|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Niedziela, 6 Marca 2016 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. ,,Be Active" i ,,Women's Health" tuż za podium
W zeszłym roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.
więcej
|
|
Lisicki, Karnowski, Węglarczyk, Warzecha na liście inwigilowanych dziennikarzy
Tygodnik „Do Rzeczy” ujawnił część nazwisk dziennikarzy, którzy mieli być inwigilowani przez służby specjalne w czasie rządów PO-PSL. Znaleźli się wśród nich dziennikarze „Rzeczpospolitej”, „W Sieci” „Do Rzeczy” czy „Gazety Polskiej”.
więcej
|
|
TVN24 wyprzedził TVP Info. Superstacja mocno w górę, traci TV Republika
W lutym 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował kanał TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Superstacja, a największy spadek odnotował TVN24 Biznes i Świat.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Będzie drugi sezon serialu ,,Druga szansa"
Telewizja TVN najprawdopodobniej zdecyduje się na wyprodukowanie drugiego sezonu serialu „Druga szansa” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej notuje bowiem bardzo dobre wyniki oglądalności.
więcej |
|
Połowa Brytyjczyków wyłączy adblockera, by odzyskać dostęp do treści z serwisu
Według badań brytyjskiego oddziału IAB 54 procent tamtejszych internautów wyłączyłoby adblockera, gdyby powodował on brak dostępu do treści w serwisie. - Najlepszy sposób na walkę z adblockerami to mniej inwazyjne reklamy i edukacja użytkowników - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Maciej Kossowski z Grupy Wirtualna Polska.
więcej |
|
Polsat Sport News zmieni się w Super Polsat
Telewizja Polsat chce przekształcić nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał sportowy Polsat Sport News w stację Super Polsat. Ma ona nadawać większość ramówki z udogodnieniami dla niepełnosprawnych. Na antenie poza sportem znajdą się filmy czy seriale.
więcej |
Wiecęj wiadomości... |
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Czwórka jesienią stanie się radiem informacyjnym. Będzie nowa nazwa
Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk zapowiedziała zespołowi radiowej Czwórki przekształcenie rozgłośni z młodzieżowej na informacyjno-publicystyczną. Zmiany mają objąć nie tylko ramówkę, ale także nazwę i zostaną wprowadzone jesienią - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Według domów mediowych rozszerzenie grupy komercyjnej do 16-59 jest słuszne, a badanie Nielsen Audience Measurement rzetelne
Wycena pakietów reklamowych w telewizji opiera się na grupie wiekowej widzów 16-49, ale nie wpływa to na pozycję rynkową Telewizji Polskiej, bo po pierwsze nadawca od paru lat stosuje w rozliczeniach grupę 16-59, a po drugie kampanie są kupowane dla konkretnych grup celowych i tak zwana grupa rozliczeniowa ma znaczenie symboliczne. O tym, jaki ważne dla pozycji TVP jest stosowanie przez marketerów grupy wiekowej 16-49 jako tzw. komercyjnej, mówią dla Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, Piotr Bieńko, Sergiusz Geller, Maciej Niepsuj i Michał Romaniuk.
więcej
|
TVN24 wyprzedził TVP Info w lutym. TTV z największym wzrostem w czołówce stacji tematycznych (top 25)
|
,,Fakty" pokonały ,,Wiadomości". Program kierowany przez Marzenę Paczuską stracił 470 tys. widzów
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
TVN24 wyprzedził TVP Info. Superstacja mocno w górę, traci TV Republika
W lutym 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował kanał TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Superstacja, a największy spadek odnotował TVN24 Biznes i Świat.
więcej
|
|
Będzie drugi sezon serialu ,,Druga szansa"
Telewizja TVN najprawdopodobniej zdecyduje się na wyprodukowanie drugiego sezonu serialu „Druga szansa” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej notuje bowiem bardzo dobre wyniki oglądalności.
więcej
|
|
Polsat Sport News zmieni się w Super Polsat
Telewizja Polsat chce przekształcić nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał sportowy Polsat Sport News w stację Super Polsat. Ma ona nadawać większość ramówki z udogodnieniami dla niepełnosprawnych. Na antenie poza sportem znajdą się filmy czy seriale.
więcej
|
|
nc+ bez licencji do ,,House of Cards 4". ,,Netflix zamroził negocjacje"
Platforma nc+ nie zdobyła licencji na emisję czwartego sezonu serialu „House of Cards”. Oznacza to, że produkcja nie trafi na anteny kanałów filmowych nc+. - Netflix już nie sprzedaje praw i zamroził negocjacje, jest to ich własna produkcja - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Paulina Smaszcz-Kurzajewska, rzecznik prasowa nc+.
więcej
|
|
,,Kuchenne rewolucje" straciły 170 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej
Trzynasty sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler po trzech odcinkach gromadzi 2,13 mln widzów, o 170 tys. mniej niż nadawana rok wcześniej jedenasta seria produkcji. Reality-show daje TVN drugie miejsce w całym rynku telewizyjnym i pierwsze w grupie komercyjnej.
więcej
|
|
Jak mierzy się oglądalność telewizji w Polsce?
„M jak miłość” było najpopularniejszym serialem w lutym br., gromadząc prawie 7 mln widzów, a wśród stacji liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Wiemy to dzięki badaniom telemetrycznym. Na Wirtualnemedia.pl przybliżamy jak wygląda proces pozyskiwania informacji na temat oglądalności telewizji w naszym kraju.
więcej
|
|
Maciej Stuhr i Czesław Mozil jako miś i zajączek w animacji ,,Miś Uszatek" (wideo)
Ruszyły prace nad pełnometrażową animacją „Miś Uszatek”, która zostanie zrealizowana metodą łączonych technik 3D i ujęć makiety. Nad projektem pracują TFP i FremantleMedia Polska.
więcej
|
|
Skrajnie różne oceny zmiany w przekazie ,,Wiadomości" TVP1 pod wodzą Marzeny Paczuskiej
Marzena Paczuska przejęła kierowanie redakcją „Wiadomości” TVP w połowie stycznia. Michał Karnowski, Wojciech Czuchnowski i Tomasz Lis są podzieleni w ocenach serwisu TVP1 po tym czasie. Wszyscy jednak dostrzegają zmianę w przekazie.
więcej
|
|
Polsat Media dalej brokerem kanałów Kino Polska TV
Polsat Media kontynuować będzie sprzedaż reklam w kanałach należących do spółki Kino Polska TV. Kilka dni temu podpisano nową umowę o współpracy obu firm, która ma obowiązywać do końca 2017 roku.
więcej
|
|
,,Teleranek" wraca w TVP1 i TVP ABC, w czołówce pozostał kogut
W niedzielę rano w TVP1 i TVP ABC zostanie wyemitowany pierwszy odcinek wznowionego po kilku latach przerwy „Teleranka”. W oprawie programu pozostał kogut, przy czym w zmienionej wersji.
więcej
|
|
Prezenterka bez stanika przyciąga widzów do programu informacyjnego w Albanii (wideo)
Albański kanał telewizyjny Zjarr Televizion skutecznie ratuje oglądalność wiadomości pokazując prezenterkę newsów bez stanika. Popularność programu znacznie wzrosła.
więcej
|
|
Michał Karnowski o ,,Wiadomościach": Paczuska przejęła sztandarowy program TVP w stanie katastrofalnym
- Marzena Paczuska zdecydowała się na głęboką wymianę kadrową połączoną z przywróceniem podstawowych standardów: oddzielenie informacji od komentarza, powstrzymywanie się od sugerowania, kto ma rację, umożliwienie zabrania głosu wszystkim stronom. Po kilku tygodniach widać, że to się udało - ocenia Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria ds. redakcyjnych.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Dariusz Wieczorkowski nowym kierownikiem redakcji informacji RDC. Odchodzi Piotr Pilewski
Od kwietnia Dariusz Wieczorkowski obejmie stanowisko kierownika redakcji informacji w Polskim Radiu RDC. Zastąpi Piotra Pilewskiego, który odchodzi z rozgłośni - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Anna Krakowska przeniesiona z radiowej Trójki do Czwórki
Zarząd Polskiego Radia zdecydował o przeniesieniu byłej wicedyrektor Programu III do zespołu radiowej Czwórki. Do końca maja będzie pracować nad realizacją Światowych Dni Młodzieży.
więcej
|
|
Dziennikarze Czwórki popierają zmianę charakteru anteny. ,,Jesteśmy w bardzo dobrych relacjach"
Czterdziestu pracowników Programu IV Polskiego Radia podpisało się pod pismem z poparciem dla prac zarządu nad zmianą charakteru rozgłośni. Jesienią Czwórka wystartuje pod nową nazwą jako radio informacyjne. - Jesteśmy otwarci na zmiany i chcemy uczestniczyć w nowym projekcie - piszą dziennikarze. - Zespół identyfikuje się z pracami zarządu - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Barbara Stanisławczyk, prezes spółki.
więcej
|
|
Wojciech Straszyński zastąpił Jolantę Gadek na stanowisku prezesa Radia Białystok
Minister skarbu państwa powołał Wojciecha Straszyńskiego na stanowisko prezesa Polskiego Radia Białystok. Zastąpił odwołaną Jolantę Gadek.
więcej
|
|
,,Pokaż, jak nas słuchasz" - nowa zabawa antenowa Radia VOX FM
W poniedziałek 7 marca na antenie Radia VOX FM wystartuje konkurs dla słuchaczy „Pokaż, jak nas słuchasz”, w którym nagrodami są tablety i smartfony. Akcja antenowa potrwa do 25 marca.
więcej
|
|
Radio Pogoda promuje się w miastach, w których zastąpiło Rock Radio
Od początku marca br. Radio Pogoda nadaje w Bydgoszczy, Wrocławiu i w Aglomeracji Śląskiej. Właśnie ruszyła kampania reklamowa, która przedstawia stację mieszkańcom tych miast. Działania obejmują lokalną prasę, kina i nośniki reklamy zewnętrznej.
więcej
|
|
Przemysław Bolechowski nowym prezesem Radia Kraków, Marcin Pulit odwołany
Minister skarbu państwa odwołał Marcina Pulita ze stanowiska prezesa Polskiego Radia Kraków. W piątek to stanowisko objął Przemysław Bolechowski, wieloletni dziennikarz rozgłośni
więcej
|
|
Reklama |
|
|
Grupa Eskadra przegotuje kolejną kampanię funduszy europejskich
Grupa Eskadra wygrała przetargu Ministerstwa Rozwoju na przygotowanie i realizacji kampanii promocyjnej, której budżet wynosi ponad 2,5 mln zł.
więcej
|
|
,,Wielka księga gestów" - Bank Pekao reklamuje aplikację Pekao24 (wideo)
Bank Pekao pod koniec marca zacznie kampanię reklamującą aplikację Pekao24 na tablety. Akcja, przygotowana przez agencję McCann & MRM, przebiega pod hasłem „Wielka księga gestów”.
więcej
|
|
Taksówka za 4,95 zł w kampanii King Deals w Burger Kingu (wideo)
Sieć restauracji Burger King zaczęła kampanię promująca burgery za 4,95 zł z oferty King Deals. Akcję wspólnie z AmRestem przygotowały i realizują firmy marketingowe Washing Machine, WMadD, Lunapark i Vizeum Polska.
więcej
|
|
IKEA promuje się billboardami odmierzającymi czas dojazdu do jej sklepów (wideo)
Z początkiem marca na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach w Warszawie pojawiły się billboardy stylizowane na regały Kallax, które pokazują szacunkowy czas dojazdu do dwóch stołecznych sklepów IKEA: na Targówku i w Jankach.
więcej
|
|
Serce i Rozum reklamują promocję Orange z kanałami HBO (wideo)
Orange Polska zaczął kolejną kampanię reklamową z udziałem Serca i Rozumu, wspierającą promocję usługi telewizyjnej z kanałami HBO w FunPacku. Akcję przygotowały firmy marketingowe Publicis Poland i Initiative Warszawa.
więcej
|
|
Agata Palmowska: z Cheil Poland do Isobar Polska
Agata Palmowska zaczęła pracę jako senior copywriter w agencji reklamowej Cheil Poland (należącej do Dentsu Aegis Network Polska). Wcześniej pracowała m.in. w Cheil Poland, K2 i Publicis Poland.
więcej
|
|
,,Dźwigaj tylko to, co kochasz" w reklamach Frisco.pl
Ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa internetowego supermarketu Frisco.pl, prowadzona pod hasłem „Dźwigaj tylko to, co kochasz”. Za przygotowanie i realizację działań odpowiada agencja 4Frame.
więcej
|
|
Interactive Partners kolejny rok dla Podravka Polska
Firma Podravka Polska, właściciel marek przypraw jak Vegeta i Podravka, przedłużyła o kolejny rok umowę z agencją Interactive Partners (należącą do grupy Saatchi & Saatchi Poland).
więcej
|
|
Balcerzak i Spółka reklamuje wędliny długodojrzewające (wideo)
Pod hasłem „Smak dojrzewa z czasem” ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamującej wędliny długodojrzewające marki Balcerzak i Spółka. Akcję przygotował dom mediowy Universal McCann.
więcej
|
|
Joanna Nejfeld: z Albedo do Interactive Solutions
Joanna Nejfeld dołączyła do zespołu agencji Interactive Solutions (należącej do grupy Saatchi & Saatchi Poland), obejmując stanowisko senior account executive. Wcześniej pracowała w agencjach Albedo Marketing i V&P Agencja Reklamowa.
więcej
|
|
,,Wiosną kopce na stołach rosną" w spocie promującym Kopiec Kreta Dr. Oetkera (wideo)
W telewizji i internecie zaczęła się kampania reklamująca ciasto i babeczki Kopiec Kreta (produkowane przez Dr. Oetker Polska). Akcja jest prowadzona pod hasłem „Wiosną kopce na stołach rosną”.
więcej
|
|
Reklamy tygodnia: Always, Android, Burger King, Carrefour, PKO BP (wideo)
Tym razem w naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się dwie reklamy polskie i trzy zagraniczne. To rodzime kampanie Carrefoura i PKO Banku Polskiego oraz zagraniczne spoty promujące marki Always, Burger King i Androida.
więcej
|
|
Angelika Para: z Grupy Walk w Maspex Wadowice
Angelika Para rozpoczęła pracę w dziale marketingu Grupy Maspex Wadowice, do której należą takie marki jak m.in. Tymbark, Lubella i Kubuś.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. ,,Be Active" i ,,Women's Health" tuż za podium
W zeszłym roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.
więcej
|
|
Lisicki, Karnowski, Węglarczyk, Warzecha na liście inwigilowanych dziennikarzy
Tygodnik „Do Rzeczy” ujawnił część nazwisk dziennikarzy, którzy mieli być inwigilowani przez służby specjalne w czasie rządów PO-PSL. Znaleźli się wśród nich dziennikarze „Rzeczpospolitej”, „W Sieci” „Do Rzeczy” czy „Gazety Polskiej”.
więcej
|
|
,,Gazeta Pomorska" wyprzedziła ,,Dziennik Zachodni". Wszystkie dzienniki na minusie (styczeń 2016)
W styczniu br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski”.
więcej
|
|
Odświeżona ,,Viva! Moda" nie tylko o modzie
W poniedziałek 7 marca br. ukaże się wiosenny numer kwartalnika „Viva! Moda” (Edipresse Polska). Od tego wydania magazyn będzie mieć nową szatę graficzną, a jego zawartość tematyczna zostanie poszerzona. Zwiększy się też objętość pisma, ale spadnie jego cena.
więcej
|
|
Serwis ,,Super Expressu" ruszył w odświeżonej wersji
Serwis internetowy „Super Expressu” (ZPR Media) działający pod adresem SE.pl został udostępniony w nowej wersji, w której zmieniała się przede wszystkim szata graficzna i menu główne.
więcej
|
|
135 tys. zł z resortu kultury dla kwartalnika ,,Kronos". Bez dotacji dla Frondy PL, ,,Krytyki Politycznej" i ,,Liberte!"
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło listę 25 czasopism, które dostaną dofinansowanie z tego resortu w 2016 roku. Nie ma na niej m.in. Frondy PL czy wydawców „Krytyki politycznej” i „Liberte!”.
więcej
|
|
Rusza ,,Wiosenna Zdrapka Super Expressu"
W poniedziałek 7 marca br. wystartuje loteria „Wiosenna Zdrapka Super Expressu” organizowana przez spółkę ZPR Media. Zabawa potrwa łącznie dwanaście tygodni, a czytelnicy „Super Expressu” będą mogli wygrać w niej od 100 do 5 000 zł.
więcej
|
|
Sprzedaż kioskowa ,,Rzeczpospolitej" wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. ,,Dziennik Gazeta Prawna" najbardziej w dół
W styczniu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.
więcej
|
|
Pisma poradnikowe w czołówce miesięczników w Polsce. ,,Kobieta i Życie" liderem sprzedaży (top 115)
W listopadzie ub.r. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 115 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Połowa Brytyjczyków wyłączy adblockera, by odzyskać dostęp do treści z serwisu
Według badań brytyjskiego oddziału IAB 54 procent tamtejszych internautów wyłączyłoby adblockera, gdyby powodował on brak dostępu do treści w serwisie. - Najlepszy sposób na walkę z adblockerami to mniej inwazyjne reklamy i edukacja użytkowników - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Maciej Kossowski z Grupy Wirtualna Polska.
więcej
|
|
Serwis ,,Super Expressu" ruszył w odświeżonej wersji
Serwis internetowy „Super Expressu” (ZPR Media) działający pod adresem SE.pl został udostępniony w nowej wersji, w której zmieniała się przede wszystkim szata graficzna i menu główne.
więcej
|
|
Paulina Sawicka dyrektorem strategii internetowej w ZPR Media
Paulina Sawicka objęła w Grupie ZPR Media stanowisko dyrektora strategii digital - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Od kwietnia Messenger z treściami od wydawców
Według nieoficjalnych zapowiedzi w kwietniu Facebook umożliwi wydawcom publikowanie własnych treści w aplikacji Messenger. Nowy kanał ma być uzupełnieniem Instant Articles i platformy Notify.
więcej
|
|
Netflix udostępnia w Polsce wszystkie sezony ,,House of Cards"
Polska wersja serwisu Netflix wprowadziła do swojej oferty najnowszy, czwarty sezon serialu „House of Cards”. Wraz z nim pojawiły się też wcześniejsze odcinki serii, do których prawa miał dotąd nc+. Serial jest dostępny wyłącznie w oryginalnej angielskiej wersji językowej.
więcej
|
|
Facebook w Polsce: Facebook for Every Phone liderem
Facebook for Every Phone to najpopularniejsza strona wśród polskich użytkowników Facebooka. Wyprzedza ona Serce i Rozum oraz Play. W grupie profili mediowych liderem jest Radio Eska.
więcej
|
|
Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, mocno w dół w Polsce, w górę Firefox
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2016 r. zanotowała wzrost udziału na całym świecie, ale w Polsce sporo straciła. Sporo zyskał Firefox, który w skali globalnej wyprzedził Internet Explorera.
więcej
|
|
Badania Marketingowe |
|
|
Jak mierzy się oglądalność telewizji w Polsce?
„M jak miłość” było najpopularniejszym serialem w lutym br., gromadząc prawie 7 mln widzów, a wśród stacji liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Wiemy to dzięki badaniom telemetrycznym. Na Wirtualnemedia.pl przybliżamy jak wygląda proces pozyskiwania informacji na temat oglądalności telewizji w naszym kraju.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2016 by WirtualneMedia.pl
|
|
|