Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 27 Grudnia 2016
 
 
 
Polsat wygrał jesień w 4+, a TVN w 16-49 (analiza)
 
 
Social media: podsumowanie 2016 roku, prognozy na 2017 (agencje)
 
Kolejną część naszego podsumowania mijającego roku w branży social media stanowią komentarze menedżerów z agencji marketingowych. Wypowiadają się przedstawiciele takich firm jak m.in. Truly, MEC, Whites, FaceAddicted, LifeTube i BrandLab. więcej
 
 
Sławomir Jastrzębowski: Grzeczny tabloid, to martwy tabloid
 
Ze Sławomirem Jastrzębowskim, redaktorem naczelnym „Super Expressu”, rozmawiamy m.in. o przyszłości prasy bulwarowej i kryzysie na polskim rynku medialnym. więcej
 
 
Piotr Gembarowski: mam niezależność w Superstacji, politycy PiS nie chcieli przychodzić, bo u mnie są trudne pytania, a nie propaganda
 
Piotr Gembarowski uzgodnił z kierownictwem Superstacji pokazywanie w swoim programie przekreślonego logo PiS-u i rezygnację z dalszego zapraszania polityków tej partii. - Superstacja daje mi pełną wolność i swobodę dziennikarską. Dziennikarstwo, które uprawiam - i zawsze uprawiałem - polega na krytycznej ocenie działań polityków i na prowokowaniu ich do merytorycznej dyskusji. A nie na przymilaniu się do nich i umożliwianiu im nieskrępowanego uprawiania propagandy - podkreśla Gembarowski. więcej
 
 
Serwisy dzienników: ,,Rzeczpospolita" ,,Gazeta Wyborcza" i ,,Super Express" mocno w górę zasięgowo, ,,Fakt" dominuje w odsłonach
 
Serwis „Faktu” zanotował w zeszłym miesiącu więcej odsłon niż pozostałe strony dzienników ogólnopolskich łącznie. W ciągu roku duże wzrosty liczby użytkowników i zasięgu zanotowały witryny „Rzeczpospolitej” „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania niezmiennie osiągają serwisy „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Zmiany w panelu telemetrycznym. Nielsen aktualizuje strukturę społeczeństwa więcej
 
Będzie dodruk pierwszego numeru ,,Przekroju", w styczniu dodatkowe 30 tys. egz. więcej
 
Nowe kanały na MUX-8: Liderem Metro przed Nowa TV i Zoom TV więcej
 
Rośnie sprzedaż ,,Tygodnika Powszechnego", najwięcej straciły ,,Wprost" i ,,Newsweek". 31 tys. egz. ,,Faktów i Mitów" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. wsparcia i analiz HR Dentsu Aegis Network
Radca Prawny Dentsu Aegis Network
On Air Producer Fox Networks Group Poland
Social Media Graphic Designer Grupa Wirtualna Polska
Head of SEM FRU.PL
New Business Developer QRKA Entertainment
Reporter social media Grupa Wirtualna Polska
Starszy Specjalista ds. Badań i Analiz Internetowych Grupa ZPR Media
Product Manager Onet.pl
Dokumentalista/Researcher w redakcji TVN Turbo TVN
Specjalista ds. marketingu KUKBUK
PR Manager endorfina events
SEO Manager FRU.PL
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat wygrał jesień w 4+, a TVN w 16-49 (analiza)

W jesiennej ramówce liderem oglądalności została Telewizja Polsat. Wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. - Najsilniejsze ramówki w dalszym ciągu posiadają TVN oraz Polsat - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paulina Chudnicka, ekspertka z domu mediowego Mediacom. więcej

Piotr Gembarowski: mam niezależność w Superstacji, politycy PiS nie chcieli przychodzić, bo u mnie są trudne pytania, a nie propaganda

Piotr Gembarowski uzgodnił z kierownictwem Superstacji pokazywanie w swoim programie przekreślonego logo PiS-u i rezygnację z dalszego zapraszania polityków tej partii. - Superstacja daje mi pełną wolność i swobodę dziennikarską. Dziennikarstwo, które uprawiam - i zawsze uprawiałem - polega na krytycznej ocenie działań polityków i na prowokowaniu ich do merytorycznej dyskusji. A nie na przymilaniu się do nich i umożliwianiu im nieskrępowanego uprawiania propagandy - podkreśla Gembarowski. więcej

729 tys. widzów ,,Warto rozmawiać". TVP1 wygrała z TVP2, przegragrała z TVN i Polsatem

Program Jana Pospieszalskiego „Warto rozmawiać” oglądało średnio 729 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji jesiennych odcinków audycji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 3,98 mln zł. więcej

,,Milionerzy" w TVN. Stacja szuka uczestników (wideo)

Wystartowały castingi do nowej edycji teleturnieju „Milionerzy”, który w przyszłym roku wróci na antenę TVN. więcej

Fokus TV na czele kanałów dokumentalnych. Discovery Channel nowym liderem w 16-49

Liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych w listopadzie br. był Fokus TV. Największym wzrostem ex aequo pochwalić się mogły: H2 i Canal+ Discovery, a na przeciwnym biegunie znalazł się Animal Planet HD. więcej

Wydawca w TVP Info Oswald Pereira po 10 latach pracy odchodzi z Telewizji Polskiej

Wydawca programów informacyjnych w TVP Info Oswald Pereira zrezygnował z dalszej pracy w Telewizji Polskiej. Z publicznym nadawcą był związany przez 10 lat. więcej

Piotr Gembarowski przekreśla logo PiS w swojej ,,Debacie" w Superstacji, bo politycy tej partii nie przyjmowali jego zaproszeń

Od miesiąca w programie „Debata Piotra Gembarowskiego” w Superstacji pokazywane jest przekreślone logo Prawa i Sprawiedliwości. Dziennikarz wyjaśnił, że ponieważ politycy tej partii odrzucali jego zaproszenia, zrezygnował z ich dalszego wysyłania. więcej

Programy komentujące seriale ABC pojawią się na Snapchacie, w obsadzie aktorzy i widzowie

Koncern Disney-ABC Television Group zapowiedział ofensywę w kierunku Snapchata. Od stycznia 2017 roku w aplikacji będą publikowane oryginalne materiały, w których bohaterowie seriali produkowanych przez ABC i ich fani skomentują bieżące odcinki serii.   więcej

,,Wiadomości": obiektywne relacje czy propaganda jak w PRL? (opinie)

Brak bezstronności i elementarnego szacunku dla reguł warsztatu, sugerowanie widzowi, jak powinien patrzeć na sytuację, a z drugiej strony obiektywizm, bez którego Polacy zostaliby zmanipulowani przez dużą część mediów komercyjnych, które zamiast informować o wydarzeniach, same w nich brały udział - dla Wirtualnemedia.pl sposób przedstawienia przez „Wiadomości” wydarzeń z ostatniego weekendu w Sejmie komentują Bogusław Chrabota, Eliza Michalik, Marcin Antosiewicz, Marek Sekielski, Jan Ordyński, Michał Karnowski i Samuel Pereira. więcej

Dziennikarze narzekają, że jednodniowe akredytacje do Sejmu działają tylko dla TV Trwam i TV Republika

Wielu dziennikarzy informuje, że wbrew zapewnieniom marszałka Senatu i prezydenta nie przywrócono w całości poprzednich zasad wstępu dziennikarzy do parlamentu. Press Club Polska poprosił marszałka Senatu o interwencję w tej sprawie. Według niektórych dziennikarzy z jednodniowych akredytacji nadal mogą korzystać tylko pracownicy TV Trwam i TV Republika. więcej

Radny PO wykpił prośbę o monitoring stacji TVP. ,,Broń magnetyczna sprawia, że w programach są przekazy dnia PiS-u"

Paweł Napolski, radny Platformy Obywatelskiej w Grudziądzu, skierował do wojewody kujawsko-pomorskiego prześmiewczą odpowiedź na prośbę o sprawdzanie, czy kanały Telewizji Polskiej są nadawane naziemnie bez problemów technicznych. Według Napolskiego wskutek zakłóceń, które „mogą być wynikiem prowadzonej wojny hybrydowej, działań dezinformacyjnych lub używanej na terenie RP broni magnetycznej” programy informacyjne i publicystyczne TVP „prowadzą politycy oraz dziennikarze innych stacji telewizyjnych, m.in. Telewizji Trwam oraz Telewizji Republika”. więcej

Metro i BBC Lifestyle HD w Cyfrowym Polsacie

23 grudnia 2016 roku do oferty programowej Cyfrowego Polsatu dołączył nowy kanał tematyczny - Metro, a BBC Lifestyle rozpoczął nadawanie w jakości HD. więcej

Spektakl ,,Mistrz i Małgorzata" premierowo w drugi dzień świąt w TVP Kultura

W poniedziałek 26 grudnia br. kanał TVP Kultura wyemituje premierowo spektakl „Mistrz i Małgorzata” w reżyserii Artura Tyszkiewicza z Teatru im. Osterwy w Lublinie. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Antyradio promuje się hasłem ,,We mnie jest rock"

We wtorek 27 grudnia br. wystartuje kampania wizerunkowa Antyradia (Eurozet) pod hasłem „We mnie jest rock”. Akcja obejmuje internet, prasę, telewizję i działania outdoorowe w czternastu polskich miastach. więcej

 
Trójka na czele rynku radiowego we Wrocławiu. TOK FM awansowało na podium

Liderem rynku radiowego we Wrocławiu niezmiennie jest Trójka. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i TOK FM, które awansowało z miejsca ósmego - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Social media: podsumowanie 2016 roku, prognozy na 2017 (agencje)

Kolejną część naszego podsumowania mijającego roku w branży social media stanowią komentarze menedżerów z agencji marketingowych. Wypowiadają się przedstawiciele takich firm jak m.in. Truly, MEC, Whites, FaceAddicted, LifeTube i BrandLab. więcej

Zimowa jazda konna w pierwszej reklamie sklepów Decathlon autorstwa PZL (wideo)

Rozpoczęła się pierwsza kampania reklamowa sklepów Decathlon przygotowana przez agencję PZL. Przy akcji, prowadzonej pod hasłem „Sport dla wszystkich - wszystko dla sportu”, pracowały też firmy OTO Film, Orka, Halo Productions i MullenLowe MediaHub. więcej

TVN Media ogłasza deklarowane średnie ceny reklam na 2017 rok

Biuro Reklamy TVN Media ogłosiło tzw. deklarowane średnie ceny cennikowe brutto w TVN na każdy miesiąc 2017 roku. Są one średnio 2,5 proc. wyższe od tych obowiązujących w bieżącym roku. więcej

OLX.pl: Nietrafiony prezent to nie koniec świata (wideo)

W swojej nowej kampanii reklamowej serwis ogłoszeniowy OLX.pl (należący do Naspers Classifieds) zachęca do wystawiania na sprzedaż nietrafionych podarunków. Akcję przygotowały firmy marketingowe 23Heroes i F25. więcej

Prognoza pogody, ,,Pierwsza miłość" i ,,Mega hit" najdroższe w cenniku reklamowym Polsatu

W cenniku reklamowym Polsatu na styczeń 2017 roku ceny reklam są w jednych pasmach nieznacznie wyższe, a w innych nieco niższe od tych obowiązujących w styczniu br. Najwięcej kosztują reklamy w paśmie filmowym „Mega hit”, przy prognozie pogody i serialu „Pierwsza miłość”. więcej

Lidl, John Lewis, Heathrow, Pornhub, H&M - świąteczne majstersztyki reklamowe z zagranicy (wideo)

W tym roku, podobnie jak i w latach ubiegłych najczęściej wskazywaną jako najlepsza świąteczna reklama z zagranicy jest spot marki John Lewis. Sporo dobrych recenzji od polskich przedstawicieli branży reklamowej dostała też tegoroczna reklama marki odzieżowej H&M i londyńskiego lotniska Heathrow. więcej

Allegro, Empik, Tyskie, Tymbark z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (wideo)

Tegorocznym bożonarodzeniowym, polskim majstersztykiem reklamowym okazała się reklama Allegro „Czego szukasz w święta Angielski”. W ocenie ekspertów z agencji reklamowych bezapelacyjnie pokonała inne świąteczne, rodzime produkcje. więcej

,,Czego szukasz w święta?" od Allegro najbardziej poruszającą reklamą bożonarodzeniową na YouTube

Reklamujący Allegro spot z dziadkiem uczącym się angielskiego w roli głównej trafił na szczyt playlisty YouTube’a gromadzącej najcieplejsze i wzruszające reklamy świąteczne. W rankingu są też między innymi spoty Apple, lotniska Heathrow oraz Xfinity. - Bardzo ważne dla nas jest, by historie przez nas opowiadane były wiarygodne. To podstawowe kryterium, którym kierujemy się planując kampanie i kreacje - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Adam Szałamacha, brand manager Allegro. więcej

 
 
 
PRASA
 
Sławomir Jastrzębowski: Grzeczny tabloid, to martwy tabloid

Ze Sławomirem Jastrzębowskim, redaktorem naczelnym „Super Expressu”, rozmawiamy m.in. o przyszłości prasy bulwarowej i kryzysie na polskim rynku medialnym. więcej

Jarosław Kaczyński Człowiekiem Wolności 2016 tygodnika ,,W Sieci"

Prezes PiS Jarosław Kaczyński otrzymał tytuł Człowieka Wolności 2016, przyznawany przez czytelników tygodnika „W Sieci” oraz redaktorów naczelnych i publicystów tytułów wydawanych przez Grupę Fratria. więcej

Martin Stysiak zwolniony z ,,Gazety Wyborczej"

Dziennikarz gospodarczy Martin Stysiak pożegnał się z „Gazetą Wyborczą” w ramach zwolnień grupowych prowadzonych w Agorze. Był związany z „GW” przez 5,5 roku. więcej

Maciej Mizuro prezesem Motor-Presse Polska. Odchodzi Krzysztof Komar

Z końcem grudnia br. Krzysztof Komar przestanie pełnić funkcję prezesa Motor-Presse Polska. Na tym stanowisku zastąpi go Maciej Mizuro. więcej

,,Gazeta Wyborcza" nie musi usuwać informacji o poprzednich pozwach PWPW wobec mediów

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił wniosek Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, żeby w ramach zabezpieczenia jej powództwa przeciw „Gazecie Wyborczej” dziennik usunął ze swojego serwisu informacyjnego fragmenty tekstów o poprzednich działaniach prawnych firmy wobec mediów m.in. „GW”. więcej

,,Przyjaciółka" liderem sprzedaży dwutygodników poradnikowych po trzech kwartałach

W trzech pierwszych kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet znalazła się „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Pani Domu”. więcej

,,Fakt" na czele sprzedaży kioskowej. Na plusie ,,Gazeta Polska Codziennie" i ,,Rzeczpospolita"

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w październiku br. był „Fakt”. Większość dzienników odnotowało spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Wprost - 2016-12-27 Do Rzeczy - 2016-12-27 W Sieci (wcześniej także Sieci) - 2016-12-27 OFF-ROAD PL Magazynu 4x4 - 2016-12-26 Wiedza i Życie - 2016-12-26
 
 
 
 
INTERNET
 
Serwisy dzienników: ,,Rzeczpospolita" ,,Gazeta Wyborcza" i ,,Super Express" mocno w górę zasięgowo, ,,Fakt" dominuje w odsłonach

Serwis „Faktu” zanotował w zeszłym miesiącu więcej odsłon niż pozostałe strony dzienników ogólnopolskich łącznie. W ciągu roku duże wzrosty liczby użytkowników i zasięgu zanotowały witryny „Rzeczpospolitej” „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania niezmiennie osiągają serwisy „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”. więcej

Michał Brański: globalnie Amazon przegra z Netflixem, który ma bardziej uniwersalne treści

- Amazon to bezdyskusyjny czempion „Kowalskich”, musi iść szeroko, co widać po ogromnym rozrzucie tematycznym i przystępności, ale jest zorientowany głównie na amerykańskiego widza. W bliskiej przyszłości nie zagrozi globalnie Netflixowi, który adresuje swoje usługi do pełnego przekroju „big city people” i dziś oferuje lepszy UX - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Brański, szef strategii Grupy WP. więcej

Co wydarzyło się w social media w 2016 roku, prognozy na 2017 rok (wydawcy)

W kolejnej odsłonie naszego podsumowania bieżącego roku w mediach i marketingu zajmujemy się branżą social media. O najważniejszych wydarzeniach ostatnich 12 miesięcy i prognozach na nadchodzący rok piszą przedstawiciele Wirtualnej Polski, Gazeta.pl i Gemiusa. więcej

Programy komentujące seriale ABC pojawią się na Snapchacie, w obsadzie aktorzy i widzowie

Koncern Disney-ABC Television Group zapowiedział ofensywę w kierunku Snapchata. Od stycznia 2017 roku w aplikacji będą publikowane oryginalne materiały, w których bohaterowie seriali produkowanych przez ABC i ich fani skomentują bieżące odcinki serii.   więcej

Globalny internet coraz szybszy. Liderem Korea Płd. Polska na 37. miejscu z 11,7 Mb/s

Mieszkańcy Korei Południowej mają najszybszy szerokopasmowy dostęp do internetu na świecie - wynika z najnowszego raportu firmy Akamai "The State of the Internet". więcej

Sklepy internetowe z elektroniką i odzieżą najpopularniejsze

Elektronika i odzież - e-sklepy z tymi produktami cieszyły się największą popularnością podczas grudniowych zakupów w sieci. Rok temu w grudniu strony e-sklepów odwiedziło 71 proc. internautów, w porównaniu do 63 proc. pięć lat temu w tym samym miesiącu - wynika z analizy Gemiusa. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
40 proc. Polaków w Sylwestra na domówkach, 55 proc. nie kupi fajerwerków ani strojów (infografika)

Blisko 40 proc. Polaków spędzi tegorocznego Sylwestra na domówce. Ponad 55 proc. nie wyda nic na kreację czy fajerwerki - wynika z badania Pollster. więcej

 
 
 
GOSPODARKA
 
Bezrobocie w Polsce na koniec roku wyniesie 8,5-8,6 proc.
Polska giełda jest w największym kryzysie od momentu jej powstania
Dla inwestorów najważniejsze powstrzymanie spadających wskaźników makroekonomicznych i wzrost produkcji
Światowy sektor finansowy w dużej niepewności. W 2017 r. wyzwaniem niskie stopy procentowe, rosnąca konkurencja i obciążenia regulacyjne
Wyższe stopy procentowe i rosnąca presja inflacyjna w Stanach to sygnał do normalizacji polityki pieniężnej także w innych krajach
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Zmarł George Michael
Powstanie trzeci sezon serialu "Pełniejsza chata"
10. sezon serialu "Doktora Who" (wideo)
"Pitch Battle" - nowy show BBC
Koniec serialu "Pozostawieni"
"Jestem tu nowa" - nowa płyta Anny Wyszkoni
Powstanie film "Niezniszczalni 4". Zagrają Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger i Jason Statham
 
 
 
BLOG
 
Jak się Pan Pieronek w TVN24 spowiadał - Ewaryst Fedorowicz
 
Odłóż na bok - ks. Artur Stopka
 
Cofanie zegarków - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Przeprosiny... - Andrzej Bober
 
#DzieńBezPolityków - krótki komentarz o oczywistych skutkach wprowadzenia zakazu - Zbigniew Brzeziński
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj