Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 9 Września 2016
 
 
 
Dwa razy mniej Polaków ufa mediom publicznym niż prywatnym. ,,To skutek dużych roszad dziennikarskich i stronniczości"
 
 
Bytom krytykowany za zaangażowanie do kampanii Daniela Olbrychskiego z wnukiem
 
Firma odzieżowa Bytom promuje swoją nową kolekcję sesją zdjęciową z udziałem Daniela Olbrychskiego i jego wnuka Antoniego. Internauci nie zostawiają na niej suchej nitki, wytykając głównie problemy aktora z alkoholem. Aktor reklamował wcześniej lody Koral i Biedronkę. Czy te właśnie marki oraz wpadka Olbrychskiego z jazdą pod wpływem alkoholu to właściwe tło komunikacji dla Bytomia? - zastanawiają się z kolei stratedzy z agencji reklamowych. więcej
 
 
Polski rynek internetowej reklamy programmatic wzrośnie w tym roku o 60 proc. do 400 mln zł
 
Polscy reklamodawcy zainwestują w br. blisko 400 mln zł na kampanie internetowe w ramach systemu zautomatyzowanego zakupu. Oznacza to, że co czwarta złotówka przeznaczona na reklamę odsłonową będzie wydawana bez kontaktu media plannera z handlowcem w biurze reklamy - szacuje dom mediowy MEC. więcej
 
 
Premierowy odcinek ,,Hit, Hit, Hurra!" zobaczyło 1,42 mln widzów. Jacek Kurski zadowolony z programu
 
Wyemitowany w środę w TVP1 premierowy odcinek dziecięcego talent show „Hit, Hit, Hurra!” obejrzało więcej widzów niż nadawany w tym samym czasie „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”. - To zapowiedź osiągnięcia 15 proc. w środowym paśmie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej
 
 
Nielsen Audience Measurement będzie podawał dane o oglądalności w grupie 16-59
 
Zajmujący się telemetrią instytut Nielsen Audience Measurement będzie publikować dane dotyczące oglądalności także w grupie wiekowej 16-59 lat. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Maciej Orłoś przechodzi do kanału telewizyjnego Wirtualnej Polski więcej
 
Kampania ,,Przekażmy sobie znak pokoju": promowanie tolerancji czy oswajanie zła? (opinie) więcej
 
Apple pokazało iPhone 7 i iPhone 7 Plus. Ceny od 3349 zł (wideo) więcej
 
Portal Kamila Durczoka startuje 3 października. ,,Zamierzamy stworzyć wiodące medium na Śląsku" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Performance Manager Onet.pl
Redaktor Mediów Społecznościowych TVN24 TVN
Web Design Leader TVN
Konsultant ds. opracowywania produktów multimedialnych TVN
Menedżer Rozwoju Produktu Online TVN
Dokumentalista TVN
Junior Project Manager Aliganza Fashion Agency
New Business Manager MOVIads
Senior Performance Manager Onet.pl
Specjalista ds. sprzedaży reklamy internetowej Grupa ZPR Media
Specjalista Social Media Video Onet.pl
Konsultant ds. Sprzedaży TVN
Administrator Systemu Zakupowego TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Dwa razy mniej Polaków ufa mediom publicznym niż prywatnym. ,,To skutek dużych roszad dziennikarskich i stronniczości"

Zaufanie do mediów publicznych deklaruje 31 proc. Polaków, a do prywatnych - 48 proc., z kolei zdecydowanie nie ufa tym pierwszym 30 proc. osób, a tym drugim - 14 proc. Według medioznawcy prof. Wiesława Godzica wynika to z dużych zmian zwłaszcza w Telewizji Polskiej, m.in. rozstania się z wieloletnimi znanymi dziennikarzami, oraz stronniczości mediów publicznych. więcej

Premierowy odcinek ,,Hit, Hit, Hurra!" zobaczyło 1,42 mln widzów. Jacek Kurski zadowolony z programu

Wyemitowany w środę w TVP1 premierowy odcinek dziecięcego talent show „Hit, Hit, Hurra!” obejrzało więcej widzów niż nadawany w tym samym czasie „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”. - To zapowiedź osiągnięcia 15 proc. w środowym paśmie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

Nielsen Audience Measurement będzie podawał dane o oglądalności w grupie 16-59

Zajmujący się telemetrią instytut Nielsen Audience Measurement będzie publikować dane dotyczące oglądalności także w grupie wiekowej 16-59 lat. więcej

Fokus TV, TVP Historia i Discovery Channel na czele kanałów dokumentalnych (raport)

W sierpniu br.  liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Viasat Explorer, a na przeciwnym biegunie znalazł się Canal+ Discovery. więcej

Eleven i Eleven Sports zaczynają emitować reklamy. Michał Fijałkowski w Eleven Sports Network

Michał Fijałkowski objął funkcję szefa sprzedaży sponsorskiej w polskim zespole Eleven Sports Network, która w Polsce jest nadawcą kanałów Eleven i Eleven Sports. Poprzednio pracował w Lagardère Sports Poland, a wcześniej m.in. w PL.2012+ i Euro Gdańsk 2012. więcej

Udany debiut ,,Azja Express", nowego reality-show TVN. Ponad 2 mln widzów

Stacje telewizyjne rozpoczęły emisję nowych programów i seriali. W środę widzowie najchętniej oglądali reality-show „Azja Express” w TVN. więcej

Liberty Media przejmie kontrolę na Formułą 1, zapłaci mniej niż przewidywano

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami należąca do Johna Malone’a grupa medialna Liberty Media przejmie kontrolny pakiet Formula One Management, grupy zarządzającej Formułą 1. Kwota transakcji wyniesie 4,4 mld dolarów, czyli mniej niż się spodziewano. więcej

Prezydent Sopotu nie chce udzielać informacji dziennikarzowi TVP Gdańsk skazanemu za skarykaturowanie go. ,,To dyskryminacja"

Jakub Świderski z TVP Gdańsk w piśmie do Rzecznika Praw Obywatelskich zarzucił prezydentowi Sopotu Jackowi Karnowskiemu, że uniemożliwia mu pracę zawodową, zakazując pracownikom instytucji samorządowych udzielania mu informacji. Karnowski przypomina, że dziennikarz został skazany w procesie karnym za pomówienie go w ilustracji satyrycznej. - Brak etyki i zwyczajnej ludzkiej przyzwoitości dyskredytują tego Pana nie tylko w moich oczach, ale winny być dyskredytujące również w oczach zwierzchników - uważa prezydent Sopotu. więcej

Ralph Riviera dyrektorem zarządzającym Eurosport Digital

Ralph Riviera obejmie nowo utworzone w strukturach Discovery Communications stanowisko managing directora w Eurosport Digital. więcej

,,Kroniki rodziny królewskiej" w Cartoon Network

17 września 2016 roku Cartoon Network rozpocznie emisję nowego miniserialu „Kroniki rodziny królewskiej”. więcej

NFL w Eleven Sports

W czwartek, 8 września 2016 roku rusza nowy sezon National Football League.  W Polsce piłkarskie rozgrywki będzie można oglądać na antenie Eleven Sports. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
,,Transfer roku" - Radio ZET promuje Konrada Piaseckiego w ,,Gościu Radia ZET"

Wystartowała kampania promująca nową odsłonę porannego programu Radia ZET (Eurozet) „Gość Radia ZET”, którego gospodarzem od września jest Konrad Piasecki. W roli głównej występuje prowadzący audycję. więcej

 
Andrzej Stankiewicz zamiast Rafała Ziemkiewicza z audycją publicystyczną w Radiu Plus

Andrzej Stankiewicz będzie prowadził w czwartkowe wieczorny program publicystyczny „Polityka z Plusem” w Radiu Plus. Poprzednio w tym paśmie emitowana była audycja „Plusy dodatnie, plusy ujemne” Rafała Ziemkiewicza. więcej

 
Jesień w radiowej Dwójce: kilkanaście nowości i konkurs skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego

W najbliższy poniedziałek, 12 września br., startuje jesienna ramówka Programu 2 Polskiego Radia. Oprócz relacji z konkursu skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego, jesienią Dwójka przygotowała kilkanaście premierowych audycji poświęconych szeroko pojętej kulturze. więcej

 
Paula Korbecka odpowiada w Eurozet za projekt ,,Magazyn 120 sekund" finansowany przez Google

Paula Korbecka została product managerem działu online Grupy Eurozet. Będzie odpowiedzialna za zarządzanie projektem „Magazyn 120 sekund”. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Bytom krytykowany za zaangażowanie do kampanii Daniela Olbrychskiego z wnukiem

Firma odzieżowa Bytom promuje swoją nową kolekcję sesją zdjęciową z udziałem Daniela Olbrychskiego i jego wnuka Antoniego. Internauci nie zostawiają na niej suchej nitki, wytykając głównie problemy aktora z alkoholem. Aktor reklamował wcześniej lody Koral i Biedronkę. Czy te właśnie marki oraz wpadka Olbrychskiego z jazdą pod wpływem alkoholu to właściwe tło komunikacji dla Bytomia? - zastanawiają się z kolei stratedzy z agencji reklamowych. więcej

Polski rynek internetowej reklamy programmatic wzrośnie w tym roku o 60 proc. do 400 mln zł

Polscy reklamodawcy zainwestują w br. blisko 400 mln zł na kampanie internetowe w ramach systemu zautomatyzowanego zakupu. Oznacza to, że co czwarta złotówka przeznaczona na reklamę odsłonową będzie wydawana bez kontaktu media plannera z handlowcem w biurze reklamy - szacuje dom mediowy MEC. więcej

,,Drugi telewizor w zestawie" w promocji Media Markt (wideo)

Sieć sklepów Media Markt (należąca do Media Saturn Holding Polska) zaczęła czterodniową promocję „Drugi telewizor w zestawie”, w ramach której przy kupnie wybranego telewizora dostaje się za darmo drugi, mniejszy odbiornik. Ofertę wspiera kampania reklamowa przygotowana przez firmy Universal McCann, Golden Submarine, Redblue i Roots PR. więcej

Komik Rob Riggle piątym odtwórcą pułkownika Sandersa w nowych reklamach KFC (wideo)

W nowej kampanii sieci KFC kultową postać pułkownika Sandersa odgrywa nowy aktor - komik Rob Riggle, który zastąpił w tej roli Jima Gaffigana. To już piąte wcielenie Sandersa, który jest znakiem rozpoznawczym KFC w reklamach i identyfikacji wizualnej. więcej

Katarzyna Jezierska: z PepsiCo na dyrektora marketingu GSK

Katarzyna Jezierska po ponad trzech latach w dziale marketingu firmy PepsiCo przeszła do firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, gdzie objęła stanowisko dyrektora marketingu. więcej

Patrycja Giurko za Rafała Masiaka dyrektorem marketingu Mokate

Patrycja Giurko zaledwie po czterech miesiącach pracy w dziale marketingu firmy obuwniczej CCC przeszła do spółki Mokate, w której została dyrektorem marketingu. Poprzednio funkcję tę pełnił Rafał Masiak, obecnie szef marketingu w Hochland Polska. więcej

,,Go for more" w kobiecej kampanii reklamowej CCC (wideo)

Firma obuwnicza CCC zaczyna kolejną kampanię reklamową pod hasłem „Go for more - idę po więcej”. Głównymi bohaterkami akcji, prowadzonej jednocześnie w czterech krajach, są kobiety. Działania przygotowały i realizują firmy Change, OS3, Lemon i MullenLowe Media Hub. więcej

Legia Warszawa w ogólnopolskiej kampanii reklamuje się ,,razem wśród mistrzów"

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa Legii Warszawa, związana z awansem klubu do fazy grupowej Ligi Mistrzów. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Razem wśród mistrzów”. więcej

Paweł Kowalewski po raz czwarty wybrany na vice presidenta IAA Global

Paweł Kowalewski przez kolejne dwa lata będzie pełnić funkcję global vice presidenta w IAA Global. Stanowisko to będzie zajmował czwartą kadencję. więcej

Grupa CP DDB zajmie się obsługą marki Huawei w internecie

Grupa reklamowa CP DDB wygrała przetarg, w wyniku którego została regionalnym hubem odpowiedzialnym za obsługę działań reklamowych marki Huawei w internecie. więcej

Historia Mitsubishi w reklamach modelu ASX (wideo)

5 września zaczęła się wizerunkowo-sprzedażowa kampania reklamowa samochodu Mitsubishi ASX. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Schulz Brand Friendly, Imagine i Starcom. więcej

Jack White w reklamie Coca-Coli (wideo)

Jack White zaprezentował reklamę Coca-Coli, w której realizacji brała grupa The White Stripes. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Przyjaciółka" liderem sprzedaży dwutygodników poradnikowych w I półroczu

W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet znalazła się „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Pani Domu”. więcej

Sąd oddalił wniosek PWPW o roczny zakaz publikacji o firmie przez media Agory

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił wniosek Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w procesie wytoczonym „Gazecie Wyborczej”, żeby w ramach zabezpieczenia powództwa „GW” i inne media Agory nie mogły pisać o spółce przez rok. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Przyślij Przepis - 2016-09-08 Przyjaciółka - 2016-09-08 Wiedza i Życie - 2016-09-08 Co przyniesie los - 2016-09-08 Prawdziwe Życie - 2016-09-08
 
 
 
 
INTERNET
 
Polski rynek internetowej reklamy programmatic wzrośnie w tym roku o 60 proc. do 400 mln zł

Polscy reklamodawcy zainwestują w br. blisko 400 mln zł na kampanie internetowe w ramach systemu zautomatyzowanego zakupu. Oznacza to, że co czwarta złotówka przeznaczona na reklamę odsłonową będzie wydawana bez kontaktu media plannera z handlowcem w biurze reklamy - szacuje dom mediowy MEC. więcej

Wyborcza.pl zaczyna kilkanaście cykli wideo, prowadzącymi m.in. Wielowieyska, Kublik, Imielski i Samcik

Od początku przyszłego tygodnia w serwisie internetowym „Gazety Wyborczej” będzie wyemitowanych kilkanaście nowych programów wideo o tematyce publicystycznej i lifestylowej. Ich gospodarzami będą znani dziennikarze mediów Agory, m.in. Justyna Dobrosz-Oracz, Dominika Wielowieyska, Agnieszki Kublik, Roman Imielsk, Zuzanna Ziomecka, Bartosz T. Wieliński, Maciej Samcik i Jan Turnau. więcej

Katarzyna Szczepanik rzecznikiem prasowym Wirtualnej Polski, odchodzi Katarzyna Halicka

Katarzyna Szczepanik od października zostanie dyrektorem komunikacji i PR oraz rzecznikiem prasowym Wirtualnej Polski. Z firmą rozstaje się Katarzyna Halicka. więcej

Nielsen wprowadza pomiar oglądalności internetowych kampanii reklamowych, do końca br. w 25 krajach

Nielsen Audience Measurement Polska pracuje nad Digital Ad Ratings. Jest to narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania. więcej

MON przed odpowiedzią na pytania portalu OKO.press sprawdzi jego status prawny

Redakcja portalu OKO.press zadała Ministerstwu Obrony Narodowej pytania o odszkodowania dla rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej. Resort nie odpowiedział, ale zapowiedział sprawdzenie statusu prawnego instytucji. więcej

Gazeta.pl wspólnie z Migam.org będzie zamieszczać treści wideo z tłumaczeniem na język migowy

Serwis Gazeta.pl i startup Migam.org nawiązały współpracę, dzięki której w sieci pojawią się materiały wideo z tłumaczeniem głosu na język migowy. - Chcemy głuchym i niedosłyszącym stworzyć miejsce w sieci, z którego mogliby w wygodny sposób pozyskiwać informacje - tłumaczy Paweł Stremski, dyrektor portalu Gazeta.pl. więcej

Na Twitterze maleje reklamowy wskaźnik - zyskują Facebook, Instagram i LinkedIn

W ciągu ostatniego roku wskaźnik CPM (koszt dotarcia do tysiąca odbiorców) na Twitterze spadł o 18 proc. - wynika z danych podanych przez indeks Salesforce. Z kolei Facebook i Instagram notują wzrosty na poziomie 65 proc. i 42 proc. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen Audience Measurement będzie podawał dane o oglądalności w grupie 16-59

Zajmujący się telemetrią instytut Nielsen Audience Measurement będzie publikować dane dotyczące oglądalności także w grupie wiekowej 16-59 lat. więcej

Nielsen wprowadza pomiar oglądalności internetowych kampanii reklamowych, do końca br. w 25 krajach

Nielsen Audience Measurement Polska pracuje nad Digital Ad Ratings. Jest to narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Katarzyna Szczepanik rzecznikiem prasowym Wirtualnej Polski, odchodzi Katarzyna Halicka

Katarzyna Szczepanik od października zostanie dyrektorem komunikacji i PR oraz rzecznikiem prasowym Wirtualnej Polski. Z firmą rozstaje się Katarzyna Halicka. więcej

Grupa On Board Think Kong odpowiada globalną komunikację marki Zortrax

Zortrax, firma zajmują się drukiem 3D, powierzyła globalną komunikację Grupie On Board Think Kong. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple po raz pierwszy nie ujawni wyników pierwszego weekendu sprzedaży nowego iPhone'a
Apple ostrzega przed zarysowaniem obudowy iPhone'a 7 Jet Black, zaleca korzystanie z etui
Maleje zainteresowanie ,,Pokemon Go" w Polsce: mniej użytkowników, krótszy czas grania
Amerykańska firma parodiuje pomysł usunięcia z iPhone'a 7 gniazda mini jack
Genesys za 1,4 mld USD przejmuje Interactive Intelligence
JBL Reflect Aware - słuchawki z końcówką Lightning do nowych iPhone'ów za 749 zł (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
Spowolnienie przychodów największych firm Europy Środkowej. Dobre wyniki z 2015 roku trudno będzie powtórzyć
Czeka na korekta na światowych giełdach. Polskie indeksy na GPW w trendzie bocznym
Hotele w Polsce notują rekordowe wyniki. Jesteśmy coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym
Jarosław Gowin: Od października mniej biurokracji na uczelniach
Ponad 540 mln zł na sfinansowanie budowy ponad 3000 tanich mieszkań czynszowych
W najbliższych miesiącach stopy procentowe w Polsce pozostaną bez zmian
Czy można kupić działkę / domek rekreacyjny i zaoszczędzić dzięki temu na podatku od dochodu ze sprzedaży mieszkania?
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Koniec serialu "Tyran". Trzeci sezon ostatnim
Kulisy produkcji filmu "Gwiezdne wojny: Przebudzeniu Mocy". Sekrety efektów specjalnych (wideo)
Will Smith w filmie "Collateral Beauty". Premiera 16 grudnia (wideo)
Kelly Rowland w komedii romantycznej "The 10th Date" kanału Lifetime
Pedro Almodóvar powalczy o Oscara. Hiszpanie stawiają na film "Julieta"
Jack White w reklamie Coca-Coli (wideo)
 
 
 
BLOG
 
Komunikat agencji PAPA - Misiewicz zasiadał w RN w ramach pisowskiego programu TKM+ ! - Ewaryst Fedorowicz
 
Dzielne dziewczyny - ks. Artur Stopka
 
Jak być człowiekiem? - Wanda Konarzewska
 
Miejskie pułapki - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Mój imiennik z Kazachstanu... - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj