|
|
|
|
|
|
|
Aleksandra Rejnowicz szefową ,,Uwagi!" i ,,Superwizjera". Odchodzi Monika Szymborska
Aleksandra Rejnowicz pokieruje redakcją magazynów „Uwaga!” i „Superwizjer” w TVN. Jej zastępcami zostali Dorota Malesa i Jacek Kaczmarek.
więcej
|
Gliński w TVP: materiały ,,Wiadomości" o NGO-sach to kompromitacja i nieprofesjonalna krucjata
Minister kultury prof. Piotr Gliński w niedzielnym wydaniu „Gościa Wiadomości” mocno skrytykował niedawną serię materiałów serwisu TVP1 o finansowaniu niektórych organizacji pozarządowych. Stwierdził, że materiały te są mało profesjonalne i kompromitujące dla TVP, a jedno z pytań Michała Adamczyka ocenił jako klasyczny przykład manipulacji i propagandy.
więcej
|
Znane serwisy zamieściły fałszywą plotkę o wpadce CNN z filmem pornograficznym. ,,W pogoni za klikami na bok poszły reguły"
W weekend wiele popularnych serwisów internetowych podało informację o pomyłkowym nadaniu przez CNN filmu pornograficznego zamiast programu podróżniczego Anthony Bourdain’a. Wiadomość była nieprawdziwa, ale nie została sprawdzona i nabrała viralowego charakteru. - To potwierdzenie, że w czasach wyścigu o czytelnika na bok idą podstawowe reguły dziennikarstwa, a kiedy jeden biegacz popełni falstart reszta bezmyślnie podąża za nim - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki i Artur Roguski.
więcej
|
,,Ojciec Mateusz" dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam
16. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,04 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 270 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 9,26 mln zł.
więcej
|
4fun.tv najlepszym kanałem muzycznym w Eutelsat TV Awards 2016
Polska stacja 4fun.tv - jako jedyna z Polski - została uhonorowana nagrodą Eutelsat TV Awards 2016 jako najlepszy kanał muzyczny. Wśród nominowanych były też dwie inne stacje z Polski: BBC Earth i Sundance Channel oraz program „Re-Enactors!”.
więcej
|
Milion widzów serialu ,,19+". TVN liderem w grupie komercyjnej
Nowy paradokument „19+” ogląda średnio 1,04 mln osób. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i pierwsze w grupie komercyjnej 16-49, docelowej dla reklamodawców.
więcej
|
KRRiT proponuje oznaczenia programów telewizyjnych dla niesłyszących i niewidomych
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce, żeby w opisach programów dostosowanych do osób z wadami wzroku i słuchu pojawiły się wskazujące to symbole: AD - audiodeskrypcja, N - napisy dla niesłyszących, JM - tłumaczenie na język migowy.
więcej
|
Antoni Pawlicki odchodzi z serialu ,,Komisarz Alex". Zastąpi go Krystian Wieczorek
Telewizja Polska będzie kontynuować serial „Komisarz Alex”, ale opiekunem tytułowego psa będzie już inny bohater. Zagra go Krystian Wieczorek.
więcej
|
TVP ABC liderem kanałów dziecięcych. Rekord Polsat JimJam
Liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w październiku br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat JimJam, a na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Pogodynka Małgorzata Tomaszewska odchodzi z Polsatu
Prezenterka pogody Małgorzata Tomaszewska po 2,5 roku kończy pracę w Telewizji Polsat. Wcześniej pracowała m.in. w Sportklubie.
więcej
|
Europejskie Nagrody Filmowe 2016 w TVN. Prowadzącym Maciej Stuhr
W sobotę, 10 grudnia br. we Wrocławiu odbędzie się 29. ceremonia wręczenia Europejskich Nagród Filmowych. Transmisję z wydarzenia będzie można oglądać na antenie TVN. Gospodarzem będzie Maciej Stuhr.
więcej
|
Castingi do trzeciej edycji show ,,Mali Giganci"
W okresie od 3 do 12 grudnia br. odbywać się będą castingi do trzeciej edycji „Małych Gigantów”. Reality-show na antenie TVN zagości w wiosennej ramówce w 2017 roku.
więcej
|
Polsat Media przejmuje od TVN Media obsługę kanałów 4fun Media
Od początku przyszłego roku za sprzedaż oferty reklamowej kanałów telewizyjnych 4fun Media będzie odpowiadać Polsat Media. Przez ostatnie sześć lat zajmował się tym TVN Media.
więcej
|
Eleven, Eleven Sports i Eleven Extra za darmo przed El Clásico
Trzy kanały Eleven Sports Network: Eleven, Eleven Sports i Eleven Extra do 29 listopada można wypróbować w internecie bezpłatnie.
więcej
|
10 najdroższych seriali w historii
Współczesne seriale niczym nie ustępują fabularnym produkcjom z najwyższej półki. Także pod względem budżetu. Sporą część serialowych wydatków pochłaniają gaże dla aktorskich gwiazd. Najdroższe są seriale historyczne. Przedstawiamy dziesięć najdroższych seriali w historii.
więcej
|
Co i kiedy w ramówce kanału WP? Szczegółowy program telewizyjny nowej stacji DVB-T
W piątek, 2 grudnia br. nadawanie rozpocznie przygotowywany przez Wirtualną Polskę kanał WP. Kiedy będą emitowane ramówkowe pozycje stacji, która znajdzie się m.in. w DVB-T?
więcej
|
Medialny spór Kuby Wojewódzkiego z Małgorzatą Rozenek: są nagłówki - akcje rosną (opinia)
Mam do Kuby Wojewódzkiego sentyment od dawna, uważam go za jedną z bystrzejszych głów w naszym kraju i bardzo sobie cenię jego dorobek w branży muzycznej. Muszę jednak przyznać że od jakiegoś czasu zaczyna pokrywać się patyną. 53-letni już showman z pewnością również ma tego świadomość i dlatego szuka odświeżenia - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Wojtek Kowalik z Ogilvy & Mather.
więcej
|
Serial ,,Vera 6" w Ale Kino+
9 grudnia 2016 roku Ale Kino+ rozpocznie emisję szóstego sezonu serialu „Vera”.
więcej
|
TVP1 pokaże koncert ,,Serce dla Dzieci"
5 grudnia br. o godz. 17.30 odbędzie się trzecia edycją charytatywnego koncertu „Serce dla Dzieci”. Wydarzenie będzie transmitować Jedynka.
więcej
|
|
|
Radio Maryja: kłamstwa mediów liberalno-lewicowych o tym, że PiS spłaca dług wobec o. Rydzyka
- Od roku po przegranych wyborach przez PO, a wygranych przez PiS nieustannie jest powielane kłamstwo o rzekomym spłacaniu zobowiązań partii rządzącej wobec o. Tadeusza Rydzyka CSsR. Niektóre media, organizacje, partie polityczne podają konkretne kwoty, które rzekomo miał otrzymać Ojciec Dyrektor. Z całym naciskiem chcemy podkreślić, że jest to kłamstwo - stwierdził w oświadczeniu o. Jan Król, jeden z założycieli Fundacji Lux Veritatis.
więcej
|
|
Abonament RTV w przyszłym roku bez podwyżki
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie podwyższyła opłat abonamentowych w 2017 roku. Za używanie odbiornika RTV zapłacimy tyle samo co w tym roku - 22,70 zł miesięcznie.
więcej
|
|
Poczta Polska wydała znaczek i kopertę na 25-lecie Radia Maryja
Poczta Polska wydała specjalny znaczek pocztowy i kopertę z okazji 25. rocznicy rozpoczęcia nadawania przez Radio Maryja, przypadającej 9 grudnia. Na kopercie znalazła się wypowiedź Jana Pawła II o rozgłośni.
więcej
|
|
Piosenka ,,Karp" od dziennikarzy Trójki w akcji charytatywnej ,,Święta bez granic" (wideo)
Dziennikarze radiowej Trójki kolejny raz nagrali piosenkę bożonarodzeniową „Karp”, która znajdzie się na płycie „Święta bez granic 2016” sprzedawanej w ramach kampanii społecznej. Jej częścią będą też licytacje na antenie stacji ciekawych przedmiotów.
