Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 4 Grudnia 2016
 
 
 
Wojciech Dorosz: zarząd Polskiego Radiu odrzuca próby dyskusji z pracownikami, kolejne zwolnienia pogłębiają konflikt
 
 
Programmatic jest atrakcyjny dla reklamodawców i wydawców, sięgnie daleko poza internet (opinie)
 
- Platformy programmatic rosną dynamicznie w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby reklamodawców i wydawców, otwartą kwestią pozostaje jakiego pułapu ten wzrost może sięgnąć. Nie jest wykluczone, że w bliskiej przyszłości programmatic będzie stanowił połowę rynku reklamy online, i rozszerzy się mocno poza segment cyfrowy - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży reklamowej i wydawcy. więcej
 
 
Telewizja Polska wybiera dom mediowy do obsługi 8 mln zł budżetu
 
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło przetarg, w którym wybierze dom mediowy odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów do kampanii TVP. Wybrana agencja przez rok będzie obsługiwać budżet o wartości 8 mln zł netto. więcej
 
 
TVN24 przed TVP Info, TTV nowym liderem w 16-49 (top 25 tematycznych)
 
W listopadzie br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował kanał TTV. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Marcin Bogłowski: telewizja nadal największym medium, ale teraz nie czeka na widzów, tylko szuka ich także w internecie
 
- Wbrew wszystkim twierdzeniom, które serwowano nam przez ostatnich kilka lat, nie ma rewolucji. Zmienia się może spojrzenie samych nadawców telewizyjnych: z „widz szuka kontentu: coraz częściej na :kontent szuka widza - o nowej platformie TVN Media, potrzebie edukacji rynku i trendach na rynku reklamy telewizyjnej mówi w rozmowie z Wirtuanemedia.pl Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego w TVN Media. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Szum wokół podobieństwa reklamy Allegro do spotu whisky: niepotrzebna burza w branżowym piekiełku (opinie) więcej
 
Drugi sezon ,,Paktu" trafniej niż pierwszy pokazuje polską rzeczywistość, choć nie unika przerysowań (opinie) więcej
 
Magda Jethon: wszystkim awanturom w Trójce winni są politycy więcej
 
Ile można zarobić w branży Public Relations? ,,Ujawnienie przez MSLGroup zarobków pracowników to dobry ruch, robi wrażenie" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/ka ds. reklamy natywnej PMPG Polskie Media
Marketing Manager Viacom International Media Networks
Redaktor Online Eurozet
MŁODSZY SPECJALISTA DS. MARKETINGU Multikino
Specjalista ds. mediów społecznościowych LF Cosmetics
Project Manager Eurozet
Senior Strategy Planner Isobar
Specjalista ds. Realizacji Sprzedaży Specjalnej TVN
Młodszy Analityk TVN
SENIOR CREATIVE SPECIALIST Platige Image S.A.
Digital Media Planner Buyer Havas Media Group
Digital Media Manager Havas Media Group
Specjalista ds. E-commerce - e-marketing eBilet.pl
(Senior) Grafik TVN
Senior Communication Planner / Communication Planner Vizeum
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Telewizja Polska wybiera dom mediowy do obsługi 8 mln zł budżetu

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło przetarg, w którym wybierze dom mediowy odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów do kampanii TVP. Wybrana agencja przez rok będzie obsługiwać budżet o wartości 8 mln zł netto. więcej

TVN24 przed TVP Info, TTV nowym liderem w 16-49 (top 25 tematycznych)

W listopadzie br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował kanał TTV. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

Marcin Bogłowski: telewizja nadal największym medium, ale teraz nie czeka na widzów, tylko szuka ich także w internecie

- Wbrew wszystkim twierdzeniom, które serwowano nam przez ostatnich kilka lat, nie ma rewolucji. Zmienia się może spojrzenie samych nadawców telewizyjnych: z „widz szuka kontentu: coraz częściej na :kontent szuka widza - o nowej platformie TVN Media, potrzebie edukacji rynku i trendach na rynku reklamy telewizyjnej mówi w rozmowie z Wirtuanemedia.pl Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego w TVN Media. więcej

Koniec serialu ,,Singielka". 800 tys. widzów drugiej serii w TVN

Drugi sezon „Singielki” oglądało średnio 800 tys. widzów. TVN w czasie nadawania serialu przegrał walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 28,76 mln zł. Stacja zakończyła produkcję na drugiej serii. więcej

Leszek Kabłak będzie reporterem TVP w Krakowie

Leszek Kabłak rozpoczyna współpracę z krakowskim oddziałem Telewizji Polskiej jako reporter - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Krzywe zwierciadło" z Jakubem Wątłym wraca do Superstacji

Po półrocznej przerwie Superstacja znów będzie emitować program publicystyczny „Krzywe zwierciadło” prowadzony przez Jakuba Wątłego. Program będzie można oglądać od poniedziałku do piątku o godz. 18:45. więcej

Niemal 4 tys. widzów nowego kanału Zoom TV. Filmy hitami

Nowy kanał Zoom TV w zeszłym miesiącu oglądało średnio niemal 4 tys. widzów. Ratingowym hitem stacji są filmy „Noc grozy” i „Zanim powiesz TAK” oraz serial „Szeptunka”. więcej

Policjanci szukali narkotyków w siedzibie Telewizji Polskiej, pracownik poskarżył się na przeraźliwy smród

Po otrzymaniu zawiadomienia stołeczni policjanci w sobotę sprawdzali, czy w siedzibie redakcji informacyjnych Telewizji Polskiej nie są zażywane narkotyki. - Na klatce schodowej przy naszej redakcji notorycznie, niemal codziennie panuje przeraźliwy smród narkotyków - alarmował jeden z pracowników TVP Info. więcej

Drugi sezon ,,Paktu" trafniej niż pierwszy pokazuje polską rzeczywistość, choć nie unika przerysowań (opinie)

Serial „Pakt” podobnie jak „Belfer” to nowa jakość w polskiej telewizji. Drugi sezon oparty na oryginalnym polskim scenariuszu lepiej oddaje rodzimą rzeczywistość, choć nie brak w nim przerysowań. Plusem jest trzymająca w napięciu akcja, świetne zdjęcia i gra aktorska - drugi sezon produkcji HBO oceniają dla Wirtualnemedia.pl Roman Osica, Agnieszka Gozdyra i Wojciech Krzyżaniak. więcej

Adam Kuklewicz prowadzącym ,,Puls Polski" w TVP Info. Ostatnio był dyrektorem komunikacji Pracodawcy RP

Adam Kuklewicz zadebiutował jako gospodarz programu „Puls Polski” w TVP Info. Ostatnio pracował jako dyrektor komunikacji Pracodawcy RP, a wcześniej związany był z Polsatem. więcej

,,Bez planu" Hanny Lis wróci wiosną do TVN Style

W wiosennej ramówce TVN Style pojawi się drugi sezon programu podróżniczego „Bez planu”, w którym dziennikarka Hanna Lis odwiedza różne zakątki świata. więcej

Zawadzka, Kammel, Mlynkowa i Karpiel-Bułecka prowadzącymi ,,Sylwestra z Dwójką"

W sobotę prezes TVP Jacek Kurski i burmistrz Zakopanego Leszek Dorula podpisali umowę dotyczącą wspólnej organizacji sylwestrowej imprezy „Sylwester z Dwójką”, którą będzie transmitowała TVP2. Koncert poprowadzą dwie pary: Marcelina Zawadzka i Tomasz Kammel oraz Halina Mlynkowa i Stanisław Karpiel-Bułecka. więcej

,,Spadkobiercy 7" już nie w całości dla użytkowników Ipli. ,,Względy produkcyjne"

Cyfrowy Polsat udostępnił dla użytkowników Ipli czternaście odcinków nowego sezonu „Spadkobierców”, ale dzień później pozostały już tylko trzy. - To ze względów produkcyjnych, wkrótce dołączą pozostałe - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzecznik prasowa CP. więcej

Sonia Bohosiewicz jurorką w show ,,Mali giganci 3"

Aktorka Sonia Bohosiewicz zasiądzie w jury trzeciej edycji talent-show „Mali giganci”. Zastąpi w tej roli Katarzynę Bujakiewicz. więcej

,,Powerpuff Yourself" - aplikacja Cartoon Network w nowej wersji

Cartoon Network wprowadza na rynek nową wersję aplikacji „Powerpuff Yourself” kierowaną do fanów serialu animowanego "Atomówki". więcej

WP, Metro HD i Eleven Extra HD w Netii

Do oferty Netii dołączyły trzy nowe kanały - WP, Metro i Eleven Extra. Dwa kolejne - Zoom TV i Nowa TV - zmieniły jakość ze standardowej na HD. więcej

,,Oszukałem przeznaczenie" w CBS Reality

5 grudnia 2016 roku CBS Reality rozpocznie emisję dokumentalnego cyklu „Oszukałem przeznaczenie”. więcej

Gdzie można zobaczyć Galę KSW 37: Circus of Pain z walką Popek - Pudzianowski?

W sobotę, 3 grudnia 2016 roku w krakowskiej Tauron Arenie odbędzie się Gala KSW 37: Circus of Pain. Relacja z wydarzenia dostępna będzie w systemie pay-per-view. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Wojciech Dorosz: zarząd Polskiego Radiu odrzuca próby dyskusji z pracownikami, kolejne zwolnienia pogłębiają konflikt

- Działania zarządu Polskiego Radia są dla wielu niezrozumiałe. Jakiekolwiek krytyczne wypowiedzi, nawet na forum wewnętrznym, na temat sytuacji w Radiu są traktowane jako personalny atak na zarząd oraz działanie na szkodę firmy. Kolejne próby dyskusji czy merytorycznej rozmowy są zaś odrzucane - opisuje Wojciech Dorosz, zwolniony dziennikarz Trójki i przewodniczący Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia. więcej

 
Krzysztof Świątek kierownikiem redakcji publicystyki Polskiego Radia 24. Zapowiada szersze grono gości

Krzysztof Świątek jako kierownik redakcji publicystyki Polskiego Radia 24 będzie też gospodarzem niektórych programów w stacji. - Zamierzam wprowadzić nowych ludzi do debaty, rozszerzyć krąg zapraszanych gości, np. o ekonomistów reprezentujących prospołeczny punkt widzenia, a także reprezentantów związków zawodowych i organizacji obywatelskich - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

 
,,Choinki pod choinkę" - RMF FM rozda po 1000 choinek

12 grudnia br. RMF FM wystartuje z akcją „Choinki pod choinkę”, w ramach której gwiazdy polskiej muzyki w 12 miastach będą rozdawać ludziom choinki. W każdej z miejscowości do słuchaczy trafi po 1000 drzewek. więcej

 
Magda Jethon: wszystkim awanturom w Trójce winni są politycy

- Jeżeli ktoś chce słuchać czegoś ambitniejszego, to nie ma innego radia jak PR III - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Magda Jethon, była dyrektor Trójki. W wywiadzie również o powrocie autocenzury, interesowności polityków i wiernych słuchaczach. więcej

 
Marek Niedźwiecki: nigdy nie było tak źle na Myśliwieckiej, jak grać, co mówić?

- Nigdy nie było tak źle na Myśliwieckiej. Jak grać, co mówić, co robić? Sam muszę się z tym wszystkim mierzyć - napisał na swoim blogu Marek Niedźwiecki, wieloletni dziennikarz muzyczny radiowej Trójki. więcej

 
RMF FM liderem w Kielcach. Radio Kielce wiceliderem rynku

Pozycja lidera rynku radiowego w Kielcach należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Polskie Radio Kielce i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
W grudniu zmieniają się parametry emisji DAB+ w Polsce

Spółka EmiTel poinformowała, że w grudniu nastąpi zmiana częstotliwości sygnału radia cyfrowego DAB+ emitowanego z niektórych obiektów nadawczych na terenie Polski. Emisje z 13 nadajników zostaną przełączone na nowe kanały.   więcej

 
Krzysztof Świątek: z ,,Tygodnika Solidarność" na szefa publicystyki Polskiego Radia 24

Krzysztof Świątek zakończył pracę jako redaktor naczelny „Tygodnika Solidarność”. W grudniu obejmie funkcję kierownika redakcji publicystyki Polskiego Radia 24, nadal będzie też prowadził jedno z wydań programu „Cztery strony” w TVP Info - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Wojciech Dorosz dyscyplinarnie zwolniony z Trójki, z podobnych powodów jak Paweł Sołtys

Dziennikarz Trójki Wojciech Dorosz, będący też wiceprzewodniczącym Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia, został dyscyplinarnie zwolniony z Polskiego Radia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Firma podała analogiczne uzasadnienie jak w przypadku Pawła Sołtysa zwolnionego w poniedziałek. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Telewizja Polska wybiera dom mediowy do obsługi 8 mln zł budżetu

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło przetarg, w którym wybierze dom mediowy odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów do kampanii TVP. Wybrana agencja przez rok będzie obsługiwać budżet o wartości 8 mln zł netto. więcej

Marcin Bogłowski: telewizja nadal największym medium, ale teraz nie czeka na widzów, tylko szuka ich także w internecie

- Wbrew wszystkim twierdzeniom, które serwowano nam przez ostatnich kilka lat, nie ma rewolucji. Zmienia się może spojrzenie samych nadawców telewizyjnych: z „widz szuka kontentu: coraz częściej na :kontent szuka widza - o nowej platformie TVN Media, potrzebie edukacji rynku i trendach na rynku reklamy telewizyjnej mówi w rozmowie z Wirtuanemedia.pl Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju produktu reklamowego w TVN Media. więcej

DDB&Tribal, Saatchi&Saatchi, Digital Brothers i Apella wygrały przetarg na obsługę Totalizatora Sportowego

Przez najbliższy rok działania reklamowe dla Totalizatora Sportowego realizować będą, wybrane w zakończonym przetargu, cztery agencje: DDB&Tribal, digital Brothers, Saatchi&Saatchi Interactive Solutions i Apella. więcej

Abstrachuje TV, Kaiko, Maffashion i Rezigiusz reklamują świątecznie Coca-Colę (wideo)

W nowym spocie reklamowym Coca-Coli utrzymanym w świątecznym klimacie wystąpili znani polscy youtuberzy i blogerzy. Spot jest częścią tegorocznej kampanii „Podaruj radość", nie zabrakło w nim przeboju „Coraz bliżej święta” i kultowych ciężarówek Coca-Coli. więcej

Szum wokół podobieństwa reklamy Allegro do spotu whisky: niepotrzebna burza w branżowym piekiełku (opinie)

Świąteczny spot Allegro z dziadkiem uczącym się języka angielskiego jest świetnie wykonany, oparty o bardzo prawdziwy, polski, kulturowy insight. Jeśli nawet formalnie nawiązuje do reklamy whisky to jego wartość intelektualna i kreatywna jest dużo wyższa - ewentualne podobieństwo reklamy Allegro do spotu promującego whisky oraz jej kreację i pomysł komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji reklamowych. więcej

KER: średniowieczny spot Orange na Kartę z youtuberami może zachęcać do przemocy (wideo)

Internetowa reklama Orange Polska „Historie na kartę - 6 złotych monet” zawiera elementy przemocy i tym samym może zachęcać do aktów przemocy oraz wpisywać się w sferę brutalizacji życia społecznego. Nie usprawiedliwia tego konwencja dowcipu czy pastiszu - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy. więcej

,,Płacisz, wypłacasz i przelewasz telefonem" w reklamach systemu Blik (wideo)

Ruszyła pierwsza szeroko zakrojona kampania reklamowa systemu płatności mobilnych Blik. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają firmy marketingowe Change, Easy Hell i Starcom. więcej

Magda Banasik i Grzegorz Karwowski: z K2 do McCann & MRM

Pracę w agencji reklamowej McCann & MRM zaczęli tworzący team kreatywny Magda Banasik i Grzegorz Karwowski. Wcześniej pracowali m.in. w agencjach K2, Young & Rubicam i DDB Warszawa. więcej

Pocałunki pod jemiołą reklamują szybkość ładowania Huawei P9 (wideo)

Zabawny i w pewnym stopniu mrożący krew w żyłach film reklamowy promuje telefon Huawei P9. Działania dla marki pod hasłem „Ucieczka” zrealizowała Grupa DDB. więcej

Idące stopy w świątecznej kampanii sklepów Decathlon (wideo)

Sieć sklepów ze sprzętem i odzieżą sportowa rozpoczęła świąteczną kampanię reklamową. Pokazano w niej dosłownie kroki przybliżające ludzi do świąt. Firma przy realizacji działań reklamowych pracowała z firmami K2, OTO Film i MullenLowe MediaHub. więcej

Samochód holujący paralotniarza w nowej reklamie Volvo Trucks (wideo)

Firma Volvo w nowej kampanii reklamowej prezentuje możliwości Volvo Trucks filmem, w którym ciężarówka holuje paralotniarza. więcej

Historia bibliotecznego romansu przestrzega przed szkolnymi strzelaninami w USA

Nowy spot wyprodukowany na zamówienie organizacji walczącej z przemocą i strzelaninami w szkołach w USA zwraca uwagę na konieczność zauważania objawów zapowiadających szkolne tragedie. więcej

Reklamy tygodnia: Allegro, H&M, IKEA, AIDES, Bornefonden (wideo)

W obecnym zestawieniu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazła się tylko jedna polska reklama i cztery zagraniczna. Jedna lokalna – ale jaka: świąteczny spot Allegro, którym zachwycają się również za granicą. Z kolei wśród czterech pozostałych są reklamy fundacji  Bornefonden oraz AIDES i komercyjne spoty IKEA i H&M. więcej

Tętniąca życiem kuchnia promuje Canal+

Canal+ prowadzi wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „Kitchen”. Jej akcja dzieje się w tętniącej życiem kuchni. Za realizację działań reklamowych nadawcy odpowiada agencja BETC Paris. więcej

 
 
 
PRASA
 
KNF podtrzymała 500 tys. zł kary dla właściciela ,,Wprost" i ,,Do Rzeczy"

Komisja Nadzoru Finansowego utrzymała w mocy decyzję z lipca 2014 roku o nałożeniu 500 tys. zł kary na spółkę PMPG Polskie Media (należą do niej m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”) za nieprawidłowości dotyczące sprawozdań finansowych w latach 2009-2011. PMPG zapowiada, że złoży skargę na tę decyzję do sądu administracyjnego. więcej

Agora sprzeda swoją łódzką siedzibę, prezydent miasta nie skorzysta z pierwokupu

Prezydent Łodzi nie wykona przysługującego mu prawa pierwokupu do nieruchomości, na której znajduje się łódzka siedziba Agory. Oznacza to, że najprawdopodobniej firma sprzeda tę siedzibę za 9,7 mln zł. więcej

Monika Krześniak-Sajewicz zwolniona z ,,Rzeczpospolitej"

Dziennikarka ekonomiczna Monika Krześniak-Sajewicz po ponad 8 latach pracy pożegnała się z „Rzeczpospolitą” (Gremi Media). Wcześniej pracowała w „Gazecie Prawnej”. więcej

Jarosław Kowal szefem działu sportowego ,,Gazety Wyborczej" w Krakowie

Jarosław Kowal został szefem działu sportowego „Gazety Wyborczej” (Agora) w Krakowie. Zastąpił na tym stanowisku Andrzeja Klembę, który rozstał się z firmą - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Bogusław Chrabota: ,,Rzeczpospolita" pozostanie niezaangażowana politycznie, bez zmian w formule ,,Plusa Minusa"

Redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) Bogusław Chrabota zapewnia, że mimo odejścia redaktorów weekendowego wydania „Plus Minus” będzie ono mieć niezmieniony profil konserwatywno-liberalny. Rezygnacja z rysunków satyrycznych Andrzeja Krauze wynika natomiast z ewoluowania dziennika jeszcze bardziej w stronę tematyki gospodarczej. więcej

,,Pomagamy zrozumieć" w wizerunkowej kampanii reklamowej ,,Wprost" (wideo)

W telewizji i internecie zaczęła się wizerunkowa kampania reklamowa tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) prowadzona pod hasłem „Pomagamy zrozumieć”. Jej strategię i kreację przygotowała agencja J. Walter Thompson. więcej

Magdalena Birecka wydawcą w Infor Biznes, Aleksandra Dzierżek szefem Forsal.pl. Aleksandra Gruszczyńska dziennikarką ,,DGP"

Do zespołu „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) dołączyła Aleksandra Gruszczyńska. Magdalena Birecka została wydawcą serwisów internetowych Infor Biznes, a Aleksandra Dzierżek awansowała na kierownika Forsal.pl. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" sprzedają najwięcej e-wydań w 2016 roku

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”. więcej

Borek, Kopińska, Werner, Osica, Łazarewicz i Radziwinowicz wśród laureatów MediaTorów 2016

W tegorocznej edycji konkursu Mediatory, w którym nagrody przyznają studenci dziennikarstwa, zwycięzcami zostali Justyna Kopińska, Roman Osica, Mateusz Borek, Cezary Łazarewicz, Paweł Reszka, Bożena Aksamit i Piotr Głuchowski, Anita Werner, Wacław Radziwinowicz oraz Mariusz Szczygieł. więcej

,,Plus Minus" bez wywiadów Roberta Mazurka, dziennikarz zrezygnował

Robert Mazurek zakończył współpracę z „Plusem Minusem”, weekendowym wydaniem „Rzeczpospolitej” (Gremi Media), do którego przez 7 lat przeprowadzał wywiady. W czwartek z „Plusem Minusem” rozstało się czworo redaktorów. więcej

Krzysztof Świątek: z ,,Tygodnika Solidarność" na szefa publicystyki Polskiego Radia 24

Krzysztof Świątek zakończył pracę jako redaktor naczelny „Tygodnika Solidarność”. W grudniu obejmie funkcję kierownika redakcji publicystyki Polskiego Radia 24, nadal będzie też prowadził jedno z wydań programu „Cztery strony” w TVP Info - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Krzysztof Kłopotowski nie będzie już pisał do ,,Rzeczpospolitej", jego zdaniem ,,Plus Minus" straci tożsamość

Publicysta Krzysztof Kłopotowski poinformował o rezygnacji z dalszej współpracy z „Rzeczpospolitą” (Gremi Media). Uzasadnił to odejściem redaktorów jej weekendowego wydania „Plus Minus”. - To wywoła utratę tożsamości weekendowego magazynu dziennika - uważa. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Tygodnik Angora - 2016-12-05 Newsweek - 2016-12-05 Wprost - 2016-12-05 Do Rzeczy - 2016-12-05 W Sieci (wcześniej także Sieci) - 2016-12-05
 
 
 
 
INTERNET
 
Programmatic jest atrakcyjny dla reklamodawców i wydawców, sięgnie daleko poza internet (opinie)

- Platformy programmatic rosną dynamicznie w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby reklamodawców i wydawców, otwartą kwestią pozostaje jakiego pułapu ten wzrost może sięgnąć. Nie jest wykluczone, że w bliskiej przyszłości programmatic będzie stanowił połowę rynku reklamy online, i rozszerzy się mocno poza segment cyfrowy - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży reklamowej i wydawcy. więcej

Rząd przeznaczy 60 mln zł wsparcie startupy, ujawniono listę akceleratorów

Ministerstwo Rozwoju w wyniku konkursu Scale Up wyłoniło 10 polskich firm, które otrzymają w sumie 60 mln złotych na programy akceleracyjne dla startupów. - Liczymy, że za dwa lata pojawi się 200 nowych innowacyjnych firm - ocenia Jadwiga Emilewicz, wiceminister rozwoju. więcej

Chrome 55 bez wsparcia dla technologii Flash, wybrane strony na ,,białej liście"

Zgodnie z zapowiadaną wcześniej strategią Google ostatecznie zakończył wspieranie w nowej przeglądarce Chrome elementów wykonanych na stronach w technologii Flash. Wyjątkiem pozostaje „biała lista” witryn, na której znalazły się m.in. YouTube, Facebook, Yahoo i Amazon. więcej

Dariusz Facoń, Kornel Karbowniczek i Jakub Panek w redakcji Gazeta.pl

Pracę w redakcji portalu Gazeta.pl (należącego do Agory) zaczęli Dariusz Facoń, Kornel Karbowniczek i Jakub Panek. Facoń i Karbowniczek pracowali poprzednio w TVN24.pl, a Panek w „Gazecie Stołecznej”. więcej

,,Auto Świat GO!" - Małgorzata Rdest i Szymon Sołtysik w nowym programie na Autoswiat.pl i Onet.pl

W serwisach Autoswiat.pl i Onet.pl pojawił się nowy program wideo - „Auto Świat GO!”, prowadzony przez Małgorzatę Rdest i Szymona Sołtysika. Jego kolejne odcinki będą publikowane co dwa tygodnie. więcej

Facebook w Polsce: Facebook for Every Phone liderem, w górę Blowek i PZPN

Facebook for Every Phone to niezmiennie najpopularniejsza strona wśród polskich użytkowników Facebooka. Wyprzedza ona Play oraz Serce i Rozum. W grupie profili mediowych liderem jest Radio Eska. więcej

Marta Pawłowska i Renata Machała w Wirtualnej Polsce, odeszli m.in. Sławomir Cedzyński, Marcin Bartnicki i Tomasz Bednarzak

Pracę w Wirtualnej Polsce zaczęły Marta Pawłowska i Renata Machała. Z portalem rozstało się natomiast kilkunastu dziennikarzy i wydawców, m.in. Sylwia Preiss, Marcin Bartnicki, Tomasz Bednarzak i Sławomir Cedzyński. więcej

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci, w górę Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w listopadzie 2016 r. zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce. więcej

950 mln użytkowników mobilnej muzyki w 2022 r., streaming najpopularniejszy

12 miliardów dolarów będzie wart globalny rynek mobilnej muzyki w 2022 r., w porównaniu do 4,6 miliarda dolarów w 2015 r. - prognozuje firma Strategy Analytics. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Rozdano Złote Spinacze 2016: najwięcej dla Havas PR, MSL Group, Komunikacja Plus i Garden of Words

Związek Firm Public Relations wręczył nagrody w 27 kategoriach tegorocznej, XIV edycji konkursu Złote Spinacze za najlepsze projekty public relations. Po sześć statuetek otrzymały agencje MSLGroup i Havas PR, a po 5 nagród odebrały Garden of Words i Komunikacja Plus. więcej

Marka Coccodrillo klientem Aliganza Fashion Agency

Do grona klientów agencji Aliganza Fashion Agency dołączyła marka odzieży dla niemowląt i dzieci, której właścicielem jest firma CDRL. więcej

4 Publicity wypromuje markę Becker

Agencja 4 Publicity zadba o wizerunek, testy produktów oraz media relations firmy Becker, producenta urządzeń nawigacyjnych. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Rząd przeznaczy 60 mln zł wsparcie startupy, ujawniono listę akceleratorów
Elon Musk najbardziej podziwianym biznesmenem w branży startupowej
T-Mobile: Netflix za darmo także w ofercie T2
Sprzedaż pecetów zmaleje w tym roku o ponad 6 proc., mniejszy spadek w 2017 r.
1,45 mld smartfonów zostanie sprzedanych w 2016 r., w tym 1,17 mld 4G. Android liderem
Jo Seong-jin nowym szefem LG Electronics
 
 
 
GOSPODARKA
 
Rząd przeznaczy 60 mln zł wsparcie startupy, ujawniono listę akceleratorów
Mateusz Morawiecki: branża meblarska to perła polskiej gospodarki
Gertruda Uścińska (prezes ZUS): Wiedza o ubezpieczeniach społecznych powinna być w podstawie programowej gimnazjów i liceów
Dobre wyniki amerykańskiego rynku pracy. "Dużo będzie zależeć od polityki gospodarczej Donalda Trumpa"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Zawadzka, Kammel, Mlynkowa i Karpiel-Bułecka prowadzącymi ,,Sylwestra z Dwójką"
"La La Land" - najlepszym filmem 2016 roku
42. Festiwal Filmowy w Gdyni: od 18 do 23 września 2017 r.
Marcin Dorociński, Ewa Farna i Jarosław Boberek w animacji "Sing" (wideo)
W maju koncerty Deep Purple w Łodzi i Katowicach. "The Long Goodbye Tour"
Rihanna i książę Harry zrobili sobie testy na HIV
 
 
 
BLOG
 
Szwedzka oszczędność w korzystaniu z wolności słowa - Mirosław Usidus
 
Niech teraz Gliński przeprosi Piniora! - Ewaryst Fedorowicz
 
Jubileusze - Andrzej Bober
 
THERMIDOR - fantasia alla Polacca - Wanda Konarzewska
 
Asia i media - ks. Artur Stopka
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj