Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 14 Września 2016
 
 
 
W 2020 r. media i rozrywka w Polsce warte 10,8 mld dol. W dół prasa i płatna telewizja, w górę gry i wideo w internecie (raport)
 
 
McDonald's wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)
 
Duzi reklamodawcy coraz częściej będą rozważać możliwość uzależniania zysku agencji od wpływu jej pracy na swoje wyniki biznesowe. Nie tylko po to, by mieć przysłowiowy "bat" nad agencją, której motywacja w walce o wyniki na pewno wzrasta w takich warunkach, ale też po to by mieć poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Agencja, która się na to decyduje, wiele ryzykuje, ale znacznie więcej może zyskać. Dla obu stron oznacza to przede wszystkim współpracę maksymalnie partnerską i bardzo bliską - obie strony muszą sobie z tego zdawać sprawę i być na to gotowe, nie tylko mentalnościowo, ale też strukturalnie - oceniają menedżerowie z agencji reklamowych. więcej
 
 
Beata Fido, aktorka z filmu ,,Smoleńsk", zatrudniona jako doradca zarządu Telewizji Polskiej
 
Aktorka Beata Fido, odtwórczyni m.in. głównej roli w filmie „Smoleńsk”, została zatrudniona w biurze zarządu Telewizji Polskiej. TVP nie ujawnia, jakie są obowiązki ani zarobki Fido. więcej
 
 
RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka
 
Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych. więcej
 
 
Zoom TV ruszy w październiku. Zaawansowane negocjacje nadawców z Emitelem o MUX-8
 
Spółka Cable Television Networks & Partners jest już gotowa do uruchomienia kanału Zoom TV. Stacja na MUX-8 wystartuje za miesiąc - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Twardo negocjujemy z Emitelem, zbliżamy się do końca - wyjaśnia Ewa Michalska, prezes spółki. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Prezes TVP chce nowego systemu poboru opłaty abonamentowej więcej
 
Rynek reklamowy w Polsce w górę o 3 proc., a globalnie o 4,4 proc. Niepewność marketerów, szybko wzrost reklamy mobilnej więcej
 
Telewizja Polska chce rewolucji w abonamencie RTV: rejestrować trzeba będzie brak telewizora i radia więcej
 
Bytom krytykowany za zaangażowanie do kampanii Daniela Olbrychskiego z wnukiem więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Executive Assistant to CEO Onet.pl
Account Manager Screen Network
Project Manager WarsawCreatives
Specjalista ds. sprzedaży reklamy internetowej Grupa ZPR Media
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Młodszy specjalista ds. analiz marketingowych DEMO Effective Launching
Account Executive DEMO Effective Launching
Performance Manager Onet.pl
Redaktor Mediów Społecznościowych TVN24 TVN
Menedżer Rozwoju Produktu Online TVN
Web Design Leader TVN
Konsultant ds. opracowywania produktów multimedialnych TVN
Dokumentalista TVN
New Business Manager MOVIads
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
W 2020 r. media i rozrywka w Polsce warte 10,8 mld dol. W dół prasa i płatna telewizja, w górę gry i wideo w internecie (raport)

Według raportu PwC w Polsce przez najbliższe cztery lata zyskiwać będzie internet, telewizja i branża gier wideo, natomiast prasa drukowana zanotuje dalsze spadki przychodów na rzecz wydań elektronicznych. więcej

Beata Fido, aktorka z filmu ,,Smoleńsk", zatrudniona jako doradca zarządu Telewizji Polskiej

Aktorka Beata Fido, odtwórczyni m.in. głównej roli w filmie „Smoleńsk”, została zatrudniona w biurze zarządu Telewizji Polskiej. TVP nie ujawnia, jakie są obowiązki ani zarobki Fido. więcej

Zoom TV ruszy w październiku. Zaawansowane negocjacje nadawców z Emitelem o MUX-8

Spółka Cable Television Networks & Partners jest już gotowa do uruchomienia kanału Zoom TV. Stacja na MUX-8 wystartuje za miesiąc - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Twardo negocjujemy z Emitelem, zbliżamy się do końca - wyjaśnia Ewa Michalska, prezes spółki. więcej

Ministerstwo Sprawiedliwości chce od ,,Faktów" TVN sprostowania za materiał Macieja Knapika

Ministerstwo Sprawiedliwości zwróciło się do redakcji „Faktów” TVN o sprostowanie podanych w poniedziałkowym wydaniu informacji o planowanej korekcie wyroków sądów. więcej

TVN Style, Polsat Play i Polsat Cafe najchętniej oglądanymi kanałami lifestylowymi (raport)

W sierpniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Lifetime, a na przeciwnym biegunie znalazł się kanał E! Entertainment. więcej

Joe Ripp odchodzi z funkcji szefa Time Inc. z powodów zdrowotnych, zastąpi go Rich Battista

Joe Ripp, obecny CEO koncernu Time Inc., zapowiedział odejście ze stanowiska w trybie natychmiastowym po pojawieniu się u niego poważnych kłopotów zdrowotnych. Ripp obejmie funkcję prezesa wykonawczego z mniejszymi obowiązkami, a nowym CEO będzie Rich Battista. więcej

TVN Media brokerem reklamowym Eleven i Eleven Sports, kanały objęte badaniem Nielsena

Nadawane w Polsce od ponad roku kanały sportowe Eleven i Eleven Sports dołączyły do pakietu reklamowego Premium TV oferowanego przez TVN Media. Od września ich oglądalność będzie mierzona przez Nielsen Audience Measurement. więcej

Polsat pokaże eliminacje Euro 2020 i MŚ 2022, Ligę Narodów i retransmisje meczów Polaków

Telewizja Polsat kupiła prawa do transmisji meczów piłkarskich reprezentacji w latach 2018-2022: w eliminacjach Euro 2020, europejskich eliminacjach mistrzostw świata 2022 oraz dwóch edycjach Ligi Narodów (2018/2019 i 2020/2021). Przy czym mecze polskiej drużyny na żywo będzie pokazywać Telewizja Polska, a Polsat wyemituje ich retransmisje. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka

Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych. więcej

 
Janusz Kawecki i Andrzej Sabatowski w KRRiT. Pierwsze posiedzenie w piątek lub poniedziałek

Prezydent Andrzej Duda powołał do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Janusza Kaweckiego oraz Andrzeja Sabatowskiego. Uzupełnili oni skład KRRiT na nową kadencję. Pierwsze posiedzenie jest planowane na piątek lub poniedziałek. więcej

 
Eska liderem słuchalności sieci radiowych, duży wzrost Radia Plus

Na czele słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce utrzymała się Eska, która zanotowała jednak największy spadek w zestawieniu. Z kolei liderem wzrostów było Radio Plus - wynika z najnowszej fali danych radiowych. więcej

 
,,Ludzkim Głosem", ,,Aleja Gwiazd", ,,Prywatka z Radiem Plus" w jesiennej ramówce Radia Plus

Radio Plus w jesiennej ramówce 2016 roku rozpoczęło emisję trzech nowych audycji - takich, jak: „Ludzkim Głosem”, „Aleja Gwiazd” i „Prywatka z Radiem Plus”. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
McDonald's wynagradza DDB tylko za efekty biznesowe kampanii: ryzyko agencji, otwartość marketera (opinie)

Duzi reklamodawcy coraz częściej będą rozważać możliwość uzależniania zysku agencji od wpływu jej pracy na swoje wyniki biznesowe. Nie tylko po to, by mieć przysłowiowy "bat" nad agencją, której motywacja w walce o wyniki na pewno wzrasta w takich warunkach, ale też po to by mieć poczucie dobrze wydanych pieniędzy. Agencja, która się na to decyduje, wiele ryzykuje, ale znacznie więcej może zyskać. Dla obu stron oznacza to przede wszystkim współpracę maksymalnie partnerską i bardzo bliską - obie strony muszą sobie z tego zdawać sprawę i być na to gotowe, nie tylko mentalnościowo, ale też strukturalnie - oceniają menedżerowie z agencji reklamowych. więcej

iOS10 to ewolucja systemu, ograniczenie śledzenia użytkowników bez wpływu na marketing (komentarze)

- iOS10 przynosi sporo nowości zmieniających sposób korzystania z iPhone’a, ale leżą one po stronie ewolucji systemu i nie są przełomowe. A ograniczenie możliwości śledzenia użytkowników nie wywróci rynku reklamowego w ekosystemie Apple do góry nogami - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, Zbigniew Urbański i Marcin Michalski. więcej

W Polsce reklama internetowa za cztery lata wyprzedzi telewizyjną, najszybciej rośnie wideo i mobile

Według raportu PwC w 2016 roku wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą wielkość rynku reklamy telewizyjnej. W Polsce dojdzie do tego dopiero w 2020 roku, a wartość reklamy internetowej osiągnie wtedy wartość 1,17 mld dolarów. więcej

TVN Media brokerem reklamowym Eleven i Eleven Sports, kanały objęte badaniem Nielsena

Nadawane w Polsce od ponad roku kanały sportowe Eleven i Eleven Sports dołączyły do pakietu reklamowego Premium TV oferowanego przez TVN Media. Od września ich oglądalność będzie mierzona przez Nielsen Audience Measurement. więcej

,,Przygotuj się na komplementy" - Carrefour reklamuje w nowej odsłonie odzież TEX (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa wspierająca relaunch marki ubrań TEX dostępnych na wyłączność w stałej ofercie sieci hipermarketów Carrefour. Akcję przygotowały firmy marketingowe Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Dobro, Platige Image i Arena Media. więcej

Hubert Pałkiewicz: z Value Media do ClickAd Interactive

Hubert Pałkiewicz objął funkcję strategy & communication directora w agencji ClickAd Interactive. Zajmuje się przygotowywaniem strategii w ramach działań new business oraz dla klientów spółki oraz wykorzystywaniem nowych technologii powstających w ramach grupy ClickAd. więcej

Brooklyn Beckham zaprasza do swojego świata w kampanii smartfona Huawei Honor 8 (wideo)

Brooklyn Beckham został globalnym ambasadorem reklamowym marki smartfonów Honor należącej do Huawei. Współpraca rozpoczyna się od kampanii flagowego modelu Honor 8. więcej

Artur Wójcik: z BZ WBK do domu mediowego PHD

Artur Wójcik został senior account managerem domu mediowego PHD Poland. Poprzednio pracował w Banku Zachodnim WBK. więcej

Grey Group Poland, Havas Media Group i A+E Networks dołączyły do IAA Polska

Agencja Grey Group Poland, dom mediowy Havas Media Group i polski oddział A+E Networks zostały członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska. więcej

FCB Warsaw będzie reklamować centrum handlowe Posnania

Agencja FCB Warsaw wygrała przetarg na obsługę reklamową nowego centrum handlowego Posnania (należącego do Apsys Polska). Umowa została podpisana na dwa lata. więcej

Narodowa Loteria Paragonowa przedłużona o pół roku, Ministerstwo Finansów zadowolone z jej efektów

Ministerstwo Finansów poinformowało, że rozpoczęta w październiku ub.r. akcja edukacyjna Narodowa Loteria Paragonowa potrwa o sześć miesięcy dłużej, do końca marca 2017 roku. Resort uzasadnia to dużym zainteresowaniem loterią i jej dobrymi efektami zarówno wśród kupujących, jak i sprzedawców. więcej

,,Kobiece wtorki" w kampanii promujące stacje Shell

13 września na stacjach paliwowych Shell zaczęła się promocja „Kobiece wtorki”. Za opracowanie akcji i realizację wspierającej ją kampanii reklamowej odpowiadają agencja J. Walter Thompson Group Poland i dom mediowy MediaCom Warszawa. więcej

 
 
 
PRASA
 
Ministerstwo Rozwoju też prenumeruje dużo mniej ,,GW", ,,Newsweeka" i ,,Polityki", a więcej ,,Do Rzeczy", ,,W Sieci" i ,,Wprost"

Od listopada ub.r. Ministerstwo Rozwoju kilkukrotnie obniżyło liczbę prenumerowanych wydań papierowych „Gazety Wyborczej”, „Newsweeka Polska” i „Polityki”, natomiast zwiększyło prenumeratę m.in. „Do Rzeczy”, „W Sieci” i „Wprost”. Analogiczne zmiany wprowadziło w tym czasie Ministerstwo Finansów. więcej

Rynek sprzedaży pism komputerowych w I półroczu 2016. ,,CD Action" najchętniej kupowany

W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD Action”. Wszystkie tytuły w zestawieniu odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Chip”. więcej

Po szarpaninie w Sejmie zapowiedź zwiększenia bezpieczeństwa. Dziennikarze oburzeni: to pretekst do dalszych ograniczeń

Po tym jak we wtorek doszło do szarpaniny na jego konferencji prasowej wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki zapowiedział przyspieszenie prac na poprawą bezpieczeństwa pracy mediów w Sejmie. Wielu dziennikarzy skrytykowało to, oceniając jako zapowiedź dalszego ograniczenia ich praw zasygnalizowanego wiosną br. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Polityka - 2016-09-14 Tygodnik Powszechny - 2016-09-14 Cała Ty! - 2016-09-14 The New Yorker - 2016-09-13 Time - 2016-09-13
 
 
 
 
INTERNET
 
W Polsce reklama internetowa za cztery lata wyprzedzi telewizyjną, najszybciej rośnie wideo i mobile

Według raportu PwC w 2016 roku wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy przekroczą wielkość rynku reklamy telewizyjnej. W Polsce dojdzie do tego dopiero w 2020 roku, a wartość reklamy internetowej osiągnie wtedy wartość 1,17 mld dolarów. więcej

Andrzej Gajcy gospodarzem programu ,,Posłowie" na Onet.pl

Portal Onet.pl zaczyna emitować program publicystyczny „Posłowie” przygotowywany i prowadzony przez Andrzeja Gajcego. Program będzie można oglądać co drugą środę o godz. 10:30. więcej

Adblock Plus uruchamia platformę reklamową, chce oferować przyjazne, mało inwazyjne reklamy

Eyeo, producent znanego programu do blokowania reklam Adblock Plus otworzył internetową platformę, na której oferuje reklamy. Firma wyjaśnia, że sprzedaż reklam nie jest sprzeczna z ideą Adblocka Plus, bowiem na stronie są oferowane przyjazne i mało inwazyjne formaty, które mogą zaakceptować internauci. więcej

Od 19 września Twitter poluzuje limit 140 znaków, nie wliczy do niego grafik, GIF-ów i cytatów

Po kilkukrotnych zapowiedziach Twitter potwierdził ostatecznie, że umożliwi użytkownikom większą swobodę wypowiedzi w tweetach. Do limitu 140 znaków nie będą wliczane elementy graficzne, filmy czy cytaty. Prawdopodobny termin wprowadzenia zmian to 19 września. więcej

Matt Komorowski szefem PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej

Matt Komorowski awansował w PayPal na stanowisko szefa zespołu na Europę Środkowo-Wschodnią. Pracuje w firmie od czterech lat, a wcześniej był związany m.in. z The Boston Consulting Group i Groupon. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Bankowość internetowa najlepiej ocenianą usługą bankową

Klienci banków oceniając jakość usług świadczonych przez banki najwyższą ocenę wystawiają bankowości internetowej. Zdecydowanie najgorzej wypowiadają się na temat procesu obsługi reklamacji i rozwiązywania problemów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Filip Adamus rzecznikiem prasowym Mistrzostw Europy do lat 21

Filip Adamus dołączył do Lokalnego Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Europy UEFA EURO U21 Polska 2017. Został rzecznikiem prasowym turnieju. więcej

Snow PR: Katarzyna Kiełbasińska i Joanna Blaut jako account executive, Jacek Będkowski account directorem

Agencja Snow PR Events & Communications, specjalizująca się w obsłudze marek i organizacji wydarzeń związanych ze sportami ekstremalnymi i outdoorowymi, wzmacnia zespół przed nadchodzącym sezonem zimowym. Stanowiska account executive objęły Katarzyna Kiełbasińska oraz Joanna Blaut, z kolei Jacek Będkowski awansował na stanowisko account directora. więcej

LoVo z d*fusion communication

LoVo nawiązała współpracę w zakresie obsługi public relations z agencją d*fusion communication. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
iOS10 to ewolucja systemu, ograniczenie śledzenia użytkowników bez wpływu na marketing (komentarze)
Swift Playgrounds - aplikacja do nauki języka programowania Apple do pobrania w App Store
Sony Xperia XZ za 2999 zł, słuchawki Sony Extra Bass Bluetooth XB950BT w gratisie
Artur Ostrowski za Igora Matejova w zarządzie T-Mobile Polska
Brooklyn Beckham zaprasza do swojego świata w kampanii smartfona Huawei Honor 8 (wideo)
T-Mobile z nowymi taryfami Supernet: ceny od 39,95 do 99,95 zł, wybrane aplikacje bez zużywania pakietu internetowego
 
 
 
GOSPODARKA
 
Bankowość internetowa najlepiej ocenianą usługą bankową
Od stycznia wzrośnie płaca minimalna. Rosną także składki początkujących przedsiębiorców
Zachowek wypłacany innym spadkobiercom nie jest kosztem uzyskania przychodu
Polska Grupa Zbrojeniowa chce podbić zagraniczne rynki. Celem Skandynawia i Azja
Finnair z Viasat: Wi-Fi w samolotach Airbus
Jak motywować pracowników? ,,Start-upy muszą prowadzić inną politykę niż korporacje"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Rusza 41. Festiwal Filmowy w Gdyni: ,,Powidoki", ,,Smoleńsk" i Platynowe Lwy dla Janusza Majewskiego
Sarah Jessica Parker w serialu "Rozwód" chce ratować życie (wideo)
"Feud" - nowy serial twórcy "American Horror Story"
 
 
 
BLOG
 
Wojna w Pokoju - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Ksiądz Bukowiński beatyfikowany - pierwszy 1000 repatriantów z Kazachstanu w Polsce! - Ewaryst Fedorowicz
 
15 lat po WTC - Andrzej Bober
 
Dzielne dziewczyny - ks. Artur Stopka
 
Jak być człowiekiem? - Wanda Konarzewska
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj