|
|
|
|
|
|
|
Koniec TVN Meteo Active. Czas na kanał o wnętrzarstwie i ogrodnictwie
TVN pracuje nad rebrandingiem kanału TVN Meteo Active, który w przyszłym roku zmieni się w stację poświęconą wnętrzarstwu i ogrodnictwu. Będzie to polski odpowiednik kanału HGTV, należącego do Scripps Network International, właściciela TVN - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Zmiany kierownictwa TVP1 i TVP2: Dalszy ciąg upartyjniania czy gwarancja profesjonalizmu? (opinie)
Zmiany na kierowniczych stanowiskach w TVP1 i TVP2 wywołują skrajne reakcje w środowisku medialnym. - Nowi szefowie to silne osobowości z dorobkiem, ich pojawienie się to ciąg dalszy porządkowania struktur tv po zmianach ustawowych i półrocznych doświadczeniach - mówią Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski oraz Teresa Bochwic. - Zmiany w TVP służą upartyjnieniu niby państwowych mediów - stwierdza Karolina Korwin-Piotrowska.
więcej
|
,,Newsweek" powtórzył schemat okładki ,,W Sieci" z prowadzącymi ,,Wiadomości" w mundurach ze stanu wojennego
Na okładce nowego numeru „Newsweek Polska” znajdują się fotomontaże z prowadzącymi „Wiadomości” i prezesem Telewizji Polskiej w PRL-owskich mundurach wojskowych. Analogicznie program i Piotra Kraśkę pod koniec ub.r. skrytykowało „W Sieci”. Nie wiadomo, czy Telewizja Polska podejmie w tej sprawie działania prawne.
więcej
|
,,Kropka nad i" hitem TVN24. Monika Olejnik zyskała 180 tys. widzów
W sezonie 2015/2016 „Kropkę nad i” oglądało średnio 605 tys. widzów, o 179 tys. osób więcej niż w poprzednim. TVN24 w paśmie emisji magazynu Moniki Olejnik był liderem oglądalności wśród stacji newsowych. Wpływy z reklam wyniosły 8,90 mln zł.
więcej
|
Michał Karnowski: Nowi szefowie TVP1 i TVP2 to bardzo silne osobowości z mocnym osobistym dorobkiem w zakresie zarządzania mediami
- Najlepsze nawet wybory kadrowe niewiele dadzą, jeśli telewizja publiczna nadal będzie skazana na biedowanie. Sytuacja TVP nie zmieni się zasadniczo bez uporządkowania systemu finansowania - mówi Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria ds. redakcyjnych.
więcej
|
Teresa Bochwic: Czasy są takie, że w mediach publicznych trzeba szczególnie pamiętać o polskiej racji stanu
- Zmiany na szczytach anten Telewizji Polskiej odczytuję jako ciąg dalszy porządkowania struktur telewizyjnych po zmianach ustawowych i półrocznych doświadczeniach. Zmiany te to raczej roszady niż pożegnania - mówi Wirtualnemedia.pl Teresa Bochwic, członek ZG SDP.
więcej
|
TVN Style liderem kanałów lifestylowych w I półroczu, Discovery Life z największym spadkiem
W I półroczu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Lifetime, a na przeciwnym biegunie znalazł się kanał Discovery Life.
więcej
|
Jan Pawlicki nie kieruje już TVP1. Jako pełnomocnik zarządu odpowiada za produkcję TVP
W piątek Jan Pawlicki przestał pełnić funkcję dyrektora TVP1. Wraz z Wojciechem Hoflikiem objęli stanowisko pełnomocników zarządu ds. utworzenia Agencji Kreacji Filmów i Seriali - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obaj będą nadzorować produkcję własną Telewizji Polskiej.
więcej
|
,,Projekt Lady" najdroższy w sierpniowym cenniku reklamowym TVN
W opublikowanej właśnie ofercie reklamowej TVN na sierpień ceny spotów przy większości programów są niższe od ubiegłorocznych średnio o kilka procent. Najwyższą cenę ma reklama emitowana przy poniedziałkowym programie „Projekt Lady”.
więcej
|
Pod naciskiem organizacji chroniącej dzieci i rodziny reklamodawcy wycofują się z ,,Nagiej randki"
Firmy Mondelez, Hhgregg i Henkel wycofały swoje reklamy przy reality show „Dating Naked” („Naga randka”). To efekt zastrzeżeń pod adresem programu ze strony organizacji Parents Television Council.
więcej
|
Karolina Korwin-Piotrowska: Zmiany w TVP służą totalnemu upartyjnieniu
- Aktywność i kreacja byłych szefów TVP1 i TVP2 ograniczała się tylko do rewitalizacji starych programów. A niestety - trupa, nawet przed laty aktywnego - ożywić się nie da - mówi Wirtualnemedia.pl Karolina Korwin-Piotrowska, dziennikarka.
więcej
|
Antoni Trzmiel: z Telewizji Republika do ,,Wiadomości" TVP1
Antoni Trzmiel dołączył do dziennikarzy prowadzących tzw. boczne wydania „Wiadomości” TVP1. Poprzednio pracował w Telewizji Republika, od kilku miesięcy współpracuje z radiową Jedynką i Polskim Radiem RDC.
więcej
|
Zamach stanu w Turcji: żołnierze w siedzibach CNN i TRT, Erdogan z wywiadem ze smartfona
Podczas próby zamachu w Turcji żołnierze przejęli na kilka godzin siedzibę państwowej telewizji TRT oraz pojawili się w siedzibach CNN i gazety „Hurriyet”. Prezydent kraju Recep Edrogan pierwszego wywiadu po zajściach udzielił poprzez telefon komórkowy.
więcej
|
Witold Tabaka: z ,,Panoramy" TVP2 do TVN24 BiS
Dziennikarz Witold Tabaka dołączył do zespołu TVN24 BiS, wcześniej przez 7 lat pracował w redakcji „Panoramy” TVP2.
więcej
|
Magazyn ,,Gol Ekstra" z bramkami Lotto Ekstraklasy w TVP1
TVP1 będzie emitować cotygodniowy magazyn „Gol Ekstra”, w którym widzowie będą mogli zobaczyć wszystkie bramki meczów Lotto Ekstraklasy 2016/2017.
więcej
|
|
|
Stacjom radiowym ubyło prawie pół miliona słuchaczy. Najwięcej zyskała Trójka (raport)
W I półroczu br. radio docierało do 21,92 mln Polaków, o 460 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Średni dobowy zasięg zmniejszył się o 5 min do 267 min. Wśród rozgłośni radiowych najwięcej zyskała Trójka, a na przeciwnym biegunie ex aequo znalazły się Jedynka i Eska.
więcej
|
|
Apel do PO i Kukiz '15: nie zgłaszajcie kandydatów do Rady Mediów Narodowych, zostawcie ją PiS-owi
Towarzystwo Dziennikarskie zaapelowało do ugrupowań opozycyjnych, żeby nie wyznaczały swoich kandydatów do Rady Mediów Narodowych. - Wchodząc do Rady nie uzyskacie żadnego realnego wpływu na media publiczne, za to weźmiecie odpowiedzialność za ich kształt - uważa organizacja.
więcej
|
|
Rafał Porzeziński: czy bycie katolikiem dyskwalifikuje kandydata na kierownicze stanowisko w instytucji publicznej?
Z Rafałem Porzezińskim, dyrektorem Programu 1 Polskiego Radia, rozmawiamy o spadającej słuchalności radiowej Jedynki oraz m.in. o zarzutach dotyczących upolitycznienia anteny.
więcej
|
|
Platforma Obywatelska i Kukiz '15 do Rady Mediów Narodowych wskaże kandydatów spoza polityki
Opozycyjne kluby parlamentarne Platforma Obywatelska i Kukiz ’15 zgłoszą do prezydenckiej puli kandydatów na członków Rady Mediów Narodowych ekspertów medialnych, którzy nie są związani z polityką - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Na pewno nie będą to parlamentarzyści - mówi Iwona Śledzińska-Katarasińska, posłanka PO.
więcej
|
|
|
|
,,Pokemon Go" da się niestandardowo wykorzystać marketingowo, trzeba uważać na prywatność
- „Pokemon Go” odniesie sukces rynkowy, choć nie przyniesie rewolucji. Grę można wykorzystać do celów marketingowych, ale z pomysłem i w niestandardowy sposób. Zaś użytkownicy aplikacji powinni zwrócić uwagę na kwestie swojej prywatności – oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci rynku mobilnego i social media.
więcej
|
Robert Lewandowski w jesienno-zimowej kampanii reklamowej Vistuli
Bohaterem kampanii reklamującej kolekcję odzieży Vistula na sezon jesień-zima 2016/2017 będzie Robert Lewandowski. Na początku lipca zrealizowano sesję zdjęciową z jego udziałem na potrzeby akcji.
więcej
|
Karol Strasburger w kampanii reklamowej OFE Nationale-Nederlanden
Otwarty Fundusz Emerytalny Nationale-Nederlanden rozpoczyna kampanię radiową wspierającą tzw. okno transferowe. Bohaterem spotów, przy których pracowały Scholz & Friends i MEC, jest Karol Strasburger.
więcej
|
,,Projekt Lady" najdroższy w sierpniowym cenniku reklamowym TVN
W opublikowanej właśnie ofercie reklamowej TVN na sierpień ceny spotów przy większości programów są niższe od ubiegłorocznych średnio o kilka procent. Najwyższą cenę ma reklama emitowana przy poniedziałkowym programie „Projekt Lady”.
więcej
|
Joanna Karwowska-Koza: z DDB&Tribal do TVN
Joanna Karwowska-Koza objęła stanowisko dyrektora ds. strategii marketingowej w dziale marketingu TVN. Poprzednio pracowała w agencji reklamowej DDB&Tribal.
więcej
|
Kulka ćwicząca fitness w reklamie darmowej Telewizji Osobistej w Netii (wideo)
Ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej Netii, której bohaterami są kulki z logo firmy. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Brasil, Dentsu Aegis Network Polska i Value Media.
więcej
|
PKO BP wybiera w przetargu agencję merchandisingową
PKO Bank Polski ogłosił przetarg otwarty na wybór firmy do działań z zakresu merchandisingu, produkcji i montażu folii reklamowej oraz nośników reklamy wielkoformatowej.
więcej
|
Pod naciskiem organizacji chroniącej dzieci i rodziny reklamodawcy wycofują się z ,,Nagiej randki"
Firmy Mondelez, Hhgregg i Henkel wycofały swoje reklamy przy reality show „Dating Naked” („Naga randka”). To efekt zastrzeżeń pod adresem programu ze strony organizacji Parents Television Council.
więcej
|
,,Lato smakuje lepiej z Lay's" w reklamach chipsów Lay's (wideo)
Rozpoczęła się wakacyjna kampania reklamowa chipsów Lay’s (produkowanych przez spółkę Frito-Lay Poland należącą do PepsiCo). Akca, przygotowana przez firmy marketingowe BBDO Warszawa i Media Direction OMD, przebiega pod hasłem „Lato smakuje lepiej z Lay’s”.
więcej
|
,,Piątak na papu" - rabaty na Pyszne.pl w promocji piwa Redd's (wideo)
Trwa promocja piwa Redd’s (produkowanego przez Kompanię Piwowarską), w której można otrzymywać 5-złotowe zniżki na zamówienia w serwisie Pyszne.pl. Wspiera to kampania reklamowa przygotowana przez firmy PZL, Televisor, Post Meridian i ZenithOptimedia Group.
więcej
|
Filip Kłodawski i Artur Dąbrowski uruchomili agencję e-mail marketingową Animails
Działalność zaczęła agencja Animails specjalizująca się w e-mail marketingu. Jej założycielami i szefami są Filip Kłodawski i Artur Dąbrowski, wcześniej związani m.in. z Novem i FreshMail.
więcej
|
Nike, Chevrolet, Xbox, ,,Clash of Clans", BuzzFeed - najpopularniejsze spoty na YouTubie (wideo)
W czerwcu najwięcej odtworzeń na YouTubie spośród spotów marketingowych zanotowała reklama Nike przygotowana na Euro 2016. Wśród najpopularniejszych znalazły się też spoty m.in. marek Chevrolet, Xbox, BuzzFeed, „Clash of Clans” i Lyft.
więcej
|
Reckitt Benckiser przenosi obsługę marek Lysol i Dettol z Havas do McCann
Agencja McCann Worldwide zajmie się globalnie obsługą reklamową marek Lysol i Dettol należących do Reckitt Benckiser. Tym samym zmienia zasady współpracy z Havas Worldwide.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Dziki Sad, Nike i Plus (wideo)
W zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się po dwie produkcje polskie i zagraniczne. Są to rodzime spoty promujące sieć Plus i piwo Dziki Sad oraz międzynarodowe kampanie Nike i Coca-Cola.
więcej
|
Łukasz Wołek: pięć faktów o millenialsach, które powinien znać każdy marketer
W jaki sposób oferować produkty młodym ludziom? To niewątpliwie trudne pytanie, na które marketingowcy poszukują odpowiedzi w wielu miejscach, nawet podczas rozmów z sekretarką. Pięć istotnych informacji o zwyczajach konsumenckich tzw. millenialsów przedstawia Łukasz Wołek z agencji Abanana.
więcej
|
Mieszkanie w odnowionej fabryce w reklamie Leroy Merlin (wideo)
Sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych Leroy Merlin zaczęła kolejną odsłonę kampanii reklamowej pod hasłem „Bohater domu”. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Engine, Delapost Warsaw i Starcom.
więcej
|
Spectra Development klientem Workroom Group
Agencja Workroom Group wygrała przetarg na realizację dwóch projektów komunikacji marketingowej dla firmy deweloperskiej Spectra Development.
więcej
|
|
|
Po 470 tys. odtworzeń na żywo programu Tomasza Lisa, ,,#dziejesienazywo" z 300 tys.
Grupa Onet-RASP skończyła emisję wiosennej serii programu Agnieszki Burzyńskiej, a programy Tomasza Lisa i Bartosza Węglarczyka będą emitowane do końca lipca. Dotychczasowe odcinki programu Lisa notowały średnio po ok. 1,5 mln odtworzeń. Przed tygodniem zaczęła się przerwa wakacyjna programu Wirtualnej Polski „#dziejesienazywo”.
więcej
|
Burza w środowisku startupowym po artykule ,,Udawany biznes Start-Up". ,,Kapiszon zamiast bomby"
W „Dzienniku Gazety Prawnej” ukazał się krytyczny artykuł na temat funkcjonowania startupów w Polsce i na świecie. Część środowiska startupowego zareagowała oburzeniem. - Autorka nie rozumie jak działają startupy, a tekst szkodzi całej branży - mówią serwisowi Wirtualnemedia.pl startupowcy. - Jest mi przykro, że część branży odebrała ten tekst jako atak, a nie kolejny głos w dyskusji - odpowiada Sylwia Czubkowska, autorka artykułu.
więcej
|
Google i Facebook dominują na rynku reklamy cyfrowej, Yahoo! w dół
Google jest zdecydowanym liderem pod względem przychodu na rynku reklam w przestrzeni cyfrowej. Dwucyfrowy udział ma jeszcze tylko Facebook - wynika z danych firmy eMarketer.
więcej
|
Internauci wolą informacje w formie tradycyjnych artykułów niż wideo
Internauci preferują konsumowanie artykułów w tradycyjnej postaci, poprzez ich czytanie, a nie coraz powszechniejsze newsy w postaci materiałów wideo online.
więcej
|
Michał Szafrański: moja książka już na siebie zarabia
- Całkowity koszt przygotowania i druku 10 tys. egzemplarzy mojej książki „Finansowy ninja” oraz uruchomienia sprzedaży w internecie, wyniósł ok. 85 tys. zł. Koszty zwróciły się po 48 godzinach przedsprzedaży - mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Szafrański, autor bloga jakoszczedzacpieniadze.pl. Szafrański mówi o pracach nad książką i realiach prowadzenia zasięgowego bloga. - Social media coraz częściej traktuję jako zło konieczne - zauważa.
więcej
|
Polska w ogonie Europy pod względem wielkości oferty Netfliksa, mniejsza jest tylko na Białorusi
Serwis AllFlicks przeanalizował bazy filmów i seriali dostępnych w poszczególnych krajach, gdzie amerykański gigant streamingowy jest obecny. Największa baza liczy sobie ponad 5 tys. tytułów a najmniejsza 906. Przebadano 241 katalogów z różnych państw i terytoriów zależnych.
więcej
|
Grupa hakerów odpowiedzialna za atak na Netię twierdzi, że wykradła poufne dane MON. Rzecznik resortu: to manipulacja
Na profilu na Twitterze grupy hakerskiej Pravvy Sector pojawiły się tweety sugerujące, że politycznie motywowani przestępcy włamali się do intranetu Ministerstwa Obrony Narodowej. To ta sama grupa, która w zeszłym tygodniu wykradła wrażliwe dane z serwerów Netii. Resort obrony twierdzi, że to tylko prowokacja.
więcej
|
Gemius i PBI zaczynają prace nad pomiarem treści wideo i audio, podają wytyczne dla wydawców
Gemius i PBI udostępniły wytyczne dla wydawców, którzy chcą, żeby ich serwisy i aplikacje zostały objęte pomiarem korzystania z treści audio i wideo. Pierwsze wyniki tego pomiaru zostaną udostępnione z października br.
więcej
|
|
|