|
|
|
|
|
|
|
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Telewizji. ,,Telewizja nie zniknie"
W tym roku Światowy Dzień Telewizji obchodzony jest po raz 20. Nawet w dobie internetu telewizja pozostaje skutecznym medium, ale czy w przyszłości też tak będzie? Zapytaliśmy ekspertów oraz ludzi mediów, co sądzą o kondycji telewizji i jak widzą jej przyszłość.
więcej
|
TVP chce kupić od TVN prawa do emisji ,,Trzech kumpli" Ewy Stankiewicz
Telewizja Polska prowadzi negocjacje z Grupą TVN w sprawie nabycia praw do emisji filmu dokumentalnego Ewy Stankiewicz i Anny Ferens pt. „Trzech kumpli” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Naczelna Rada Lekarska krytykuje TVP za materiał o szczepionkach. ,,Przekaz ukształtowały głosy widzów"
Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Maciej Hamankiewicz skrytykował w liście do prezesa TVP antyszczepionkowy charakter programu „Szeptem” w TVP2, co „nie wpisuje się w misję Telewizji Polskiej”. - Przekaz w znacznym stopniu ukształtowały głosy naszych widzów - odpowiada portalowi Wirtualnemedia.pl centrum informacji TVP.
więcej
|
,,Belle Epoque" - nowy serial kostiumowo-kryminalny TVN (fotogaleria)
Telewizja TVN wiosną 2017 roku pokaże kostiumowo-kryminalny serial „Belle Epoque” w którym główną rolę gra Paweł Małaszyński.
więcej
|
,,Przyjaciółki 8" oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu
Ósmy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,96 mln osób. W porównaniu do ub.r. produkcja straciła 60 tys. widzów, choć wzrósł jej udział w rynku. Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 24,48 mln zł.
więcej
|
Rusza platforma Tv.tvnmedia.pl - nowy projekt TVN Media dla marketerów
Wystartowała platformą Tv.tvnmedia.pl prowadzona przez biuro reklamy TVN Media o roli telewizji w komunikacji marketingowej. Na początku 2017 roku TVN zorganizuje ogólnopolską konferencję branżową.
więcej
|
,,Kochanie, ratujmy nasze dzieci" oglądało 919 tys. widzów. TVP2 przegrała z konkurencją
Reality show „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”, będący jesienną nowością TVP2, oglądało średnio 919 tys. osób. Stacja w czasie emisji audycji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,48 mln zł.
więcej
|
,,Zdrady 8" hitem Polsatu. Wygrały z konkurencją i zarobiły 13,8 mln zł z reklam
Ósmy sezon „Zdrad” oglądało średnio 1,32 mln osób. Polsat w czasie emisji paradokumentu wygrał ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 13,79 mln zł.
więcej
|
Nie musimy wpuszczać kontrolerów Poczty Polskiej do mieszkań. RPO: naruszają mir domowy
Przepisy dotyczące opłat abonamentowych nie zawierają ustawowego obowiązku wpuszczenia pracowników Poczty Polskiej do mieszkań, nawet w sytuacji wylegitymowania się przez nich oraz przedstawienia celu kontroli - wyjaśnia Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar.
więcej
|
"Kaprys losu" - nowy serial TVN. Zagrają Kinga Preis, Marcin Perchuć, Tomasz Karolak
TVN przygotowuje nowy serial obyczajowy "Kaprys losu". W produkcji zagrają m.in. Kinga Preis, Marcin Perchuć, Tomasz Karolak.
więcej
|
Telewizja Polska nakręci film dokumentalny o historii ,,Gazety Wyborczej"
Telewizja Polska zleci realizację pełnometrażowego filmu dokumentalnego o historii „Gazety Wyborczej”. Zdecydował o tym Piotr Gursztyn, nowy dyrektor biura programowego TVP. - To ciekawy projekt, nie ma w Polsce dokumentu o dużym koncernie medialnym - uzasadnia Wirtualnemedia.pl Gursztyn.
więcej
|
Antoni Królikowski i Aleksandra Nieśpielak gospodarzami ,,Mów mi mistrzu" w TVP2, premiera 2 grudnia
W piątek 2 grudnia br. telewizyjna Dwójka pokaże premierowy odcinek reality-show z udziałem gwiazd „Mów mi mistrzu”. Widzowie zobaczą jak Doda, Karol Strasburger i Andrzej Młynarczyk wcielają się w nowe dla siebie role. Program poprowadzą aktorzy Antoni Królikowski i Aleksandra Nieśpielak.
więcej
|
,,Nasz nowy dom" oglądało 1,9 mln widzów. 25,61 mln zł z reklam
Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym paśmie śledziło średnio 1,87 mln osób. W porównaniu do piątej edycji, pokazywanej jesienią ub.r., produkcja straciła 820 tys. widzów. Polsat w czasie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 25,61 mln zł.
więcej
|
Adam Małysz będzie komentował skoki narciarskie w Telewizji Polskiej
Adam Małysz został ekspertem Telewizji Polskiej w sezonie Pucharu Świata 2016/17 i będzie komentował skoki narciarskie w studiu. TVP pokaże wszystkie konkursy, a także lutowe mistrzostwa świata w fińskim Lahti.
więcej
|
,,Konfrontacje" - nowa interaktywna audycja w TV Toya (wideo)
W poniedziałek 21 listopada br. o 18.30 łódzka lokalna telewizja TV Toya wyemituje po raz pierwszy audycję „Konfrontacje” w której telewidzowie będą mogli brać czynny udział.
więcej
|
,,Jedyna szansa" - miniserial kryminalny w TVP2
W poniedziałek 21 listopada na antenie TVP2 odbędzie się premiera francuskiego serialu kryminalnego „Jedyna szansa” na podstawie powieści Harlana Cobena.
więcej
|
Koniec serialu "Dziewczyny"
Stacja HBO ustaliła datę premiery szóstego a zarazem ostatniego sezonu serialu "Dziewczyny".
więcej
|
Nielegalne transmisje sportowe rosnącym problemem, w internecie jest ich więcej niż w pubach
Skalę nielegalnych transmisji w miejscach publicznych trudno oszacować, ale nie jest ona duża - mówią przedstawiciele Cyfrowego Polsatu i nc+. Powszechniejszym zjawiskiem jest piractwo w sieci, które przenosi się z torrentów do serwisów streamingowych.
więcej
|
Eleven Extra w ofercie UPC Polska. 97 kanałów w HD
Kanał Eleven Extra dołączył do oferty telewizji cyfrowej UPC Polska, która łącznie ma już 97 kanałów w HD.
więcej
|
nc+ przez najbliższy miesiąc pokaże dwa mecze ligi angielskiej w soboty o godz. 16
Platforma nc+ poinformowała, że w ramach kary za nielegalne udostępnianie jej kanałów w brytyjskich pubach do 17 grudnia będzie mogła transmitować tylko dwa mecze piłkarskiej ligi angielskiej Premier League w soboty o godz. 16:00. W zamian pokaże więcej spotkań rozgrywanych w niedziele.
więcej
|
|
|
,,Oni są przejazdem, wy jesteście u siebie" na pikiecie pod siedzibą Trójki, dziennikarze ze słodyczami dla słuchaczy
W niedzielę w południe pod hasłem „Trójko, trwaj!” odbyła się pikieta słuchaczy radiowej Trójki niezadowolonych z ostatnich zmian programowych i kadrowych w stacji w której wzięło udział ok. 500 osób. Jej niektórzy dziennikarze przygotowali dla pikietujących słodycze, kilku pojawiło się na demonstracji.
więcej
|
|
Nie musimy wpuszczać kontrolerów Poczty Polskiej do mieszkań. RPO: naruszają mir domowy
Przepisy dotyczące opłat abonamentowych nie zawierają ustawowego obowiązku wpuszczenia pracowników Poczty Polskiej do mieszkań, nawet w sytuacji wylegitymowania się przez nich oraz przedstawienia celu kontroli - wyjaśnia Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar.
więcej
|
|
Tadeusz Rydzyk i rektor WSKSiM odznaczeni Orłem Straży Ochrony Kolei
Dyrektor Radia Maryja o. Tadeusz Rydzyk i rektor Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej o. Zdzisław Klafka znaleźli się wśród osób wyróżnionych Orłem Straży Ochrony Kolei.
więcej
|
|
Pracownicy Polskiego Radia: sugestie kierownictwa o naszym liście nieprawdziwe i krzywdzące, nie dotyczą jego meritum
- Ubolewamy, że władze Polskiego Radia skupiły się w rozsyłanych do mediów i pocztą wewnętrzną komunikatach nie na meritum listu, ale jego aspektach formalnych i stylistycznych - stwierdza Związek Zawodowy Dziennikarzy i Pracowników Programów Trzeciego i Drugiego Polskiego Radia w komentarzu do reakcji kierownictwa firmy na ich sprzeciw wobec odsunięcia od dotychczasowych zadań i zwolnienia kilku dziennikarzy Trójki.
więcej
|
|
Zarząd Polskiego Radia: na spotkaniu pracownicy nie podali przykładów cenzury ani łamania etyki zawodowej
Według zarządu Polskiego Radia podczas piątkowego spotkania pracownicy firmy nie potrafili podać faktów potwierdzających wyrażone wcześniej zarzuty naruszania zasad etycznych przez przełożonych i wprowadzania cenzury prewencyjnej. Kierownictwo wyjaśniło powody odsunięcia dwóch dziennikarek od serwisów informacyjnych w Trójce.
więcej
|
|
Związek pracowników Trójki i Dwójki: nie wycofujemy się z poparcia listu ze sprzeciwem do prezes Polskiego Radia
Związek Zawodowy Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia zapewnia, że nie wycofuje się z poparcia sprzeciwu pracowników firmy wobec niedawnych decyzji o odwołaniu i zwolnieniu kilku osób. - Jako związek byliśmy doręczycielami pisma do prezes Polskiego Radia - wyjaśnia przewodniczący związku.
więcej
|
|
|
|
Festiwal Cannes Lions zmniejsza liczbę jurorów o jedną czwartą
Organizatorzy międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions zapowiedzieli, że liczba jurorów tego konkursu w 2017 roku zostanie zredukowana do 92.
więcej
|
Rusza platforma Tv.tvnmedia.pl - nowy projekt TVN Media dla marketerów
Wystartowała platformą Tv.tvnmedia.pl prowadzona przez biuro reklamy TVN Media o roli telewizji w komunikacji marketingowej. Na początku 2017 roku TVN zorganizuje ogólnopolską konferencję branżową.
więcej
|
Władze Warszawy szukają w przetargu domu mediowego do rocznej współpracy
Władze Warszawy rozpoczęły przetarg na wybór domu mediowego, który zajmie się dla nich planowaniem i zakupem mediów w ciągu najbliższych dwóch lat. Wartość budżetu wynosi blisko 2,2 mln zł netto.
więcej
|
Publicis Groupe łączy sieci SapientNitro i Razorfish, prezesem Alan Herrick
Koncern marketingowy Publicis Groupe ogłosił fuzję swoich dwóch sieci reklamowych SapientNitro i Razorfish. W wyniku połączenia powstanie nowa globalna firma SapientRazorfish, która ma umocnić pozycję grupy na świecie w zakresie usług marketingu cyfrowego.
więcej
|
Selfie Szymona Majewskiego z pierniczkiem reklamuje bożonarodzeniową promocję w Ja+Mix w Plusie (wideo)
Ruszyła bożonarodzeniowa promocja w taryfie Ja+Mix w sieci telekomunikacyjnej Plus. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego przygotowana przez firmy Scholz & Friends Warszawa, TFP i Vizeum.
więcej
|
Łódź wprowadza własny kodeks reklamowy, znikną wielkoformatowe banery
Rada Miejska w Łodzi uchwaliła kodeks reklamowy, który określa zasady umieszczania reklam zewnętrznych w tym mieście. Dzięki niemu z ulic miasta znikną m.in. wielkoformatowe banery i wolno stojące tablice.
więcej
|
Kraków wyda 6 mln zł na promowanie się jako gospodarz mistrzostw Europy siatkarzy
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie zawarł z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej umowę dotyczącą działań promocyjnych tego miasta związanych z mistrzostwami Europy siatkarzy w 2017 roku. Wartość kontraktu wynosi 5,95 mln zł.
więcej
|
Coca-Cola przygotowała butelkę pozwalającą robić selfie
Koncern Coca-Cola opracował nową butelkę do swoich napojów, która pozwala wykonywać zdjęcia typu selfie. Nowy pomysł ma wspierać kampanię Coca-Cola Summer Love w Izraelu.
więcej
|
Przyjaźń chrześcijańskiego księdza i muzułmańskiego duchownego w świątecznej reklamie Amazona (wideo)
Amazon rozpoczął bożonarodzeniową kampanię reklamową, której bohaterami są chrześcijański ksiądz i Imam, muzułmański duchowny. W spocie pokazano przyjaźń i łączące ich relacje.
więcej
|
Dorota Szelągowska reklamuje dywan Portofino w sklepach Komfort (wideo)
Zaczęła się bożonarodzeniowa odsłona kampanii reklamowej sklepów Komfort z udziałem dziennikarki i projektantki wnętrz Doroty Szelągowskiej. Akcję, prowadzoną w telewizji i prasie, firma przygotowała wspólnie z domem mediowym Codemedia.
więcej
|
Trzech króli z banknotów reklamuje pakiet z prądem i gazem w PGNiG (wideo)
PGNiG zaczęło kolejną odsłonę kampanii reklamującej ofertę PiG obejmującą prąd i gaz w pakiecie. Działania wspólnie ze spółką przygotowała agencja reklamowa Brasil.
więcej
|
Focus Advantage odpowiada za reklamy małego AGD i produktów do pielęgnacji Panasonic Polska
Należąca do Focus Media Group agencja marketingu zintegrowanego Focus Advantage zajmie się kreatywną koncepcją dla dwóch kategorii produktów Panasonic: małego AGD i produktów do pielęgnacji.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Heathrow, otoDom.pl, Skoda, SodaStream (wideo)
W zestawieniu najciekawszych reklam minionego tygodnia znalazły się tym razem dwie reklamy polskie i dwie zagraniczne. Wśród nich rodzime akcje promujące markę Skoda i otoDom.pl oraz zagraniczne kampanie: lotniska Heathrow w Londynie oraz marki SodaStream.
więcej
|
|
|
,,Gość Niedzielny" na czele sprzedaży tygodników opinii po trzech kwartałach. ,,Wprost" z największym spadkiem
Wśród tygodników opinii w pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
więcej
|
Jacek Hugo-Bader o udawaniu czarnoskórego na Marszu Niepodległości: chciałem pokazać, że mamy problem z rasizmem
- Chciałem wytrącić z ręki argumenty osobom, które twierdzą, że nie ma w Polsce problemu z rasizmem - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl reporter „Gazety Wyborczej” Jacek Hugo-Bader swoją prowokację, w ramach której udawał czarnoskórego na Marszu Niepodległości.
więcej
|
Sąd jeszcze raz rozpatrzy roszczenia Gremi Media wobec nazwy ,,W Sieci", wady w poprzednim wyroku
Sąd Najwyższy nakazał ponowne rozpoznanie przez sąd okręgowy pozwu Gremi Media (wcześniej Presspubliki) dotyczącego nazwy tygodnika „W Sieci” (Fratria). Powodem jest wskazanie wad w werdykcie sądu apelacyjnego w tej sprawie.
więcej
|
Tomasz Sakiewicz zarzuca ,,Wiadomościom" cenzurowanie ,,GPC" i promowanie Karnowskich. Michał Karnowski: słaby atak na Paczuską
Redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie” Tomasz Sakiewicz skrytykował „Wiadomości” TVP1 za niepodanie uzyskanych przez „GPC” informacji o wynikach sekcji zwłok Lecha i Marii Kaczyńskich. Broniącemu tej decyzji Michałowi Karnowskiemu odpowiedział: „Niezależność nie polega na wiecznym promowaniu Karnowskich”. - Tak jak odpowiedzialność i rozsądek nie polega na jeździe po Marzenie Paczuskiej, bo newsa nie puściła. Słabe - skomentował Karnowski.
więcej
|
,,Wprost" z najgorszym wynikiem w historii. Duży spadek ,,Newsweek Polska"
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Najwięcej straciły „Wprost”, który zanotował najgorszy wynik w historii i „Newsweek Polska”.
więcej
|
Redaktorzy naczelni razem przeciw ograniczeniom dla dziennikarzy w Sejmie. ,,To zamykanie się na obywateli"
Z inicjatywy Press Clubu skierowano do marszałka Sejmu list podpisany przez 28 redaktorów naczelnych z różnych mediów sprzeciwiający się ograniczeniu możliwości pracy dziennikarzy w budynkach parlamentu. - Sejm, który zamykałby się na media, jednocześnie zamykałby się na obywateli - uważają sygnatariusze listu.
więcej
|
|
|
Amazon Prime nie wstrząśnie polskim rynkiem VoD, ale Netflix może odczuć jego obecność (opinie)
- Pojawienie się w Polsce usługi Amazon Prime i związanego z nią serwisu VoD nie wywoła na naszym rynku rewolucji, bo Polacy są przywiązani do lokalnych treści. Platforma Amazona może jednak odebrać widzów Netflixowi, jeśli zaproponuje konkurencyjną cenę za ciekawą bibliotekę treści - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Kuba Sufin, Jan Szarras, Mariusz Maksymiuk i Bartek Pucek.
więcej
|
Mark Zuckerberg chce skuteczniej walczyć z fałszywymi informacjami na Facebooku
Szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział, że serwis podejmie intensywne działania, które mają zmniejszyć liczbę fałszywych informacji pojawiających się w serwisie. To odpowiedź na niedawne zarzuty związane z wpływem preparowanych i kłamliwych treści na wynik wyborów prezydenckich w USA.
więcej
|
Comperia.pl nie dogadała się co do sprzedaży Telepolis.pl, w br. ma 12,4 mln zł wpływów i 4,4 mln zł straty
Spółka Comperia.pl po półtora miesiąca zakończyła bez powodzenia negocjacje z podmiotem zainteresowanym przejęciem serwisu o branży telekomunikacyjnej Telepolis.pl. W trzech kwartałach br. zanotowała 12,39 mln zł wpływów ze sprzedaży i 4,36 mln zł straty netto.
więcej
|
Airbnb wprowadza nową usługę ,,Podróże" z atrakcjami i przewodnikami
Serwis Airbnb zajmujący się pośrednictwem w wynajmie domów i mieszkań poszerza zakres swoich usług. Na platformie pojawiła się opcja „Podróże” dająca użytkownikom dostęp do dodatkowych atrakcji i usług w miejscach, do których podróżują.
więcej
|
Jacek Świderski: Kolegom z telewizji mówimy "welcome to the competition"
Z Jackiem Świderskim, prezesem Wirtualnej Polski, rozmawiamy o szczegółach uruchomienia nowej hybrydowej telewizji WP, trendach na rynku telewizyjnym i możliwościach, jakie daje połączenie telewizji i internetu.
więcej
|
Przyjaźń chrześcijańskiego księdza i muzułmańskiego duchownego w świątecznej reklamie Amazona (wideo)
Amazon rozpoczął bożonarodzeniową kampanię reklamową, której bohaterami są chrześcijański ksiądz i Imam, muzułmański duchowny. W spocie pokazano przyjaźń i łączące ich relacje.
więcej
|
Polscy internauci reklamy oglądają głównie na komputerach, na smartfonach częściej niż na tabletach
Internauci z Polski najczęściej wyświetlają reklamy na komputerach osobistych, a w reklamy na smartfonach klikają częściej niż w te na tabletach - wynika z analizy Gemiusa.
więcej
|
Jak FOX, CBS, Netflix, NBC, ABC i HBO komunikują się z widzami na Facebooku (analiza)
Jeśli chcielibyśmy znaleźć amerykańską stację, której komunikacja na Facebooku jest wyróżniająca, to doznalibyśmy sporego rozczarowania. Mieliśmy nadzieję, że się zainspirujemy, a tymczasem zobaczyliśmy jedynie mniej lub bardziej solidne rzemiosło – pisze w swojej analizie zespół agencji love to talk.
więcej
|
Bezpłatne Wi-Fi na przystankach autobusowych w Krakowie
Na 40 przystankach w Krakowie zostało zainstalowane bezpłatne Wi-Fi – poinformował rzecznik prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) Michał Pyclik. Jak dodał, bezpłatny internet będzie na wybranych przystankach już na stałe.
więcej
|
|
|