|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Piątek, 22 Kwietnia 2016 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Środki ze składki audiowizualnej trafią także do PAP-u, w lipcu KRRiT przestanie zarządzać abonamentem RTV
Roczne wpływy ze składki audiowizualnej, przy ściągalności na poziomie 80 proc., są szacowane na 2 mld zł i będą trafiać nie tylko do mediów publicznych (które zostaną przemianowane na narodowe), lecz także do Polskiej Agencji Prasowej. Od lipca za zarządzanie środkami z abonamentu radiowo-telewizyjnego nie będzie już odpowiadać KRRiT, tylko nowoutworzone: Fundusz Mediów Narodowych i kierująca nim Rada Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Jacek Kurski: Piłka nożna w TVP ma wymiar narodowy i patriotyczny
Wczoraj Telewizja Polska ogłosiła, że kupiła prawa do prowadzenia transmisji piłkarskich mistrzostw świata w latach 2018-22 oraz mistrzostw Europy w 2020 roku. Widzowie będą mogli obejrzeć mecze eliminacyjne do tych imprez, a także spotkania w debiutującej Lidze Narodów. - Misją TVP jest jednoczenie Polaków wokół pozytywnych emocji. Piłka nożna łączy Polaków, to wymiar nowoczesnego patriotyzmu i odbudowy wspólnoty - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.
więcej
|
|
Spójne, czerwone opakowania Coca-Coli będą dużym atutem marki (opinie)
Coca Cola jest przykładem ikonicznej marki globalnej. Fakt, że na różnych rynkach funkcjonowały różne opakowania stał z tym w sprzeczności i powodował niepotrzebny chaos. Każda submarka miała własny dominujący kolor, a jedynym brandingowym spoiwem był tak naprawdę logotyp. Grzechem byłoby nie wykorzystać tak mocnego atutu, jakim jest czerwony, impaktowy kod kolorystyczny. Można wręcz zapytać - dlaczego tak późno? - decyzję koncernu o zmianie opakowań Coca-Coli komentują dla Wirtualnemedia.pl Mateusz Koncewicz i Dominika Sikora.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
Spot z Polską z lotu ptaka chwalony przez marketingowców: czyste piękno pocztówkowe (opinie)
W ostatnich latach próbowano pokazywać nasz kraj w zbyt zawoalowany sposób. Silono się na koncepcje kreatywne, które nierzadko „zabijały” odbiór tych przekazów. A tutaj znajduje się tylko czyste piękno. Film „Holiday in Poland” jest piękną pocztówką, a jego siłą jest to, że nie ma żadnego zamysłu kreatywnego - spot pokazujący Polskę z lotu ptaka oceniają dla Wirtualnemedia.pl Magdalena Czaja, Adam Mikołajczyk i Mateusz Zmyślony.
więcej
|
Polska pikuje w rankingu wolności mediów, organizacje dziennikarskie różnie oceniają przyczyny
W tegorocznym Światowym Rankingu Wolności Prasy Polska zajęła 47. miejsce. To spadek o 29 pozycji w porównaniu z poprzednim rokiem. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Centrum Monitoringu Wolności Prasy, Towarzystwa Dziennikarskiego i Fundacji Press Club w różny sposób oceniają zarówno przyczyny słabnącej pozycji Polski, jak i kryteriów stosowanych przy tworzeniu zestawienia.
więcej
|
,,Newsweek" znów przed ,,Polityką", ,,Wprost" o 61 proc. w dół w lutym
|
Telewizja Polska chce być brokerem reklamowym innych stacji. Domy mediowe podzielone w ocenach
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
Jacek Kurski: Piłka nożna w TVP ma wymiar narodowy i patriotyczny
Wczoraj Telewizja Polska ogłosiła, że kupiła prawa do prowadzenia transmisji piłkarskich mistrzostw świata w latach 2018-22 oraz mistrzostw Europy w 2020 roku. Widzowie będą mogli obejrzeć mecze eliminacyjne do tych imprez, a także spotkania w debiutującej Lidze Narodów. - Misją TVP jest jednoczenie Polaków wokół pozytywnych emocji. Piłka nożna łączy Polaków, to wymiar nowoczesnego patriotyzmu i odbudowy wspólnoty - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.
więcej
|
|
Kanały informacyjne ustawowymi obowiązkami TVP i PR, polityka historyczna i promocja Polski wpisane do misji
W projekcie ustawy o mediach narodowych zaznaczono, że częścią misji publicznej Telewizji Polskiej i Polskiego Radia jest emisja całodobowych kanałów informacyjnych. Nowymi elementami misji są też m.in. wzbogacanie świadomości historycznej oraz ochrona dzieci i młodzieży przed demoralizacją. Media narodowe nie mogą też odmówić emisji wystąpień prezydenta, premiera i marszałków parlamentu.
więcej
|
|
Kurski spotkał się z Nielsenem w sprawie badań telemetrycznych. ,,Wkrótce zabierzemy głos"
Prezes TVP Jacek Kurski spotkał się z kierownictwem firmy Nielsen Audience Measurement i rozmawiał na temat prowadzonego przez nią badania telemetrycznego. - Wkrótce zabierzemy głos w przedmiocie naszych kontaktów z Nielsenem - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Kurski.
więcej
|
|
,,24 minuty" Krzysztofa Skowrońskiego gromadzą 187 tys. widzów. TVP Info przegrywa z TVN24, hitem Antoni Macierewicz
187 tys. widzów śledzi nowy program „24 minuty”. TVP Info w paśmie nadawania audycji Krzysztofa Skowrońskiego przegrywa walkę o widza z TVN24, ale radzi sobie lepiej niż Polsat News.
więcej
|
|
Agora tworzy telewizję Metro. Logo podobne do ,,MetroCafe"
Agora ujawniła logo kanału telewizyjnego Metro, który jesienią br. uruchomi na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Za dystrybucję stacji odpowiadać będzie firma Delegata.
więcej
|
|
Składka audiowizualna wyniesie 15 zł. Nie zapłacą seniorzy, niepełnosprawni i ubogie rodziny
Według projektu nowej ustawy medialnej składka audiowizualna będzie wynosić 15 zł miesięcznie, a pobierający ją dostawcy energii dostaną 20/30 groszy prowizji od każdej składki. Wśród osób, które zapłacą składkę na cały rok z góry, ma zostać przeprowadzona loteria z nagrodami po 5 tys. zł.
więcej
|
|
Szefowie mediów narodowych na dwa lata, teraz wygasną umowy tylko menedżerów (szczegóły ustawy medialnej)
Do Sejmu trafiły przygotowane przez posłów PiS projekty trzech ustaw medialnych, przekształcających media publiczne w narodowe. Dyrektorzy tych mediów będą wybierani na dwuletnie kadencje przez nowopowołaną Radę Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Ewa Żarska ponownie reporterką Polsat News w Łodzi
Reporterka Polsat News Ewa Żarska w maju br. wróci do łódzkiego oddziału stacji. Zajmie miejsce Marcina Wąsiewicza, który został dyrektorem programowym Radia Łódź.
więcej
|
|
Beata Szydło gościem Danuty Holeckiej w cyklu ,,Oczy w oczy". "Prywatne życie premier"
W niedzielę 24 kwietnia br. kanał TVP Polonia wyemituje rozmowę Danuty Holeckiej z premier Beatą Szydło. Zostanie ona nadana w magazynie „Oczy w oczy”. W najbliższym wydaniu programu dowiemy się, jaka prywatnie jest Beata Szydło.
więcej
|
|
Telewizja Polska pokaże piłkarskie Euro 2020, MŚ 2018 i 2022 oraz Ligę Narodów
Telewizja Polska poinformowała, że posiada prawa do transmisji szeregu imprez piłkarskich: eliminacji i finałów Euro 2020, finałów mistrzostw świata w 2018 i 2022 roku, Ligi Narodów oraz eliminacji do mundialu w 2022 roku.
więcej
|
|
Grupa Eleven Sports Network nie zwalnia. Zakupiła prawa do kolejnych walk
Grupa Eleven Sports Network podpisała wieloletnią umowę z Fighting Spirit. Dzięki temu na antenach jej kanałów pojawią się kolejne relacje z zawodów mieszanych sztuk walki (MMA) i kickboxingu.
więcej
|
|
Sky z rosnącą liczbą abonentów i przychodami, 1,1 mld funtów zysku
Od połowy ub.r. do końca marca br. międzynarodowa sieć telewizyjna Sky zanotowała 177 tysięcy nowych subskrybentów. Przychody nadawcy wzrosły o 5 procent, a zysk operacyjny - o 12 procent.
więcej
|
|
,,Yo-Kai Watch" w Cartoon Network
2 maja 2016 roku Cartoon Network rozpocznie emisję nowej animacji „Yo-Kai Watch”.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Środki ze składki audiowizualnej trafią także do PAP-u, w lipcu KRRiT przestanie zarządzać abonamentem RTV
Roczne wpływy ze składki audiowizualnej, przy ściągalności na poziomie 80 proc., są szacowane na 2 mld zł i będą trafiać nie tylko do mediów publicznych (które zostaną przemianowane na narodowe), lecz także do Polskiej Agencji Prasowej. Od lipca za zarządzanie środkami z abonamentu radiowo-telewizyjnego nie będzie już odpowiadać KRRiT, tylko nowoutworzone: Fundusz Mediów Narodowych i kierująca nim Rada Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Marcin Palade odwołany z zarządu Polskiego Radia
Marcin Palade został odwołany z funkcji członka zarządu Polskiego Radia. W kierownictwie firmy był od początku stycznia br.
więcej
|
|
Składka audiowizualna wyniesie 15 zł. Nie zapłacą seniorzy, niepełnosprawni i ubogie rodziny
Według projektu nowej ustawy medialnej składka audiowizualna będzie wynosić 15 zł miesięcznie, a pobierający ją dostawcy energii dostaną 20/30 groszy prowizji od każdej składki. Wśród osób, które zapłacą składkę na cały rok z góry, ma zostać przeprowadzona loteria z nagrodami po 5 tys. zł.
więcej
|
|
RMF FM traci w Krakowie. Duży wzrost TOK FM i Radia Kraków
Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za IV kwartał 2015 roku i I kwartał 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w Krakowie, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
Spójne, czerwone opakowania Coca-Coli będą dużym atutem marki (opinie)
Coca Cola jest przykładem ikonicznej marki globalnej. Fakt, że na różnych rynkach funkcjonowały różne opakowania stał z tym w sprzeczności i powodował niepotrzebny chaos. Każda submarka miała własny dominujący kolor, a jedynym brandingowym spoiwem był tak naprawdę logotyp. Grzechem byłoby nie wykorzystać tak mocnego atutu, jakim jest czerwony, impaktowy kod kolorystyczny. Można wręcz zapytać - dlaczego tak późno? - decyzję koncernu o zmianie opakowań Coca-Coli komentują dla Wirtualnemedia.pl Mateusz Koncewicz i Dominika Sikora.
więcej
|
|
Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)
W pierwszym kwartale br. w mediach tradycyjnych najbardziej wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska. Mniej w tym roku wydali Orange Polska i sieć sklepów Lidl. Z kolei lider rankingu - Aflofarm - zanotował duży spadek dynamiki swoich inwestycji reklamowych.
więcej
|
|
Hartowanie strategiczne. Wymysł czy konieczność?
Planowanie strategiczne przestało dotyczyć już tylko szczebla top managementu i odnosić się do decyzji mających wpływ na sprawy fundamentalne dla firmy. Projektowanie strategii stało się konieczną umiejętnością i kompetencją niemal każdego menadżera - pisze dla Wirtualnemedia.pl Marcin Gieracz, strateg&coach z Kuźni Strategów.
więcej
|
|
Brazylijski telekom Oi prezentuje logo projektowane głosem użytkownika (wideo)
Działający w Brazylii operator telekomunikacyjny Oi postanowił udowodnić, że możliwe jest posiadanie unikalnego logo firmy przez każdego z jego użytkowników. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu każdy klient Oi może za pomocą własnego głosu i dobranych dźwięków zaprojektować unikalny znak graficzny firmy.
więcej
|
|
Havas Media Group planuje uruchomienie struktury do innowacyjnych projektów
Havas Media Group, do której należy m.in. dom mediowy Havas Media oraz agencja Havas Sports&Entertainment planuje uruchomić w swoich strukturach nową jednostkę 18Hubs - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Aneta Rumniak: z Gremi Business Communications do Netsprinta
Aneta Rumniak dołączyła do zespołu Netsprinta, obejmując stanowisko digital strategist. Przeszła ze spółki Gremi Business Communications, gdzie ostatnio była dyrektorem marketingu.
więcej
|
|
Radość dzieci i rodziców w kampanii promującej Bakusia (wideo)
W ramach wiosennej komunikacji marki Bakuś (należąca do Bakomy) prowadzone są dwa rodzaje działań w mediach: wizerunkowa kampania przypominająca rodzicom o milionach powodów do dumy ze swoich dzieci oraz loteria z nagrodami zachęcającą konsumentów do sięgnięcia po produkty marki. Za akcję odpowiadają Universal McCann, Kalicińscy.com i Kolman Advertising.
więcej
|
|
Czułe historie Gwyneth Paltrow promują biżuterię Tous (wideo)
Marka biżuterii Tous rozpoczęła czwartą odsłonę kampanii reklamowej pod hasłem „Czułe historie”. Za akcję z udziałem aktorki Gwyneth Paltrow odpowiadają firmy SCPF i Universal McCann.
więcej
|
|
Autobusowa wycieczka na Marsa w reklamie Lockheed Martina (wideo)
W nowej kampanii koncern Lockheed Martin stara się zachęcić dzieci do nauki przedmiotów ścisłych i technicznych oraz wyboru kariery inżyniera. Częścią akcji stała się zrealizowana w wirtualnej rzeczywistości wycieczka szkolnego autobusu po powierzchni Marsa.
więcej
|
|
Havas Media reklamuje Premio dla Goodyear Dunlop Tires
Należący do Havas Media Group dom mediowy Havas Media rozpoczyna współpracę z firmą Goodyear Dunlop Tires Polska w zakresie obsługi marki Premio.
więcej
|
|
Werner Puchert: z Deloitte Digital South Africa do Deloitte Digital CE
Werner Puchert dołączył do zespołu Deloitte Digital w Polsce, gdzie objął stanowisko szefa działu experience design. Ostatnio pracował w Deloitte Digital South Africa.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
Tim Cook i Sundar Pichai obok papieża Franciszka najbardziej wpływowymi ludźmi wg ,,Time'a"
Szefowie koncernów Apple, Google i Facebook znaleźli się na tegorocznej liście najbardziej wpływowych postaci na świecie tygodnika „Time”. W pierwszej setce jest także papież Franciszek, Władimir Putin, Barack Obama, Adele i Leonardo DiCaprio.
więcej
|
|
,,Działkowiec" na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie, tylko ,,Mój Ogródek" na plusie
W styczniu br. pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie zajął „Działkowiec”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Mój Piękny Ogród”. Zyskał tylko „Mój Ogródek”.
więcej
|
|
,,Dziennik Gazeta Prawna" i Grupa WP współpracują przy dodatku ,,Forsal.pl"
Redakcja „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) nawiązała współpracę z redakcją ekonomiczną Grupy Wirtualna Polska. Dziennikarze będą wspólnie tworzyć artykuły analizujące rynki finansowe dla „Forsal.pl”, poniedziałkowego dodatku „DGP”, oraz współtworzyć pasmo biznesowe „Dzieje się na żywo”.
więcej
|
|
,,Tele Tydzień" i ,,Przyjaciółka" liderami czytelnictwa wśród tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Monika Lech dyrektorem wydawniczym Gazeta.pl
Monika Lech zaczęła pracę jako dyrektor wydawniczy portalu Gazeta.pl (należącego do Agory). Wcześniej przez ponad 10 lat była związana z Grupą Onet - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
W USA reklama internetowa w górę o 20 proc., najwięcej zyskała reklama mobilna i w social media
W 2015 roku przychody z reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 20 procent osiągając poziom 59,6 miliarda dolarów. To szósty rok z rzędu, w którym internetowy segment reklamowy w USA rośnie dwucyfrowo. Najdynamiczniej rozwija się obszar mobile oraz social media.
więcej
|
|
,,Dziennik Gazeta Prawna" i Grupa WP współpracują przy dodatku ,,Forsal.pl"
Redakcja „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) nawiązała współpracę z redakcją ekonomiczną Grupy Wirtualna Polska. Dziennikarze będą wspólnie tworzyć artykuły analizujące rynki finansowe dla „Forsal.pl”, poniedziałkowego dodatku „DGP”, oraz współtworzyć pasmo biznesowe „Dzieje się na żywo”.
więcej
|
|
Opera wprowadza darmowego klienta VPN, by lepiej chronić prywatność użytkowników
Opera Software udostępniła nową deweloperską wersję przeglądarki Opera z wbudowanym darmowym klientem VPN. Dzięki niemu użytkownicy mogą zachować w sieci większą anonimowość oraz uzyskać dostęp do usług internetowych z ograniczeniami regionalnymi.
więcej
|
|
Deloitte: cyberprzestępcy bardziej innowacyjni, ataki na klientów banków coraz częściej także w sektorze MŚP
Tylko w tym roku zostanie sprzedanych 1,6 mld smartfonów, co wiąże się z dynamicznym rozwojem rynku mobilnych usług finansowych, który w naszym kraju obejmuje już ponad 5 mln osób. Przy wielokanałowym dostępie do bankowości elektronicznej klienci dysponują co najmniej 10 różnymi metodami, aby autoryzować swoje transakcje bankowe. Wszystkie te trendy powodują, że także cyberprzestępcy zyskują nowe możliwości nieuprawnionego dostępu do rachunków użytkowników bankowości internetowej i mobilnej - wynika z raportu Deloitte.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2016 by WirtualneMedia.pl
|
|
|