Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 28 Października 2016
 
 
 
Jacek Kurski: Jestem zadowolony z ,,Wiadomości", piętno TVPiS to konsekwencja celowej kampanii opozycji
 
 
Cyfrowy Polsat zdecydowanie najbardziej wartościową polską firmą prywatną, Vectra przed Netią i Wirtualną Polską
 
Cyfrowy Polsat z wyceną wynoszącą 26,8 mld zł jest ponad trzy razy bardziej wartościowy niż kolejne pod tym względem polskie firmy prywatne - LPP i CCC. Wśród firmy informatycznych liderem jest Asseco Poland, a wśród operatorów telewizji kablowej - Vecta. więcej
 
 
Smartwatche sprzedają się dużo słabiej, bo zawiodły oczekiwania użytkowników, kluczowa innowacyjność (opinie)
 
- Dużo słabsza globalna sprzedaż smartwatchy to wynik trzeźwej oceny użytkowników co do możliwości tych urządzeń i niespełnionych obietnic producentów. Jednak przed segmentem jest jeszcze szansa, ale jej wykorzystanie zależy wyłącznie od innowacyjności twórców tych urządzeń - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Zbigniew Urbański, Paweł Pilarczyk i Dariusz Wałach. więcej
 
 
Iwona Szpala i Małgorzata Zubik laureatkami Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego
 
Dziennikarki stołecznej „Gazety Wyborczej” Iwona Szpala i Małgorzata Zubik zostały laureatkami tegorocznej edycji Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Wyróżnienia honorowe otrzymali Mariusz Janicki i Wiesław Władyka, Cezary Łazarewicz oraz Przemysław Talkowski i Małgorzata Cecherz. więcej
 
 
W 2017 r. trzy czwarte korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych. 29 proc. Polaków ma tablety, a 43 proc. smartfony
 
W przyszłym roku 75 proc. globalnej konsumpcji internetu będzie się odbywać na urządzeniach mobilnych, a w 2018 roku 60 proc. wydatków na reklamę internetową trafi do segmentu mobilnego - prognozuje Zenith. W Polsce ze smartfonów korzysta obecnie 43 proc. osób, a z tabletów - 28,9 proc. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Nowa TV od 9 listopada br. ,,Jest jak lunapark, gdzie każda rodzina znajdzie coś dla siebie" więcej
 
Effie Awards 2016: powrót dużych marek i awans wizerunkowy sieci sklepów, zasłużone Grand Prix dla Play (opinie) więcej
 
Jim Samples: Wejście do Polski bardzo dobrym posunięciem. Przeżyjemy różne cykle polityczne więcej
 
1,71 mld zł na reklamy w polskim internecie. Najmocniej w górę social media i mobile więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Communication Manager LifeTube
Specjalista ds. Sprzedaży Reklam - Doradca Klienta Media TV Plus
Dokumentalista / Reporter Golden Media Polska
Wydawca Strony Głównej Fakt24.pl Fakt24.pl
PR Junior Account Executive ConTrust Communication
Key Account Executive / Telewizja i Akcje Crossmediowe Grupa ZPR Media
Account Manager Polymus
Programmatic Direct Specialist Grupa Wirtualna Polska
Menedżer ds. News and Biznes - TVN Digital TVN
Specjalista ds. Jakości Obsługi Klienta TVN
Konsultant ds. opracowywania produktów multimedialnych TVN
Redaktor serwisu Fotoblogia.pl Grupa Wirtualna Polska
Partnership Executive Beauty LifeTube
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Jacek Kurski: Jestem zadowolony z ,,Wiadomości", piętno TVPiS to konsekwencja celowej kampanii opozycji

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski odnosi się do zarzutów o upolitycznienie TVP, a także wyjaśnia strategię rozwoju spółki na kolejne lata, m.in. ograniczenie przepłacania producentom zewnętrznym, konsolidację kanałów tematycznych, rozwijanie NOS i odejściu Joanny Klimek. więcej

Cyfrowy Polsat zdecydowanie najbardziej wartościową polską firmą prywatną, Vectra przed Netią i Wirtualną Polską

Cyfrowy Polsat z wyceną wynoszącą 26,8 mld zł jest ponad trzy razy bardziej wartościowy niż kolejne pod tym względem polskie firmy prywatne - LPP i CCC. Wśród firmy informatycznych liderem jest Asseco Poland, a wśród operatorów telewizji kablowej - Vecta. więcej

TVN przejmuje sieć partnerską Gamellon, będzie produkował więcej programów z youtuberami

Grupa TVN kupiła większościowy pakiet udziałów sieci partnerskiej Gamellon współpracującej z twórcami youtube’owych kanałów o grach komputerowych. Nadawca zapowiada, że więcej youtuberów będzie teraz występować w programach w jego stacjach telewizyjnych i serwisie Player.pl. więcej

Jacek Kurski: jeśli Nielsen nie zmieni pomiaru oglądalności, razem z partnerem publicznym uruchomimy własny

Telewizja Polska pracuje nad alternatywnymi metodami badań telemetrycznych, które mogą zostać wprowadzone do realizacji, jeśli nadawca nie będzie zadowolony z wyników audytu pomiaru prowadzonego przez firmę Nielsen. - Znaleźliśmy już poważnego partnera publicznego, zainteresowanego badaniem wielomilionowej klienteli, która jest w jego zainteresowaniu - informuje prezes TVP Jacek Kurski. więcej

TVP bez kolejnych reaktywacji dawnych programów, ,,Wielka gra" raczej nie wróci

Telewizja Polska nie zamierza wznawiać kolejnych znanych programów sprzed wielu lat, pod znakiem zapytania stoi reaktywacja „Wielkiej gry”. - Podjęliśmy próbę, bo był ogromny sentyment społeczny do niektórych formatów i rodzaj presji, żeby spróbować. Weryfikacja wyszła negatywnie, okazało się, że widzowie są przyzwyczajeni do powstałych przez lata kanałów tematycznych - uzasadnia prezes TVP Jacek Kurski. więcej

Wirtualna Polska zapłaci Emitelowi 62,7 mln zł za obsługę nadawania kanału WP

Spółka zależna Wirtualnej Polski podpisała z Emitelem umowę na ponad 9 lat dotyczącą nadawania kanału WP na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Wartość umowy to 62,7 mln zł. więcej

Koniec serialu ,,Singielka" w TVN. Dalsze odcinki w Player.pl

1 grudnia br. TVN pokaże ostatni odcinek „Singielki”. Dalsze odcinki serialu będą jednak dostępne w Player.pl. więcej

,,Belfer" hitem Canal+. Serial gromadzi 340 tys. widzów (analiza minuta po minucie)

Premierowe odcinki „Belfra” na antenie Canal+ ogląda średnio 255 tys. widzów. Powtórki produkcji pokazywane z godzinnym opóźnieniem w Canal+ 1 śledzi dodatkowo 86 tys. osób. Canal+ w czasie emisji serialu jest najchętniej oglądaną stacją wśród abonentów nc+. więcej

Leonardo DiCaprio nakręcił dokument ,,Before the Flood" o globalnym ociepleniu. Od 30 października obejrzysz go na YouTube i Facebooku

Znany ze swojej działalności na rzecz ekologii aktor Leonardo DiCaprio nakręcił dokument poświęcony skutkom globalnego ocieplenia. Film zatytułowany „Before the Flood” (Przed powodzią) pokazuje szkody, jakie zmiany klimatyczne przynoszą środowisku naturalnemu - zdewastowane dna mórz i oceanów, ziejące dymem zakłady produkcyjne, topniejące lodowce. więcej

Twórca "Mad Men" zrealizuje serial dla Amazona

Matthew Weiner, twórca sukcesu serialu 'Mad Men", będzie teraz pracował dla platformy wideo Amazon i studia Weinstein Co. więcej

Czwarty sezon serialu "Sherlock". Premiera 1 stycznia 2017

Na 1 stycznia 2017 roku ustalono premierę czwartego sezonu popularnego brytyjskiego serialu "Sherlock". Do głównych ról wracają Benedict Cumberbatch i Martin Freeman. więcej

,,Rela[K]cja" w Hip Hop TV. Prowadzącymi ,,CNE", ,,WSZ" i ,,Rudanacja"

W środę, 26 października br. Hip Hop TV rozpoczął emisję programu „Rela[K]cja”. więcej

Ewa Lampart: Nowa TV stawia na seriale, filmy, rozrywkę i informacje

Z Ewą Lampart, prezesem spółki Spektrum TV należącej do Grupy ZPR Media, rozmawiamy m.in. o kosztach uruchomienia kanału Nowa TV, który 9 listopada br. zadebiutuje na multipleksie MUX-8, jego ofercie programowej, a także m.in. o specyfice polskiego rynku telewizyjnego i polaryzacji na polu programów informacyjnych. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Iwona Szpala i Małgorzata Zubik laureatkami Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego

Dziennikarki stołecznej „Gazety Wyborczej” Iwona Szpala i Małgorzata Zubik zostały laureatkami tegorocznej edycji Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Wyróżnienia honorowe otrzymali Mariusz Janicki i Wiesław Władyka, Cezary Łazarewicz oraz Przemysław Talkowski i Małgorzata Cecherz. więcej

 
,,Życie na Gorąco" na czele sprzedaży tygodników plotkarskich, ,,Rewia" z największym wzrostem

W sierpniu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow utrzymało się „Życie na Gorąco”, które zanotowało największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskała „Rewia”. więcej

 
Krzysztof Skowroński: W mediach nie słychać głosu młodych osób

W mediach publicznych brakuje głosu młodych osób – uważa Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, który w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej przedstawił ideę TVP27 – kanału robionego dla młodych i przez młodych. Z powodu braku programów adresowanych do młodych widzów tradycyjne medium przegrywa z internetem. więcej

 
Martyna Jakubowicz, Julia Pietrucha, Michał Urbaniak, Paweł Kaczmarek i Kortez laureatami nagrody ,,Mateusze Trójki 2016"

Program 3 Polskiego Radia już po raz 23. przyznał nagrody muzyczne „Mateusze Trójki", które są przeznaczone dla najciekawszych wykonawców roku. więcej

 
Rynek radiowy w Bydgoszczy. Na czele RMF FM, Trójka i Eska

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy należy do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
AkzoNobel wybiera agencję reklamową dla marki Dulux

Firma AkzoNobel, właściciel marki farb Dulux rozpoczęła przetarg, w którym wybierze agencję reklamową do obsługi tego brandu na kluczowych rynkach międzynarodowych. więcej

,,Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy" w promocji marek własnych Lidla (wideo)

Sieć sklepów Lidl Polska ruszyła z akcją promocyjną, która dotyczy jej marek własnych. Każdy konsument, który kupi tego typu produkty spożywcze, chemiczne czy kosmetyki, będzie mógł je zwrócić bez podania przyczyny. Akcji towarzyszy kampania reklamowa. więcej

,,Nowy wymiar internetu" w kampanii reklamującej Orange Światłowód (wideo)

Ruszyła kampania przedstawiająca internet stacjonarny oferowany przez Orange Polska z technologią Orange Światłowód. Autorem internetowych reklam jest agencja VML Poland. więcej

Jarosław Michalski, Grzegorz Wypych i Jan Cieślak w McCann & MRM

Pracę w agencji reklamowej McCann & MRM zaczęli Jarosław Michalski jako senior digital designer, Grzegorz Wypych jako junior digital designer oraz Jan Cieślak jako junior art director. więcej

Schabowy na wakacjach w nowej odsłonie kampanii Rainbow Tour (wideo)

Właśnie wystartował kolejny etap kampanii biura podróży Rainbow Tour dotyczący Wakacji 2017, tym razem nawiązujący do nowej usługi - „Polska Strefa”. Kampania zrealizowana przez Fat Baby, Twin i Blueway Com jest kontynuacją konceptu „Wakacje dla odmiany”. więcej

Marek Kemnitz i Małgorzata Sułek na nowych stanowiskach w Sociomantic Labs

Marek Kemnitz objął w Sociomantic Labs funkcję dyrektora sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią. Natomiast Małgorzata Sułek awansowała w firmie na stanowisko account directora w Europie Środkowej i Wschodniej. więcej

Magdalena Chęcińska: z MediaOn do Value Media

Magdalena Chęcińska zaczęła pracę jako senior communication planner w domu mediowym Value Media (należącym do Group One). Wcześniej pracowała m.in. w MediaOn, Initiative Warszawa i Zenith. więcej

Opel Mokka X i Zafira reklamowane w modelu programmatic direct na stronie głównej WP.pl

W piątek 28 października zostanie wyemitowana dniówka na stronie WP.pl zakupiona w modelu programmatic direct. Reklama promuje dwa nowe modele samochodów Opel MokkaX i Opel Zafira (produkowane przez General Motors Poland). Kampanię przygotował dom mediowy Carat Polska przy współpracy Amnet Polska. więcej

Anna Ortman: z click community do Insignii

Anna Ortman zaczęła pracę jako social media specialist w agencji interaktywnej Insignia. Poprzednio pełniła taką funkcję w click community. więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora za 9,7 mln zł sprzedaje łódzką siedzibę ,,Gazety Wyborczej", woli wynajmować w niej mniejsze biuro

Agora podpisała warunkową umowę sprzedaży dwóch nieruchomości w Łodzi o łącznej powierzchni 4,2 tys. m kw., m.in. siedziby łódzkiego oddziału „Gazety Wyborczej”. Spółka woli wynajmować w tym budynku mniejszą powierzchnię biurową. więcej

Iza Michalewicz zwolniona z ,,Dużego Formatu". ,,Dosięgła mnie dobra zmiana w 'Gazecie Wyborczej'"

Reporterka „Dużego Formatu” Iza Michalewicz za porozumieniem stron zakończyła pracę w „Gazecie Wyborczej” w ramach zwolnień grupowych trwających w Agorze. - Dosięgła mnie dobra zmiana w „Gazecie Wyborczej”. Niestety odebrano mi etat w „Dużym Formacie” - poinformowała. więcej

,,Życie na Gorąco" na czele sprzedaży tygodników plotkarskich, ,,Rewia" z największym wzrostem

W sierpniu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników yellow utrzymało się „Życie na Gorąco”, które zanotowało największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskała „Rewia”. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Z życia wzięte - 2016-10-28 Bravo Sport - 2016-10-27 Harper's Bazaar (świat) - 2016-10-27 Niezbędnik ogrodnika - 2016-10-27 Gazeta Bankowa - 2016-10-27
 
 
 
 
INTERNET
 
Wirtualna Polska zapłaci Emitelowi 62,7 mln zł za obsługę nadawania kanału WP

Spółka zależna Wirtualnej Polski podpisała z Emitelem umowę na ponad 9 lat dotyczącą nadawania kanału WP na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Wartość umowy to 62,7 mln zł. więcej

Twitter zwolni około 350 osób, głównie specjalistów od sprzedaży i marketingu

Twitter publikując wyniki finansowe za trzeci kwartał br. poinformował, że zredukuje zatrudnienie w skali światowej o 9 proc. Oznacza to zwolnienie około 350 pracowników, głównie działów marketingu i sprzedaży. więcej

Trendy żywieniowe: najbardziej zyskują olej konopny i z czarnuszki (infografika)

W wyszukiwarce Google niektóre produkty i potrawy zyskują popularność systematycznie na przestrzeni kilku ostatnich lat. więcej

Delikatesy Alma po ponad 8 latach zamykają sklep internetowy Alma24

Sieć delikatesów Alma poinformowała w czwartek, że kończy działalność sklepu internetowego Alma24. Uruchomiła go w 2008 roku. więcej

Twitter zamyka serwis Vine

Twitter poinformował o zamknięciu, po czterech latach prowadzenia, serwisu społecznościowego Vine, w którym użytkownicy mogli dzielić się 6-sekundowymi filmikami. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
W 2017 r. trzy czwarte korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych. 29 proc. Polaków ma tablety, a 43 proc. smartfony

W przyszłym roku 75 proc. globalnej konsumpcji internetu będzie się odbywać na urządzeniach mobilnych, a w 2018 roku 60 proc. wydatków na reklamę internetową trafi do segmentu mobilnego - prognozuje Zenith. W Polsce ze smartfonów korzysta obecnie 43 proc. osób, a z tabletów - 28,9 proc. więcej

Jacek Kurski: jeśli Nielsen nie zmieni pomiaru oglądalności, razem z partnerem publicznym uruchomimy własny

Telewizja Polska pracuje nad alternatywnymi metodami badań telemetrycznych, które mogą zostać wprowadzone do realizacji, jeśli nadawca nie będzie zadowolony z wyników audytu pomiaru prowadzonego przez firmę Nielsen. - Znaleźliśmy już poważnego partnera publicznego, zainteresowanego badaniem wielomilionowej klienteli, która jest w jego zainteresowaniu - informuje prezes TVP Jacek Kurski. więcej

Nielsen otwiera w Warszawie pierwsze na świecie centrum operacji. Pracę znajdzie 700 osób

Firma Nielsen wybrała Warszawę na miejsce dla globalnego centrum operacji. To pierwsze takie biuro w całym świecie, w którym firma zamierza zatrudnić 700 wysoko specjalistów ds. badań i analityki. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Bogusław Cieślar po 41 latach odchodzi z koncernu Fiat

Bogusław Cieślar, wieloletni rzecznik prasowy w firmie Fiat Chrysler Polska (FCA), która jest m.in. importerem samochodów marki Fiat w Polsce odchodzi na emeryturę, po 41 latach pracy w strukturach koncernu. więcej

Stefan Bogucki: z Grayling do Hill+Knowlton Strategies

Do zespołu agencji Hill+Knowlton Strategies dołączył Stefan Bogucki. Jako senior associate będzie odpowiedzialny za działania komunikacyjne związane z sektorem usług finansowych oraz prawnych. Ostatnio pracował w Grayling. więcej

Artur Szeremeta i Michał Chrobot w Sarota PR

Do zespołu agencji Sarota PR dołączyło dwóch nowych specjalistów: Artur Szeremeta oraz Michał Chrobot. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Smartwatche sprzedają się dużo słabiej, bo zawiodły oczekiwania użytkowników, kluczowa innowacyjność (opinie)
W 2017 r. trzy czwarte korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych. 29 proc. Polaków ma tablety, a 43 proc. smartfony
Nowe komputery MacBook Pro z interfejsem Touch Bar (wideo)
,,Nowy wymiar internetu" w kampanii reklamującej Orange Światłowód (wideo)
LG z problemami na rynku smartfonów, w górę urządzenia AGD i domowej rozrywki
Apple uaktualnia Final Cut Pro X
Huawei w Polsce z całodobową infolinią
Orange z Huawei: stacja bazowa do 600 Mb/s w sieci 4G LTE (wideo)
Netia: nowa oferta dla małych i średnich firm
TV - nowa aplikacja Apple dla Apple TV, iPhone'a i iPada
Płatności Blikiem pojawią się w PayU
 
 
 
GOSPODARKA
 
Czas pracy w listopadzie
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Koniec serialu ,,Singielka" w TVN. Dalsze odcinki w Player.pl
Leonardo DiCaprio nakręcił dokument ,,Before the Flood" o globalnym ociepleniu. Od 30 października obejrzysz go na YouTube i Facebooku
Twórca "Mad Men" zrealizuje serial dla Amazona
Czwarty sezon serialu "Sherlock". Premiera 1 stycznia 2017
"Jestem mordercą" od 4 listopada w kinach. ,,Autentyczne śledztwo sprzed lat i współczesne dylematy"
15 czerwca 2018 premiera filmu "Iniemamocni 2", a 21 czerwca 2019 "Toy Story 4"
"Take Me" - promuje nową płytę zespołu Korn
Jay-Z chce kupić Prince'a
 
 
 
BLOG
 
Najwyższy Stępień wtajemniczenia, czyli jak zarobić 32 bańki w rok? - Ewaryst Fedorowicz
 
Całe życie źle - ks. Artur Stopka
 
O czym by tu pogadać..? - Andrzej Bober
 
Biedne te nasze dzieci - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Gdy oczekiwanie normalności staje się sensacją - Łukasz Religa
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj