|
|
|
|
|
|
|
Jesienne ramówki głównych stacji tv oceniane jako zachowawcze, czarnym koniem może być TVN
W jesiennych telewizyjnych ramówkach brakuje formatu, który mógłby zrewolucjonizować rynek. Dla TVP jesień to być albo nie być, TVN walczy ramówkowo, by pokazać nowym właścicielom, że kupili dobrą stację, a w najskromniejszy pod względem nowości Polsat kusi sprawdzonymi formatami, z których część odświeżył - jesienne propozycje największych nadawców telewizyjnych komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z domów mediowych.
więcej
|
W stacjach TVP dużo więcej czasu poświecono PiS-owi niż PO, dwa razy dłużej o prezydencie i rządzie niż rok temu
W pierwszej połowie br. Telewizja Polska przeznaczyła na prezentację rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość 165 godzin i 31 minut, zaś Platformy Obywatelskiej - 59 godzin i 41 minut. Mniej więcej dwukrotnie w skali roku zwiększyła się ilość czasu poświęconego w TVP prezydentowi i rządowi, natomiast w Polskim Radiu nie nastąpił żaden wzrost.
więcej
|
Agnieszka Gozdyra wraca do ,,Tak czy nie" w Polsat News, program z nową oprawą (wideo)
Dziennikarka Agnieszka Gozdyra po półtorarocznej przerwie wraca do prowadzenia programu publicystycznego „Tak czy nie” w Polsat News - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Program zyskał nową czołówkę i scenografię, niektóre wydania nadal będzie prowadził Piotr Witwicki.
więcej
|
Janusz Daszczyński do Jacka Kurskiego: nie przygotowałem fałszywego bilansu TVP, przyczyny spadku wpływów są w tym roku (polemika)
- Telewizja Polska na koniec 2015 roku zanotowała nadwyżkę finansową w kwocie ponad 77 mln zł, co powinno umożliwić nowym władzom funkcjonowanie bez kredytów bankowych. Sporządzając sprawozdanie TVP za 2015 r. zarząd prezesa Kurskiego dokonał istotnej przeceny wartości zapasów, co obniżyło wynik finansowy o ponad 95 mln zł i sprowadziło ten wynik do wartości ujemnej. Trzeba jednak zwrócić uwagę, iż ten „minus” to jedynie ujęcie memoriałowe, księgowe i nie przekłada się na faktyczną utratę środków pieniężnych przez TVP (mimo tej operacji w kasie nadal pozostało 77 milionów zł) - z obecnym prezesem Telewizji Polskiej Jackiem Kurskim polemizuje jego poprzednik Janusz Daszczyński.
więcej
|
TVN24 na czele oglądalności kanałów tematycznych, TVP ABC z największym wzrostem (top 25)
W sierpniu br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Podium uzupełniają TVP Seriale. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Anna Popek prowadzącą ,,Halo Polonia" w TVP Polonia
Anna Popek na stałe dołączyła do grona prowadzących wieczorny magazyn „Halo Polonia” na antenie TVP Polonia. Zadebiutowała w nim dwa tygodnie temu.
więcej
|
,,Fakty" nowym liderem programów informacyjnych, ,,Teleexpress" stracił 765 tys. widzów
Na pozycję lidera oglądalności programów informacyjnych w sierpniu br. awansowały „Fakty”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a zdecydowanie najwięcej widzów stracił „Teleexpress”. Dane dzień po dniu w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Jacek Żakowski gospodarzem ,,Rozmowy dnia" w Superstacji. Program prowadziła Janina Paradowska
Od poniedziałku 5 września br. publicysta Jacek Żakowski zacznie prowadzić program „Rozmowa dnia” w Superstacji, który przez 9 lat prowadziła Janina Paradowska.
więcej
|
Martyna Sobecka reporterką Polsat News w Bydgoszczy
Martyna Sobecka od września została drugą reporterką Polsat News w Bydgoszczy.
więcej
|
Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu br. były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
nc+ wprowadza usługę Unlimited TV
W poniedziałek 5 września br. startuje promocja platformy nc+, w ramach której można kupić z rabatem pakiety nc+ Internet i nc+ Telefon. Operator wprowadza także Unlimited TV, czyli nielimitowany dostęp do nc+ GO. do
więcej
|
TVP Info z serwisem o północy, Arleta Bojke we ,,Wszystkich stronach świata", ,,Info Tydzień" zamiast ,,Głosu mediów" (wideo)
W sobotę w TVP Info zadebiutował program „Wszystkie strony świata” o tematyce zagranicznej prowadzony przez Arletę Bojke, a w niedziele zamiast „Głosu mediów” emitowany będzie „Info Tydzień”. Od początku września kanał pokazuje serwis informacyjny o północy.
więcej
|
Serial ,,Belfer" w Canal+ (wideo)
2 października 2016 roku Canal+ rozpocznie emisję nowego serialu „Belfer”. Stacja właśnie udostępniła oficjalny zwiastun produkcji.
więcej
|
,,Pakt 2" w HBO od listopada (wideo)
W listopadzie 2016 roku na antenie HBO zadebiutuje drugi sezon serialu „Pakt”.
więcej
|
Telewizja Polska nie rezygnuje z ,,The Voice of Poland", format wróci za rok
Jesienią TVP2 pokaże siódmą odsłonę muzycznego talent show „The Voice of Poland”. Format doczeka się kontynuacji w przyszłym roku, mimo wcześniejszych rozważań na temat jego zakończenia - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Nie zarzyna się kury znoszącej złote jajka - wyjaśnia Marcin Wolski, szef Dwójki.
więcej
|
,,Salon dziennikarski" będzie realizowany w studiu TVP Info, emisja nadal w stacjach katolickich (wywiad z Michałem Karnowskim)
W sobotę o godz. 9.15 na antenie TVP Info zadebiutuje „Salon dziennikarski” tworzony przez Radio Warszawa, wPolityce.pl i „Idziemy”. - Program powstaje we współpracy redakcyjnej podmiotów dotychczas tworzących audycję oraz TVP. Przyjęliśmy zasadę, że nadal chcemy tę audycję tworzyć na zasadzie zaangażowania obywatelskiego - opisuje Michał Karnowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Hit, Hit Hurra!" w TVP1 od 7 września (wideo)
7 września 2016 roku TVP1 rozpocznie emisję dziecięcego talent-show „Hit, Hit, Hurra!”. Program na antenie stacji pokazywany będzie w środowe wieczory.
więcej
|
Otwarte okno HBO GO dla abonamentów Cyfrowego Polsatu
W okresie od 1 do 30 września br. abonenci Cyfrowego Polsatu w ramach tzw. otwartego okna mają dostęp do serwisu HBO GO.
więcej
|
Polsat Boxing Night w Ergo Arenia 17 września 2016
W Cyfrowym Polsacie i Ipli można już zamawiać w systemie Pay Per View w cenie 40 zł dostęp do gali Polsat Boxing Night. Odbędzie się ona 17 września br. w Gdańsku w Ergo Arenie.
więcej
|
|
|
W stacjach TVP dużo więcej czasu poświecono PiS-owi niż PO, dwa razy dłużej o prezydencie i rządzie niż rok temu
W pierwszej połowie br. Telewizja Polska przeznaczyła na prezentację rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość 165 godzin i 31 minut, zaś Platformy Obywatelskiej - 59 godzin i 41 minut. Mniej więcej dwukrotnie w skali roku zwiększyła się ilość czasu poświęconego w TVP prezydentowi i rządowi, natomiast w Polskim Radiu nie nastąpił żaden wzrost.
więcej
|
|
RMF FM liderem w dużych miastach. TOK FM wygrywa z Jedynką
W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową jest RMF FM. Największy wzrost zanotowało TOK FM, a na przeciwnym biegunie znalazła się Eska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
,,10 po dziesiątej" i ,,Po pierwsze: muzyka" jesienią w Radiu ZET Gold
W poniedziałek 5 września br. startuje jesienna ramówka Radia ZET Gold (Eurozet), w której swoje programy poprowadzą m.in. Magdalena Kasperowicz, Małgorzata Kościelniak, Bogdan Fabiański i Maciej Skrzątek.
więcej
|
|
Polskie Radio 24, Czwórka i Trójka Premium z nowymi cenami reklam
Od 1 września dla Polskiego Radia 24, a od 5 września dla Czwórki i pakietu Trójka Premium obowiązują nowe ceny reklam wprowadzone przez Agencję Reklamy Polskiego Radia.
więcej
|
|
Radio Gra nowym liderem w Toruniu. Eska mocno do góry
Nowym liderem rynku radiowego w Toruniu zostało Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze Jedynka i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Część słuchaczy Czwórki niezadowolona i zaskoczona zniknięciem stacji z nadawania analogowego
Od czwartku, kiedy radiowa Czwórka została przeniesiona z nadawania analogowego do cyfrowego i internetowego, wielu słuchaczy narzeka, że nie będzie już mogło słuchać stacji poza domem oraz że są zaskoczeni jej zniknięciem z eteru. Przedstawiciele rozgłośni podkreślają, że można jej słuchać w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej i radioodbiornikach z DAB+.
więcej
|
|
|
|
HP wzywa swoje agencje, by zatrudniły więcej kobiet i osób o różnych kolorach skóry
Antonio Lucio, szef marketingu i komunikacji firmy HP, wystosował pismo do wszystkich pracujących dla koncernu agencji marketingowych, w którym wzywa, by złożyły deklaracje zwiększenia liczby kobiet i osób o różnych kolorach skóry.
więcej
|
Lidl z dwa razy większym budżetem reklamowym od Biedronki, najbardziej w górę Media Expert
Sieć dyskontów Lidl była najmocniej reklamowaną w tradycyjnych mediach marką w pierwszych siedmiu miesiącach 2016 roku. Wydatki reklamowe Media Expert z kolei rosły w skali roku dziesięciokrotnie szybciej niż budżety wszystkich reklamodawców.
więcej
|
Polacy słabiej zapamiętali sponsorów igrzysk w Rio niż Euro 2016, najpopularniejsze Orlen i Coca-Cola
Marki, które na polskim rynku sponsorowały igrzyska olimpijskie Rio de Janeiro 2016, zostały słabiej zapamiętane od tych, które wspierały w ten sposób Euro 2016. Jako oficjalny sponsor igrzysk najlepiej rozpoznawalna jest Coca-Cola, a marką najbardziej kojarzoną ze sponsoringiem polskich reprezentantów jest Orlen - wynika z badania Starcomu (Publicis Media).
więcej
|
Maciej Szaroleta: z Hill+Knowlton Strategies Poland do Albedo Marketing
Maciej Szaroleta po ponad trzech latach pracy w agencji Hill+Knowlton Strategies Poland przeszedł do agencji Albedo Marketing, gdzie zajmuje stanowisko dyrektora strategii.
więcej
|
Kto zarabia najwięcej z reklamy telewizyjnej? Polsat i TVN
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu br. były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Polskie Radio 24, Czwórka i Trójka Premium z nowymi cenami reklam
Od 1 września dla Polskiego Radia 24, a od 5 września dla Czwórki i pakietu Trójka Premium obowiązują nowe ceny reklam wprowadzone przez Agencję Reklamy Polskiego Radia.
więcej
|
,,Białe po mamie i zdrowe po byku" - romantyczna miłość w kampanii mleka Łaciate (wideo)
Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa mleka Łaciate (SM Mlekpol) prowadzona pod jasłem „Białe po mamie i zdrowe po byku”. Akcję przygotowały firmy marketingowe Leo Burnett, Film Reaktor, Panoptiqum i MEC.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Biotherm Homme, Unilever, Lavazza i Kenzo World (wideo)
Tym razem w rankingu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się wyłącznie produkcje zagraniczne. Są to spoty promujące perfumy Kenzo World, kosmetyki Biotherm Homme, kawę Lavazza oraz koncern Unilever.
więcej
|
Dentsu Aegis Network przejmuje agencję Accordant Media, włączy ją do sieci Amnet
Koncern Dentsu Aegis Network, do którego należą m.in. dom mediowy Carat, agencje Isobar i iProspect, ogłosił, że przejmuje amerykańską agencję Accordant Media specjalizującą się w zautomatyzowanym zakupie mediów do kampanii marketingowych.
więcej
|
Legendarni kierowcy Formuły 1 w wizerunkowych reklamach piwa Heineken (wideo)
Koncern Heineken zaprezentował swoją pierwszą globalną kampanię reklamową dotyczącą partnerstwa przy wyścigach Formuły 1. Bohaterami spotów są legendarni kierowcy F1: Jackie Stewart i David Coulthard.
więcej
|
Grześki promowane poprzez lokowanie i sponsoring ,,The Voice of Poland"
Firma Colian wspiera promocyjnie markę wafli Grześki poprzez lokowanie produktu i sponsoring programu „The Voice of Poland” w TVP2. Działania realizuje Mediabrands Studios.
więcej
|
|
|
Magdalena Ogórek publicystką ,,Do Rzeczy", zawieszony ,,Atlas sztuki"
W najbliższym czasie tygodnik „Do Rzeczy” będzie publikował artykuły Magdaleny Ogórek o odzyskiwaniu polskich dzieł sztuki znajdujących się za granicą. Ogórek przygotowuje na ten temat książkę, z tego powodu zawiesiła na razie program „Atlas sztuki” tworzony dla „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze Historia”.
więcej
|
Barbara Kasprzycka nową wicenaczelną ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Od września Barbara Kasprzycka objęła stanowisko zastępcy redaktora naczelnego „Dziennika Gazety Prawnej”, wydawanego przez Infor Biznes.
więcej
|
Ewa Wieczorek redaktor naczelną miesięcznika "Wysokie Obcasy Extra"
Ewa Wieczorek została od września redaktor naczelną miesięcznika "Wysokie Obcasy Extra" (Agora). Zastąpiła Anetę Borowiec, która w sierpniu rozstała się z wydawnictwem.
więcej
|
Radosław Leniarski szefem działu sportowego ,,Gazety Wyborczej"
Z początkiem września Radosław Leniarski po ponad roku przerwy znów objął funkcję kierownika działu sportowego „Gazety Wyborczej” (Agora). Zastąpił Łukasza Ceglińskiego, który odszedł do firmy MGR Sports Group.
więcej
|
,,Wprost" rozstał się z Kamilem Śmiałkowskim, Jakub Mielnik na czele działu Zagranica
Kamil Śmiałkowski pożegnał się z tygodnikiem „Wprost” (PMPG Polskie Media), w którym przez trzy miesiące był kierownikiem działu Cywilizacja. Natomiast obowiązki szefa działu Zagranica w piśmie objął Jakub Mielnik.
więcej
|
Alexander Sorg za Margaret Ann Dowling na czele Burda International Polska
Alexander Sorg objął funkcję prezesa Burda International Polska. Na czele firmy zastąpił Margaret Ann Dowling, która przez ostatnie trzy lata była dyrektorem Burda International w Polsce i Czechach.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)
W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.
więcej
|
Robert Mazurek przeprasza Piotra Glińskiego, że niepełna autoryzacja rozmowy w ,,Rzeczpospolitej" pokazała jego dowcip i dystans
W nowym numerze „Plusa Minusa”, weekendowego wydania „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication), ukazały się nietypowe przeprosiny Roberta Mazurka dla ministra kultury Piotra Glińskiego, z którym wywiad autorstwa dziennikarza zamieszczono tydzień wcześniej.
więcej
|
Z ,,Gazety Wyborczej" odchodzi Łukasz Cegliński, kierownik działu sportowego
Łukasz Cegliński po 12 latach pracy pożegnał się z „Gazetą Wyborczą” (Agora), w której ostatnio był kierownikiem działu sportowego. Objął stanowisko szefa serwisu PolskiKosz.pl należącego do firmy MGR Sports Group.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" odpowiada PWPW: kłamstwa, oszczerstwa i insynuacje o nas to nieskuteczne próby zastraszania i cenzury
Redakcja „Gazety Wyborczej” podkreśliła, że wbrew stwierdzeniom z oświadczenia PWPW jej przedstawiciele nigdy w czasie procesów sądowych nie składali wniosków o zabezpieczenie powództwa. - Nie zrezygnujemy z wnikliwej obserwacji działalności zarówno PWPW, jak i innych firm czy agend państwowych. Taka jest nasza społeczna rola - zapowiedzieli dziennikarze.
więcej
|
|
|
W USA rośnie popularność e-booków i audiobooków, ale nadal dominują książki drukowane
Według badań Pew Research Center 73 procent mieszkańców USA przeczytało przez ostatni rok przynajmniej jedną książkę. Najwięcej jest czytelników książek drukowanych, choć rośnie popularność e-booków, powodzenie audiobooków pozostaje stabilne.
więcej
|
Portale stawiają na pionowe zdjęcia i wideo, bo rośnie popularność internetu mobilnego, Instagrama i Snapchata
Internetowi wydawcy coraz częściej preferują publikowanie w sieci zdjęć i materiałów wideo o pionowej orientacji. To odpowiedź na rosnącą popularność przeglądania treści na smartfonach i platform społecznościowych nastawionych na obraz, takich jak Snapchat i Instagram.
więcej
|
Premierowe odcinki seriali Polsatu i filmy jesienią w Ipli
Jesienią użytkownicy platformy Ipla będą mogli oglądać premierowe odcinki seriali oraz programów rozrywkowych, a także najnowsze filmy dla całej rodziny.
więcej
|
Z ,,Gazety Wyborczej" odchodzi Łukasz Cegliński, kierownik działu sportowego
Łukasz Cegliński po 12 latach pracy pożegnał się z „Gazetą Wyborczą” (Agora), w której ostatnio był kierownikiem działu sportowego. Objął stanowisko szefa serwisu PolskiKosz.pl należącego do firmy MGR Sports Group.
więcej
|
|
|