|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Niedziela, 23 Sierpnia 2015 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Eksperci o okładkowym kryzysie ,,Faktu": test wrażliwości czytelników i branży, spóźnione przeprosiny
- W pierwszym stanowisku redaktora naczelnego „Faktu” zabrakło dystansu i refleksji do tego, co się wydarzyło. Powinien przeprosić od razu, a wydawca przychód ze sprzedaży wydania przeznaczyć na cele charytatywne. Okładka mogła być testem dla opinii publicznej, wynikającym ze spadającej sprzedaży dziennika - tak sytuację kryzysową w „Fakcie” komentują eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Koniec serialu "Ranczo". ,,Dziewczyny ze Lwowa" jego następcą?
Wiosną 2016 roku TVP1 pokaże ostatnią serię kultowego „Rancza”. Następcą hitu może zostać nowy serial stacji „Dziewczyny ze Lwowa”, który widzowie zobaczą po raz pierwszy jesienią.
więcej
|
|
Ask.fm bez jednej trzeciej polskich użytkowników. ,,Schyłek fejmów, nastolatki wolą Instagram i Snapchat"
Wiosną br. Ask.fm odwiedzało ok. 1,5 mln polskich internautów, o ok. milion mniej niż od połowy 2013 do połowy ub.r. Serwis traci na popularności, ponieważ obowiązujący w nim system pytań i odpowiedzi zwyczajnie znudził się młodym użytkownikom, atrakcyjniejsze okazały się platformy społecznościowe oparte na multimediach - komentują dla Wirtualnemedia.pl specjaliści od social media.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Audio i wideo: Grupa Wirtualna Polska bliżej Onetu i RASP, w górę Grupa Interia.pl i Fakt.pl - w dół Gazeta.tv (TOP 10)
Grupa Wirtualna Polska po przejęciu Open.fm osiągnęła duży wzrost korzystania z treści audio i wideo, zbliżając się do liderującej pod tym względem Grupy Onet-RASP, która zanotowała - podobnie jak Grupa Gazeta.pl - spore spadki w skali miesiąca.
więcej |
|
,,Polscy Truckersi" pierwszym polskim serialem Discovery Channel
Discovery Channel w październiku br. pokaże serial dokumentalny „Polscy Truckersi” pokazujący pracę polskich kierowców ciężarówek, przewożących ładunki od Atlantyku po Syberię - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie to jedna z czterech lokalnych produkcji kanału, które znajdą się w jesiennej ramówce.
więcej |
|
Przez 5 lat mobilna transmisja danych urosła 7-krotnie w kraju i 23-krotnie w roamingu, więcej MMS-ów - mniej SMS-ów
W 2014 r. osoby korzystające na obszarze Polski z usług krajowych operatorów telefonii mobilnej przesłały 260,4 mld MB danych. Ostatnie pięć lat to 7-krotny wzrost wykorzystania transmisji danych. Transmisja danych w roamingu rośnie jeszcze bardziej dynamicznie. Tylko w ostatnim roku zwiększyła się o 255,6 proc. względem końca 2013 r., a na przestrzeni pięciu lat ilość przesłanych danych wzrosła aż 23-krotnie - wynika z analizy UKE.
więcej |
Wiecęj wiadomości... |
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Internauta wykpił spam reklamowy Volvo, firma zaoferowała mu wypożyczenie samochodu
Volvo Car Poland, importer samochodów marki Volvo, odpowiedziało na zabawny komentarz facebookowy internauty zarzucającej firmie nachalne wiadomości reklamowe, proponując mu użyczenie samochodu.
więcej
|
Szef ,,Faktu" o okładce z ranną dziewczynką: taki ma być tabloid w sytuacjach nadzwyczajnych
Na okładce czwartkowego „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zamieszczono zdjęcie śmiertelnie rannej 10-letniej dziewczynki, co zostano mocno skrytykowane przez wielu odbiorców i ludzi z branży mediów. - W przypadku okrutnego i po ludzku niepojętego mordu w Kamiennej Górze, dysponując takimi zdjęciami, nie mogliśmy zrobić innej jedynki. Taki ma być tabloid w sytuacjach nadzwyczajnych - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Robert Feluś, redaktor naczelny „Faktu”.
więcej
|
Duże zaniedbania i marne perspektywy agencji winnej błędu na fanpage'u Żytniej (komentarze)
|
Polsat jesienią z czterema nowościami. Wracają hitowe widowiska
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
Koniec serialu "Ranczo". ,,Dziewczyny ze Lwowa" jego następcą?
Wiosną 2016 roku TVP1 pokaże ostatnią serię kultowego „Rancza”. Następcą hitu może zostać nowy serial stacji „Dziewczyny ze Lwowa”, który widzowie zobaczą po raz pierwszy jesienią.
więcej
|
|
,,Polscy Truckersi" pierwszym polskim serialem Discovery Channel
Discovery Channel w październiku br. pokaże serial dokumentalny „Polscy Truckersi” pokazujący pracę polskich kierowców ciężarówek, przewożących ładunki od Atlantyku po Syberię - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Będzie to jedna z czterech lokalnych produkcji kanału, które znajdą się w jesiennej ramówce.
więcej
|
|
Seriale kryminalne, telenowele i Bogusław Wołoszański jesienią w TV4
Nowy serial „Detektywi w akcji”, kolejny sezon „Policjantek i policjantów”, „Galileo” i „Stop Drogówki”, a także nowa telenowela „Kotka” i programy Bogusława Wołoszańskiego znajdą się w jesiennej ramówce Czwórki.
więcej
|
|
Marcelina Zawadzka zaczęła prowadzić ,,Pytanie na śniadanie"
Marcelina Zawadzka w miniony piątek zadebiutowała w roli prowadzącej „Pytanie na śniadanie” w TVP2. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, na razie pojawiła się w tej roli testowo.
więcej
|
|
Superstacja z nowym logo i oprawą graficzną
Kanał informacyjny Superstacja w weekend zmienił swoje logo. Telewizja wprowadziła też nową oprawę graficzną.
więcej
|
|
TVP Kultura jesienią z pasmem musicalowym i koncertami
Jesienią TVP Kultura będzie transmitować Konkurs Chopinowski, koncert Natalii Przybysz, a także zrelacjonuje jubileuszowy 40. Festiwal Filmowy w Gdyni. Dla widzów przygotowano m.in. nowe pasmo musicalowe oraz filmowe.
więcej
|
|
Jesień w TVP Historia z nowym cyklem o rekonstrukcjach historycznych
Jesienią w TVP Historia pokaże nowy cykl dokumentalny „Historia żywa”, w którym prezentowane będą rekonstrukcje historycznych wydarzeń. Staja pokaże również nowe odcinki „Przewodnika historycznego Bogusława Wołoszańskiego”.
więcej
|
|
Nickelodeon na cztery godziny przestanie nadawać
Stacja Nickelodeon po raz trzeci organizują akcję „Dzień Zabawy z Nickelodeon”, w ramach której chce zachęcić dzieci do robienia czegoś innego niż oglądanie telewizji. Kanał na cztery godzinę przestanie nadawać, wygasi też swoją stronę internetową.
więcej
|
|
Śmigłowiec TVN lądował awaryjnie, jest mocno uszkodzony
Śmigłowiec Błękitny 24, należący do Grupy TVN, w sobotę po południu lądował awaryjnie w okolicy Radomia. Znajdujący się na pokładzie pilot i operator kamery na krótko trafili do szpitala, maszyna została mocno uszkodzona.
więcej
|
|
ATM Grupa zarobi 43,5 mln zł na obsłudze telewizyjnej Ekstraklasy
ATM System, spółka zależna ATM Grupy, zawarła w ostatnich dwóch miesiącach kilka umów na obsługę transmisji telewizyjnych z piłkarskiej Ekstraklasy. Łączna szacunkowa wartość kontraktów to 43,47 mln zł.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
ZFPR i IAA po błędzie na fanpage'u Żytniej apelują o więcej rozwagi przy przetargach i tworzeniu kampanii
Po publikacji skrytykowanej powszechnie grafiki na fanpage’u wódki Żytnia Extra zarząd Związku Firm Public Relations apeluje, by firmy przy wyborze agencji marketingowych kierowały się nie tylko ceną, lecz także jakością proponowanych usług. Z kolei prezes IAA Polska podkreśla, że przy przygotowywaniu reklam można skorzystać z bezpłatnej oceny ich zgodności z branżowym kodeksem etycznym.
więcej
|
|
Kacper Sawicki o globalnych produkcjach Papaya Films: odważniejsi klienci, dłuższy czas realizacji i szybsze płatności
Mając czas możemy nie tylko poszukiwać najbardziej twórczych rozwiązań, ale jesteśmy też efektywni finansowo. Nie da się pracować szybko, tanio i dobrze - o zaletach współpracy przy produkcji reklam do globalnych kampanii opowiada dla Wirtualnemedia.pl Kacper Sawicki, executive producer w Papaya Films.
więcej
|
|
Dorota Gardias i Maciej Kurzajewski wśród ambasadorów biegu charytatywnego PKO BP (wideo)
Fundacja PKO Banku Polskiego zaczęła kampanię wspierającą pod hasłem „Pomagamy z każdym krokiem” akcję społeczną PKO Bieg Charytatywny. Wśród jej ambasadorów są prezenterka TVN Dorota Gardias i dziennikarz TVP Maciej Kurzajewski.
więcej
|
|
Hasco-Lek rozstrzyga przetarg na obsługę reklamową Ulgixu. Co z Magdą Gessler?
Spółka PPF Hasco-Lek kończy przetarg dotyczący obsługi reklamowej preparatów Ulgix. Producent nie zdecydował jeszcze, czy w nowych reklamach marki wystąpi promująca ją w ostatnich latach Magda Gessler.
więcej
|
|
Serce i Rozum z Oczami reklamują ,,Pakiet szkolny" Neostrady i internetu mobilnego w Orange (wideo)
Orange Polska rozpoczął promocję Neostrady i internetu mobilnego związaną z początkiem roku szkolnego. Ofertę wspiera kampania reklamowa z udziałem Serca i Rozumu, którą przygotowały agencja Publicis Poland i dom mediowy Initiative Warszawa.
więcej
|
|
Jarosław Dobrowolski na czele działu user experience w Isobar Polska
Jarosław Dobrowolski awansował w agencji Isobar Polska (należącej do Dentsu Aegis Network Polska) na stanowisko head of user experience. W firmie pracuje od maja br.
więcej
|
|
,,Drobne rzeczy nadają życiu smak" - kuchnia w nowym katalogu IKEA
IKEA rozpoczyna w Polsce dystrybucję swojego nowego katalogu, którego motywem przewodnim jest życie w kuchni i wokół niej, związane głównie z gotowaniem i jedzeniem. Hasło główne katalogu to „Drobne rzeczy nadają życiu smak”.
więcej
|
|
,,Wolność zaczyna się w domu" - perkusiści i mistrzyni nurkowania reklamują meble Vox (wideo)
Startuje wizerunkowa kampania reklamowa mebli i innych artykułów wyposażenia wnętrz marki Vox. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Wolność zaczyna się w domu”, przygotowały i realizują firmy Ars Thanea, Graffiti Films, Lunapark i ZenithOptimedia.
więcej
|
|
Twitter zmienia system dla reklamodawców, więcej opcji w zewnętrznych aplikacjach mobilnych
Serwis Twitter wprowadził Twitter Audience Platform - nową platformę usług dla reklamodawców, która ma zapewniać szersze dotarcie z przekazem do odbiorców i udostępniać nowe formaty reklamowe.
więcej
|
|
McDonald's przeprasza za skopiowanie koncepcji zdjęć w swoich reklamach
McDonald’s przeprosił pisarza Davida Sikorskiego i fotografkę Kristinę Bakrevski, po tym jak oskarżyli oni sieć fast foodów za bezprawne skopiowanie ich zdjęć w kampanii reklamowej.
więcej
|
|
Mike Tyson reklamuje filmową promocję napoju Black Energy Drink (wideo)
Zaczęła się promocja napoju energetycznego Black Energy Drink (produkowanego przez FoodCare), w której można wygrać kody do filmów w serwisie VoD.pl. Towarzyszy temu kampania reklamowa z udziałem Mike’a Tysona, ambasadora marki Black.
więcej
|
|
Daniel Craig jako James Bond znów będzie reklamować Heinekena
Heineken planuje kampanię związaną z nowym filmem o Jamesie Bondzie „Spectre”. Podobnie jak w 2012 roku, Bond nie będzie już pił w filmie Martini, ale właśnie piwo Heineken. W kampanii reklamowej ponownie wystąpi Daniel Craig.
więcej
|
|
Prezesi polskich firm reklamują Europejskie Forum Nowych Idei (wideo)
Konfederacja Lewiatan rozpoczyna drugi etap kampanii promującej tegoroczne Europejskie Forum Nowych Idei (EFNI), które na przełomie września i października odbędzie się w Sopocie. Media plan oraz kreację przygotowały agencje McCann Worldgroup i Starcom Mediavest Group, partnerzy tegorocznej edycji EFNI.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: Apap, Lidl, Lenor, Volkswagen, Volvo (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się tym razem cztery rodzime produkcje i jedna globalna. Są to polskie reklamy Apapu, Lidla i Volkswagena, niestandardowa akcja Volvo Car Poland oraz międzynarodowy spot Lenora.
więcej
|
|
O dwie trzecie urósł globalny rynek mobilnej reklamy w 2014 r.
W 2014 roku na mobilną reklamę na świecie wydano 23,9 mld euro, czyli o 64,8 proc. więcej niż w roku 2013 (14,6 mld euro) - wynika z raportu IAB Mobile Marketing Center of Excellence, IAB Europe i IHS Technology.
więcej
|
|
Jakub Dębiński: z Mobext do Adrino
Jakub Dębiński zaczął pracę jako account manager w agencji Adrino zajmującej się reklamą zewnętrzną. Poprzednio był związany z agencją Mobext Polska.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
Eksperci o okładkowym kryzysie ,,Faktu": test wrażliwości czytelników i branży, spóźnione przeprosiny
- W pierwszym stanowisku redaktora naczelnego „Faktu” zabrakło dystansu i refleksji do tego, co się wydarzyło. Powinien przeprosić od razu, a wydawca przychód ze sprzedaży wydania przeznaczyć na cele charytatywne. Okładka mogła być testem dla opinii publicznej, wynikającym ze spadającej sprzedaży dziennika - tak sytuację kryzysową w „Fakcie” komentują eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
,,Tele Tydzień" liderem tygodników telewizyjnych, mimo spadku o 75 tys. egz. Dane za I półrocze 2015 r.
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Kurier TV”, a najwięcej stracił „Program TV”.
więcej
|
|
Michał Karnowski o okładce ,,Faktu": przemyślana decyzja i konsekwencje za wielkość
- Publikacja drastycznego zdjęcia była wynikiem bardzo świadomej decyzji, być może to test, jak zareaguje opinia publiczna oraz czy można już zmienić profil gazety. A dlaczego zmienić? Nawet największych dotykają spadki, ale większego boli bardziej - ocenia Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria ds. redakcyjnych.
więcej
|
|
Michal Kobosko: przychód ze sprzedaży wydania ,,Faktu" powinien trafić na cele charytatywne
- Robert Feluś nie stanął na wysokości zadania w sytuacji kryzysowej, którą sam wywołał. Powinien był przeprosić od razu, a wydawnictwo powinno przeznaczyć kwotę równą przychodom ze sprzedaży tego wydania na cele charytatywne lub zadośćuczynienie osobom poszkodowanym - ocenia Michał Kobosko, dyrektor polskiego biura think-tanku Atlantic Council i redaktor portalu Project Syndicate.
więcej
|
|
Redaktor naczelny ,,Faktu" przeprasza za okładkę ze śmiertelnie ranną dziewczynką. ,,Zrobiliśmy błąd"
- Dziś wiem, że było to niewłaściwe. Tak, zrobiliśmy błąd i dlatego chcemy przeprosić wszystkich, którzy poczuli się zranieni, dotknięci tą publikacją lub uznali ją za niestosowną - napisał w oświadczeniu o czwartkowej okładce „Faktu” redaktor naczelny dziennika Robert Feluś. - Naszą intencją nie było zranienie kogokolwiek, ani szokowanie okrucieństwem. Tak, użyliśmy mocnego materiału i przepraszamy za to - szczególnie rodzinę Kamili, która w tych dniach doświadcza niewyobrażalnego bólu - dodał.
więcej
|
|
,,CKM" o 73 proc. w dół, ,,Playboy" - o 47 proc. Dane o sprzedaży pism męskich od 2005 roku
W ciągu ostatnich 10 lat wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „CKM” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Andrzej Zarębski: okładka ,,Faktu" to skandal medialny, potrzebna refleksja o dopuszczalnych granicach
- Zmianę stanowiska w sprawie okładki naczelny „Faktu” tłumaczy naciskiem czytelników. To dobrze świadczy o odbiorcach gazety, zachowali oni w sobie wystarczające pokłady wrażliwości, by walczyć o przyzwoitość - ocenia Andrzej Zarębski, ekspert medialny i były sekretarz KRRiT.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Ask.fm bez jednej trzeciej polskich użytkowników. ,,Schyłek fejmów, nastolatki wolą Instagram i Snapchat"
Wiosną br. Ask.fm odwiedzało ok. 1,5 mln polskich internautów, o ok. milion mniej niż od połowy 2013 do połowy ub.r. Serwis traci na popularności, ponieważ obowiązujący w nim system pytań i odpowiedzi zwyczajnie znudził się młodym użytkownikom, atrakcyjniejsze okazały się platformy społecznościowe oparte na multimediach - komentują dla Wirtualnemedia.pl specjaliści od social media.
więcej
|
|
Audio i wideo: Grupa Wirtualna Polska bliżej Onetu i RASP, w górę Grupa Interia.pl i Fakt.pl - w dół Gazeta.tv (TOP 10)
Grupa Wirtualna Polska po przejęciu Open.fm osiągnęła duży wzrost korzystania z treści audio i wideo, zbliżając się do liderującej pod tym względem Grupy Onet-RASP, która zanotowała - podobnie jak Grupa Gazeta.pl - spore spadki w skali miesiąca.
więcej
|
|
Użytkownicy wściekli na nowe zasady prywatności w Spotify, serwis przeprasza i obiecuje zmiany
Daniel Ek, szef Spotify, oficjalnie przeprosił za zmiany w polityce prywatności serwisu, które wywołały oburzenie wielu użytkowników. Obiecał poprawki, ale nie potwierdził całkowitej rezygnacji z dokonanych modyfikacji. - Powinniśmy lepiej wykonać naszą robotę - przyznał Ek.
więcej
|
|
Wirtualna Polska wydała 8,3 mln zł na debiut giełdowy
Zarząd Wirtualna Polska Holding poinformował, że koszty związane z majowym debiutem spółki na giełdzie wyniosły 8,31 mln zł, z czego najwięcej wydano na sporządzenie prospektu emisyjnego oraz przygotowanie i przeprowadzenie oferty.
więcej
|
|
Transmisje wideo w Mentions na Facebooku - nowe możliwości dla marketerów?
- Na Mentions będą działać przede wszystkim PRowcy i asystenci znanych. Marketerzy powinni myśleć o nim jako o zbiorze formatów, gdzie trzeba zadbać o obecność w tle, w postaci wzmianki, pokazania produktu, logo czy claimu - możliwości transmisji na żywo w facebookowej aplikacji Mentions analizuje Ryszard Gielecki z Cheil Poland.
więcej
|
|
Twitter zmienia system dla reklamodawców, więcej opcji w zewnętrznych aplikacjach mobilnych
Serwis Twitter wprowadził Twitter Audience Platform - nową platformę usług dla reklamodawców, która ma zapewniać szersze dotarcie z przekazem do odbiorców i udostępniać nowe formaty reklamowe.
więcej
|
|
Internet będzie miał coraz większe znaczenie dla handlu tradycyjnego
Zdaniem sprzedawców w najbliższych kilku latach świat handlu stanie się o wiele bardziej cyfrowy - wynika z badania Retail Systems Research.
więcej
|
|
48 proc. użytkowników zrezygnowało z Apple Music? Apple zaprzecza: liczby są zawyżone
Według badań firmy analitycznej MusicWatch po prawie dwóch miesiącach funkcjonowania serwisu Apple Music zrezygnowało z niego w USA 48 procent użytkowników. Koncern Apple zaprzecza tym danym i twierdzi, że z usługi korzysta nadal 71 procent zarejestrowanych internautów.
więcej
|
|
Łukasz Karwacki: wejście Netflixa do Polski szansą dla widzów i wydawców
Pojawienie się w Polsce tak dużego, globalnego gracza na rynku VoD jakim jest Netflix to szansa zarówno dla widzów, jak i wydawców. Pierwsi dostają produkt premium, dla drugich stanie się impulsem do działania. Konkurencyjność na rynku VoD wszystkim zainteresowanym wyjdzie na dobre - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi Polska.
więcej
|
|
Anna Jędryka: Ask.fm podupadł, bo pytania i odpowiedzi się znudziły, a fejmy przeniosły na Instagram
- Ask.fm podupada z tych samych powodów dla których się wybił. Formuła pytań i odpowiedzi zwyczajnie się wyczerpała. Dodatkowym problemem jest to, że serwis nie posiada żadnej formy sortowania pytań - zawsze widzimy jedynie te ostatnio zadane - spadek popularności Ask.fm analizuje Anna Jędryka z OS3.
więcej
|
|
Instagram zna co drugi Polak, ale zdefiniować potrafi tylko co trzeci
Instagram zna 54% Polaków, w porównaniu do 90% w przypadku Facebooka i 76% w przypadku Twittera - wynika z badania IQS.
więcej
|
|
O dwie trzecie urósł globalny rynek mobilnej reklamy w 2014 r.
W 2014 roku na mobilną reklamę na świecie wydano 23,9 mld euro, czyli o 64,8 proc. więcej niż w roku 2013 (14,6 mld euro) - wynika z raportu IAB Mobile Marketing Center of Excellence, IAB Europe i IHS Technology.
więcej
|
|
Wirtualna Polska po przejęciu NextWeb Media z nową ofertą reklamową serwisów o zdrowiu
Grupa Wirtualna Polska udostępniła nową ofertę produktów reklamowych w segmencie zdrowia i zdrowego stylu życia. Obejmuje ona dotychczasowe strony WP oraz serwis ABCzdrowie.pl, należący poprzednio do Grupy NextWeb Media.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2015 by WirtualneMedia.pl
|
|
|