więcej
|
|
Radio ZET wyprzedziło Trójkę w Białymstoku. Duży wzrost Radia Białystok
Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
CMWP nie rozstrzygnie sporu Tomasza Kwaśniewskiego i prezesa RDC o brak zgody na wywiad z osobą z KOD-u
Centrum Monitoringu Wolności Prasy stwierdziło, że nie jest w stanie rozstrzygnąć sporu dziennikarza Tomasza Kwaśniewskiego i prezesa Radia dla Ciebie Tadeusza Deszkiewicza dotyczącego niewyrażenia zgody na wywiad Kwaśniewskiego z przedstawicielem Komitetu Obrony Demokracji.
więcej
|
|
|
|
Wydatki reklamowe w telewizji i gazetach w dół, kina z największym wzrostem
Przez dziesięć miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam niemal o 4 proc. W tym czasie reklamodawcy najbardziej zwiększyli wydatki na promocję w kinach i na indoorze, ograniczając z kolei nakłady na reklamę w telewizji i w dziennikach.
więcej
|
Benicio del Toro znalazł swój idealny prezent w świątecznej reklamie Heinekena (wideo)
Grupa Żywiec ruszyła z bożonarodzeniową kampanią marki piwa Heineken. Jej bohaterem jest aktor Benicio del Toro, który odkrywa, jaki jest najlepszy świąteczny prezent.
więcej
|
Piotr Chmielewski dyrektorem handlowym w IDMnecie
Piotr Chmielewski objął funkcję dyrektora handlowego w biurze reklamy IDMnet (należącym do Grupy ZPR Media). Wcześniej pracował m.in. w Onnetwork, Polska Press Grupie, NextWeb Media i Agorze.
więcej
|
Szymon Nessel dyrektorem kreatywnym Engine
Szymon Nessel objął stanowisko dyrektora kreatywnego w agencji Engine. Przeszedł z agencji Grupa Trzy, w której przez ostatnie półtora roku był dyrektorem strategii.
więcej
|
,,I welcome" - Amnesty International zachęca do tolerancji wobec uchodźców (wideo)
Startuje kampania Amnesty International „I Welcome”, która ma zachęcić do większej tolerancji wobec innych kultur. Przy realizacji działań pracują m.in. polskie firmy marketingowe DDB&tribal i Papaya Films.
więcej
|
KER: Netia w reklamie internetu ,,za 0 zł na zawsze" składa obietnicę na wyrost
Internetowa reklama firmy Netia wykorzystująca hasło: „Tego jeszcze nie było. Internet za 0 zł na zawsze” posługuje się bardzo mocnym określeniem „na zawsze", które w odniesieniu do warunków promocji „Internet za darmo do końca roku" jest obietnicą na wyrost i może nadużywać zaufania odbiorców oraz wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy - uznała Komisja Etyki Reklamy.
więcej
|
Ojcowski prezent od serca w kampanii kuchni IKEA (wideo)
Zaczęła się kolejna odsłona kampanii reklamowej wyposażenia kuchni dostępnego w sklepach IKEA. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają firmy marketingowe Grey Group Poland, Easy Hell Productions, Lunapark i MEC.
więcej
|
,,Kawa za marzenie" - staruszka driftująca samochodem w kampanii kawy Jacobs (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa kawy Jacobs (produkowanej przez Jacobs Douwe Egberts) pod hasłem „Kawa za marzenie”. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada agencja reklamowa Saatchi & Saatchi Interactive Solutions.
więcej
|
,,3 Party Challenge" - interaktywny spot reklamuje nowe wódki Wyborowa (wideo)
Trzy nowe warianty wódki Wyborowa (produkowanej przez Pernod Ricard Polska) ilustrują trzy historie splatające się w jeden interaktywny film. Po raz pierwszy reżyserzy z rostera Papaya Films: Jan Foryś, Piotr Onopa i Julia Rogowska połączyli siły tworząc wspólną produkcję - „Wyborowa 3 Party Challenge”.
więcej
|
Uprawa polskich buraków w reklamie barszczu czerwonego Winiary (wideo)
W nowej kampanii reklamowej barszczu czerwonego Winiary (produkowanego przez Nestlé Polska) pokazywana jest uprawa buraków. Reklamy podkreślają, że produkt powstaje z buraków uprawianych w Polsce.
więcej
|
Polsat Media przejmuje od TVN Media obsługę kanałów 4fun Media
Od początku przyszłego roku za sprzedaż oferty reklamowej kanałów telewizyjnych 4fun Media będzie odpowiadać Polsat Media. Przez ostatnie sześć lat zajmował się tym TVN Media.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Edeka, McDonald's, Johnnie Walker, Škoda, mali bracia Ubogich (wideo)
Tym razem wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się trzy kampanie zagraniczne i dwie polskie. Są to nawiązujące do świąt kampanie niemieckich sklepów Edeka, brytyjska reklama McDonald's i spot Johnnie Walker oraz realizowane na polskim rynku działania Škody oraz Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
więcej
|
,,Gisu mówi: zabezpiecz się" - Główny Inspektor Sanitarny jako Święty Mikołaj zachęca do szczepień przeciw grypie (wideo)
Do sieci trafił klip, w którym Główny Inspektor Sanitarny Marek Posobkiewicz jako rapujący Święty Mikołaj zachęca do szczepień przeciwko grypie.
więcej
|
Jysk reklamuje weekendowe obniżki z okazji Black Friday i Cyber Monday (wideo)
Z okazji Black Friday w sieci sklepów Jysk wprowadzono obniżki cenowe obowiązujące od czwartku 24 listopada do niedzieli 27 listopada. Wspiera to kampania reklamowa w telewizji i internecie przygotowana przez Carat Polska.
więcej
|
Korporacyjna wigilia w świątecznej kampanii Faktorii Win (wideo)
Faktoria Win od 23 listopada na swoim profilu facebookowym prezentuje świąteczne spoty. Kampanii towarzyszy konkurs dla konsumentów.
więcej
|
|
|
,,W Sieci" na czwarte urodziny zmienia layout. ,,Przejrzystość i elegancja"
Z okazji czwartej rocznicy powstania tygodnika „W Sieci” (Fratria) pismo ukazało się w nowej odsłonie wizualnej. - Wierzymy, że wypracowana formuła pozwoli zachować to co najlepsze, a jednocześnie jest dużym krokiem naprzód - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Karnowski, redaktor naczelny „W Sieci”.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" częściej cytowana niż Radio ZET i RMF FM, Wirtualnemedia.pl przed TVP.info i TVN24.pl
W październiku br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Gazeta Wyborcza". Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
|
Native Advertising Days 2016, czyli ciekawe czasy przed nami
Ponad 300 uczestników z 44 krajów i 48 mówców w centrum konferencyjnym największego europejskiego hotelu, to Native Advertising Days 2016 w liczbach. Tegoroczna edycja koncentrowała się wokół roli wydawców oraz marek w dostarczaniu widowni angażujących i wartościowych rozwiązań content marketingowych - pisze Maja Biniewicz, dyrektor strategiczny ds. sprzedaży Grupa ZPR Media.
więcej
|
Tylko ,,Gazeta Polska Codziennie" i ,,Rzeczpospolita" na plusie sprzedaży kioskowej po trzech kwartałach
Większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
więcej
|
Ewa Wanat: ws. wywiadu o uchodźcach nie atakuję Rigamonti i ,,Dziennika Gazety Prawnej". ,,DGP": to podważanie faktów i manipulacja
W „Tygodniku Powszechnym” ukazał się artykuł Ewy Wanat polemizujący z relacją z niemieckiej miejscowości, gdzie żyje wielu uchodźców, przedstawioną przez Mayę Paczesny w rozmowie z Magdaleną Rigamonti w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. - Jesteśmy przekonani, że publikacja „Tygodnika Powszechnego” jest efektem szerszego zjawiska - podważania faktów i manipulowania treściami, jeśli nie odpowiadają one poglądom redakcji. Kuriozalna to metoda - krytykuje Andrzej Andrysiak z „DGP”. - Jest mi obojętne, kto przeprowadził ten wywiad i w jakiej gazecie. Mój reportaż nie był atakiem ani na gazetę, ani na dziennikarkę, ani nawet na panią, która im opowiada zmyślone historie - zapewnia Ewa Wanat.
więcej
|
|
|
Znane serwisy zamieściły fałszywą plotkę o wpadce CNN z filmem pornograficznym. ,,W pogoni za klikami na bok poszły reguły"
W weekend wiele popularnych serwisów internetowych podało informację o pomyłkowym nadaniu przez CNN filmu pornograficznego zamiast programu podróżniczego Anthony Bourdain’a. Wiadomość była nieprawdziwa, ale nie została sprawdzona i nabrała viralowego charakteru. - To potwierdzenie, że w czasach wyścigu o czytelnika na bok idą podstawowe reguły dziennikarstwa, a kiedy jeden biegacz popełni falstart reszta bezmyślnie podąża za nim - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki i Artur Roguski.
więcej
|
Wirtualna Polska szybciej zapłaci premie poprzednim właścicielom NextWeb Media
Wirtualna Polska porozumiała się z poprzednimi właścicielami Grupy NextWeb Media, kupionej w połowie ub.r., co do wcześniejszego uiszczenia opłat typu earn-out. Wyda na to ok. 0,5 mln zł więcej niż założyła w rezerwie.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" częściej cytowana niż Radio ZET i RMF FM, Wirtualnemedia.pl przed TVP.info i TVN24.pl
W październiku br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Gazeta Wyborcza". Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
więcej
|
Black Friday z internetowym rekordem: 3,3 mld dolarów, mobile motorem wzrostów
Według analiz firmy Adobe tegoroczny Black Friday w USA przyniósł w internecie przychody przekraczające 3,3 mld dol. Największy wzrost zanotowano w kanale mobilnym, w którym wydatki internautów osiągnęły poziom 1,2 mld dol. Wśród urządzeń elektronicznych najchętniej kupowano produkty Apple, telewizory Samsunga i LG oraz konsole Xbox.
więcej
|
Facebook z wyższymi wpływami reklamowymi niż Comcast i Disney
Po pierwszych trzech kwartałach 2016 roku Facebook zanotował ponad 9 miliardów przychodów reklamowych. To więcej niż zdołały zgromadzić z reklam Comcast i Disney. Po raz pierwszy w historii Facebook pokonał w segmencie reklamowym największych tradycyjnych graczy na rynku mediów.
więcej
|
indaHash pozwala w 14 krajach realizować kampanie z influencerami na Snapchacie
Platforma indaHash, oferująca narzędzia do automatycznej współpracy reklamowej z popularnymi użytkownikami Instagrama i Facebooka, wprowadza swoją ofertę na Snapchacie. Będzie ona dostępna w 14 krajach, przede wszystkim w Europie.
więcej
|
Elon Musk szykuje globalny satelitarny dostęp do internetu. ,,Komunikacja satelitarna pozostanie niszowym rozwiązaniem"
Elon Musk rozpoczął starania o realizację projektu globalnego dostarczania internetu za pomocą ponad 4 tysięcy satelitów. Docelowo prędkość połączenia ma sięgać 1 Gb/s. - Koncepcja Muska rodzi wątpliwości co do jej kosztów i opłacalności, telekomunikacja satelitarna pozostanie w ciągu najbliższej dekady rozwiązaniem niszowym - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl dr Tomasz Kulisiewicz z Ośrodka Studiów nad Cyfrowym Państwem.
więcej
|
|
|
Nagrody w branży public relations: nobilitacja i przewaga konkurencyjna czy tylko ozdobnik? (opinie)
Agencje PR, w przeciwieństwie do reklamowych rzadko tworzą kampanie wyłącznie pod nagrody. Większość kampanii PR to jednak wielomiesięczna praca. Nagrody nie są dla najlepszych projektów. Szczególnie w PR, bo najlepsze projekty najlepszych agencji, to często projekty, które wymagają ciszy - o tym, czym dla agencji PR są nagrody w takich konkursach jak Złote Spinacze, mówią dla Wirtualnemedia.pl Katarzyna Kamińska, Klara Banaszewska, Sebastian Hejnowski, Ryszard Solski i Szymon Sikorski.
więcej
|
|
|