Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 8 Grudnia 2016
 
 
 
TVP wchodzi na rynek brokerki reklamowej, zaczyna od obsługi TVS
 
 
Agora zwolniła już 120 osób, głównie z ,,Gazety Wyborczej"
 
Od początku zwolnień grupowych w Agorze wypowiedzenia otrzymało 120 pracowników, głównie z zespołu „Gazety Wyborczej”. W najbliższym czasie ma zostać zwolnionych jeszcze 70 osób. Redukcje dotyczą głównie pionu prasowego i internetowego firmy, nie obejmują natomiast jej spółek zależnych Helios, AMS i Grupa Radiowa Agory. więcej
 
 
Coraz niższy wzrost reklamowy w Polsce, radio wyprzedziło prasę, cięcia branży finansowej
 
W trzecim kwartale br. wydatki reklamowe w Polsce zwiększyły w skali roku o 1,8 proc., wobec 2,5 proc. wzrostu w drugim kwartale i 3,3 proc. w pierwszym. Wydatki na reklamę w radiu były wyższe niż w prasie. - Perspektywy dla rynku na czwarty kwartał nie są najlepsze - komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu. więcej
 
 
,,Sylwester z Dwójką" w Zakopane. Wystąpią Rodowicz, Górniak, Doda i 6 gwiazd zagranicznych
 
W tym roku po raz pierwszy TVP2 i Miasto Zakopane zorganizują wspólnie imprezę sylwestrową. Widzowie będą bawić się przy piosenkach m.in. Edyty Górniak, Maryli Rodowicz, Izabeli Trojanowskiej, Dody i Zenka Martyniuka. Na scenie pojawią się zagraniczne gwiazdy, w tym Oceana, Luna i Dr Alban. więcej
 
 
Prezes Polskiego Radia: nie naruszamy niezależności i rzetelności dziennikarskiej, przestrzegamy Konstytucji
 
Barbara Stanisławczyk, prezes Polskiego Radia, w odpowiedzi na pismo Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara, zaniepokojonego zmianami personalnymi w radiowej Trójce, zapewniła, że nie mają one nic wspólnego z naruszaniem jakichkolwiek zasad, w tym zasady niezależności i rzetelności dziennikarskiej. - Zarząd Polskiego Radia z wielką starannością dochowuje wszelkich norm statutowych i prawnych, w szczególności przestrzega zasad Konstytucji - tłumaczy.   więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Canal+ stawia na polskie seriale: ,,Belfer 2" i ekranizacja ,,Króla" Szczepana Twardocha więcej
 
,,Milionerzy" wracają do TVN. Premierowe odcinki w lutym 2017 r. więcej
 
,,Gazeta Wyborcza" przegrywa z ,,Super Expressem", bo bardziej przeniosła się do internetu i podrożała, spadki w druku nieuniknione (opinie) więcej
 
W 2017 r. polska reklama zyska 2,7 proc., coraz niższe wzrosty w telewizji, internet o 12 proc. w górę więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/ka ds. reklamy natywnej PMPG Polskie Media
Marketing Manager Viacom International Media Networks
Redaktor Online Eurozet
MŁODSZY SPECJALISTA DS. MARKETINGU Multikino
Specjalista ds. mediów społecznościowych LF Cosmetics
Project Manager Eurozet
Senior Strategy Planner Isobar
Specjalista ds. Realizacji Sprzedaży Specjalnej TVN
Młodszy Analityk TVN
SENIOR CREATIVE SPECIALIST Platige Image S.A.
Digital Media Planner Buyer Havas Media Group
Digital Media Manager Havas Media Group
Specjalista ds. E-commerce - e-marketing eBilet.pl
(Senior) Grafik TVN
Senior Communication Planner / Communication Planner Vizeum
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP wchodzi na rynek brokerki reklamowej, zaczyna od obsługi TVS

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej z początkiem stycznia 2017 roku rozpocznie obsługę reklamową telewizji TVS. To pierwszy zewnętrzny kanał tv, który będzie obsługiwany przez handlowców TVP. Tym samym stacja kończy współpracę z TVN Media.  - To ważny wizerunkowo ruch - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Izabela Albrychiewicz, prezes domu mediowego MEC. więcej

,,Sylwester z Dwójką" w Zakopane. Wystąpią Rodowicz, Górniak, Doda i 6 gwiazd zagranicznych

W tym roku po raz pierwszy TVP2 i Miasto Zakopane zorganizują wspólnie imprezę sylwestrową. Widzowie będą bawić się przy piosenkach m.in. Edyty Górniak, Maryli Rodowicz, Izabeli Trojanowskiej, Dody i Zenka Martyniuka. Na scenie pojawią się zagraniczne gwiazdy, w tym Oceana, Luna i Dr Alban. więcej

,,Sonda 2" wróci wiosną do Dwójki. ,,Konwencja spodobała się widzom"

Telewizja Polska będzie kontynuować magazyn naukowy Tomasza Rożka „Sonda 2”, ale możliwe, że trafi on do innego pasma - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Nie planujemy zasadniczych zmian, konwencja „Sondy 2” spodobała się widzom - tłumaczy nam gospodarz cyklu Tomasz Rożek. więcej

TVN Style będzie uczyć samotnych flirtu i podrywu

TVN Style pracuje nad nowym programem o flirtowaniu, w którym uczestnicy będą poznawać tajniki podrywu. więcej

Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci

13. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek, 6 grudnia br. przed „Wydarzeniami” oglądało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,25 mln zł. więcej

29 tys. widzów serialu ,,Westworld" w HBO Polska. Powstanie drugi sezon

10-odcinkowy serial „Westworld” na antenie płatnego kanału HBO oglądało średnio 29 tys. widzów. Drugi sezon produkcji powstanie w 2018 roku. więcej

Ponad milion widzów ,,Sprawiedliwych" w Czwórce. Powstanie drugi sezon

Pierwszy sezon „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” oglądało średnio 1,03 mln widzów. Oglądalność nowego serialu Czwórki rosła z miesiąca na miesiąc. Wpływy reklamowe wyniosły 12,82 mln zł. więcej

UPC Biznes z podwojoną prędkością wysyłania danych - upload wzrasta do 60 Mbits

UPC Polska wprowadza nową usługę internetową Biznes Internet 600/60, w ramach której przedsiębiorcy mogą wysłać kluczowe dokumenty i dane dwukrotnie szybciej. więcej

190 tys. widzów ,,Firmowych ewolucji 2". 660 tys. zł z reklam

Drugi sezon programu „Firmowe ewolucje” oglądało średnio 190 tys. widzów. TVP1 w paśmie emisji misyjnego cyklu zdecydowanie przegrała walkę ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 659 tys. zł. więcej

Metro, WP i Nowa TV w ofercie sieci Inea

Od 7 grudnia br. w ofercie Inei znajdują się trzy nowe kanały: Metro, WP oraz Nowa TV. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Prezes Polskiego Radia: nie naruszamy niezależności i rzetelności dziennikarskiej, przestrzegamy Konstytucji

Barbara Stanisławczyk, prezes Polskiego Radia, w odpowiedzi na pismo Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara, zaniepokojonego zmianami personalnymi w radiowej Trójce, zapewniła, że nie mają one nic wspólnego z naruszaniem jakichkolwiek zasad, w tym zasady niezależności i rzetelności dziennikarskiej. - Zarząd Polskiego Radia z wielką starannością dochowuje wszelkich norm statutowych i prawnych, w szczególności przestrzega zasad Konstytucji - tłumaczy.   więcej

 
Maja Borkowska po 20 latach pracy odchodzi z radiowej Trójki

Dziennikarka Trójki Maja Borkowska poinformowała, że podjęła decyzję o odejściu ze stacji. Była z nią związana przez 20 lat. więcej

 
,,Przyjedź do nas" - dziennikarze Radia Opole śpiewają na święta

Dziennikarze i prezenterzy Polskiego Radia Opole nagrali teledysk do świątecznej piosenki pt. „Przyjedź do nas”. więcej

 
Radio Gra liderem rynku radiowego w Toruniu. Rosną Radio Wawa i TOK FM

Nowym liderem rynku radiowego w Toruniu zostało Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i RMF FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Zwolnieni dziennikarze Trójki niewpuszczani do jej siedziby, więc związek zawodowy spotkał się poza nią

Wojciech Dorosz, Paweł Sołtys i Damian Kwiek, zwolnieni w ostatnim czasie dziennikarze radiowej Trójki i działacze Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia, nie są już wpuszczani do siedziby rozgłośni. W konsekwencji jedno ze spotkań związku odbyło się poza siedzibą Trójki. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
TVP wchodzi na rynek brokerki reklamowej, zaczyna od obsługi TVS

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej z początkiem stycznia 2017 roku rozpocznie obsługę reklamową telewizji TVS. To pierwszy zewnętrzny kanał tv, który będzie obsługiwany przez handlowców TVP. Tym samym stacja kończy współpracę z TVN Media.  - To ważny wizerunkowo ruch - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Izabela Albrychiewicz, prezes domu mediowego MEC. więcej

Coraz niższy wzrost reklamowy w Polsce, radio wyprzedziło prasę, cięcia branży finansowej

W trzecim kwartale br. wydatki reklamowe w Polsce zwiększyły w skali roku o 1,8 proc., wobec 2,5 proc. wzrostu w drugim kwartale i 3,3 proc. w pierwszym. Wydatki na reklamę w radiu były wyższe niż w prasie. - Perspektywy dla rynku na czwarty kwartał nie są najlepsze - komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu. więcej

Kampanie Hasbro w Czechach i na Słowacji zrealizuje Agencja Warszawa

Agencja Warszawa zajmie się obsługą reklamową marki Hasbro w Czechach i na Słowacji. Polska firma wygrała międzynarodowy przetarg marketera. więcej

"Romeo i Julia" w nowej reklamie iPhone 7 (wideo)

Firma Apple zaprezentowała nową reklamę smartfona iPhone 7. więcej

Ford pokazuje jak ważna jest likwidacja ,,martwego pola" we wstecznych lusterkach samochodu (wideo)

Ford opublikował w mediach społecznościowych spot dowodzący jak ważna jest likwidacja „martwego pola” we wstecznych lusterkach samochodu. Przy okazji przewrotnie wykorzystano ograniczenia formatu wideo prezentowanego w smartfonach. więcej

Marta Frączek, Agnieszka Klimczak, Kuba Sagan i Maciej Waligóra w zarządzie KTR

Marta Frączek z agencji Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Kuba Sagan z K2, Agnieszka Klimczak z FCB Warsaw oraz Maciej Waligóra z DDB&tribal dołączyli do zarządu Klubu Twórców Reklamy. więcej

Activejet wprowadza nowe logo i zmienia opakowania

Firma Activejet (należy do Action SA), producent produktów oświetleniowych, przeprowadziła rebranding:opakowania produktów eksploatacyjnych, logotyp oraz stronę internetową firmy. Zmiany te mają podkreślić kluczowe wartości marki: nowoczesność, najwyższą  jakość produktów oraz europejskie pochodzenie brandu. więcej

TVN Media kolejny rok brokerem reklamowym Telewizji Puls

Biuro reklamy TVN Media będzie przez kolejny rok pośredniczyć w sprzedaży reklam Telewizji Puls, nadawcy kanałów TV Puls i Puls 2. więcej

,,Co ma pies do kataru?" w kampanii marki Nasic (wideo)

Agencja Ambasada Brand Communication po wygranym przetargu firmy farmaceutycznej Klosterfrau Healthcare Polska przygotowała kampanię reklamową marki Nasic. więcej

Scholz&Friends przejmuje od agencji Grey obsługę programu SmartDom

Agencja Scholz&Friends Warszawa z początkiem stycznia 2017 roku rozpocznie obsługę reklamową programu SmartDom sieci Plus i Cyfrowego Polsatu. więcej

Tomasz Sikora reklamuje odzież termoaktywną Brubeck

Rozpoczęła się kampania reklamowa odzieży termoaktywnej Brubeck. Akcję, której bohaterem jest biathlonista Tomasz Sikora, przygotowały firmy marketingowe F4Studio, Intelligent Decisions Training Company i Infinity Media. więcej

Magdalena Talma awansowała w LifeTube

Magdalena Talma, dotychczas pełniąca w firmie LifeTube funkcję account managera awansowała w na stanowisko senior account managera. więcej

,,100 pomysłów na prezent dla niej i dla niego" w świątecznej kampanii iSpot

iSpot rozpoczyna kampanię reklamową, w ramach której prezentuje szereg pomysłów na prezenty bożonarodzeniowe. Akcja obejmuje nowy numer „Magazynu iSpot”, folder „Discover iSpot” i konkurs radiowy. więcej

 
 
 
PRASA
 
Agora zwolniła już 120 osób, głównie z ,,Gazety Wyborczej"

Od początku zwolnień grupowych w Agorze wypowiedzenia otrzymało 120 pracowników, głównie z zespołu „Gazety Wyborczej”. W najbliższym czasie ma zostać zwolnionych jeszcze 70 osób. Redukcje dotyczą głównie pionu prasowego i internetowego firmy, nie obejmują natomiast jej spółek zależnych Helios, AMS i Grupa Radiowa Agory. więcej

Donald Trump Człowiekiem Roku 2016 tygodnika ,,Time"

Redakcja tygodnika „Time” zdecydowała, że Człowiekiem Roku 2016 wybieranym cyklicznie przez redakcję magazynu został Donald Trump, prezydent - elekt USA. Trump pokonał w wyścigu o tytuł między innymi Hillary Clinton, Władimira Putina i przywódcę Turcji Recepa Erdogana. więcej

,,Twist" i ,,Bravo Girl" wyprzedziły ,,Fun Club". ,,Bravo" liderem pism młodzieżowych

W sierpniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”. więcej

Strajk greckich dziennikarzy: nie ukazały się dzienniki, bez informacji w radiu i telewizji

W środę dziennikarze w Grecji przeprowadzili 24-godzinny strajk, w wyniku którego redio i telewizja nie nadawały wiadomości, nie ukazały się dzienniki, a strony internetowe nie były aktualizowane. To wyraz poparcia dla czwartkowego strajku generalnego zorganizowanego w proteście przeciwko oszczędnościowym posunięciom greckiego rządu. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Chip - 2016-12-07 Dobre Rady - 2016-12-07 Sól i Pieprz - 2016-12-07 M jak Mieszkanie - 2016-12-07 Mobility - 2016-12-07
 
 
 
 
INTERNET
 
Martin Sorrell: w 2017 roku Facebook może być naszym drugim największym partnerem

Martin Sorrell, prezes koncernu reklamowego WPP ocenia, że w 2017 roku Facebook może stać się drugim najważniejszym partnerem medialnym jego firmy. W 2016 roku współpraca WPP z Facebookiem osiągnie wartość ponad 1,75 mld dolarów, a w przyszłym roku może on zastąpić na szczycie listy partnerów News Corp. i 21 Century Fox. więcej

YouTube Rewind 2016 - najchętniej oglądane filmy i teledyski na świecie

YouTube ogłosił coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków - Rewind 2016. W Polsce najpopularniejszy był występ „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ!” z programu „Mam Talent!”, na świecie najczęściej oglądano „Adele Carpool Karaoke”. W naszym kraju na szczycie listy teledysków jest „Tamta dziewczyna” Sylwii Grzeszczak, a na świecie Fifth Harmony z klipem „Work from Home ft. Ty Dolla $ign”. więcej

Co irytuje w komunikacji firm na Facebooku? Błędy językowe i wymuszone żarty

Ponad 40% internautów drażni nieporadność językowa postów publikowanych na Facebooku - wynika z badania Think Kong i SW Research. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Produkty Apple najbardziej pożądane przez dzieci pod choinkę

iPhone, MacBook i iPad znalazły się na szczycie tegorocznej listy życzeń do Świętego Mikołaja przygotowanej przez dzieci w wieku 11-12 lat - wynika z badania IQS. więcej

Milenialsi stanowią już 25 proc. polskiego społeczeństwa. Handel musi dostosować swoją ofertę do tego pokolenia

Co czwarty Polak jest milenialsem. Młode pokolenie ma coraz większą siłę nabywczą. To ludzie żyjący online, maksymalnie wykorzystujący media społecznościowe, aktywni i mający wysokie oczekiwania. Najlepiej tę grupę określają trzy hashtagi: #we, #more, #now – wynika z badania firmy Nielsen. Konieczna jest jednak zmiana sposobu komunikacji marek i produktów. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Bartłomiej Misiewicz znów rzecznikiem prasowym Ministerstwa Obrony Narodowej

Bartłomiej Misiewicz, kilka miesięcy temu zawieszony w pełnieniu swoich obowiązków, jest ponownie rzecznikiem prasowym Ministerstwa Obrony Narodowej oraz szefem gabinetu politycznego Antoniego Macierewicza. więcej

Grzegorz Szczepański: Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa. Liczymy na powrót do tego sektora

Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych wyzwań, z którymi będzie się mierzyć branża public relations w przyszłym roku. Agencje PR liczą także na nowe zlecenia od spółek Skarbu Państwa. To sektor, w którym dziś nie jesteśmy obecni – mówi szef Związku Firm Public Relations. W ostatnich latach postrzeganie PR przez firmy znacząco się zmieniło. Oczekują już nie tylko budowania relacji z mediami, lecz także wielostronnego doradztwa. więcej

Beata Mazurek za Elżbietę Witek rzeczniczką prasową PiS

Beata Mazurek objęła funkcję rzeczniczki prasowej partii Prawo i Sprawiedliwość, zastępując na tym stanowisku Elżbietę Witek. Mazurek od roku jest już rzeczniczką klubu parlamentarnego PiS. więcej

Agencja OKK! będzie obsługiwać Adriana Furniture

Agencja OKK! rozpoczęła współpracę z Adriana Furniture, polskim producentem mebli tapicerowanych. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Android: Marshmallow pokonał KitKata, Lollipop liderem, tylko 0,4 proc. dla Nougat
"Romeo i Julia" w nowej reklamie iPhone 7 (wideo)
Mobile Vikings: nowa oferta no limit na kartę, 29 zł z pakietem 15 GB
Orange z aplikacją telewizyjną Orange TV Go pozwoli oglądać programy na wielu urządzeniach
240B7QPJEB i 240B7QPTEB - nowe monitory Philipsa z czujnikiem PowerSensor za 1479 zł i 1549 zł
QcK Limited i QcK+ Limited - nowe podkładki pod myszki SteelSeries za 19,99 USD i 24,99 USD (wideo)
Streaming UHD z HDR w aplikacji w Samsung Smart TV
 
 
 
GOSPODARKA
 
IKEA: dochód w górę, najdynamiczniej rozwija się Polska, 443 mln euro na premie
Milenialsi stanowią już 25 proc. polskiego społeczeństwa. Handel musi dostosować swoją ofertę do tego pokolenia
Słaby złoty rodzi zagrożenie dla stabilności koniunktury gospodarczej w Polsce
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Anna Maria Jopek wydaje nową płytę
Film "Pitbull. Niebezpieczne kobiety" podbija Wielką Brytanie
Enrique Iglesias w maju wystąpi w Gdańsku
Oto filmy dokumentalne, które walczą o Oscara
"Kopiuj - wklej" zespołu Virgin
Jake Weber zagra w serialu "Homeland"
"Król" - nowy serial Canal+
 
 
 
BLOG
 
Goło i niewesoło - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
POSTPRAWDA nas wyzwoli...? - Wanda Konarzewska
 
Szwedzka oszczędność w korzystaniu z wolności słowa - Mirosław Usidus
 
Niech teraz Gliński przeprosi Piniora! - Ewaryst Fedorowicz
 
Jubileusze - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj