|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Poniedziałek, 18 Stycznia 2016 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Zmiany w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu na razie bez wpływu na ich pozycję reklamową
Dotychczasowe decyzje programowe i personalne w Telewizji Polskiej oraz Polskim Radia to gwałtowna dekonstrukcja zastanego porządku. W pierwszej kolejności zmiany ocenią widzowie. Z punktu widzenia biznesu reklamodawców ta krótkoterminowa perspektywa nie jest aż tak istotna. O tym, czy obecne roszady personalne w Telewizji Polskiej wpłyną na jej pozycję na rynku reklamowym, mówią dla Wirtualnemedia.pl Ewa Góralska i Piotr Piętka.
więcej
|
|
,,Wiatr zmian" w TVP Jacka Kurskiego. Kto odszedł, kto przyszedł?
Od przyjścia do Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego w spółce zatrudniono nowych dyrektorów poszczególnych anten, zmieniło się też całe kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Największa rewolucja kadrowa dosięgła - jak na razie - „Wiadomości”, a z TVP pożegnało się kilku wieloletnich dziennikarzy.
więcej
|
|
Wiosna w TVN już od połowy lutego. Co i kiedy widzowie zobaczą?
Telewizja TVN ujawniła dni i godziny emisji programów w wiosennej ramówce, która rusza już w połowie lutego br. W poniedziałki widzowie zobaczą serial „Druga szansa”, we wtorki - reality-show „Agent Gwiazdy”, a w niedziele - talent-show „MasterChef Junior”.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Gotowanie, taniec, śpiew i formaty dziecięce nadal będą przyciągać widzów (trendy telewizji na 2016 rok)
W 2016 roku nie będzie wielkich zmian w ramówkach telewizyjnych: wrócą formaty o gotowaniu, tańcu i śpiewie, zobaczymy programy z udziałem dzieci. Kurczy się oferta teleturniejów, ale nadawcy coraz chętniej odświeżają stare formaty - trendy w telewizji na ten rok przedstawiają Ryszard Sibilski, Rafał Baran, Marcin Perzyna i Jarosław Burdek.
więcej
|
Polsat Sport liderem, w dół Eurosport, Canal+ Sport i TVP Sport (ranking kanałów sportowych w 2015 r.)
W 2015 roku liderem oglądalności wśród stacji sportowych był Polsat Sport. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat Sport News, z kolei najwięcej stracił Orange Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Beata Tadla zwolniona z Telewizji Polskiej, bo zmienia się koncepcja ,,Wiadomości"
|
Paulina Sykut-Jeżyna nową prowadzącą show ,,Taniec z gwiazdami"
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
,,Wiatr zmian" w TVP Jacka Kurskiego. Kto odszedł, kto przyszedł?
Od przyjścia do Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego w spółce zatrudniono nowych dyrektorów poszczególnych anten, zmieniło się też całe kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Największa rewolucja kadrowa dosięgła - jak na razie - „Wiadomości”, a z TVP pożegnało się kilku wieloletnich dziennikarzy.
więcej
|
|
Wiosna w TVN już od połowy lutego. Co i kiedy widzowie zobaczą?
Telewizja TVN ujawniła dni i godziny emisji programów w wiosennej ramówce, która rusza już w połowie lutego br. W poniedziałki widzowie zobaczą serial „Druga szansa”, we wtorki - reality-show „Agent Gwiazdy”, a w niedziele - talent-show „MasterChef Junior”.
więcej
|
|
Prezes Kurski spotka się z pracownikami TVP i nakreśli wizję zmian
Dzisiaj nowy prezes TVP Jacek Kurski spotka się z pracownikami spółki. W kolejnych dniach ma rozmawiać z dyrektorami anten o ich strategii na rozwój kanałów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Krzysztof Ziemiec poprowadzi nowy program ,,Debata" w TVP1
To Krzysztof Ziemiec, a nie Małgorzata Serafin zostanie prowadzącym nowego programu publicystycznego „Debata”, który w przyszłym tygodniu zadebiutuje na antenie TVP1 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Audycja będzie nadawana we wtorki po „Wiadomościach”.
więcej
|
|
Magda Tadeusiak dyrektorem TVP Polonia
Magda Tadeusiak zostanie nowym dyrektorem kanału TVP Polonia, zastępując na tym stanowisku Łukasza Kardasa. Wiceszefem stacji będzie Filip Frąckowiak.
więcej
|
|
Piotr Gursztyn dyrektorem TVP Historia, odchodzi z Superstacji i RDC
Piotr Gursztyn został w piątek powołany przez prezesa Telewizji Polskiej na stanowisko dyrektora TVP Historia. W związku z nowymi obowiązkami odchodzi z Superstacji i Polskiego Radia RDC, ale nadal współpracować z tygodnikiem „Do Rzeczy”, którego był wicenaczelnym.
więcej
|
|
Marcin Pieńkowski: z ,,Rzeczpospolitej" na szefa publicystyki TVP1
Marcin Pieńkowski, poprzednio dziennikarz „Rzeczpospolitej” (Gremi Media Communications), w poniedziałek obejmie funkcję szefa publicystyki w TVP1.
więcej
|
|
Wydawca ,,Panoramy" Ewa Godlewska-Jeneralska po 30 latach zwolniona z Telewizji Polskiej
Ewa Godlewska-Jeneralska po 30 latach pracy odchodzi z Telewizji Polskiej. Przez 25 lat pracowała w redakcji „Panoramy”, pełniąc funkcję producentki i wydawcy.
więcej
|
|
,,Hala odlotów" miała 36 tys. widzów. Produkcja obniżyła oglądalność TVP Kultura
Ostatni sezon talk-show „Hala odlotów” w TVP Kultura oglądało średnio 36 tys. widzów. Misyjna produkcja, zakończona w zeszły czwartek, notowała słabsze udziały od średnich dobowych wyników stacji.
więcej
|
|
W TVN najwięcej trzeba wydać na reklamy przy ,,Masterchef Junior" i ,,Małych gigantach"
Do najdroższych reklamowo pozycji programowych w TVN w lutym należą „Masterchef Junior”, „Mali giganci” i „Fakty”. Stacja jako pierwsza spośród ogólnopolskich nadawców już w lutym wprowadza wiosenną ramówkę, w której pojawi się kilka nowości oraz premierowe odcinki już nadawanych programów.
więcej
|
|
Wyższe ceny reklam w Telewizji Polskiej, najdroższe przy ,,Wiadomościach" i ,,M jak miłość"
W ofercie reklamowej Telewizji Polskiej na luty br. większość cen reklam przy sztandarowych programach jest o kilka procent wyższa niż rok temu. Tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy niedzielnym wydaniu „Wiadomości” w TVP1 i serialu „M jak miłość” w TVP2.
więcej
|
|
Grupa ZPR Media buduje własną agencję telewizyjną
Grupa ZPR Media uruchomi agencję telewizyjną która będzie pracować na potrzeby jej kanałów telewizyjnych, głównie nowej stacji TV#, która trafi na ósmy multipleks. Jej podwaliny stanowi zespół 40 dziennikarzy, który od listopada ub.r. produkują już lokalne serwisy informacyjne.
więcej
|
|
Wirtualna Polska ma już koncesję dla WP1
Wszyscy zwycięzcy konkursów na emisję kanałów na ósmym multipleksie otrzymali już od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesje. Jako ostatnia dostała ją Grupa Wirtualna Polska, która planuje uruchomienie stacji WP1.
więcej
|
|
TVP Sport z nową oprawą (foto)
Kanał sportowy TVP Sport wprowadził nową oprawę graficzną i muzyczną. Jest ona utrzymana w ciemnoszarych odcieniach i nawiązuje do pomarańczowego koloru logo.
więcej
|
|
Cyfrowy Polsat z nowym dekoderem Evobox PVR (foto)
Jeszcze w tym miesiącu do oferty Cyfrowego Polsatu trafi nowy dekoder satelitarny z funkcją nagrywania. Evobox PVR to najbardziej zaawansowany technologicznie sprzęt, który powstał w fabryce Cyfrowego Polsatu w Mielcu.
więcej
|
|
Eurosport 2 rusza z emisją reklam
Od poniedziałku 18 stycznia br. kanał Eurosport 2 zacznie emitować reklamy. Za ich sprzedaż odpowiada biuro reklamy Polsat Media, obsługujące także Eurosport 1.
więcej
|
|
Michał Adamczyk wraca do głównego wydania ,,Wiadomości" TVP1
Michał Adamczyk w sobotę poprowadził „Wiadomości” TVP1 o godz. 19.30. To powrót dziennikarza do głównego wydania serwisu Jedynki po kilku latach.
więcej
|
|
Joanna Osińska po 23 latach kończy pracę w Telewizji Polskiej
Joanna Osińska, dziennikarka TVP Info, po 23 latach pracy żegna się z Telewizją Polską. - Z wielkim żalem rozstaję się z firmą, ale nie z dziennikarstwem - podkreśla Osińska. To kolejna osoba, która znika z anteny TVP po zmianie kierownictwa spółki.
więcej
|
|
Gotowanie, taniec, śpiew i formaty dziecięce nadal będą przyciągać widzów (trendy telewizji na 2016 rok)
W 2016 roku nie będzie wielkich zmian w ramówkach telewizyjnych: wrócą formaty o gotowaniu, tańcu i śpiewie, zobaczymy programy z udziałem dzieci. Kurczy się oferta teleturniejów, ale nadawcy coraz chętniej odświeżają stare formaty - trendy w telewizji na ten rok przedstawiają Ryszard Sibilski, Rafał Baran, Marcin Perzyna i Jarosław Burdek.
więcej
|
|
Najchętniej oglądane bloki reklamowe - hitem mecz Polska-Irlandia (raport za 2015 rok)
Najchętniej oglądany blok reklamowy w tym roku pokazany został w trakcie meczu Polska-Irlandia. Na drugim miejscu uplasował się charytatywny Mikołajkowy Blok Reklamowy - top 5 przerw reklamowych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polacy najczęściej czerpią informacje z telewizji, z internetu korzystają młodzi i wykształceni
Telewizja to medium, z którego Polacy - głównie starsi - najczęściej czerpią wiedzę i wiadomości, ale jej udział spada wraz ze wzrostem wykształcenia. Odwrotnie jest z internetem, z którego korzystają najwięcej osoby młode i wykształcone - wynika z raportu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na temat różnorodności treści informacyjnych.
więcej
|
|
Dominika Wielowieyska kończy ,,Puentę" w TVP Info w solidarności z dziennikarzami zwolnionymi z TVP
Dziennikarka „Gazety Wyborczej” Dominika Wielowieyska będzie prowadzić program „Puenta” w TVP Info tylko do końca stycznia. - Dostałam propozycję od nowych władz stacji, by dalej prowadzić tę audycję. Uznałam jednak, że nie mogę tego zrobić, ponieważ z TVP, z „Wiadomości” i z TVP Info odeszło wielu ludzi, których cenię - tłumaczy.
więcej
|
|
Piotr Kraśko: w ,,Wiadomościach" przestrzegaliśmy standardów BBC, zarzuty manipulacji bez dowodów
Odwołany szef „Wiadomości” TVP1 Piotr Kraśko stwierdził, że zarzuty manipulacji i kłamstw kierowane wobec redakcji programu nigdy nie poparto dowodami. Zaznaczył jednak, że po mocno krytycznych wypowiedziach polityków PiS-u spodziewał się dużych zmian w programie.
więcej
|
|
,,Bombowe dziewczyny" w Fokus TV
18 stycznia 2016 roku Fokus TV rozpocznie emisję fabularnego serialu „Bombowe dziewczyny”.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Zmiany w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu na razie bez wpływu na ich pozycję reklamową
Dotychczasowe decyzje programowe i personalne w Telewizji Polskiej oraz Polskim Radia to gwałtowna dekonstrukcja zastanego porządku. W pierwszej kolejności zmiany ocenią widzowie. Z punktu widzenia biznesu reklamodawców ta krótkoterminowa perspektywa nie jest aż tak istotna. O tym, czy obecne roszady personalne w Telewizji Polskiej wpłyną na jej pozycję na rynku reklamowym, mówią dla Wirtualnemedia.pl Ewa Góralska i Piotr Piętka.
więcej
|
|
Paweł Sito zostanie szefem radiowej Trójki? TOK FM zdejmuje jego audycje z ramówki
Dziennikarz radiowy Paweł Sito dowiedział się w piątek, że nie poprowadzi już audycji w Radiu TOK FM (Agora), po tym jak do kierownictwa rozgłośni dotarły pogłoski o jego powołaniu na dyrektora Programu III Polskiego Radia - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. - Nie komentuję tych informacji - mówi nam Sito.
więcej
|
|
Rafał Porzeziński nowym dyrektorem radiowej Jedynki, Tomasz Kowalczewski odpowiada za IAR
W piątek zarząd Polskiego Radia powołał Rafała Porzezińskego na stanowisko redaktora naczelnego i dyrektora programowego Programu I. Redaktorem naczelnym Polskiego Radia dla Zagranicy został Tomasz Wybranowski a Informacyjnej Agencji Radiowej - Tomasz Kowalczewski.
więcej
|
|
Rynek radiowy w Trójmieście: RMF FM, Trójka i Radio Gdańsk
Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za II półrocze 2015 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Trójmieście, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.
więcej
|
|
Powołano nowe rady nadzorcze Telewizji Polskiej i Polskiego Radia
Przemysław Tejkowski, Radosław Włoszek i Dariusz Lasocki zostali powołani przez ministra skarbu państwa Dawida Jackiewicza do rady nadzorczej Telewizji Polskiej, a Artur Kubaj, Zbigniew Hajłasz i Maciej Jankiewicz do rady nadzorczej Polskiego Radia.
więcej
|
|
Jakub Dymek: w przejęciu mediów publicznych ofiarami są niewinni ludzie, którzy z powodów politycznych tracą pracę
Co w zmianach w publicznych mediach oburza mnie najbardziej? Nie polityczne nominacje prezesów, dyrektorów i szefów anten, ale - nie mniej polityczne - równoległe wyrzucanie z pracy pracownic i pracowników TVP i Polskiego Radia - pisze Jakub Dymek, publicysta „Krytyki Politycznej”.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
W TVN najwięcej trzeba wydać na reklamy przy ,,Masterchef Junior" i ,,Małych gigantach"
Do najdroższych reklamowo pozycji programowych w TVN w lutym należą „Masterchef Junior”, „Mali giganci” i „Fakty”. Stacja jako pierwsza spośród ogólnopolskich nadawców już w lutym wprowadza wiosenną ramówkę, w której pojawi się kilka nowości oraz premierowe odcinki już nadawanych programów.
więcej
|
|
Mateusz Walkowiak: z McCann Worldgroup na szefa Socialyse w Havas Media Group
Mateusz Walkowiak zaczął pracę jako szef agencji Socialyse należącej do Havas Media Group. Wcześniej pracował m.in. w agencjach McCann Worldgroup, GoldenSubmarine i Get More Social.
więcej
|
|
Wyższe ceny reklam w Telewizji Polskiej, najdroższe przy ,,Wiadomościach" i ,,M jak miłość"
W ofercie reklamowej Telewizji Polskiej na luty br. większość cen reklam przy sztandarowych programach jest o kilka procent wyższa niż rok temu. Tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy niedzielnym wydaniu „Wiadomości” w TVP1 i serialu „M jak miłość” w TVP2.
więcej
|
|
Kioskarz Robert Górski z opadającą koparą reklamuje Orange na kartę (wideo)
Zaczęła się kolejna kampania reklamowa taryfy Orange na kartę z udziałem Roberta Górskiego w roli kioskarza. Przygotowały ją firmy Publicis Poland, Film Produkcja, Chimney i Initiative Media Warszawa.
więcej
|
|
,,Poczuj rytm" w kampanii jogurtu Jogobella Breakfast (wideo)
W telewizji, radiu i internecie ruszyła kampania reklamowa wprowadzająca nowy jogurt marki Jogobella (należącej do koncernu Zott) - Jogobella Breakfast. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy marketingowe Phanke, Lubię To linked by Isobar, Amnet Polska, iProspect i Carat Polska.
więcej
|
|
,,Zakręć kubkiem po nagrody" w promocji Nescafé
Wystartowała loteria promująca kawę Nescafé (produkowanej przez Nestlé Polska) pod hasłem „Zakręć kubkiem Nescafé po nagrody”. Akcję realizuje agencja Unique One, a towarzyszącą temu kampanię reklamową przygotowały Publicis Poland i MEC.
więcej
|
|
Eurosport 2 rusza z emisją reklam
Od poniedziałku 18 stycznia br. kanał Eurosport 2 zacznie emitować reklamy. Za ich sprzedaż odpowiada biuro reklamy Polsat Media, obsługujące także Eurosport 1.
więcej
|
|
Karol Golik: z Havas Worldwide Warsaw do Walk Digital
Karol Golik zaczął pracę jako digital account manager w agencji Walk Digital. Wcześniej był związany z Havas Worldwide Warsaw.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: Heineken, Warka, Axe, Volvo, Creative Belgum (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam minionego tygodnia znalazła się tym razem tylko jedna polska kampania i cztery zagraniczne. Są to: lokalna produkcja promująca piwo Warka oraz zagraniczne spoty Heinekena, Volvo, Axe i akcja promująca oddawanie spermy w Belgii.
więcej
|
|
Najchętniej oglądane bloki reklamowe - hitem mecz Polska-Irlandia (raport za 2015 rok)
Najchętniej oglądany blok reklamowy w tym roku pokazany został w trakcie meczu Polska-Irlandia. Na drugim miejscu uplasował się charytatywny Mikołajkowy Blok Reklamowy - top 5 przerw reklamowych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
,,Penthouse" zapowiada koniec wydania drukowanego, przeniesie się do internetu
Magazyn dla mężczyzn „Penthouse” postanowił zakończyć wydawanie drukowanej wersji. Wszystkie treści miesięcznika będą publikowane w internecie. Powodem jest spadająca sprzedaż papierowego wydania wynikająca ze zmiany preferencji odbiorców.
więcej
|
|
77 tys. subskrybentów płatnych treści ,,Gazety Wyborczej" w internecie. Agora liczy na 90 tys. za rok
Na koniec grudnia 2015 roku liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys. - podała Agora. Tym samym cel spółki dotyczący liczby prenumerat „Wyborczej” w sieci został zrealizowany rok wcześniej niż planowano.
więcej
|
|
,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży w październiku. ,,Świat Motocykli" z największym spadkiem
W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
więcej
|
|
Media Service Zawada wydaje ,,DreamWorks magazyn"
Na rynku ukazał się nowy miesięcznik „DreamWorks magazyn”, poświęcony bohaterom filmów i seriali wytwórni Dreamworks. Wydawcą pisma kierowanego do dzieci w wieku od 6 do 12 lat jest Media Service Zawada.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Plejada.pl przed Gwiazdy.wp.pl na czele serwisów plotkarskich, w dół Pudelek
Wśród serwisów internetowych o tematyce show-biznesowej najwięcej, po ponad 3 mln użytkowników miesięcznie, mają Plejada.pl i Gwiazdy.wp.pl. Natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas spędzany przez internautów notuje Pudelek.pl, mimo spadku odwiedzalności w ciągu roku.
więcej
|
|
Serwisy Grupy Onet-RASP ze sportowymi treściami wideo od Cyfrowego Polsatu
W ramach podpisanej właśnie umowy na stronach Grupy Onet-RASP będą zamieszczane sportowe treści wideo z kanałów Cyfrowego Polsatu. W drugiej połowie stycznia będą to przede wszystkim materiały dotyczące mistrzostw Europy piłkarzy ręcznych.
więcej
|
|
Wirtualna Polska ma już koncesję dla WP1
Wszyscy zwycięzcy konkursów na emisję kanałów na ósmym multipleksie otrzymali już od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesje. Jako ostatnia dostała ją Grupa Wirtualna Polska, która planuje uruchomienie stacji WP1.
więcej
|
|
Reklama display w 2016 r. po raz pierwszy pokona wyszukiwarki, w górę wideo
W 2016 roku wydatki na cyfrową reklamę typu display w USA będą po raz pierwszy w historii większe niż na reklamę w wyszukiwarkach - szacuje firma eMarketer.
więcej
|
|
Wal-Mart największym sprzedawcą na świecie, Amazon najszybciej zyskuje
W 2015 roku najwięksi giganci handlu, tacy jak Wal-Mart, Target czy Walgreens, zanotowali znaczące wzrosty sprzedaży. W kolejnych latach nadal spodziewany jest ich rozwój, ale najszybciej ma zyskiwać Amazon.
więcej
|
|
Marki na Facebooku wolą udostępniać wideo bezpośrednio niż poprzez YouTube
Wiele marek woli publikować swoje materiały wideo bezpośrednio na Facebooku. Klipy z YouTube odpowiadają tylko za ok. 1/4 wszystkich tego typu treści umieszczanych przez marki w społecznościowym portalu - wynika z danych firmy quintly.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2016 by WirtualneMedia.pl
|
|
|