|
|
|
|
|
|
|
Jan Piasecki: z Telewizji Republika do TVP Sport
Dziennikarz Jan Piasecki po ponad dwóch latach pracy w Telewizji Republika przeszedł do TVP Sport, gdzie jako reporter będzie przygotowywał materiały m.in. do „Sport Telegramu” i „Sportu” po „Wiadomościach”.
więcej
|
43 tys. widzów śledzi ,,Jak to się stało?" Filipa Chajzera w TVN Turbo
Nowy program „Jak to się stało?” ogląda średnio 43 tys. widzów. TVN Turbo w czasie emisji formatu prowadzonego przez Filipa Chajzera zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród stacji lifestylowych.
więcej
|
W telewizji jesienią brakuje ramówkowych petard, dlatego spadły wpływy reklamowe (opinia)
Mimo wprowadzenia nowych ramówek, stacje telewizyjne we wrześniu nie zarobiły na reklamach kokosów. W kampaniach spotowych spadła liczba ratingów, a jesienne nowości nie okazały się ramówkowymi petardami. Październik zaskakuje, bo liczba generowanych ratingów rośnie - analizuje dla Wirtualnemedia.pl Paweł Bronisz ze Starcomu.
więcej
|
Polo TV liderem stacji muzycznych. W górę Eska TV i Disco Polo Music
We wrześniu br. najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła stacja 4Fun Fit & Dance, a najwięcej ex aequo straciły Muzo.tv i VH1.
więcej
|
Kanał erotyczny Dorcel TV HD po polsku w nc+
Kanał z erotyką i pornografią Dorcel TV w wersji HD dołączył do oferty platformy nc+. Nadawcą jest firma Marc Dorcel.
więcej
|
Agata Papis-Maniecka odpowiada za kanały Kuchnia+, Domo+ i Planete+
Od listopada Agata Papis-Maniecka obejmie stanowisko kierownika ds. marki kanałów Kuchnia+, Domo+ oraz Planete+. Z kolei Anna Gryglewicz awansowała na kierownika ds. marki kanałów dziecięcych nc+.
więcej
|
Nieudany reklamowo start jesiennych ramówek telewizyjnych
Mimo nowych, jesiennych ramówek wrzesień nie był szczególnie udany dla telewizji, zarówno pod względem oglądalności, jak i wpływów z reklam. Czwarty kwartał, ze względu na swoją specyfikę może przynieść poprawę, bo już widać, że rośnie skłonność reklamodawców do zakupów cennikowych. Jednak wzrost wpływów w skali roku nie przekroczy 2 proc. - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci z domów mediowych.
więcej
|
Olivia Wieczorek reprezentantem Polski na Eurowizję Junior
Krajowy Konkurs Piosenki Eurowizji Junior 2016 wygrała Olivia Wieczorek, która zaśpiewała piosenkę „Nie zapomnij”. Tym samym 13-latka będzie reprezentowała Polskę podczas Eurovision Junior, który odbędzie się na Malcie 20 listopada br.
więcej
|
Łukasz Palkowski: niepewność i napięcie na planie ,,Belfra" dobrze wpłynęły na jakość serialu (wywiad)
- Aktorzy na planie „Belfra” nie znali zakończenia, przez co prowadzili własne śledztwa, bardzo się zaangażowali. Naszym celem było przełożenie na ekran tajemnicy, którą w rzeczywistości każdy chciał poznać - o pracy nad serialem Canal+ opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl reżyser Łukasz Palkowski.
więcej
|
,,Demakijaż Hollywood" Krzysztofa Ibisza w Polsat Cafe
W poniedziałek, 17 października br. Polsat Cafe wyemituje pierwszy odcinek talk show Krzysztofa Ibisza „Demakijaż Hollywood”. Wśród gości programu znalazły się m.in. Iza Miko i Yola Czaderska-Hajek.
więcej
|
Eska TV w ofercie sieci Inea
Od 14 października br. w ofercie Inei znajduje się kanał Eska TV, który pod koniec września został odświeżony.
więcej
|
|
|
Krzysztof Czabański: opłata audiowizualna dopiero, jeśli nie uszczelnimy poboru abonamentu RTV
Prace nad wdrożeniem opłaty audiowizualnej pobieranej z rachunkiem za prąd będą prowadzone dopiero wtedy, jeżeli nie uda się uszczelnić systemu poboru abonamentu radiowo-telewizyjnego - zapowiada Krzysztof Czabański, szef Rady Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Artur Kubaj prezesem Radia Szczecin. Rada Mediów Narodowych: konkursy w innych regionach w 2017 roku
Rada Mediów Narodowych powołała nowego prezesa Radia Szczecin. Został nim Artur Kubaj, wcześniej pracownik IPN. - Musieliśmy przeciąć konflikt między dotychczasowym prezesem a radą nadzorczą Radia Szczecin - tłumaczy Wirtualnemedia.pl decyzję Rady Mediów Narodowych jej przewodniczący Krzysztof Czabański.
więcej
|
|
Krzysztof Rzyman poprowadzi ,,3 grosze o ekonomii" w Radiu Kampus
21 października br. na antenie Radia Kampus zadebiutuje audycja ekonomiczna „3 grosze o ekonomii”, którą poprowadzi Krzysztof Rzyman.
więcej
|
|
Krzysztof Skowroński: Media publiczne potrzebują skoku jakościowego. Potrzebne są większe wpływy z abonamentu
Jeśli media publiczne nie wykonają skoku jakościowego, zginą – przekonuje Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Jego zdaniem ten skok jest możliwy tylko przy zwiększeniu wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego. To też pozwoli mediom uniezależnić się od reklamodawców. Telewizja publiczna w Polsce, w przeciwieństwie do większości europejskich nadawców, utrzymuje się przede wszystkim z działalności komercyjnej.
więcej
|
|
|
|
Paweł Jakubowski global brand directorem Fru.pl & Vola.ro
Paweł Jakubowski, były dyrektor strategii w agencji Lemon Sky JWT, został global brand directorem Fru.pl &Vola.ro - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
W telewizji jesienią brakuje ramówkowych petard, dlatego spadły wpływy reklamowe (opinia)
Mimo wprowadzenia nowych ramówek, stacje telewizyjne we wrześniu nie zarobiły na reklamach kokosów. W kampaniach spotowych spadła liczba ratingów, a jesienne nowości nie okazały się ramówkowymi petardami. Październik zaskakuje, bo liczba generowanych ratingów rośnie - analizuje dla Wirtualnemedia.pl Paweł Bronisz ze Starcomu.
więcej
|
Agnieszka Parfienowicz digital directorem w MediaCom Warszawa, odszedł Dawid Wałęga
Po sześciu latach kierowania zespołem do obsługi Procter & Gamble Agnieszka Parfienowicz przejmuje nowe kompetencje w zespole domu mediowego MediaCom Warszawa. Z agencji odszedł Dawid Wałęga.
więcej
|
Havas z czterema nowymi biurami i brytyjską agencją Target MCG
Havas Media Group otwiera cztery nowe biura, wzmacniając tym samym ofertę na europejskich rynkach wschodzących. Do sieci dołącza również wiodąca grupa mediowa z Wielkiej Brytanii - Target MCG.
więcej
|
,,Szkoda czasu na przeziębienie i grypę!" w reklamach Gripexu Hot Max i Hot Zatoki (wideo)
Firma farmaceutyczna USP Zdrowie rozpoczęła kampanię dwóch wersji Gripexu: Gripex Hot Max, oraz nowości w ofercie - Gripex Hot Zatoki. Działania realizują agencje Unlimited i Mets.
więcej
|
WSP Społem szykuje już wiosenną kampanię Majonezu Kieleckiego
Firma WSP Społem, produkująca Majonez Kielecki, ogłosiła konkursy na zakup mediów do zaplanowanej na wiosnę 2017 roku kampanii promującej ten produkt.
więcej
|
Matka Natura z zającem Marianem reklamuje nowe soki tłoczone Hortex (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa nowej linii soków tłoczonych marki Hortex. Akcję, której główną bohaterką jest Matka Natura, przygotowały firmy marketingowe Opus B, Papaya Films, Film Garden i OMD.
więcej
|
VML przejmuje od DDB obsługę reklamową marki Electrolux
Agencja VML zdobyła kontrakt na obsługę marek Electrolux i Frigidaire. Działania będą obejmowały kompleksową reklamę we wszystkich kanałach, marketing oraz segment PR. VML przejmie obowiązki DDB oraz kilku innych firm, które do tej pory zajmowały się obsługą Electroluxa.
więcej
|
,,Zgadnij skrzydła dla całej załogi" w kampanii Red Bulla
Ruszyła kampania reklamowa napoju energetycznego Red Bull zachęcająca do picia go w czasie pracy. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy Bimers i Havas Media.
więcej
|
Maciej Makowski w zarządzie Kerris Group
Do zarządu agencji interaktywnej Kerris Group dołączył Maciej Makowski, account director firmy. Prezesem spółki pozostaje Mikołaj Szymański, do tej pory jej zarząd był jednoosobowy.
więcej
|
Nieudany reklamowo start jesiennych ramówek telewizyjnych
Mimo nowych, jesiennych ramówek wrzesień nie był szczególnie udany dla telewizji, zarówno pod względem oglądalności, jak i wpływów z reklam. Czwarty kwartał, ze względu na swoją specyfikę może przynieść poprawę, bo już widać, że rośnie skłonność reklamodawców do zakupów cennikowych. Jednak wzrost wpływów w skali roku nie przekroczy 2 proc. - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci z domów mediowych.
więcej
|
,,Bądź mistrzem chwili" - Maciej Stuhr reklamuje smartfon Sony Xperia XZ (wideo)
Rusza kampania reklamująca smartfon Sony Xperia XZ, którego ambasadorem marketingowym jest aktor Maciej Stuhr. Akcji - przygotowanej i realizowane przez firmy Walk Creative, Imtatic Production, MediaCom Warszawa, Greenmark i KOD ID - towarzyszy promocja „#XtraPaździernik”.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Asus, Axe i PGE (wideo)
Tym razem wśród najlepszych naszym zdaniem reklam minionego tygodnia znalazły się dwie reklamy polskie i jedna zagraniczna. Są to lokalne spoty promujące kosmetyki Axe produkowane przez Unilever Polska, nową ofertę Polskiej Grupy Energetycznej i międzynarodowa kampania marki Asus.
więcej
|
|
|
Były dziennikarz ,,Głosu Wielkopolskiego" oskarża redakcję o mobbing homofobiczny. Polska Press: wyjaśnimy to
Marcin Karabasz, który od stycznia do października br. pracował w „Głosie Wielkopolskim” (Polska Press Grupa), twierdzi, że był w redakcji wyśmiewany, po tym jak podczas relacjonowania Marszu Równości zrobił sobie zdjęcie z Maciejem Nowakiem. - Niezwłocznie po otrzymaniu sygnału o zaistniałej sytuacji zajęliśmy się sprawą wewnętrznie i na pewno nie pozostawimy jej bez wyjaśnienia. W naszej firmie nie ma przyzwolenia na zachowania noszące znamiona mobbingu - informuje Polska Press Grupa.
więcej
|
Wydawca ,,W Sieci" i wPolityce.pl przeprowadza restrukturyzację. Karnowski: nie zdjęto politycznej blokady
W najbliższym czasie Fratria, wydawca m.in. tygodnika „W Sieci” i portalu wPolityce.pl, przeprowadzi restrukturyzację w firmie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wyniki sprzedaży pism i zasięgów portali są stabilne, ale nie spełniły się nadzieje na zdjęcie politycznej blokady - tłumaczy nam Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria. Nie ujawnia jednak, ile osób zostanie zwolnionych.
więcej
|
,,Detektyw" z nową szatą graficzną i hasłem ,,Tylko historie prawdziwe"
Miesięcznik „Detektyw” (PW Rzeczpospolita) zyskał nową szatę graficzną okładki, winietę i hasło główne „Tylko historie prawdziwe”. Wcześniej zmieniły się layout i szata graficzna całego pisma.
więcej
|
,,National Geographic Polska" liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych
W lipcu br. dwa z trzech tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
więcej
|
,,Fakt" na czele sprzedaży kioskowej w sierpniu. ,,Super Express" ucieka ,,Gazecie Wyborczej"
W sierpniu br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet”.
więcej
|
Sąd uchylił zakaz publikacji rozdziału o romansach w ,,Kapuściński non-fiction" Domosławskiego
Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł prawomocnie, że w ewentualnych wznowieniach biografii Ryszarda Kapuścińskiego napisanej przez Artura Domosławskiego może znaleźć się rozdział „O miłości i innych demonach”. Uchylił tym samym wyrok pierwszej instancji.
więcej
|
Agata Kulesza, Margaret, Katarzyna Grochola, ,,Artyści", Małgorzata Kożuchowska i Magda Gessler z nominacjami do ,,Róż Gali"
17 października br. ukaże się nowy numer dwutygodnika „Gala” (Grupa Burda), w którym zaprezentowane zostaną nominacje do 14. edycji plebiscytu „Róże Gali”.
więcej
|
|
|
Według ekspertów Grupa Allegro może zostać odsprzedana przez nowych właścicieli inwestorom branżowym
- Sprzedaż Allegro była spodziewana i nie zmieni wiele w krajobrazie polskiego e-commerce. Kupno platformy przez fundusze private equity może oznaczać ich wyjście z inwestycji w perspektywie kilku lat, ale możliwy jest także start na giełdzie. Wysokość transakcji na poziomie 3,2 mld dolarów wydaje się zrównoważona - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Maciej Hazubski, Grzegorz Błażewicz, Tomasz Swieboda, Marcin Szeląg i Michał Kreczmar.
więcej
|
Saleforce rezygnuje, nie ma chętnych na Twittera. ,,Symbol pękającej bańki internetowej"
Koncern Salesforce jako ostatni wycofał się z oferty kupna Twittera. Wcześniej podobne decyzje podjęły Google i Walt Disney Co. - Twitter to z jednej strony ekstremalnie ciekawe zjawisko, zaś z drugiej firma, w której trudno dopatrzyć się jakiegoś sensownego biznesu. Nie dziwi więc aktualna sytuacja z próbą sprzedania tej marki, bo to prawdopodobnie jedyna dla niej szansa - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Adam Jesionkiewicz, CEO Ifinity.
więcej
|
Serwis internetowy ,,Gazety Wyborczej" w nowej wersji, więcej wideo na stronie głównej
Witryna internetowa „Gazety Wyborczej” (Agora) - Wyborcza.pl została udostępniona w nowej odsłonie. Ma nieco bardziej rozbudowaną stronę główną, na której jest obecnie więcej materiałów wideo. Zmieniła się także szata graficzna.
więcej
|
Google stworzy oddzielny indeks w wyszukiwarce dla użytkowników mobilnych
Google zapowiedział, że pracuje nad zbudowaniem nowego indeksu w swojej wyszukiwarce, który będzie przeznaczony jedynie do wyświetlania wyników w mobilnej wersji platformy. Rozwiązanie ma w efekcie spowodować, że użytkownicy smartfonów i tabletów będą otrzymywali bardziej precyzyjne wyniki wyszukiwania.
więcej
|
Branża internetowa różnie ocenia ,,Onet Rano" z Jarosławem Kuźniarem: od pochwał po miażdżącą krytykę
Nadawany na platformie Onet.pl poranny program Jarosława Kuźniara „Onet Rano” budzi mieszane reakcje. - Program bez pomysłu, technicznie niedopracowany i nużący – zarzucają formatowi krytycy z branży internetowego wideo. Inni eksperci chwalą: - Kuźniar trzyma poziom wyniesiony z telewizji i czuje internet, to program skrojony pod jego osobowość.
więcej
|
Netflix ze słabszymi prognozami za III kwartał, tylko 130 tys. nowych użytkowników w USA
Według analityków wyniki Netflixa za III kwartał zachowają tendencję spadkową trwającą od początku 2016 roku. Najgorsza jest sytuacja w USA, gdzie serwis po podniesieniu ceny podstawowego pakietu wykaże jedynie 130 tysięcy nowych subskrybentów.
więcej
|
Jak działa Google Analytics. "Ważna interpretacja, nie statystyka"
- Google Analytics jest świetnym narzędziem do monitorowania ruchu generowanego na stronie. Należy jednak pamiętać, że poza czystą statystyką istotna jest też interpretacja widocznych w Analytics liczb, do której potrzebna jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie rynkowe - Tomasz Teodorczyk, prezes Bidlab wskazuje dla serwisu Wirtualnemedia.pl najważniejsze wskaźniki ważne w korzystaniu z Google Analytics.
więcej
|
Naspers sprzedał Allegro i Ceneo za 3,25 mld dolarów funduszom Cinven, Permira i Mid Europa
Koncern Naspers ogłosił sprzedaż za 3,25 mld dolarów 100 proc. udziałów Grupy Allegro, do której należą serwis ogłoszeniowy Allegro.pl i porównywarka cenowa Ceneo.pl. Nabywcami są fundusze inwestycyjne Cinven, Permira i Mid Europa.
więcej
|
Jarosław Kuźniar: ,,Onet Rano" podoba się milionom widzów, to nasza duma
- Gdybyśmy poważnie traktowali „ekspertów” Wirtualnemedia.pl powinniśmy dzisiaj zamknąć #OnetRANO, przeprosić szefów, że w nas zainwestowali i oddać Widzom pieniądze za transfer danych kiedy oglądali nasz program. Ale nas na to zwyczajnie nie stać. Po dwóch tygodniach nadawania naszą Widownię liczymy w milionach! I to jest nasza duma!!! - podkreśla Jarosław Kuźniar, gospodarz pasma „Onet Rano” emitowanego od dwóch tygodni na Onet.pl.
więcej
|
Anna Dryjańska pozwie Rafała Ziemkiewicza za tweet, że ,,jest zdeformowana, a jednak ją mama urodziła"
- Czelność, że pyskuje pod domem Jaro, sama jest zdeformowana, a jednak ją mama urodziła - napisał Rafał Ziemkiewicz o dziennikarce naTemat.pl Annie Dryjańskiej. Wpis został skrytykowany przez niektórych dziennikarzy. - Zbyt długo znosiłyśmy pogardę w milczeniu lub kwitowałyśmy ją wzruszeniem ramion. DOSYĆ TEGO. Z panem Ziemkiewiczem spotkam się w sądzie - zapowiedziała Dryjańska.
więcej
|
Step Records, Disco Polo Lajf i tvnpl najpopularniejsi na YouTubie, teledysk Sylwii Grzeszczak najczęściej oglądany
We wrześniu najpopularniejszym kanałem tematycznym na polskim YouTubie był Step Records, najwięcej subskrybentów ma SA Wardega, najczęściej oceniany był Blowek, a najchętniej oglądanym wideo okazał się teledysk do piosenki „Tamta dziewczyna” Sylwii Grzeszczak - wynika z zestawienia YouTube Trends firmy Sotrender.
więcej
|
Discovery inwestuje 100 mln dolarów w serwisy rozrywkowe Thrillist, NowThis i The Dodo
Discovery Communications za 100 mln dolarów kupiło 35 proc. udziałów nowo utworzonej firmie Group Nine Media, do której będą należeć m.in. serwisy rozrywkowe Thrillist, NowThis i The Dodo. Drugim największym udziałowcem spółki będzie Axel Springer.
więcej
|
|
|