|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Niedziela, 29 Listopada 2015 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Segregacja mediów przez polityków jest niedopuszczalna (opinie)
Niedopuszczalne jest jakiekolwiek segregowanie mediów, zwłaszcza przez osoby publiczne, w tym polityków, którzy mają obowiązek rozmawiania z dziennikarzami. Nie ma nieodpowiednich pytań, są tylko pytania, na które polityk jest nieprzygotowany - oceniają Bogusław Chrabota, Zbigniew Lazar, Tomasz Gackowski i Grzegorz Miecugow.
więcej
|
Usunięcie flagi Unii Europejskiej z konferencji wpłynie tylko na wizerunek polskiego rządu wśród decydentów (opinie)
Czy usunięcie flag z miejsc, w których występować będzie prezes Rady Ministrów i przedstawiciele polskiego rządu negatywnie odbije się na wizerunku Polski na arenie międzynarodowej czy też nie ma większego znaczenia? - na to pytanie w rozmowach z Wirtualnemedia.pl odpowiadają Adam Łaszyn, Bartosz Czupryk, Zbigniew Lazar, Sebastian Hejnowski i Piotr Czarnowski.
więcej
|
Spadki serwisów VoD. Na czele VoD.pl, najmocniej przyciąga Player.pl, VoD.TVP.pl dogonił Iplę
|
Gazeta.pl i Interia.pl niezainteresowane dłuższym wideo na żywo. ,,Ten format jest nieopłacalny"
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
Krzysztof Czabański: silne media publiczne leżą w interesie każdego obywatela (wywiad)
Nowa ustawa medialna wprowadzi powszechną opłatę audiowizualną w wysokości 10 zł miesięcznie, a wpływy na poziomie 1,5 mld zł rozdzieli nowy organ - Rada Mediów Narodowych. Jej członków na kilkuletnią kadencję wybiorą Sejm, Senat i prezydent - o planowanej reformie mediów publicznych opowiada Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, sekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz pełnomocnik rządu ds. reformy medialnej.
więcej
|
|
TVN Media podaje rabaty i koszty reklam na 2016 rok. Podnosi próg negocjacji do 20 mln zł
Biuro Reklamy TVN Media (pracujące dla stacji TVN i szeregu mniejszych nadawców) ogłosiło zasady polityki sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2016 roku. Wprowadza w niej nowy podział w grupie reklamodawców strategicznych i zmienia wysokości rabatów wśród reklamodawców kluczowych.
więcej
|
|
Reforma PiS: powszechna opłata audiowizualna 10 zł, abolicja dla niepłacących abonament rtv
Nowa ustawa medialna przygotowywana przez Prawo i Sprawiedliwości może wejść w życiu w styczniu 2016 roku. Projekt, który ma być procedowany szybko, wprowadza powszechną opłatę audiowizualną w wysokości 10 zł miesięcznie i nowy organ regulujący rynek - Radę Mediów Narodowych. Rozważana jest także abolicja dla zalegającymi z płatnością abonamentu rtv - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Sezon jesienny na finiszu: Polsat pokonuje TVN w grupie 16-49
Po niemal trzech miesiącach jesiennej ramówki pierwsze miejsce w całym rynku zajmuje notująca spory wzrost TVP1. Zaś w grupie komercyjnej najlepszy okazał się Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. - Polsatowi opłaciła się stabilność ramówki - uważa Piotr Bieńko, szef Codemedia.
więcej
|
|
TVP nie pokaże spotu ,,HejtStop" z Jarosławem Kuźniarem, bo jest on twarzą TVN
Telewizja Polska odmówiła emisji spotu z kampanii „HejtStop”, w którym występuje Jarosław Kuźniar - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dlaczego? Bo dziennikarz pracuje w konkurencyjnej stacji.
więcej
|
|
Witold Jurasz poprowadzi ,,Prawy do lewego, lewy do prawego" w Polsat News 2
Od 1 grudnia br. Witold Jurasz dołączy do Mariusza Ziomeckiego w roli prowadzącego program „Prawy do lewego, lewy do prawego” emitowany w Polsat News 2. Zastąpi w tej roli Igora Janke, który rozstał się ze stacją.
więcej
|
|
,,Przyjaciółki" straciły 210 tys. widzów, Polsat zarobił 19 mln zł z reklam
Szósty sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 2,02 mln osób. W porównaniu do czwartej serii nadawanej jesienią ub.r. produkcja straciła 210 tys. widzów, a Polsat w czasie jej emisji zajął trzecie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 19,02 mln zł. Stacja nakręci siódmą serię produkcji.
więcej
|
|
,,Ojciec Mateusz" stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję
Czternasty sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,31 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 12. serii, widownia produkcji spadła o 300 tys. oglądających. Serial dał jednak TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 9,98 mln zł.
więcej
|
|
,,Policjantki i policjanci" hitem TV4. Ogromny wzrost widowni i wygrana z TVP2
Trzeci sezon docu-crime „Policjantki i policjanci” oglądało jesienią br. w TV4 o 640 tys. osób więcej niż emitowaną rok temu pierwszą serię produkcji. W czasie nadawania serialu Czwórka nie tylko znokautowała TV Puls i TVN7, ale wygrała też z TVP2. Wpływy z reklam wyniosły 5 mln zł.
więcej
|
|
Ajgor Ignacy dostał program w stacji 4fun.tv
Youtuber Igor Leśniewski znany jako Ajgor Ignacy będzie miał swój program „Ajgor sam w domu” na antenie muzycznego kanału 4fun.tv - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zadebiutuje on w ramówce w przyszłą sobotę.
więcej
|
|
TVN przegrał w sądzie. Musi zapłacić 250 tys. zł kary za ,,Rozmowy w toku"
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie telewizji TVN od decyzji przewodniczącego KRRiT nakładającej na nadawcę karę w wysokości 250 tys. zł. Stacja została ukarana za emisję treści nieodpowiednich dla dzieci i młodzieży w programie „Rozmowy w toku”.
więcej
|
|
TVP Regionalna pokaże wywiad z Ewą Wanat później i bez wypowiedzi o RDC, bo są nieobiektywne (wideo)
Odcinek „Kultowych rozmów” z wywiadem Tomasza Raczka z Ewą Wanat zostanie pokazany przez TVP Regionalną dwa tygodnie później niż planowano i bez końcowej części, w której Wanat mówi o okolicznościach jej zwolnienia z Polskiego Radia RDC. TVP tłumaczy to zachowaniem obiektywizmu i rzetelności, natomiast Rafał Betlejewski (współpracownik Ewy Wanat) nazywa autocenzurą i łączy z obecną sytuacją polityczną.
więcej
|
|
Segregacja mediów przez polityków jest niedopuszczalna (opinie)
Niedopuszczalne jest jakiekolwiek segregowanie mediów, zwłaszcza przez osoby publiczne, w tym polityków, którzy mają obowiązek rozmawiania z dziennikarzami. Nie ma nieodpowiednich pytań, są tylko pytania, na które polityk jest nieprzygotowany - oceniają Bogusław Chrabota, Zbigniew Lazar, Tomasz Gackowski i Grzegorz Miecugow.
więcej
|
|
Nowe władze mediów publicznych z doprecyzowaną misją wybierze Rada Mediów Narodowych, zmiany od wiosny
Przygotowywana przez rząd ustawa medialna trafi do Sejmu na przełomie br. i przyszłego roku. Będzie zakładać powszechną opłatę audiowizualną, która może wynieść ok. 10 zł, oraz nowy system wyboru władz mediów publicznych, przemianowanych na narodowe. Będzie je nadzorować Rada Mediów Narodowych, przy czym nie zostanie zlikwidowana Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
History i CI Polsat pokażą dokument o zamachach w Paryżu
Kanały History i CI Polsat (A+E Networks Polska) wyemitują dokument „Terroryzm: zamachy w Paryżu”, poświęcony ostatnim atakom terrorystycznym w stolicy Francji, w których życie straciło 130 osób.
więcej
|
|
Eryk Mistewicz: brak dziś w mediach publicznych oddechu debaty publicznej
Brak dziś w mediach publicznych oddechu debaty publicznej. Nie ma przestrzeni dyskusji zrównoważonej, spokojnej, trwającej choćby - uwielbiam takie programy we Francji - nawet trzy lub cztery godziny - ocenia Eryk Mistewicz, prezes Instytutu Nowych Mediów.
więcej
|
|
Tomasz Gackowski: rolą dziennikarza jest dopytywać gościa, jeśli nie chce odpowiadać na jasno postawione pytania
- Samo zniechęcanie do przyjmowania zaproszeń od mediów, które są nieprzychylne, z którymi się nie zgadzamy, może bardzo łatwo doprowadzić do odrealnienia obecnej władzy - oderwania od spraw, tematów i problemów, które są dla władzy najtrudniejsze - ocenia medioznawca z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Krzysztof Czabański: silne media publiczne leżą w interesie każdego obywatela (wywiad)
Nowa ustawa medialna wprowadzi powszechną opłatę audiowizualną w wysokości 10 zł miesięcznie, a wpływy na poziomie 1,5 mld zł rozdzieli nowy organ - Rada Mediów Narodowych. Jej członków na kilkuletnią kadencję wybiorą Sejm, Senat i prezydent - o planowanej reformie mediów publicznych opowiada Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, sekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz pełnomocnik rządu ds. reformy medialnej.
więcej
|
|
Reforma PiS: powszechna opłata audiowizualna 10 zł, abolicja dla niepłacących abonament rtv
Nowa ustawa medialna przygotowywana przez Prawo i Sprawiedliwości może wejść w życiu w styczniu 2016 roku. Projekt, który ma być procedowany szybko, wprowadza powszechną opłatę audiowizualną w wysokości 10 zł miesięcznie i nowy organ regulujący rynek - Radę Mediów Narodowych. Rozważana jest także abolicja dla zalegającymi z płatnością abonamentu rtv - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Marcin Walter po dziewięciu latach odchodzi z Radia ZET
Marcin Walter, zastępca dyrektora informacji Radia ZET, po niemal dziewięciu latach pracy odchodzi ze stacji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To wyłącznie moje decyzja - mówi nam Marcin Walter.
więcej
|
|
Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)
Przychody reklamowe stacji radiowych urosły od stycznia do października br. niemal czterokrotnie bardziej niż wpływy reklamowe całego rynku reklamowego (bez internetu). Największy wzrost zanotowały Vox FM i Tok FM, a najmniejszy zaś - Eska Warszawa i będące zdecydowanym liderem RMF FM.
więcej
|
|
Krzysztof Czabański: cyfryzacja Polskiego Radia błędem. Środki publiczne są źle wydawane
Krzysztof Czabański, wiceminister kultury i pełnomocnik rządu ds. mediów publicznych, ocenia, że przeprowadzanie cyfryzacji Polskiego Radia w obecny sposób jest błędem. - Idą na to duże pieniądze, a odbiór społeczny jest bardzo mały, bo ludzie nie posiadają odbiorników cyfrowych - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl sekretarz stanu w MKiDN.
więcej
|
|
Polskie Radio Kielce wiceliderem. Radio ZET do góry
Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od maja do października 2015 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Kielcach pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.
więcej
|
|
Andrzej Siezieniewski o mediach publicznych: formuła spółki akcyjnej mogłaby być zastąpioną inną formą
Kluczem to osiągnięcia pomyślnego funkcjonowania mediów publicznych w Polsce jest przede wszystkim długookresowa stabilizacja finansowa, umożliwiająca spokojną realizację misji. Największym zagrożeniem jest komercjalizacja i konieczność poszukiwania dodatkowego finasowania. Mogę sobie wyobrazić nadawców publicznych bez reklam na antenach - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Rada.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
TVN Media podaje rabaty i koszty reklam na 2016 rok. Podnosi próg negocjacji do 20 mln zł
Biuro Reklamy TVN Media (pracujące dla stacji TVN i szeregu mniejszych nadawców) ogłosiło zasady polityki sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2016 roku. Wprowadza w niej nowy podział w grupie reklamodawców strategicznych i zmienia wysokości rabatów wśród reklamodawców kluczowych.
więcej
|
|
Pracownicy polskich agencji Publicis Groupe też dostaną akcje koncernu
Pracownicy agencji należących do Publicis Groupe, m.in. Starcom Mediavest Group, Publicis, Saatchi & Saatchi, zostaną akcjonariuszami tej spółki. Wkrótce w ramach programu motywacyjnego odbiorą udziały o wartości ok. 2,8 tys. euro każdy.
więcej
|
|
DDB & Tribal po 10 latach kończy obsługę reklamową PLL LOT, rusza konkurs na nową agencję
Polskie Linie Lotnicze LOT i agencja reklamowa DDB & Tribal rozwiązały za porozumieniem stron umowę o współpracy. Przewoźnik ogłasza konkurs na nową agencję reklamową.
więcej
|
|
Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)
Przychody reklamowe stacji radiowych urosły od stycznia do października br. niemal czterokrotnie bardziej niż wpływy reklamowe całego rynku reklamowego (bez internetu). Największy wzrost zanotowały Vox FM i Tok FM, a najmniejszy zaś - Eska Warszawa i będące zdecydowanym liderem RMF FM.
więcej
|
|
Coraz więcej polskich firm nie mierzy efektów działań pionów marketingu i PR (infografika)
Zaangażowanie działów marketingu czy PR polskich firm w sprzedaż jest nadal wysokie, ale nie dominuje już tak ich aktywności. Wciąż brakuje odwagi na eksperymenty czy stosowanie innowacyjnych rozwiązań, a ewentualna świadomość światowych trendów nie przekłada się na ich stosowanie. Zwiększa się natomiast liczba działów marketingu i PR niemierzących efektów swoich działań. Ciągle więc trwa ułuda budowania wielkich strategii firm w oparciu o marketing - wynika z badań PMR Research i ComPress Publishing.
więcej
|
|
Tomasz Dębowski szefem marketingu Frisco.pl
Tomasz Dębowski został dyrektorem marketingu sklepu internetowego Frisco.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przez ostatnie cztery lata pracował w dziale marketingu Grupy Żywiec.
więcej
|
|
Jogurt Piątuś promowany w trójpakach z matematycznym prezentem (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa jogurtu typu greckiego Piątuś (produkowanego przez OSM Piątnica) oparta na telewizyjnych billboardach sponsorskich oraz okolicznościowym wariancie produktu: trójpaku z prezentem.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: ,,HIVokryzja", PGE z Sebusiem, ,,Nie jestem zombie", o suplementach diety i GIS przeciw paleniu
Tym razem w gronie najlepszych minionego tygodnia znalazły się same polskie produkcje. Wśród nich jest jedna reklama komercyjna i aż cztery akcje społeczne. Są to: wizerunkowa kampania PGE SA oraz spoty z społecznych kampanii: „Co warto wiedzieć o suplementach diety”, „HIVokryzja. Wyleczmy się”, „Nie jestem zombie - wybieram zwierzęta” i „Nie zawsze wędzone trzyma dłużej”.
więcej
|
|
Piękny przerost formy - jakie reklamy stworzyli Bergman, Fellini, Lynch i Anderson (wideo)
Inwestycja w wizerunek poprzez zlecenie stworzenie dzieła znanemu artyście, to praktyka znana od starożytności. Dziś rolę mecenasów przejęły marki, a miejsce rzeźb, obrazów czy poematów zajęły spoty kręcone przez popularnych reżyserów. Przykłady z ostatnich 60 lat przypomina Radosław Dąbrowski z agencji Byss.pl.
więcej
|
|
,,#ryjkuzniara" - Jarosław Kuźniar kontra internetowe obelgi w kampanii ,,HejtStop" (wideo)
Dziennikarz TVN Jarosław Kuźniar jest pierwszym bohaterem nowej odsłony akcji społecznej „HejtStop” przeciwko mowie nienawiści. Działania z jego udziałem są prowadzone pod hasłem „#ryjkuzniara”. Akcję organizuje stowarzyszenie Projekt: Polska, a przy produkcji reklam pracowały firmy DDB& Tribal i Shootme.
więcej
|
|
Ibisz, Kondrat z Mecwaldowskim, Gessler i Lubaszenko - celebryckie hity i kiksy (wideo)
Reklamy z udziałem Bryana Millsa, Marka Kondrata z Wojciechem Mecwaldowskim i , Toma Hiddlestona jako jedne z najlepszych z udziałem celebrytów, a spoty z Magdą Gessler , Olafem Lubaszenko i Krzysztofem Ibiszem jako te pozostawiające wiele do życzenia wskazuje dla Wirtualnemedia.pl Witold Koroblewski, creative director w agencji Ambasada nawiązując do tematu tegorocznej Nocy Reklamożerców.
więcej
|
|
Jacek Barankiewicz: Ruszają prace nad standardami reklamy usług i produktów finansowych
Organizacje i firmy z branży finansowej utworzyły grupę roboczą, która ma się zająć opracowaniem nowych standardów w reklamie. To o tyle istotne, że sprzedawane produkty i usługi finansowe stają się coraz bardziej skomplikowane, a ich wybór przez konsumenta często ma przełożenie na jego przyszłość.
więcej
|
|
Praktyka czyni mistrza!
Data, data, data – słowa te są powtarzane jak mantra w wielu biurach marketingu, na konferencjach branżowych czy przy burzach mózgów. Można by rzec, że mityczny rok mobile’u (wieszczony co roku, od lat) odchodzi do lamusa, ustępując miejsca trendowi związanemu ze zbieraniem i wykorzystaniem danych. Szumne hasła i wielkie liczby robią wrażenie podczas prezentacji. Ale gdyby tak zejść bardziej na ziemię, to czy nie jest tak, że od wielu lat korzystamy z dobrodziejstw wiedzy, na co dzień nie mając często o tym świadomości?
więcej
|
|
Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej
Rada Reklamy rozpoczęła prace nad określeniem standardów reklam usług i produktów finansowych w ramach Kodeksu Etyki Reklamy. Pierwszym zaangażowanym w to podmiotem z branży jest Provident Polska.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
Pogłoski o wycofaniu państwowych reklam i prenumeraty ,,Gazety Wyborczej" ucieszyły polityków PiS
W internecie pojawiły się plotki, jakoby w najbliższym czasie z prenumeraty „Gazety Wyborczej” (Agora) i promowania się w tym dzienniku miały zrezygnować instytucje rządowe i spółki Skarbu Państwa. Niektórzy politycy PiS przyjęli to z zadowoleniem.
więcej
|
|
Adam Michnik: zapraszamy Tomasza Lisa do ,,Gazety Wyborczej", trzeba przetrwać konfrontację z nową władzą (wideo)
Redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” Adam Michnik zadeklarował, że kierujący redakcją „Newsweeka” Tomasz Lis po tym, jak jego program zniknie z Telewizji Polskiej, może liczyć na pracę w „GW”. - Zobaczymy, czy uda nam się przetrwać zapowiadane skonfrontowanie się nowej władzy z mediami - zaznaczył.
więcej
|
|
Rafał Woś po przejściu do ,,Polityki" nadal pisze dla ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Felietony dziennikarza gospodarczego Rafała Wosia, który w październiku przeszedł do tygodnika „Polityka”, nadal ukazują się w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Woś będzie też dalej współpracował z tytułem przy konkursie na najlepszą ekonomiczną książkę roku.
więcej
|
|
,,Tele Świat" wyprzedził sprzedażowo ,,Przyjaciółkę" i ,,Party (top 23 dwutygodników)
W sierpniu 2015 roku na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników awansował „Tele Świat”, który wyprzedził „Przyjaciółkę” i „Party”. Top 23 dwutygodniki w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Michnik, Wellman, Sroczyński i Wojciechowska z MediaTorami 2015
Adam Michnik, Dorota Wellman, Grzegorz Sroczyński, Martyna Wojciechowska i Tomasz Patora znaleźli się wśród laureatów 9. edycji plebiscytu MediaTory, wyłonionych przez studentów dziennikarstwa z 21. polskich uczelni wyższych. Nagrody wręczono w sobotę w Krakowie.
więcej
|
|
,,Paparuchy kontra ryje" - wicenaczelny ,,Życia na Gorąco" zdradza kulisy pracy paparazzich
W czwartek 3 grudnia br. w sprzedaży pojawi się nowa książka dziennikarza Tomasza Potkaja pt. „Paparuchy kontra ryje. Celebryci made in Poland”. Autor opowiada o kulisach pracy paparazzich, polujących na zdjęcia celebrytów.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2015 by WirtualneMedia.pl
|
|
|