|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Niedziela, 22 Listopada 2015 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Piotr Gliński: mamy mandat społeczny do przekształceń w mediach publicznych (wywiad)
W mediach publicznych będzie znacznie więcej pozycji misyjnych. Trzeba odbudować funkcję edukacyjną telewizji publicznej i przywrócić pozycję Teatru Telewizji jako teatru dla każdego Polaka. Dostęp do kultury wyższej powinien być spopularyzowany - o planowanej reformie mediów publicznych opowiada Wirtualnemedia.pl prof. Piotr Gliński, wicepremier i minister kultury i dziedzictwa narodowego.
więcej
|
|
Koniec serialu ,,Aż po sufit!". Nie będzie drugiego sezonu
Serial „Aż po sufit!” zakończy się po pierwszym sezonie. Stacja TVN, która pierwotnie zdecydowała o kontynuacji serialu z Cezarym Pazurą i Edytą Olszówką, ostatecznie wycofała się z tych planów - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Mixx Awards pokazały siłę wideo, content marketingu i social media. Marki w sieci coraz bliżej konsumentów (opinie)
Tegoroczny finał konkursu Mixx Awards 2015 pokazał dobitnie, że zacierają się twarde podziały kompetencyjne między agencjami marketingu internetowego, a może nawet szerzej - branży kreatywnej i mediowej. Po raz pierwszy na tak wiele sposobów zobaczyliśmy, że działania w internecie nie są przysłowiową wisienką na torcie, ale mogą mieć znaczenie strategiczne. Co za tym idzie, tradycyjny podział na ATL, BTL i digital nie ma już racji bytu. Wyniki konkursu i płynące z nich wnioski komentuje dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży reklamowej.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Tomasz Lis tylko do końca stycznia w TVP. Nowy program, ale nie z Durczokiem
Program „Tomasz Lis na żywo” zniknie z TVP2 na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Jak ujawnia Wirtualnemedia.pl prezes TVP Janusz Daszczyński, nowa audycja publicystyczna, który go zastąpi, najprawdopodobniej trafi do Jedynki. Na pewno nie poprowadzi jej Kamil Durczok.
więcej
|
,,Newsweek" po dużym wzroście wyprzedził ,,Politykę" i ,,Gościa Niedzielnego", ,,Wprost" mocno w dół
We wrześniu br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii po dużym wzroście został „Newsweek Polska”, który zepchnął na drugie miejsce „Gościa Niedzielnego”. Największy spadek zanotował zaś tygodnik „Wprost”.
więcej
|
Kanał WP1 ma mieć 1 proc. udziału w rynku, Wirtualna Polska szuka jego szefa i dostawców treści
|
Daniel Galinski: Eurozet nie jest na sprzedaż
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
Piotr Gliński: mamy mandat społeczny do przekształceń w mediach publicznych (wywiad)
W mediach publicznych będzie znacznie więcej pozycji misyjnych. Trzeba odbudować funkcję edukacyjną telewizji publicznej i przywrócić pozycję Teatru Telewizji jako teatru dla każdego Polaka. Dostęp do kultury wyższej powinien być spopularyzowany - o planowanej reformie mediów publicznych opowiada Wirtualnemedia.pl prof. Piotr Gliński, wicepremier i minister kultury i dziedzictwa narodowego.
więcej
|
|
Koniec serialu ,,Aż po sufit!". Nie będzie drugiego sezonu
Serial „Aż po sufit!” zakończy się po pierwszym sezonie. Stacja TVN, która pierwotnie zdecydowała o kontynuacji serialu z Cezarym Pazurą i Edytą Olszówką, ostatecznie wycofała się z tych planów - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
TVS likwiduje śląski serwis informacyjny i zwalnia jego załogę
Nadająca z Katowic telewizja TVS likwiduje śląski program informacyjny „Silesia Informacje” i zwalnia jego dziennikarzy. - Jesteśmy stacją ogólnopolską, kierowaną do widzów w całym kraju - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Hołda, prezes TVS.
więcej
|
|
Szefów mediów publicznych wskaże rada złożona z przedstawicieli mediów, a nie KRRiT
Według projektu nowej ustawy medialnej przygotowywanej przez Prawo i Sprawiedliwość jednoosobowe zarządy mediów publicznych wybierze rada złożona z przedstawicieli mediów, powoływanych przez ministra kultury - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Ujawniono kandydatów do zarządu Telewizji Polskiej, wśród nich Marcin Wolski
Telewizja Polska podała nazwiska 12 osób, które zgłosiły się do konkursu na dwóch członków zarządu spółki. Zdecydowanie najdłużej związanym z mediami publicznymi w tej grupie jest Marcin Wolski.
więcej
|
|
,,Zbliżenia" TVP Bydgoszcz ponownie najlepszym regionalnym serwisem TVP
Serwis TVP Bydgoszcz „Zbliżenia” otrzymał nagrodę Grand Prix dla najlepszego programu informacyjnego podczas 22. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych Telewizji Polskiej.
więcej
|
|
Grupa TVP na czele całego rynku, Polsat najlepszy w 16-49
Telewizja Polska w październiku 2015 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów w całym rynku telewizyjnym. Zaś na czele grupy komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat.
więcej
|
|
Fox rezygnuje z dziennych statystyk oglądalności. ,,Nie pokazują prawdy o naszych widzach"
Stacja Fox postanowiła nie publikować więcej codziennych statystyk oglądalności w oparciu o rating Live + Same Day firmy Nielsen. - Nasze relacje z widzami są bardziej skomplikowane i głębsze niż wynika to z tych statystyk - tłumaczą szefowie stacji.
więcej
|
|
Kanał Mango z nowym logo
Należący do Grupy TVN kanał telezakupowy Mango zyskał nowe logo. - Po latach, wobec coraz bogatszej oferty asortymentowej i dynamicznego wzrostu e-commerce odczuwaliśmy potrzebę aktualizacji i uspójnienia wizerunku marki - mówi Lars Buschbom, prezes spółki Mango Media.
więcej
|
|
Zmarła Monika Szwaja, była dziennikarka TVP
W niedzielę rano zmarła pisarka Monika Szwaja, przez wiele lat związana ze szczecińskim oddziałem Telewizji Polskiej. Miała prawie 66 lat.
więcej
|
|
,,Pakt" dobrze pokazuje pracę w redakcji, a główny bohater taki jak polscy dziennikarze (opinie)
Twórcy serialu „Pakt” czerpali z amerykańskich wzorów i dobrze przemyśleli obsadę, umieszczając w niej nieogranych aktorów serialowych. Historia została odpowiednio przeniesiona na polski grunt i dobrze pokazuje pracę w redakcji - oceniają Karolina Korwin-Piotrowska, Agnieszka Gozdyra i Wojciech Krzyżaniak.
więcej
|
|
,,Singielka" zostanie przeniesienia na wieczór. TVN: powinna poprawić wyniki
Nadawana w TVN telenowela „Singielka”, która 30 listopada br. trafi do ścisłego prime-time, ma dzięki temu poprawić swoje wyniki oglądalności. - W paśmie popołudniowym nie trafia do swojej widowni - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.
więcej
|
|
Programy ,,Rolnik szuka żony" i ,,Kto poślubi mojego syna?" powielają negatywne stereotypy o kobietach
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeanalizowała reality-show „Rolnik szuka żony” i „Kto poślubi mojego syna?” pod kątem przedstawianego w programach stereotypów o relacjach kobiet i mężczyzn. Zrobiła to po skargach od widzów.
więcej
|
|
Serial ,,Vinyl" Martina Scorsese w HBO i HBO GO
15 lutego 2016 roku na antenie HBO zadebiutuje nowy serial Martina Scorsese pt. „Vinyl”, który odsłania kulisy biznesu muzycznego w latach siedemdziesiątych w Nowym Jorku.
więcej
|
|
Wojciech Krzyżaniak: HBO próbuje sprzedać ,,Pakt" jako wykład o doniosłości dziennikarstwa śledczego
Po obejrzeniu dwóch odcinków „Paktu” jestem nim zawiedziony. Ważny dla tego typu seriali jest element zaskoczenia, w tu go nie mam. Podstawowym błędem jest realizacja zagranicznego i wcale nie najlepszego formatu - ocenia Wojciech Krzyżaniak, dziennikarz i autor audycji „Program Telewizyjny” w TOK FM.
więcej
|
|
Karolina Korwin-Piotrowska: w ,,Pakcie" czerpano z amerykańskich wzorów
Bardzo podoba mi się obsada, która jest o wiele lepsza niż w norweskiej wersji „Mammon”, oraz przeniesienie głównego problemu na grunt polski. Gdybym nie wiedziała, że „Pakt” jest formatem to nie wiedziałabym, że to jest przeniesienie - ocenia dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska.
więcej
|
|
Agnieszka Gozdyra: ,,Pakt" dobrze oddaje mroczny skandynawski klimat
Apetyt na serial „Pakt” ostrzyłam sobie już od dawna, widząc smakowicie przyrządzone, klimatyczne trailery. Poza tym bardzo cenię aktorstwo Marcina Dorocińskiego, więc informacja, że to on gra w „Pakcie” główną rolę była dodatkową zachętą - pisze Agnieszka Gozdyra, dziennikarka i publicystka Polsat News.
więcej
|
|
Polsat Viasat History w sieci UPC Polska
Kanał dokumentalny Polsat Viasat History w piątek 20 listopada br. dołączył do oferty telewizji cyfrowej sieci kablowej UPC Polska.
więcej
|
|
Kanały Eleven Sports Networks w sieciach kablowych Asta-Net i Antserwis
Stacje Eleven i Eleven Sports w piątek 20 listopada br. dołączyły do oferty sieci kablowych Asta-net i Antserwis działających w Wielkopolsce.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Piotr Gliński: mamy mandat społeczny do przekształceń w mediach publicznych (wywiad)
W mediach publicznych będzie znacznie więcej pozycji misyjnych. Trzeba odbudować funkcję edukacyjną telewizji publicznej i przywrócić pozycję Teatru Telewizji jako teatru dla każdego Polaka. Dostęp do kultury wyższej powinien być spopularyzowany - o planowanej reformie mediów publicznych opowiada Wirtualnemedia.pl prof. Piotr Gliński, wicepremier i minister kultury i dziedzictwa narodowego.
więcej
|
|
RMF FM usunęło felieton Tomasza Olbratowskiego o zamachach i islamistach, żeby ,,uniknąć eskalacji emocji internautów" (wideo)
Piątkowy felieton satyryczny Tomasza Olbratowskiego na temat niedawnych zamachów w Paryżu i ich islamskich sprawców został przez RMF FM szybko usunięty ze strony internetowej i kanału youtube’owego. - Zdjęliśmy ten felieton po pojawieniu się trzech negatywnych postów, aby uniknąć eskalacji emocji internautów - tłumaczy Maciej Brzozowski, dyrektor public relations w Grupie Bauer.
więcej
|
|
Minister kultury: projekt nowej ustawy medialnej za dwa miesiące, reforma mediów na początku 2016 r.
Wicepremier i szef resortu kultury prof. Piotr Gliński zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że projekt ustawy medialnej zostanie złożony w Sejmie w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a nowe przepisy wejdą w życie na początku przyszłego roku. - Jeżeli zostanie to przez społeczeństwo źle odebrane to za cztery lata będzie można nas z tego rozliczyć - tłumaczy Gliński.
więcej
|
|
Rynek radiowy w Łodzi: Radio ZET ostro w dół. Radio Łódź z dużym wzrostem
Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od maja do października 2015 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Łodzi w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.
więcej
|
|
Minister kultury: artyści niepokorni jak Wolski, Pietrzak i Makowski powinni wrócić do mediów publicznych
Prof. Piotr Gliński, nowy minister kultury i dziedzictwa narodowego, stwierdził, że niepokorni artyści byli przez ostatnie lata eliminowani z mediów i instytucji publicznych, natomiast teraz powinni do nich wrócić. Jako przykłady wymienił satyryków i felietonistów Marcina Wolskiego, Jana Pietrzaka i Ryszarda Makowskiego.
więcej
|
|
Jacek Kurski wiceministrem kultury, media publiczne po reformie nadal z reklamami
W piątek w porannej audycji „Zapraszamy do Trójki” wicepremier Piotr Gliński zapowiedział, że Jacek Kurski zostanie podsekretarzem stanu w Ministerstwie Kultury. - Zajmie się analizą struktury w ministerstwie - poinformował Gliński.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
Mixx Awards pokazały siłę wideo, content marketingu i social media. Marki w sieci coraz bliżej konsumentów (opinie)
Tegoroczny finał konkursu Mixx Awards 2015 pokazał dobitnie, że zacierają się twarde podziały kompetencyjne między agencjami marketingu internetowego, a może nawet szerzej - branży kreatywnej i mediowej. Po raz pierwszy na tak wiele sposobów zobaczyliśmy, że działania w internecie nie są przysłowiową wisienką na torcie, ale mogą mieć znaczenie strategiczne. Co za tym idzie, tradycyjny podział na ATL, BTL i digital nie ma już racji bytu. Wyniki konkursu i płynące z nich wnioski komentuje dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży reklamowej.
więcej
|
|
Uwędzone dymem płuca w kampanii GIS przeciw skutkom palenia papierosów (wideo)
Motywem przewodnim rozpoczętej właśnie przez Główny Inspektorat Sanitarny kampanii pod hasłem „Nie zawsze wędzone trzyma dłużej”, która podkreśla negatywne skutki palenia papierosów, są zniszczone płuca. Działania realizuje agencja Tarraya.
więcej
|
|
Justyna Kowalczyk z uśmiechem reklamuje kredyt w Santander Consumer Banku
Pod hasłem „Znajdź swój powód do uśmiechu!” zaczęła się pierwsza kampania reklamowa Santander Consumer Banku z udziałem Justyny Kowalczyk. W akcji jest promowany kredyt gotówkowy.
więcej
|
|
Tarczyński wybiera agencję do obsługi w social media
Produkująca wędliny firma Tarczyński ogłosiła otwarty konkurs na obsługę w social media. Zlecenia bronić będzie OS3.
więcej
|
|
Malkovich, Rodriguez i premiera za 100 lat reklamują francuski koniak (wideo)
W nowej akcji reklamowej francuskiego koniaku Louis XIII wykorzystano przewrotny pomysł nakręcenia filmu, którego premiera odbędzie się w 2115 roku. Reżyserem produkcji jest Robert Rodriguez, a w roli głównej wystąpił John Malkovich.
więcej
|
|
Tomasz Piątkowski na nowym stanowisku w GroupM
Tomasz Piątkowski, od ponad ośmiu lat związany z GroupM (do której należą domy mediowe MEC, Mindshare i Mediacom), objął nowe stanowisko w firmie.
więcej
|
|
Adam Rudzki, Magda Lewińska, Damian Siemień i Małgorzata Trzepałka w Ogilvy & Mather
Do działu kreacji agencji reklamowej Ogilvy & Mather dołączył Adam Rudzki oraz tworzący team kreatywny Magda Lewińska i Damian Siemień, a do działu obsługi klienta - Małgorzata Trzepałka.
więcej
|
|
Marcin Ejsmont: z Grey Group do Lemon Sky J. Walter Thompson
Marcin Ejsmont zaczął pracę jako senior strategic planner w agencji reklamowej Lemon Sky J. Walter Thompson. Wcześniej pracował m.in. w agencjach Grey Group Poland, Brain i Testardo Gram.
więcej
|
|
Oaza pewności i spokoju promuje pakiet Energia+ z korzyściami w Enei (wideo)
Enea zaczęła kampanię reklamującą ofertę Energia+. Akcja, przygotowana przez GPD Agency i Starcom, jest prowadzona w telewizji, radiu, prasie i na outdoorze.
więcej
|
|
Szaleństwo ciast z pingwinem reklamuje świątecznie Mark & Spencer Food (wideo)
W krótkiej, dynamicznej reklamie sklepu Mark & Spencer Food świąteczne ciasta robią się same i przypominają o nadchodzącej Gwiazdce.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: Atlas, Huawei, HP, Rzecznik Praw Dziecka, Western Union (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się tym razem dwie produkcje zagraniczne i trzy polskie, w tym jedna kampania społeczna. Są to międzynarodowe spoty promujące Hewlett Packard i Western Union, rodzime reklamy Grupy Atlas i Huawei oraz akcja „Bicie, czas z tym skończyć”.
więcej
|
|
Top10 spotów na YouTubie: Barbie, Nike, Toyota, PlayStation, iPhone 6s, Emirates (wideo)
Na YouTubie zdecydowanie najpopularniejszymi spotami marketingowymi w październiku br. były reklamy marek Barbie i Extra Gum. W czołowej dziesiątce znalazły się też klipy promujące m.in. Nike, Surface Booka, Toyotę, PlayStation, iPhone’a 6s i Emirates.
więcej
|
|
Rafał Ślaski: w kampaniach społecznych nie chodzi o nagrody branżowe, tylko zmianę postaw odbiorców
Z mojego punktu widzenia ważny jest wpływ na jednostkę. Jeżeli pod wpływem kampanii pojedynczy odbiorca zmieni swoje nawyki (nawet na krótką metę) - profilaktycznie się zbada, zdejmie nogę z gazu, nie wsiądzie za kierownicę po alkoholu - i być może tym samym uratuje swoje (a czasami nie tylko swoje) życie, to warto robić takie akcje - uważa Rafał Ślaski z John Pitcher.
więcej
|
|
Alior Bank promuje pożyczkę poduct placementem w ,,M jak miłość"
Alior Bank korzysta z product placementu w serialu TVP2 „M jak miłość” w ramach kampanii promującej pożyczkę gotówkową. Akcję bank realizuje wspólnie z domem mediowym Maxus.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
Duże zmiany w regionalnym czytelnictwie dzienników. Nowi liderzy w siedmiu województwach
W siedmiu województwach zmienili się liderzy czytelnictwa dzienników w okresie od kwietnia do września 2015 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
,,National Geographic" na czele pism podróżniczych. ,,Voyage" najbardziej w dół, zyskały tylko ,,Podróże"
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko magazyn „Podróże”.
więcej
|
|
Piano Media uruchomi czasopismo o światowym rynku mediów
Na 2016 rok platforma Piano Media szykuje drukowany magazyn poświęcony biznesowi w mediach. Szefem pisma będzie Patrick Appel, jeden z wydawców serwisu Politico.
więcej
|
|
Wojciech Cieśla i grupa europejskich dziennikarzy pozwała Parlament Europejski. ,,Brak dostępu do informacji publicznej"
Do Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu wpłynął pozew przeciwko Parlamentowi Europejskiemu, w którym 29 dziennikarzy z krajów Unii Europejskiej pozwało tę instytucję za odmowę dostępu do informacji publicznej o wydatkach europosłów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Polskę w tym gronie reprezentuje Wojciech Cieśla z tygodnika „Newsweek”.
więcej
|
|
Magazyn ,,Moje smaki życie" z kalendarzem
Do grudniowego wydania miesięcznika „Moje smaki życia” (P&P dla sieci Biedronka), które ukaże się 23 listopada br., dołączony zostanie kieszonkowy kalendarzyk na 2016 rok. Numer będzie mieć dwie okładki - na obu znajdzie się Katarzyna Dowbor.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Mixx Awards pokazały siłę wideo, content marketingu i social media. Marki w sieci coraz bliżej konsumentów (opinie)
Tegoroczny finał konkursu Mixx Awards 2015 pokazał dobitnie, że zacierają się twarde podziały kompetencyjne między agencjami marketingu internetowego, a może nawet szerzej - branży kreatywnej i mediowej. Po raz pierwszy na tak wiele sposobów zobaczyliśmy, że działania w internecie nie są przysłowiową wisienką na torcie, ale mogą mieć znaczenie strategiczne. Co za tym idzie, tradycyjny podział na ATL, BTL i digital nie ma już racji bytu. Wyniki konkursu i płynące z nich wnioski komentuje dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży reklamowej.
więcej
|
|
Większość dzieci nie potrafi rozpoznać reklam w wyszukiwarce Google
43 procent internautów w wieku 12-15 lat i 21 procent dzieci pomiędzy 8. a 11. rokiem życia odróżnia w Google treści sponsorowane od naturalnych wyników wyszukiwania. A ponad połowa nastolatków nie wie, że vlogerzy mogą być opłacani - wynika z badań brytyjskiego Ofcomu.
więcej
|
|
Yahoo walczy z adblockerami, odcina ich użytkownikom konta pocztowe
Koncern Yahoo w ramach eksperymentu zablokował dostęp do kont Yahoo Mail użytkownikom korzystającym z aplikacji blokujących reklamy. Aby nadal wysyłać i odbierać pocztę, trzeba wyłączyć adblockera.
więcej
|
|
Piotr Sobczyk: 2015 nie był rokiem mobile, stopniowe wzrosty zamiast rewolucji
Trzeba powiedzieć sobie jasno - rok mobile nie nadejdzie nigdy. Po prostu. Wykorzystywanie powierzchni przez reklamodawców się za bardzo nie zmienia, oprócz tego, że wyświetlają bannery specjalnie pod mobile. Co raczej wielką zmianą nie jest - uważa Piotr Sobczyk z OX Media.
więcej
|
|
Grupa Onet-RASP będzie pokazywać skróty meczów piłkarskich z Eleven Sports Network
Grupa Onet-RASP kupiła prawa do pokazywania bramek i fragmentów meczów z zagranicznych rozgrywek piłkarskich transmitowanych przez kanały Eleven Sports Network, m.in. ligi hiszpańskiej, francuskiej, włoskiej, belgijskiej, szkockiej i Pucharu Anglii.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2015 by WirtualneMedia.pl
|
|
|