|
|
|
|
|
|
|
TVP2 wygrała w sylwestra z Polsatem, hitem Zenon Martyniuk. Ponad dwa razy mniej widzów w TVN
„Sylwestra z Dwójką” oglądało średnio 3,5 mln widzów, a w szczytowym momencie - 5 mln, „Sylwestrową Moc Przebojów” w Polsacie i Polsacie 2 - 3,2 mln widzów, a koncert „Hello 2017” w TVN oglądało 1,2 mln osób - wynika z danych nadawców.
więcej
|
Lars Buschom: Polski rynek teleshoppingu wciąż ma ogromny potencjał
Lars Buschbom, prezes Mango-Media, opowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl o najważniejszych trendach na polskim i globalnym rynku teleshoppingu oraz m.in. o strategii rozwoju wielokanałowego, którą kanał Mango zamierza realizować w ciągu najbliższych lat.
więcej
|
,,Śniadanie w Radiu ZET" ma 1,3 mln słuchaczy w Radio ZET i 200 tys. widzów w Polsat News
W jesiennej ramówce ub.r. „Śniadanie w Radiu ZET” na antenie Radia ZET słuchało średnio 1,29 mln osób. Dodatkowe 196 tys. widzów audycja gromadziła na antenie Polsatu News.
więcej
|
,,Walka o piersi" - nowy program Polsat Cafe
Kanał Polsat Cafe pracuje nad nowym programem „Walka o piersi”. Stacja obecnie rekrutuje uczestniczki do audycji - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
3,33 mln widzów ,,Reklamy Dzieciom". TVP1 na cele charytatywne zebrała 650 tys. zł
24. edycję świątecznego bloku „Reklama Dzieciom” wyemitowanego 25 grudnia ub.r. po głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 obejrzało 3,33 mln widzów. Dzięki temu na pomoc dzieciom stacji udało się zebrać z reklam 650 tys. zł.
więcej
|
Na ,,Wiadomości" skarżą się NGO-sy, Nowoczesna i RPO, a na ,,Fakty" i TVN24 - Ziobro, Pawłowicz i Binienda
Od października do połowy grudnia 2016 r. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęły 72 skargi na „Wiadomości” TVP. Z kolei na TVN i TVN 24 tylko 3 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. KRRiT otrzymała także ponad 10 tys. petycji „o odebranie koncesji TVN i TVN 24”.
więcej
|
Minister o kontroli abonamentu RTV: Nie musimy wpuszczać pracownika Poczty do domu
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Kazimierz Smoliński potwierdził wątpliwości RPO o braku podstaw prawnych do kontrolowania naszych mieszkań przez pracowników Poczty Polskiej, którzy mieliby sprawdzić czy posiadamy odbiornik radiowy i telewizyjny.
więcej
|
Dorota Gawryluk nie będzie już zarządzać ,,Wydarzeniami" Polsatu, szykuje nowy program publicystyczny
Dorota Gawryluk zrezygnowała z kierowania redakcją „Wydarzeń” Telewizji Polsat. Nadal będzie prowadziła ten serwis, ponadto przygotowuje nowy program publicystyczny, który pojawi się w Polsat News wiosną.
więcej
|
Najbardziej oczekiwane serialowe premiery 2017 roku
Przedostatni sezon „Gry o tron”, "Tabu", "Star Trek: Discovery", powrót „Miasteczka Twin Peaks” i druga odsłona „Stranger Things” - na te seriale warto poczekać do nowego roku.
więcej
|
Ranking kanałów telewizyjnych w Polsce (top 150)
W listopadzie br. liderem oglądalności rynku telewizyjnego został Polsat, który wyprzedził TVP1. Najwyżej sklasyfikowanym kanałem tematycznym był TVN24. Ranking top 150 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
AMC, TVP ABC, Eleven Extra, Super Polsat, Polsat Sport News HD i Nowa TV w Cyfrowym Polsacie
W styczniu 2017 roku oferta programowa Cyfrowego Polsatu powiększy się o nowe kanały: AMC, TVP ABC, Eleven, Extra Super Polsat i Nowa TV. Polsat Sport News rozpocznie nadawanie w jakości HD.
więcej
|
Sylwester w telewizji. Powitanie Nowego Roku pokażą TVP2, TVN, Polsat i WP
Koncerty sylwestrowe pokażą w tym roku cztery stacje. W TVP2 po raz pierwszy oglądać będzie można imprezę transmitowaną z Zakopanego, Polsat po raz drugi pokaże koncert z Katowic, widzowie TVN przeniosą się do Warszawy, a telewizji WP do Wrocławia.
więcej
|
TTV z okazji 5. urodzin pokaże specjalny odcinek ,,Gogglebox. Przed telewizorem"
W poniedziałek, 2 stycznia 2017 roku o godz. 22.00 Telewizja TTV z okazji swoich 5. urodzin pokaże specjalny odcinek reality-show „Gogglebox. Przed telewizorem”. Będzie to finałowa emisja piątej edycji polskiej wersji programu.
więcej
|
|
|
Branża reklamy zewnętrznej zaniepokojona lokalnymi uchwałami krajobrazowymi: dużo wad i zakazów (opinie)
Nowa ustawa krajobrazowa daje miastom zbyt duże możliwości we wprowadzaniu zasad dotyczących rozmieszczania reklam w przestrzeni miejskiej. Przykład Łodzi pokazuje, że prace prowadzone są w pośpiechu, a nowe regulacje wprowadzające nadmierne ograniczenia mogą nawet doprowadzić do bankructwa wiele lokalnych biznesów - oceniają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grażyna Gołębiowska, Kalina Janicka, mec. Ewa Bawołek i Dariusz Skraba.
więcej
|
Agencje reklamowe podsumowują 2016 rok i mówią o prognozach na 2017
Tym razem o najważniejszych wydarzeniach, ludziach, trendach, debiutach, kampaniach 2016 roku oraz prognozach na rok 2017 mówią serwisowi Wirtualnemedia.pl przedstawiciele czołowych agencji reklamowych i domów produkcyjnych m.in. BBDO, McCann Worldgroup, Agencja 2012, Change Serviceplan, San Markos, MullenLowe Warsaw, Peppermint, Walk i Human Ark.
więcej
|
Najlepsze reklamy 2016 roku. Allegro, IKEA, ING, Heineken, H&M, Tymbark, OLX (wideo)
Zamiast tradycyjnego cotygodniowego zestawienia najlepszych reklam ostatnich dni prezentujemy zestawienie najlepszych reklam 2016 roku, które powstało w oparciu o sugestie przedstawicieli agencji. Wytypowali oni m.in. reklamy Allegro, IKEA, H&M, ING, Heinekena, Under Armour.
więcej
|
532 mld dolarów na reklamy w 2016 r. Telewizja liderem, ale w ciągu 5 lat wyprzedzi ją internet
Dzięki dużym wydarzeniom sportowym i politycznym, miniony rok dla globalnej branży reklamowej zakończył się wzrostem - wynika z danych firmy IHS Markit.
więcej
|
Walk przejęła od San Markos obsługę Vision Express, będzie wynagradzana w zależności od wyników sprzedażowych
Agencja Walk wygrała przetarg na stałą obsługę w zakresie komunikacji reklamowej sieci salonów optycznych Vision Express. Wcześniej marketer współpracował z San Markos.
więcej
|
Michał Gocłowski szefem marketingu w Aria Fund
Michał Gocłowski, wieloletni szef marketingu w Red Bull Polska, został dyrektorem marketingu w Aria Fund, firmie zarządzającej funduszami - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Czym jest rebranding, jak przebiega i co daje markom
Na czym polega rebranding, jak powinien przebiegać, ile kosztuje i co daje marce analizuje dla Wirtualnemedia.pl krok po kroku Arkadiusz Łoś, brand consulting&CI director w Dragon Rouge.
więcej
|
3,33 mln widzów ,,Reklamy Dzieciom". TVP1 na cele charytatywne zebrała 650 tys. zł
24. edycję świątecznego bloku „Reklama Dzieciom” wyemitowanego 25 grudnia ub.r. po głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 obejrzało 3,33 mln widzów. Dzięki temu na pomoc dzieciom stacji udało się zebrać z reklam 650 tys. zł.
więcej
|
Produkt premium większości konsumentów kojarzy się z wysoką jakością
Kupując produkty z kategorii premium większość konsumentów nie patrzy na ich wyższą od średniej cenę, ale przede wszystkim na ich jakość - wynika z badania Nielsena.
więcej
|
|
|
Kurski i Wójcik: problemy z kupnem ,,Gazety Wyborczej" na stacjach i pocztach, spadek sprzedaży mitem, zyskujemy w internecie
Wicenaczelny „Gazety Wyborczej” Jarosław Kurski i jej wydawca Jerzy Wójcik poinformowali, że dostają od czytelników informacje o problemach z kupieniem dziennika m.in. na niektórych stacjach benzynowych, pocztach i sądach. Zapewnili, że spadki sprzedaży wydania papierowego „GW” są rekompensowane przez wzrost jej popularności w internecie.
więcej
|
Nowy ,,Przekrój" łączy stare z nowym, puszcza oko do inteligentnego czytelnika, ale do 20-latków nie trafi (opinie)
Kwartalnik jest edytorsko wysmakowany, spójny i dopracowany, treścią zadowoli tych, którzy zmęczeni są schematycznością internetowych publikacji, a konieczność dodruku pierwszego numeru to ewidentny sukces. Czy uda się go utrzymać, nie jest już takie oczywiste - dla Wirtualnemedia.pl powrót „Przekroju” w nowym wydaniu oceniają Piotr Stasiak, Michał Broniatowski i Paweł Wroński.
więcej
|
,,Pani" z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół ,,Wprost" i ,,Newsweek Polska" (TOP 10)
Przez jedenaście miesięcy 2016 roku magazyny zarobiły na reklamach 3,7 mld zł. Największe wzrosty zanotowały „Pani”, „Tele Tydzień” i „Claudia”. Spadły natomiast przychody tygodników opinii „Wprost” i „Newsweek Polska”.
więcej
|
,,Świat Wiedzy" liderem miesięczników popularnonaukowych. ,,W Sieci Historii" na czele historycznych po trzech kwartałach
W trzech pierwszych kwartałach 2016 r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
więcej
|
Wydawca ,,Bilda" Kai Diekmann po 30 latach odchodzi z Axel Springer
Kai Diekmann, odpowiadający w Axel Springer za wydawanie pism i serwisów pod marką Bild, po 30 latach pracy zdecydował się odejść z firmy. Pracę w niej zakończy w styczniu 2017 roku.
więcej
|
Konrad Kołodziejski odchodzi z ,,Rzeczpospolitej", bo zmienili się redaktorzy ,,Plusa Minusa"
Publicysta Konrad Kołodziejski zakończył współpracę z „Rzeczpospolitą” (Gremi Media), w której publikował m.in. w magazynie „Plus Minus”. - Decyzja jest wyłącznie moja. Przyczyną jest dymisja zespołu prowadzącego dodatek „Plus Minus”, ludzi, z którymi współpracowałem i z którymi - mówiąc kolokwialnie - nadawaliśmy na tych samych falach - wyjaśnia Kołodziejski.
więcej
|
|
|
Blokowanie treści przez Onet w walce z adblockami to zrozumiała decyzja, internautów trzeba edukować
- Ograniczenie dostępu do treści dla użytkowników adblocków przez Onet-RASP to zrozumiała decyzja mająca zrekompensować koszty utrzymania serwisów. Tą drogą mogą pójść też inni wydawcy, ale ich działaniom powinno towarzyszyć bardziej precyzyjne targetowanie reklam i ich wyższa jakość - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Adam Dyba, Tadeusz Żórawski, Jakub Szczęsny i Paweł Nowacki.
więcej
|
Player.pl, Vod.tvp.pl i Ipla zyskały użytkowników, Netflix za HBO GO (ranking serwisów VoD)
Wśród serwisów VoD w Polsce największy zasięg ma VoD.pl, ale zanotował spore spadki odwiedzalności w skali roku. Sporo zyskały natomiast Player.pl, Ipla, dział VoD portalu TVP.pl i HBO GO, które ma więcej polskich użytkowników niż Netflix.
więcej
|
Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w dół, Firefox też traci
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2016 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.
więcej
|
Facebook w Polsce: Facebook for Every Phone liderem, Ewa Chodakowska wyprzedziła Kwejk.pl
Facebook for Every Phone to niezmiennie najpopularniejsza strona wśród polskich użytkowników Facebooka. Wyprzedza ona Play oraz Serce i Rozum. W grupie profili mediowych liderem jest Radio Eska.
więcej
|
1,75 mln gospodarstw domowych w Polsce płaci za treści VoD
Liczba gospodarstw domowych korzystających z płatnych usług SVoD w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła w tym roku o ok. 2,25 miliona, do 5,58 miliona - wynika z danych firmy badawczej Digital TV Research.
więcej
|
Twitter planuje funkcję edytowania wpisów po publikacji
Jack Dorsey, szef Twittera, przyznał, że serwis rozważa wprowadzenie funkcji pozwalającej użytkownikom na edytowanie ich własnych tweetów po publikacji. Nowej funkcjonalności społeczność Twittera domaga się od dawna, nie wiadomo jednak, jak dokładnie będzie wyglądała edycja postów.
więcej
|
|
|