Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 26 Października 2016
 
 
 
Jim Samples: Wejście do Polski bardzo dobrym posunięciem. Przeżyjemy różne cykle polityczne
 
 
Anna Jakubowski: musimy pójść o krok dalej i zrobić więcej niż sam konkurs Effie Awards (wywiad)
 
Polska edycja Effie Awards jest jedną z najsilniejszych edycji tego konkursu na świecie. W skali światowej jej poziom jest bardzo wysoki. Nagradzani czują się dumni z tych nagród, bo przyznaje je branża marketingowa. Teraz powinniśmy pójść o krok dalej i zrobić więcej niż sam konkurs. Wejść na kolejny poziom, którym jest edukacja - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Jakubowski, przewodnicząca jury Effie Awards 2016. więcej
 
 
Kanał Zoom TV wystartował na MUX-8. W ramówce msza święta i gwiazdy Onetu
 
We wtorek o godz. 20:07 wystartował kanał Zoom TV, którego nadawcą jest spółka Cable Television Networks & Partners. - Chcemy być blisko ludzi w lokalnych społecznościach. Stawiamy na swojskość, tradycję i rodzinę - wyjaśnia Ewa Michalska, prezes CTN. więcej
 
 
Akcja ,,#kogoniesłychać" niezadowolonych słuchaczy zdominowała fanpage Trójki
 
Od tygodnia większość komentarzy na facebookowym fanpage’u radiowej Trójki to opinie słuchaczy niezadowolony z ostatnich zmian, zazwyczaj opatrzone tagiem „#kogoniesłychać”. Odejście ze stacji Michała Nogasia z niezadowoleniem przyjęło także wielu dziennikarzy. więcej
 
 
Food Network i Travel Channel dołączają do Grupy TVN. Będą lokalne produkcje
 
Od stycznia 2017 roku Grupa TVN przejmie kontrolę nad kanałami Travel Channel i Food Network, który do tej pory istniał pod marką Polsat Food. To oznacza wygaszanie współpracy Scripps Networks Interactive z Polsatem. TVN chce zacząć produkcję polskiego kontentu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Effie 2016: Grand Prix za celebryckie kampanie Play, Lubię to i MEC firmami roku więcej
 
,,Financial Times" odcinając dostęp do swojego serwisu skłonił internautów do wyłączenia adblocków. Eksperci: to słuszna droga więcej
 
,,Gazeta Wyborcza" nominowana przez Reporterów bez Granic do Nagrody Wolność Słowa więcej
 
Mateusz Matyszkowicz w programach literackich radiowej Trójki, odchodzi Michał Nogaś więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
PR Junior Account Executive ConTrust Communication
Account Manager Polymus
Programmatic Direct Specialist Grupa Wirtualna Polska
Menedżer ds. News and Biznes - TVN Digital TVN
Specjalista ds. Jakości Obsługi Klienta TVN
Konsultant ds. opracowywania produktów multimedialnych TVN
Redaktor serwisu Fotoblogia.pl Grupa Wirtualna Polska
Partnership Executive Beauty LifeTube
Producent wideo Onet.pl
Web/UI Designer TVN
Asystent ds. planowania promocji nowych kanałów tvn TVN
Senior Web Designer TVN
Communication Account Manager ONE HOUSE
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Jim Samples: Wejście do Polski bardzo dobrym posunięciem. Przeżyjemy różne cykle polityczne

Wczoraj na 43. Międzynarodowej Konferencji PIKE 2016 pojawił się Jim Samples, prezes Grupy TVN. Wyjaśniał strategię Scripps Networks Interactive na kolejne lata. - Wejście do Polski było bardzo dobrym posunięciem - ocenił Samples. - Inwestycja w TVN jest długofalowa. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że przeżyjemy różne cykle polityczne - dodał. więcej

Kanał Zoom TV wystartował na MUX-8. W ramówce msza święta i gwiazdy Onetu

We wtorek o godz. 20:07 wystartował kanał Zoom TV, którego nadawcą jest spółka Cable Television Networks & Partners. - Chcemy być blisko ludzi w lokalnych społecznościach. Stawiamy na swojskość, tradycję i rodzinę - wyjaśnia Ewa Michalska, prezes CTN. więcej

Food Network i Travel Channel dołączają do Grupy TVN. Będą lokalne produkcje

Od stycznia 2017 roku Grupa TVN przejmie kontrolę nad kanałami Travel Channel i Food Network, który do tej pory istniał pod marką Polsat Food. To oznacza wygaszanie współpracy Scripps Networks Interactive z Polsatem. TVN chce zacząć produkcję polskiego kontentu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Program Tomasza Lisa nie pojawi się na MUX-8. ,,Zoom TV nie wikła się w polityczne spory"

Na antenie uruchomionego wczoraj kanału Zoom TV (Cable Television Networks & Partners) nie będzie emitowany program publicystyczny Tomasza Lisa. - Jest bardzo mocno wpisany w politykę, a my nie wikłamy się w polityczne spory - wyjaśnia Bogusław Kisielewski, prezes spółki Kino Polska TV. więcej

HGTV startuje 7 stycznia. ,,Stawiamy na lokalne produkcje" (spot promujący)

Kanał lifestylowy HGTV (Home & Garden TV), poświęcony wnętrzarstwu i ogrodnictwu, wystartuje w sobotę 7 stycznia 2017 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wśród gwiazd stacji znajdą się Dorota Szelągowska i Maja Popielarska oraz nowe twarze - Katarzyna Kuźma i Jimie Ogden. więcej

,,Bez planu" Hanny Lis ogląda 44 tys. widzów. TVN Style pokonuje konkurencję

Nowy magazyn „Bez planu” ogląda średnio 44 tys. widzów. TVN Style w czasie emisji formatu, prowadzonego przez Hannę Lis, wygrywa walkę o widza z konkurencyjnymi stacjami Polsat Cafe i TLC. więcej

Nielsen z platformą PPM będzie mierzył oglądalność telewizji w miejscach publicznych

Firma badawcza Nielsen zapowiada, że od kwietnia 2017 roku zacznie mierzyć w USA oglądalność telewizji poza domami. Zliczane będzie oglądanie programów i transmisji sportowych w takich lokalizacjach jak bary, restauracje czy biura. Danych będzie dostarczać 75 tysięcy panelistów. więcej

Serial ,,Artyści" śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam

Serial „Artyści” oglądało średnio 344 tys. osób. TVP2 w czasie emisji misyjnej produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,95 mln zł. więcej

Nadawcy wspólnie wypromują MUX-8. Start kampanii w listopadzie

Czterej nadawcy komercyjni, którzy umieszczą nowo otwarte kanały na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, będą wspólnie promować MUX-8 oraz zachęcać do ponownej konfiguracji dekoderów naziemnej telewizji cyfrowej.   więcej

Sean Atkins odchodzi z funkcji szefa MTV, na jego miejsce Chris McCarthy

Po upływie roku od objęcia funkcji prezesa grupy MTV Sean Atkins odchodzi ze stanowiska. Jego obowiązki ma przejąć Chris McCarthy, który kieruje też kanałami VH1 i Logo. Odejście Atkinsa jest wiązane ze słabnącymi wynikami oglądalności MTV. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Akcja ,,#kogoniesłychać" niezadowolonych słuchaczy zdominowała fanpage Trójki

Od tygodnia większość komentarzy na facebookowym fanpage’u radiowej Trójki to opinie słuchaczy niezadowolony z ostatnich zmian, zazwyczaj opatrzone tagiem „#kogoniesłychać”. Odejście ze stacji Michała Nogasia z niezadowoleniem przyjęło także wielu dziennikarzy. więcej

 
Jolanta Fajkowska szefową ,,Czterech pór roku" i wiceszefową redakcji rozrywki w radiowej Jedynce

Jolanta Fajkowska, przez wiele lat związana z TVP, została w tym tygodniu szefową „Czterech pór roku” emitowanych w radiowej Jedynce. Fajkowska objęła w stacji także funkcję zastępcy kierownika redakcji rozrywki. więcej

 
Trójka to najchętniej słuchana stacja radiowa we Wrocławiu. TOK FM awansowało na podium

Liderem rynku radiowego we Wrocławiu jest Trójka. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i TOK FM, które awansowało z miejsca ósmego - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Anna Jakubowski: musimy pójść o krok dalej i zrobić więcej niż sam konkurs Effie Awards (wywiad)

Polska edycja Effie Awards jest jedną z najsilniejszych edycji tego konkursu na świecie. W skali światowej jej poziom jest bardzo wysoki. Nagradzani czują się dumni z tych nagród, bo przyznaje je branża marketingowa. Teraz powinniśmy pójść o krok dalej i zrobić więcej niż sam konkurs. Wejść na kolejny poziom, którym jest edukacja - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Jakubowski, przewodnicząca jury Effie Awards 2016. więcej

1,71 mld zł na reklamy w polskim internecie. Najmocniej w górę social media i mobile

W pierwszej połowie br. wydatki na reklamy internetowe w Polsce wyniosły 1,71 mld zł, o 19,9 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania IAB AdEx. Nakłady na marketing w social media i internecie mobilnym wzrosły o 70-75 proc., a na reklamy display - o 37 proc. więcej

Hypermedia linked by Isobar będzie obsługiwać w internecie Coty na 21 rynkach

Agencja Hypermedia linked by Isobar (należąca do grupy Dentsu Aegis Network) będzie zajmować się na 21 rynkach obsługą internetową marek należących do koncernu kosmetycznego Coty. więcej

Polska Grupa Energetyczna szuka agencji do działań w social media

PGE Polska Grupa Energetyczna planuje zatrudnić agencję interaktywną, która na jej zlecenie zajmie się obsługą jej komunikacji w mediach społecznościowych. Wybrana firma będzie pracować dla spółki przez dwa lata. więcej

Karolina Witecka: z K2 do Cut The Mustard

Karolina Witecka została partnerem zarządzającym w agencji kreatywnej Cut The Mustard. Przeszła z agencji K2, w której pracowała przez dziewięć lat. więcej

Bartłomiej Nowak dyrektorem zarządzającym agencji Bardzo

Bartłomiej Nowak objął stanowisko dyrektora zarządzającego w agencji Bardzo. Wcześniej zajmował się w niej obsługą klientów. więcej

,,Do Lewiatana jeden krok" w musicalowej reklamie sklepów Lewiatan (wideo)

W telewizji rozpoczęła się kampania reklamowa sieci sklepów Lewiatan oparta na haśle „Do Lewiatana jeden krok”. Przygotowały ją firmy marketingowe Effectica, Motion Brand i Mindshare Polska. więcej

PepsiCo wybiera Firstborn do obsługi w internecie, social mediami zajmie się sama

Koncern PepsiCo rozstrzygnął przetarg na obsługę reklamową w internecie, wybierając do tego agencję Firstborn. Obsługą działań w mediach społecznościowych firma zajmie się sama, w ramach uruchomionego właśnie nowego studia contentowego na Manhattanie. więcej

Katarzyna Jędrachowicz na czele marketingu Superligi piłkarzy ręcznych

Katarzyna Jędrachowicz została dyrektorem marketingu i sprzedaży w spółce Superliga zarządzającej rozgrywkami piłkarzy ręcznych, utworzonej przez sponsorujące je Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. więcej

Marcin Koryszewski head of social media w FFW Communication. W zespole Aleksandra Grunt-Mejer, Adrian Czajka, Damian Siemkowicz i Aleksandra Zawadzka

Zespół agencji FFW Communication wzmocniło czterech nowych specjalistów: Aleksandra Grunt-Mejer, Adrian Czajka, Damian Siemkowicz i Aleksandra Zawadzka. Na kierownicze stanowisko awansował Marcin Koryszewski. więcej

Biuro Podróży Reklamy promuje Antalis Poland w branży kreatywnej

Firma Antalis Poland zajmująca się dystrybucją papieru wybrała agencję Biuro Podróży Reklamy do przeprowadzenia kampanii promocyjnej. więcej

Anna Pacyna, Filip Wróblewski i Tomasz Jakub Sysło w Mr Target

Do działu social media interaktywnego domu mediowego Mr Target dołączyli Anna Pacyna, Filip Wróblewski  oraz Tomasz Jakub Sysło. więcej

Connor Franta, Alisha Marie i Todrick Hall promują Google Pixel (wideo)

Google zaprezentowało pierwsze reklamy swoich nowych smartfonów Pixel. więcej

 
 
 
PRASA
 
Duży spadek sprzedaży miesięcznika ,,Newsweek Historia", traci też ,,W Sieci Historii"

W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”. więcej

Wydawca ,,The New York Timesa" kupuje serwisy poradnikowe Wirecutter i Sweethome

Koncern The New York Times Company przejął należące do byłego wydawcy Gizmodo serwisy Wirecutter i Sweethome. Obie strony mają charakter konsumenckich poradników zarabiających na współpracy ze sprzedawcami sprzętu elektronicznego i urządzeń domowych. Wydawca amerykańskiego dziennika chce dzięki akwizycji poszerzyć obszar przychodów z segmentu online. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Tygodnik Powszechny - 2016-10-26 Polityka - 2016-10-26 Ta Nasza Młodość - 2016-10-26 Najlepsze ciasta - 2016-10-26 Najwyższy CZAS! - 2016-10-25
 
 
 
 
INTERNET
 
1,71 mld zł na reklamy w polskim internecie. Najmocniej w górę social media i mobile

W pierwszej połowie br. wydatki na reklamy internetowe w Polsce wyniosły 1,71 mld zł, o 19,9 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania IAB AdEx. Nakłady na marketing w social media i internecie mobilnym wzrosły o 70-75 proc., a na reklamy display - o 37 proc. więcej

Netflix zadłuża się na nowe produkcje, w 2017 roku wyda na nie 6 mld dolarów

Koncern Netflix ujawnił, że zwiększy swoje zadłużenie o dodatkowe 800 mln dolarów, aby przeznaczyć je na sfinansowanie produkcji oryginalnych programów, filmów i seriali. W 2017 roku łączne wydatki serwisu na treści mają osiągnąć kwotę 6 miliardów dolarów. więcej

Twitter planuje zwolnienia, pracę straci nawet 300 osób

W perspektywie nie najlepszych kwartalnych wyników finansowych i po fiasku sprzedaży Twittera serwis w ramach oszczędności planuje zwolnienia. Według nieoficjalnych informacji posadę może stracić do 300 pracowników firmy. więcej

Google przejmuje startup Eyefluence z technologią śledzenia ruchów oczu

Google kupił firmę Eyefluence, która jest twórcą technologii śledzenia ruchów gałek ocznych w urządzeniach typu AR i VR. Dzięki niej można udoskonalić sprzęt obsługujący rozszerzoną oraz wirtualną rzeczywistość i do takiego celu ma dążyć Google. więcej

Wydawca ,,The New York Timesa" kupuje serwisy poradnikowe Wirecutter i Sweethome

Koncern The New York Times Company przejął należące do byłego wydawcy Gizmodo serwisy Wirecutter i Sweethome. Obie strony mają charakter konsumenckich poradników zarabiających na współpracy ze sprzedawcami sprzętu elektronicznego i urządzeń domowych. Wydawca amerykańskiego dziennika chce dzięki akwizycji poszerzyć obszar przychodów z segmentu online. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nielsen z platformą PPM będzie mierzył oglądalność telewizji w miejscach publicznych

Firma badawcza Nielsen zapowiada, że od kwietnia 2017 roku zacznie mierzyć w USA oglądalność telewizji poza domami. Zliczane będzie oglądanie programów i transmisji sportowych w takich lokalizacjach jak bary, restauracje czy biura. Danych będzie dostarczać 75 tysięcy panelistów. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Sanocki, Michnik i Sokołowski: z Compress do własnej agencji Attention Marketing

Adam Sanocki, Dawid Michnik i Maciej Sokołowski, do niedawna związani ze spółką ComPress założyli własną agencję Attention Marketing. Jest pozycjonowana jako firma doradcza wspierająca klientów w działaniach marketingowych, komunikacyjnych i sprzedażowych. więcej

Best Brands PR wypromuje markę Axaren Men

Agencja rozpoczęła obsługę wchodzącej na rynek marki Axaren Men, należącej do firmy Sepharma, producenta suplementów diety. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Spada sprzedaż iPhone'ów, iPadów i komputerów Mac. Mniejszy przychód i zysk Apple
Ponad 7 mln Polaków korzysta z internetu stacjonarnego, płacą za to od 11 do 147 zł miesięcznie
Xiaomi wprowadza smartfony Mi Note 2 i Mi Mix, ceny od 1680 i 2100 zł (wideo)
LTE Lima - nowy smartfon Telefunken w Polsce za 499 zł
Koszt podzespołów Google Pixel XL podobny jak Apple iPhone 7 Plus i Samsung Galaxy S7 Edge
Samsung Galaxy A8 (2016) - nowy smartfon Samsunga
Orange Polska na plusie w III kw. Przychody grupy sięgnęły 2,85 mld zł
Connor Franta, Alisha Marie i Todrick Hall promują Google Pixel (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
Ponad 7 mln Polaków korzysta z internetu stacjonarnego, płacą za to od 11 do 147 zł miesięcznie
Nowe zasady kontroli podatkowej w małych i średnich firmach. "Dodatkowe koszty"
Orange Polska na plusie w III kw. Przychody grupy sięgnęły 2,85 mld zł
Złoty może mocno osłabić się w relacji do głównych walut
Dom budowany na gruncie żony nie należy do męża
"Obowiązek ubezpieczenia społecznego powinien obejmować wszystkie formy zatrudnienia"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Netflix zadłuża się na nowe produkcje, w 2017 roku wyda na nie 6 mld dolarów
Peter Jackson odpowiada za film "Mortal Engines"
,,Anne" - serial na podstawie książki "Ania z Zielonego Wzgórza". Zagra Amybeth McNulty
"Surrender" - Pharrell Williams śpiewa z Lalah Hathaway (wideo)
George Lucas nie będzie zaangażowany w film "Indiana Jones 5"
"Red Wine" - nowy utwór Commona
Tracy Morgan zagra w sitcomie TBS
 
 
 
BLOG
 
Biedne te nasze dzieci - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Smarzowski = Salman Rushdie, ,,Wołyń" = ,,Szatańskie wersety" - Ewaryst Fedorowicz
 
Misiewicz i reszta - Andrzej Bober
 
W służbie arbitralnych wartości - ks. Artur Stopka
 
Gdy oczekiwanie normalności staje się sensacją - Łukasz Religa
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj