Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 31 Sierpnia 2016
 
 
 
Stanisławczyk: Polskie Radio 24 ma być miejscem budowania wspólnoty społecznej
 
 
Kamil Durczok w Polsat News. ,,Mimo zarzutów z pracy w TVN nie jest ryzykiem wizerunkowym"
 
Zaangażowanie Kamila Durczoka do programu publicystycznego w Polsat News to trafna decyzja, dziennikarz ma bowiem duże doświadczenie, a po przymusowej przerwie w pracy ma prawo wrócić do telewizji. Stacja i Durczok powinni jednak jasno odnieść się do postawionych mu zarzutów mobbingu - komentują dla Wirtualnemedia.pl publicyści Jacek Żakowski, Jacek Karnowski i Michał Kobosko oraz medioznawca Maciej Mrozowski. więcej
 
 
Małgorzata Węgierek: wynagradzanie audytora w formie success fee jest ,,ekonomicznie patologiczne"
 
Model wynagrodzenia audytora mediowego w formie success fee jest według mnie „ekonomicznie patologiczny” już w założeniu, ponieważ nie integruje celów ani klienta, ani audytora w partnerskiej relacji biznesowej. Niesie ryzyko działania audytora we własnym interesie w celu maksymalizacji zysków. Nie jest on obarczony odpowiedzialnością za realność cen pokazanych w przetargu w kontekście ich późniejszej realizacji - twierdzi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group. więcej
 
 
W internecie brakuje nam National Geographic i Discovery. TVN z najciekawszą ofertą
 
National Geographic i Discovery są na szczycie rankingu kanałów, których programów brakuje internautom w sieci. Tak jak w ub.r. na czele listy stacji z najciekawszą ofertą w internecie jest TVN, a HBO otwiera ranking kanałów, które internauci kupiliby gdyby z oferty dystrybutorów mogli wybierać pojedyncze stacje - wynika z badania VideoTrack II domu mediowego MEC.   więcej
 
 
Litewscy dziennikarze apelami zachęcili internautów do rezygnacji z adblockerów
 
Litewski portal internetowy 15Min.lt znalazł skuteczny sposób na walkę z adblockerami. Dziennikarze serwisu w osobistym przekazie wideo proszą użytkowników blokujących reklamy by przestali to robić. W efekcie liczba miesięcznych odsłon z wykorzystaniem adblockerów spadła z 500 do 130 tys. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Tomasz Lis nie musiał odwiedzać serwisów randkowych, żeby zobaczyć reklamę chatów z Ukrainkami (opinie) więcej
 
Kamila Ceran: Radio tylko mówione to bardzo drogi format więcej
 
Strategia komunikacyjna Hanny Gronkiewicz-Waltz ws. afery reprywatyzacyjnej jest autodestrukcyjna (opinie) więcej
 
Jesień w PR III: Monika Brodka z autorską audycją, nowe popołudniowe pasmo publicystyczne więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Digital Product Manager Viacom International Media Networks
Specjalista ds. Ramówki - Analityk Grupa ZPR Media
Konsultant ds. Kampanii e-Mailingowych (Player.pl) TVN
Product Owner Grupa Wirtualna Polska
Redaktor w serwisie Podróże Onet.pl
Account Executive faceADDICTED
Ad Sales Analyst Viacom International Media Networks
Menedżer Oferty SVOD (Player.pl) TVN
Event Manager z językiem niemieckim Platige Image S.A.
Koordynator ds. SOX TVN
Audytor Wewnętrzny TVN
Key Account Manager Gemius
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Kamil Durczok w Polsat News. ,,Mimo zarzutów z pracy w TVN nie jest ryzykiem wizerunkowym"

Zaangażowanie Kamila Durczoka do programu publicystycznego w Polsat News to trafna decyzja, dziennikarz ma bowiem duże doświadczenie, a po przymusowej przerwie w pracy ma prawo wrócić do telewizji. Stacja i Durczok powinni jednak jasno odnieść się do postawionych mu zarzutów mobbingu - komentują dla Wirtualnemedia.pl publicyści Jacek Żakowski, Jacek Karnowski i Michał Kobosko oraz medioznawca Maciej Mrozowski. więcej

W internecie brakuje nam National Geographic i Discovery. TVN z najciekawszą ofertą

National Geographic i Discovery są na szczycie rankingu kanałów, których programów brakuje internautom w sieci. Tak jak w ub.r. na czele listy stacji z najciekawszą ofertą w internecie jest TVN, a HBO otwiera ranking kanałów, które internauci kupiliby gdyby z oferty dystrybutorów mogli wybierać pojedyncze stacje - wynika z badania VideoTrack II domu mediowego MEC.   więcej

,,Glina 3", ,,Pola Negri" i ,,Głęboka woda" wśród 33 projektów seriali w drugim etapie konkursu Telewizji Polskiej

Do drugiego etapu pilotażowej edycji programu Nabór, Ocena i Selekcja (NOS) prowadzonego przez Telewizję Polską zakwalifikowano 33 projekty scenariuszy seriali, m.in. kolejne sezony znanych już z TVP „Gliny” i „Głębokiej wody”. więcej

,,Projekt Lady" wakacyjnym hitem TVN. Powstanie druga edycja

Reality-show „Projekt Lady” oglądało średnio 1,93 mln widzów. TVN w czasie emisji programu był rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 6,99 mln zł. więcej

TVP pokaże polskie eliminacje do Konkursu Piosenki Eurowizja Junior 2016

Telewizja Polska rozpoczęła przyjmowanie zgłoszeń młodych artystów, którzy chcą wziąć udział w Konkursie Piosenki Eurowizji Junior 2016 na Malcie. Polski reprezentant zostanie wyłoniony podczas koncertu eliminacyjnego. więcej

,,Niemożliwe PL" w MTV Polska. Gospodarzami Wojtek ,,Łozo" Łozowski, Tomasz Torres i Paula Tumala

W niedzielę 11 września br. na antenie MTV Polska zadebiutuje program „Niemożliwe PL”, czyli polska wersja popularnego formatu „Ridiculousness”. Gospodarzami są Wojtek „Łozo” Łozowski, Tomasz Torres i Paula Tumala. więcej

Jacek Karnowski: przed powrotem do mediów Kamil Durczok powinien zmierzyć się z zarzutami mobbingu

Nikomu nie odmawiam prawa do nowego początku. Ale powinno to zostać poprzedzone wyraźnym zamknięciem tego, co było złe, a nie udawaniem, że nic się nie wydarzyło. W tym sensie powrót Kamila Durczoka do telewizji nie jest dobrą wiadomością. Pokazuje, że w Polsce bardzo trudno jest trwale się skompromitować, a wszystko po pewnym czasie idzie w zapomnienie - decyzję o współpracy Durczoka z Polsat News ocenia Jacek Karnowski, redaktor naczelny „W Sieci”. więcej

,,Szalone Fabryki Polskiej Muzyki!" w TV Puls. Program poprowadzi Ruda z zespołu ,,Red Lips"

3 października 2016 roku na antenie TV Puls odbędzie się premiera polskiego programu „Szalone Fabryki Polskiej Muzyki!”. więcej

Zagraniczne seriale, hity kinowe oraz własna produkcja muzyczna jesienią w TV Puls

TV Puls startuje z jesienną ramówką. Oprócz własnej produkcji „Szalone fabryki polskiej muzyki”, na antenie stacji znajdą się m.in. dwa premierowe seriale: amerykański „Stan alarmu!” („Code Black”) oraz turecki: „Sila: odnaleźć przeznaczenie”.     więcej

Serial ,,Artyści" w TVP2. Emisja w piątkowe wieczory

W piątek, 2 września br. TVP2 rozpocznie emisję nowego serialu „Artyści”. Główną rolę gra Marcin Czarnik. więcej

Maciej Mrozowski: nad Kamilem Durczokiem nie wisi już odium afery obyczajowej w TVN

- Gdybym był szefem stacji, zaryzykowałbym program prowadzony przez Durczoka. Przećwiczyłbym format, zobaczyłbym, czy się sprawdzi. Nie troszczyłbym się zbytnio o wizerunkowy „ogon” przyczepiony dziennikarzowi, bo większość widzów tego programu powinna być inteligenta i nie przywiązywać wagi do skandali - komentuje prof. Maciej Mrozowski z UW. więcej

Serial ,,Hap i Leonard" w AMC (wideo)

1 września 2016 roku AMC rozpocznie emisję serialu „Hap i Leonard”. Jest to czarna komedia łącząca ironiczne poczucie humoru, sensację i thriller. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Stanisławczyk: Polskie Radio 24 ma być miejscem budowania wspólnoty społecznej

1 września br. na UKF rozpocznie nadawanie Polskie Radio 24 - informacyjno-publicystyczny kanał Polskiego Radia. - Chciałabym, aby ta rozgłośnia była miejscem prawdziwej debaty publicznej - mówi Wirtualnemedia.pl Barbara Stanisławczyk, prezes zarządu i redaktor naczelna PR. więcej

 
Mariusz Infulecki i Magdalena Rożniecka odchodzą z radiowej Czwórki

Z końcem sierpnia Mariusz Infulecki i Magdalena Rożniecka kończą pracę w Programie IV Polskiego Radia. Oboje będą pracować w USA - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Przemysław Szubartowicz uruchamia portal z publicystyką. ,,10-osobowa redakcja"

We wrześniu br. wystartuje portal polityczny z komentarzami publicystów, którego pomysłodawcą i redaktorem naczelnym jest Przemysław Szubartowicz, były dziennikarz Polskiego Radia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Joanna Piłat-Kruk i Zygmunt Chajzer poprowadzą ,,Pogodny poranek Radia Pogoda"

W czwartek 1 września br. na antenie Radia Pogoda wystartuje jesienna ramówka, której w paśmie porannym „Pogodny poranek” pojawią się nowi prowadzący - Joanna Piłat-Kruk i Zygmunt Chajzer. więcej

 
Ramówka Polskiego Radia 24. Na jakich częstotliwościach można słuchać Polskiego Radia 24

W najbliższy czwartek, 1 września br., na falach UKF rozpocznie nadawanie Polskie Radio 24 - nowa rozgłośnia informacyjno-publicystyczna. Nad programem stacji będzie pracować ponad 60 osób, a kanał ma konkurować z TOK FM i Radiem Maryja. Oprócz serwisów informacyjnych, w programie stacji znajdzie się m.in. kilkadziesiąt audycji autorskich. więcej

 
Rynek radiowy w Lublinie: Trójka nowym liderem słuchalności

Nowym liderem rynku radiowego w Lublinie została Trójka. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Jesień w Radiu Wawa: nowa lista przebojów, do zespołu dołącza Mateusz Kwiatkowski

W poniedziałek, 29 sierpnia br. Radia Wawa wprowadziło jesienne zmiany do swojej ramówki. Od teraz codziennie o godz. 19.00 nadawana jest nowa lista przebojów „Szczęśliwa 13”. Wieczorne pasmo „Muzyczne Party” poprowadzi Mateusz Kwiatkowski, który wcześniej związany był m.in. z Radiem ZET Gold. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Małgorzata Węgierek: wynagradzanie audytora w formie success fee jest ,,ekonomicznie patologiczne"

Model wynagrodzenia audytora mediowego w formie success fee jest według mnie „ekonomicznie patologiczny” już w założeniu, ponieważ nie integruje celów ani klienta, ani audytora w partnerskiej relacji biznesowej. Niesie ryzyko działania audytora we własnym interesie w celu maksymalizacji zysków. Nie jest on obarczony odpowiedzialnością za realność cen pokazanych w przetargu w kontekście ich późniejszej realizacji - twierdzi Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group. więcej

Tomasz Sulewski przechodzi z Orange Polska do 3M

Tomasz Sulewski po ponad siedmiu latach pracy odchodzi z Orange Polska, w której odpowiadał m.in. za działania komunikacyjne w social media. W początkiem września obejmie w 3M nowo utworzoną funkcję lidera mediów społecznościowych w regionie CEEMEA. więcej

Szalony taniec dziewczyny reklamuje perfumy Kenzo World (wideo)

Nowy spot promujący perfumy marki Kenzo World łamie stereotypy wcześniejszych reklam produktów z tej kategorii. Zamiast stonowanych klimatów na ekranie pojawia się dziewczyna w szalonym tańcu do dynamicznej muzyki. więcej

Andre Agassi wraca na US Open w kampanii kawy Lavazza (wideo)

Andre Agassi pożegnał się z zawodową grą w tenisa 10 lat temu. Z kolei Luigi Lavazza zmienił branżę kawową wprowadzając 120 lat espresso. Teraz Agassi i marka Lavazza łączą siły, by wspólnie pomagać ubogim dzieciom, zaczynając od turnieju US Open. więcej

David Beckham w reklamie Biotherm wyjaśnia, co oznaczają tatuaże na jego ciele (wideo)

David Beckham został ambasadorem marki kosmetyków Biotherm Homme. W najnowszej kampanii pod hasłem „The story of my life” wyjaśnia, co symbolizują i do czego nawiązują niektóre z jego tatuaży. więcej

Gwiazdy Hollywood bez makijażu w kalendarzu Pirelli na 2017 rok (wideo)

Firma Pirelli ujawniła pełną listę modelek, które znajdą się na kartach kalendarza Pirelli na 2017 rok. Wśród nich są znane aktorki i jedna profesor uniwersytetu w Moskwie. Wszystkie postaci łączy jedno: nie najmłodszy już wiek i życiowa pasja. więcej

Radosław Kotarski i rzymski zwyczaj w kampanii Konta 360° Banku Millennium (wideo)

W nowej kampanii reklamowej Konta 360° w Banku Millennium youtuber Radosław Kotarski opowiada o zwyczaju wrzucania monet do jednej z fontann w Rzymie. Kampanię przygotowały firmy Change, Isobar Polska i Initiative Warszawa. więcej

Aneta Zając reklamuje serum depigmentacyjne Bioliq (wideo)

Aktorka Aneta Zając, znana m.in. z serialu „Pierwsza miłość” w Polsacie, została nową ambasadorką reklamową kosmetyków Bioliq produkowanych przez Aflofarm Farmacja Polska. Reklamy z jej udziałem emitowane są w wybranych stacjach telewizyjnych. więcej

Dzieci w roli dorosłych reklamują Osiedle Cytrusowe i Nowy Horyzont od Euro Styl (wideo)

Trójmiejski deweloper Euro Styl rozpoczął kampanię promującą Osiedle Cytrusowe oraz Osiedle Nowy Horyzont. Za realizację spotu reklamowego odpowiedzialny był dom produkcyjny Garage 58. więcej

IMS z zyskiem za pierwsze półrocze, rośnie liczba klientów abonamentowych

W pierwszej połowie tego roku zajmująca się marketingiem sensorycznym firma IMS zanotowała 2,1 mln zł zysku, a liczba lokalizacji abonamentowych wzrosła o 20 procent. Spółka prognozuje, że w całym br. osiągnie 8,2 mln zł zysku operacyjnego. więcej

,,Wygraj dom z natury" w promocji serków Almette

Hochland Polska rusza z loterią konsumencką wspierającą sprzedaż serków Almette. Łączna wartość wszystkich nagród w niej wynosi ponad milion złotych. Loterię wesprze też kampania reklamowa. więcej

K2 Media obsłuży marki Orbico Beauty w social media

Agencja K2 Media wygrała przetarg na obsługę w mediach społecznościowych trzech marek kosmetycznych należących do grupy Orbico Beauty: Azzaro, Clarins i Mugler. Wcześniej agencja zajmowała się już obsługą kanałów social media marki Clarins. więcej

,,Nie bądź kozak, pęseta albo kontakt z lekarzem" w kampanii Głównego Inspektoratu Sanitarnego nt. kleszczy (wideo)

Główny Inspektorat Sanitarny prowadzi kampanię informującą, co robić w przypadku ugryzienia przez kleszcza. Akcję, realizowaną głównie w internecie, przygotowała agencja Task Force Consulting wspólnie z raperem Te-Trisem oraz rysowniczką Martyną Adamską. więcej

Roma Gąsiorowska ambasadorką marketingową kosmetyków L'Occitane en Provence

Aktorka Roma Gąsiorowska przez najbliższy rok będzie ambasadorką marketingową kosmetyków L’Occitane en Provence. To pierwsza polska gwiazda promująca tę markę. więcej

Cinkciarz.pl sponsorem piłkarzy Wisły Płock (wideo)

Firma Cinkciarz.pl zajmującą się internetową wymianą walut została sponsorem klubu Wisła Płock. To kolejna tego typu współpraca spółki z drużyną z piłkarskiej Ekstraklasy. więcej

 
 
 
PRASA
 
Artur Rumianek odszedł z Gremi Media

Artur Rumianek po siedmiu latach pracy pożegnał się z Grupą Gremi, w której w ostatnich latach pełnił funkcję dyrektora ds. nowych mediów w Gremi Media (wcześniej działającej jako Presspublica). więcej

PMPG Polskie Media z 26,8 mln zł wpływów, zysk netto w górę o 15 proc.

W pierwszym półroczu br. EBIDTA grupy kapitałowej PMPG Polskie Media wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. o 31 proc., zysk netto był wyższy o 15 proc., a przychody ze sprzedaży - większe o 4 proc. Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” zapowiada podwojenie zysku w ciągu dwóch lat. więcej

Jacek Karnowski: przed powrotem do mediów Kamil Durczok powinien zmierzyć się z zarzutami mobbingu

Nikomu nie odmawiam prawa do nowego początku. Ale powinno to zostać poprzedzone wyraźnym zamknięciem tego, co było złe, a nie udawaniem, że nic się nie wydarzyło. W tym sensie powrót Kamila Durczoka do telewizji nie jest dobrą wiadomością. Pokazuje, że w Polsce bardzo trudno jest trwale się skompromitować, a wszystko po pewnym czasie idzie w zapomnienie - decyzję o współpracy Durczoka z Polsat News ocenia Jacek Karnowski, redaktor naczelny „W Sieci”. więcej

,,Tele Tydzień" na czele sprzedaży tygodników telewizyjnych w I półroczu 2016

W I półroczu 2016 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Program TV”. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Polityka - 2016-08-31 Tygodnik Powszechny - 2016-08-31 Z życia wzięte - 2016-08-31 Przepisy Czytelników - 2016-08-31 Przepis na zdrowie - 2016-08-31
 
 
 
 
INTERNET
 
Litewscy dziennikarze apelami zachęcili internautów do rezygnacji z adblockerów

Litewski portal internetowy 15Min.lt znalazł skuteczny sposób na walkę z adblockerami. Dziennikarze serwisu w osobistym przekazie wideo proszą użytkowników blokujących reklamy by przestali to robić. W efekcie liczba miesięcznych odsłon z wykorzystaniem adblockerów spadła z 500 do 130 tys. więcej

Krzysztof Jurowski rozstaje się z Wirtualną Polską, pozostanie w branży internetowej

Dyrektor wydawniczy Grupy Wirtualna Polska Krzysztof Jurowski po siedmiu latach kończy pracę w firmie. - Zamierzam zostać w branży internetowej. Rozważam kilka ofert pracy, także za granicą - informuje. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
W internecie brakuje nam National Geographic i Discovery. TVN z najciekawszą ofertą

National Geographic i Discovery są na szczycie rankingu kanałów, których programów brakuje internautom w sieci. Tak jak w ub.r. na czele listy stacji z najciekawszą ofertą w internecie jest TVN, a HBO otwiera ranking kanałów, które internauci kupiliby gdyby z oferty dystrybutorów mogli wybierać pojedyncze stacje - wynika z badania VideoTrack II domu mediowego MEC.   więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Steve Madden nowym klientem Platinium Cast

Od września amerykańska marka obuwia Steve Madden dołącza do grona klientów agencji Platinium Cast. więcej

Consulting&More wypromuje firmę Jawar

Firma Jawar i agencja Consulting&More rozpoczęły współpracę, która obejmie kompleksowe działania z zakresu public relations. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Fiński operator Elisa z rekordem prędkości internetu mobilnego 4G - 1,9 Gb/s
Samsung rusza z masową produkcją procesora Exynos 7 Quad 7570, ma być o 70 proc. wydajniejszy od poprzednika
Zotac: mini PC Magnus dla gier kolejnej generacji i systemów wirtualnej rzeczywistości
IFA 2016: 55 Diamond Selfie - nowy smartfon Archos od 949 zł (wideo)
IFA 2016: nowe monitory Philipsa
PocketBook Touch HD - nowy czytnik w Polsce za 659 zł
CorelDraw Home and Student Suite X8 dla użytkowników domowych za 430 zł (wideo)
IFA 2016: lodówka Samsung Family Hub w wersji dla Europy
Unia Europejska żąda od Apple 13 mld euro zaległych podatków, koncern będzie się odwoływał
 
 
 
GOSPODARKA
 
IKEA w Polsce będzie sprzedawać panele fotowoltaiczne
Browary rzemieślnicze to dwa procent rynku. Ich udział w ciągu kilku lat może wzrosnąć do 10 proc.
Jak dobrać tornister dla dziecka? "Może pogłębić wady postawy"
Ryanair we Wrocławiu: centrum IT Travel Labs Polska i dwie nowe trasy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
TVP pokaże polskie eliminacje do Konkursu Piosenki Eurowizja Junior 2016
Gwiazdy Hollywood bez makijażu w kalendarzu Pirelli na 2017 rok (wideo)
Serial ,,Artyści" w TVP2. Emisja w piątkowe wieczory
Koniec serialu "Grimm"
David Boyd opowiada za serial "Mgła" ("The Mist")
Crowbar wydaje album "The Serpent Only Lies"
Serial ,,Hap i Leonard" w AMC (wideo)
 
 
 
BLOG
 
Pogrzeb Inki i Zagończyka, czyli kiedy Bierut won z Powązek? - Ewaryst Fedorowicz
 
Z ręką w nocniku - Wanda Konarzewska
 
Szmaragdowa dziewczyna - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Wyjęli mi sukienkę z koszyka... (rzecz o wyprzedażach w sklepach internetowych) - Zbigniew Brzeziński
 
Zielińscy cd - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj