksmitujemy wirusy” obejmującą darmowy pakiet ochrony antywirusowej. Towarzyszy temu kampania reklamowa przygotowana przez firmy Lemon Sky J. Walter Thompson Poland i Xantus.
więcej
|
|
Rusza przetarg na obsługę mediową PKP i PKP Intercity
Spółka Polskie Koleje Państwowe rozpoczęła poszukiwania domu mediowego, który zajmie się planowaniem oraz zakupem mediów do kampanii wizerunkowo-produktowych marek PKP i PKP Intercity. Wybrana agencja będzie pracować dla przewoźnika prze z 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.
więcej
|
|
Jak ojciec stał się targetem dla reklamodawców i mediów (analiza)
Postępująca zmiana społecznej roli mężczyzny jako ojca, pociąga za sobą zmiany w komunikacji marketingowej. Marki dotychczas kierujące swój przekaz głównie do matek, zaczynają dostrzegać potencjał ojców jako grupy docelowej. Mając do dyspozycji kanały digitalowe, takie jak social media i mobile, są w stanie precyzyjnie docierać do interesujących ich odbiorców - analizuje Joanna Szelągowska z Isobar Polska.
więcej
|
|
Jolanta Gorczyńska i Michał Łągiewka: z Publicis do PZL
Do działu kreacji w agencji reklamowej PZL dołączyli - tworzący team kreatywny - senior art director Jolanta Gorczyńska i senior copywriter Michał Łągiewka. Wcześniej pracowali razem m.in. w Saatchi & Saatchi Poland, grupie Ogilvy i Publicis Poland.
więcej
|
|
Always, Honda, Beats, Samsung, IKEA, Audi - wszystkie ,,złote" spoty z Cannes Lions (wideo)
Przedstawiamy wszystkie reklamy, za które na tegorocznym festiwalu Cannes Lions przyznano Grand Prix i Złote Lwy w kategoriach Film i Film Craft. Wśród nagrodzonych są reklamy takich marek i firm jak Always, Honda Civic, Beats by Dr. Dre, Magnum, IKEA, Samsung, Audi i Gatorade.
więcej
|
|
Piotr Ruszak: reklama natywna - o co tyle hałasu?
Do większości reklamodawców dotarło już, że ordynarna ekspozycja brandu, wsparta setkami zakupionych GRPsów, nie gwarantuje sukcesu, że potrzebny jest dialog z konsumentem. Dialog otwarty, w założeniu wartościowy dla odbiorcy. Na tym gruncie wyrósł niezwykle popularny trend storytellingu oraz ogromny temat content marketingu, branded contentu i wszystkich pokrewnych. Marki przejęły na siebie rolę kreatorów treści - uważa Piotr Ruszak, ze Starcom MediaVest Group.
więcej
|
|
Akrobacje skoczków narciarskich reklamują zasięg czterech sieci w Play (wideo)
Ruszyła kolejna kampania reklamowa Play z udziałem drużyny skoczków narciarskich na czele z Kamilem Stochem promująca duży zasięg tej sieci. Akcję przygotowały i realizują firmy Grandes Kochonos, Artegence, Plej i MediaCom Warszawa.
więcej
|
|
Siatkarz Michał Kubiak będzie reklamował odzież Under Armour
Zawodnik siatkarskiej reprezentacji Polski Michał Kubiak został ambasadorem reklamowym marki odzieży sportowej Under Armour (dystrybuowanej u nas przez firmę MMSport). Umowę podpisano na razie na półtora roku.
więcej
|
|
Piotr Adamczyk reklamuje pożyczkę w eurobanku jako ,,wypożyczkę" (wideo)
Eurobank reklamuje pożyczkę gotówkową spotami z Piotrem Adamczykiem tłumaczącym, że oferta ta jest dostępna na podobnych zasadach jak wypożyczanie różnych urządzeń. Kampanię przygotowały firmy GPD Agency, Propeller Film i Starcom.
więcej
|
|
Marcin Krawczyński: gogle do VR mogą stać się gadżetami promocyjnymi
Rozwiązaniem problemu trudnej dostępności sprzętu wirtualnej rzeczywistości (VR) są gogle typu cardboard. Relatywnie niski koszt produkcji cardboardów umożliwia dystrybuowanie ich wraz z produktem lub dla zainteresowanych odbiorców - analizuje dla Wirtualnemedia.pl Marcin Krawczyński, innovation director w VML Poland.
więcej
|
|
Suwałki szukają agencji do nowej strategii promocyjnej
Władze Suwałk szukają agencji, która opracuje dla nich strategię promocji miasta na najbliższe cztery lata.
więcej
|
|
Wirtualna rzeczywistość stanie się masowa w marketingu ciągu pięciu lat
Jeśli miałbym zgadywać, to pierwszym miejscem, gdzie technologia VR mogłaby znaleźć szersze zastosowanie i tym samym można by zastosować tam działania marketingowe, jest kino. Jak dotąd, to jedyne znane mi miejsce, gdzie sami godzimy się na to, aby założyć sobie coś na twarz, aby spotęgować odbiór prezentowanych treści - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Radek Dziemaszkiewicz ze zjednoczenie.com.
więcej
|
|
Wirtualna rzeczywistość nadaje się do reklamowania wszystkiego, ograniczeniem tylko wyobraźnia
Na razie ludzie nie wiedzą dokładnie czym jest wirtualna rzeczywistość (VR). Efekt nowości przez to nie może zostać odpowiednio spożytkowany. Najlepiej działa sprzedaż bezpośrednia. Jedziemy na spotkanie z zarządem, pokazujemy czym jest VR. Dopiero gdy klient zobaczy i zakocha się w wirtualnej rzeczywistość decyduje się na użycie jej w kampaniach marketingowych - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Damian Karczewski z VR One.
więcej
|
|
MasterCard sponsorem Ligi Mistrzów przez kolejne trzy lata
Firma MasterCard będzie sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA przez dalsze trzy sezony, do połowy 2018 roku.
więcej
|
|
Nivea promuje się w ,,rodzinnych strefach zabaw" (wideo)
Firma kosmetyczna Nivea Polska wraz ze startem wakacji ruszyła z akcją eventową pod hasłem „Rodzinne strefy zabaw Nivea”. W jej ramach chce edukować Polaków na temat ochrony przeciwsłonecznej.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: Tymbark, Duracell, Nike, fotoradary i PGE (wideo)
Do cotygodniowego zestawienia najciekawszych reklam portal Wirtualnemedia.pl tym razem wytypował jedną reklamę zagraniczną, trzy polskie i akcję społeczną. Są to: spot Duracella, kampanie Tymbarka, Nike, PGE oraz Głównego Inspektoratu Ruchu Drogowego.
więcej
|
|
Wirtualna rzeczywistość najlepiej sprawdza się marketingowo w punktach sprzedaży i na eventach
Jeśli tylko marka da konsumentowi doświadczenie pełne emocji, które będzie dla niego fascynujące to branża będzie bez znaczenia, bo w głowie konsumenta wykreuje się pozytywny wizerunek nowoczesnej marki - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Amadeusz Pijański z OS3.
więcej
|
|
Plej: Anna Rogowiecka dyrektorem, Rafał Matulka business development managerem
Anna Rogowiecka awansowała w agencji Plej na stanowisko dyrektora ds. PR i rozwoju biznesu, a Rafał Matulka dołączył do firmy, obejmując funkcję business development managera.
więcej
|
|
,,Rodzinka.pl" reklamuje ,,wakacje od płacenia" w Orange (wideo)
Zaczęła się kolejna kampania reklamowa Orange z udziałem bohaterów serialu „Rodzinka.pl”, tym razem promująca wakacyjną promocję w Super Smart Planie. Akcję przygotowały firmy Publicis Poland, Lemon, Orka i Initiative Warszawa.
więcej
|
|
Rowerzystki promują CCC
W największych miastach trwa ambientowa kampania promująca sieć sklepów obuwniczych CCC. Akcję przygotowała i realizuje agencja kreatywna Wizard.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
,,Gazeta Wyborcza" sprzedaje już tylko 156 tys. egz. ,,Przegląd Sportowy" najmocniej w dół
W maju 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Z kolei najwięcej zyskał „Parkiet”.
więcej
|
|
Dorota Kania pozwie Zbigniewa Stonogę za oskarżenia o współpracę ze służbami specjalnymi
Biznesmen Zbigniew Stonoga, wydający „Gazetę Stonogę”, zarzucił dziennikarce „Gazety Polskiej” Dorocie Kani pracę w ABW. - Kieruję sprawę na drogę sądową - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kania.
więcej
|
|
Gremi Media za weksle i pożyczki przejęło 8 proc. udziałów Presspubliki
Spółka Gremi Media przejęła w zeszłym tygodniu od firm KCI i Gremi (wszystkie należą do grupy Grzegorze Hajdarowicza) 8 proc. udziałów w Presspublice o wartości ewidencyjnej 33,67 mln zł. To początek zapowiedzianego przez Hajdarowicza procesu wprowadzenia jego aktywów medialnych na giełdę.
więcej
|
|
Sąd uznał apelację Infor Biznes w procesie z Press-Service o teksty z ,,DGP" w przeglądach prasy
Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił wyrok sądu okręgowego w procesie wytoczonym przez Infor Biznes, wydawcę m.in. „Dziennika Gazety Prawnej”, firmie Press-Service Monitoring Mediów za wykorzystywanie artykułów w przeglądach prasy dla klientów. Tym samym sprawa wraca do pierwszej instancji.
więcej
|
|
Zmarł Jacek Mojkowski, redaktor naczelny ,,Forum"
W sobotę 4 lipca br. w wieku 61 lat zmarł Jacek Mojkowski, dziennikarz i publicysta, wieloletni redaktor naczelny dwutygodnika „Forum” (Polityka). Od pewnego czasu zmagał się z ciężką chorobą.
więcej
|
|
Tygodnik ,,Do Rzeczy" do słuchania w Audiotece
Od poniedziałku 6 lipca br. tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) będzie dostępny również w wersji audio. Kolejne wydania magazynu w tej formie będą udostępniane w serwisie Audioteka.pl.
więcej
|
|
UOKiK: ,,PC Format" mógł wprowadzić w błąd czytelników opisem programu antywirusowego
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że miesięcznik „PC Format” (Wydawnictwo Bauer) mógł wprowadzić w błąd czytelników, informując, że dołącza wersję programu antywirusowego na cały rok, a pierwotna licencja była faktycznie na trzy miesiące. Wydawca zobowiązał się, że wydłuży możliwość korzystania z oprogramowania.
więcej
|
|
Dziennikarze w USA zarabiają coraz mniej od PR-owców
Przeciętny amerykański dziennikarz zarabia miesięcznie niecałe 3 tysiące dolarów. To mniej niż jego kolega zatrudniony w branży PR. Wysokość pensji w dużym stopniu zależy od regionu USA, w którym się pracuje.
więcej
|
|
,,Lego Legends of Chima" na czele pism dziecięcych po I kwartale. ,,Monster High" o 48 proc. w dół
W I kwartale br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
więcej
|
|
Lisiecki: pozwy Durczoka marketingowe, na podsłuchach ,,Wprost" stracił 15 mln zł
Michał M. Lisiecki, wydawca tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, uważa że Kamil Durczok ma nikłe szanse na uzyskanie od „Wprost” 9 mln zł odszkodowania. Tygodnik na ujawnieniu afery podsłuchowej stracił według Lisieckiego 15 mln zł z powodu późniejszych spadków sprzedaży i utraty reklamodawców.
więcej
|
|
Internet |
|
|
PO w kampanii wyborczej nie zamierza się skupiać na internecie. ,,Nie wygramy z radykalizmem"
Platforma Obywatelska rozpoczęła szkolenia swoich działaczy z użytkowania Twittera. Pomóc ma to w komunikacji z wyborcami, ale partia nie będzie skupiać swojej aktywności na internecie. - Każdy radykalizm czy ideologia wiążą się z dużą potrzebą manifestowania swoich postaw. My z tym nie wygramy - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl posłanka Joanna Mucha, rzeczniczka kampanii PO.
więcej
|
|
Instagram pełen fałszywych kont, 24 miliony profili to boty
24 miliony kont na Instagramie to fałszywe profile przeznaczone do sztucznego podbijania popularności w serwisie. Część z nich może także zawierać linki do szkodliwego oprogramowania.
więcej
|
|
Multimedia Polska przyspiesza internet do 500 Mb/s
Sieć Multimedia Polska wprowadziła do oferty internet o prędkości przesyłania danych o prędkości do 500 Mb/s. Dodatkowo pojawiła się opcja dwukrotnego zwiększenia transferu internetowego względem posiadanego w pakiecie.
więcej
|
|
Kuba otwiera się na internet: 35 hot spotów Wi-Fi w całym kraju
Kubańskie władze uruchomiły w 35 miejscach na całej wyspie punkty dostępu do szybkiego bezprzewodowego internetu. To pierwsza tego typu decyzja w kraju, w którym z sieci korzysta obecnie 3,4 procent mieszkańców.
więcej
|
|
Wideo internetowe coraz częściej oglądane na ekranach telefonów komórkowych
Telefony komórkowe sukcesywnie zwiększają swój udział w ogólnej liczbie odtworzeń treści wideo w sieci - wynika z danych firmy Ooyala.
więcej
|
|
Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, a w Polsce ma już ponad 50 proc.
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w czerwcu 2015 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, gdzie po raz pierwszy przekroczyła granicę 50 proc.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2015 by WirtualneMedia.pl
|
|
|