|
|
|
|
|
|
|
Polsat szykuje polską wersję talent show ,,The Brain"
Telewizja Polsat pracuje nad polską edycją talent show „The Brain”, w którym rywalizują uzdolnieni mentalnie uczestnicy - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Dzień disco polo na festiwalu w Opolu? Lider Bayer Full proponuje to prezesowi TVP
Sławomir Świerzyński, lider zespołu Bayer Full, poinformował, że koresponduje z prezesem Telewizji Polskiej Jackiem Kurskim na temat tego, żeby podczas festiwalu w Opolu był osobny dzień z muzyką disco polo.
więcej
|
,,Dzień dobry TVN" najchętniej oglądanym programem śniadaniowym w 2016 roku
W 2016 roku największą oglądalność spośród programów śniadaniowych miało „Dzień dobry TVN”. Magazyn ten zanotował jednak spadek widowni, podobnie jak konkurencyjne „Pytanie na śniadanie”.
więcej
|
TVN Style szykuje drugą serię ,,Hoteli marzeń" z Anną Dereszowską
Stacja TVN Style pracuje nad nowymi odcinkami programu podróżniczego „Hotele marzeń”, w którym Anna Dereszowska odwiedza najbardziej oryginalne hotele na całym świecie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rząd z władzami TV Biełsat opracują nową, kompromisową formułę stacji
Premier Beata Szydło zapewniła dyrektor TV Biełsat Agnieszkę Romaszewską-Guzy, że dalszemu istnieniu stacji nic nie zagraża. W najbliższym czasie zostanie przygotowana nowa formułą funkcjonowania kanału, która ma być kompromisowa.
więcej
|
Polsat wyprzedził TVP1 w DVB-T w 2016 roku. TVP ABC z największym wzrostem
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w ub.r. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polska wersja HGTV zamiast TVN Meteo Active. W ofercie programy Doroty Szelągowskiej, Karola Paciorka i Mai Popielarskiej
W sobotę 7 stycznia br. wystartował kanał lifestylowy HGTV Home & Garden. W ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla stacji, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie” i „Musisz to mieć”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive.
więcej
|
,,Rozmowa Polonii" w TVP Polonia. Holecka, Adamczyk, Klarenbach i Rachoń prowadzącymi
W poniedziałek 9 stycznia br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje codzienny program „Rozmowa Polonii”, w którym prowadzący podsumują najważniejsze wydarzenia dnia.
więcej
|
,,Fakty" wiarygodniejsze od ,,Wiadomości" i ,,Wydarzeń". Serwisowi TVN ufają wyborcy PO i N, programowi TVP1 - wyborcy PiS-u
„Fakty” TVN za najbardziej wiarygodny z głównych telewizyjnych programów informacyjnych uznało 36 proc. Polaków, „Wiadomości” TVP1 - 25 proc., a „Wydarzenia” Polsatu - 23 proc. Programowi TVN ufa dużo zwolenników PO i Nowoczesnej oraz osób z wyższym wykształceniem, serwisowi TVP1 - wyborcy PiS-u, osoby starsze i ze wsi, a programowi Polsatu - wyborcy innych partii i osoby niegłosujące.
więcej
|
TVP Info odpowiada na zarzut posła Nowoczesnej: do ,,Minęła 20" nie zaprosiliśmy też nowego dyrektora Teatru Polskiego
Krzysztof Mieszkowski, poseł Nowoczesnej i poprzedni dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu, stwierdził, że TVP Info wycofała się z zaproszenia go do niedzielnego wydania „Minęła 20”, bo nie chciał tego nowy dyrektor tego teatru Cezary Morawski. - Zmiana koncepcji programu dotyczy także Pana Morawskiego - poinformował Michał Rybicki, wydawca programu.
więcej
|
Magda Gessler zarobiła w 2016 r. dla TVN 163 mln zł z reklam (analiza)
Magda Gessler z programem „Kuchenne Rewolucje” (TVN), Katarzyna Dowbor w roli prowadzącej „Nasz nowy dom” (Polsat) oraz uczestnicy programu „Twoja twarz brzmi znajomo” (Polsat) to gwiazdy, które stacjom telewizyjnym przyniosły w 2016 roku największe przychody z reklam - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Polsat wyprzedził TVP1 w grudniu. Hitami seriale TVP, ,,Teleexpress" i konkursy PŚ w skokach
W ostatnim miesiącu 2016 roku nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego został Polsat, który wyprzedził TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP, „Teleexpress” i konkursy w skokach narciarskich.
więcej
|
|
|
Adrian Klarenbach i Błażej Torański gospodarzami audycji w Polskim Radiu 24
Błażej Torański zadebiutował jako gospodarz „Podsumowania tygodnia” w Polskim Radiu 24, a dziennikarz TVP Info Adrian Klarenbach będzie w stacji prowadził popołudniowe wydania „Gościa Polskiego Radia 24”. W ramówce rozgłośni pojawiła się też audycja „Gorący temat dnia”.
więcej
|
|
Radio ZET nowym liderem w Szczecinie. Stacja wyprzedziła RMF FM i Radio Szczecin
Pozycja lidera rynku radiowego w Szczecinie należała do Radia ZET. Na podium znalazły się jeszcze Radio Szczecin i Trójka - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Jarosław Sellin: chcemy przeciwdziałać dominacji kapitału zagranicznego w polskich mediach
Polska potrzebuje mechanizmów, które będą przeciwdziałać dominacji kapitału zagranicznego w mediach; w styczniu zacznie nad tym prace specjalny zespół - mówi wiceminister kultury Jarosław Sellin. Kapitał polski powinien też czekać na okazje i przejmować udziały w mediach od zagranicznych firm - uważa.
więcej
|
|
Powołanie władz TVP i Polskiego Radia bez udziału KRRiT. ,,Nie jest dobrze, żeby Rada tak mocno wiązała się z mediami publicznymi"
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który orzekł, że powołanie władz TVP i Polskiego Radia bez udziału KRRiT jest częściowo niekonstytucyjne to pewna uzurpacja, ponieważ Konstytucja nie daje takich uprawnień KRRiT, ale nie można pomijać KRRiT w tym procesie - uważają przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański oraz przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.
więcej
|
|
Dziennikarka IAR Agnieszka Rucińska odeszła z Polskiego Radia
Agnieszka Rucińska zrezygnowała z dalszej pracy w Polskim Radiu, w którym była przede wszystkim reporterką Informacyjnej Agencji Radiowej.
więcej
|
|
|
|
Podsumowanie roku 2016 w reklamie zewnętrznej, prognozy na 2017
W kolejnej odsłonie podsumowania zeszłego roku w branży marketingowej zajmujemy się segmentem reklamy zewnętrznej. Wypowiadają się o nim menedżerowie firm Cityboard Media, AMS, BE Media, ad i media oraz Mindshare Polska.
więcej
|
5,3 mln zł na kampanię zachęcającą do korzystania z Funduszy Europejskich
Ministerstwo Rozwoju planuje przeprowadzić szeroko zasięgową kampanię zachęcającą do korzystania z Funduszy Europejskich. Wstępnie jej budżet wynosi blisko 5,3 mln zł netto. Resort szuka agencji, która na jej zlecenie ją przygotuje i przeprowadzi.
więcej
|
Zenith obronił obsługę Frosty
Dom mediowy Zenith, należący do Publicis Media Poland kontynuuje współpracę z producentem mrożonek, firmą Frosta. Pokonał w przetargu jednego konkurenta.
więcej
|
Radość przedsiębiorców reklamuje konto firmowe w mBanku (wideo)
mBank rozpoczął kampanię reklamową konta firmowego, w której pokazuje radość przedsiębiorców z małych sukcesów. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Grey Worldwide Warszawa, Brand New Heaven, VML Poland i Mindshare Polska.
więcej
|
Współtwórca aplikacji Listonic w europejskiej kampanii Androida
W globalnej odsłonie wizerunkowej kampanii reklamowej systemu mobilnego Android występuje m.in. Filip Miłoszewski, współtwórca aplikacji Listonic. W polskich reklamach wykorzystano wizerunek m.in. twórców aplikacji Everytap i Fuelio.
więcej
|
Sportowe wyzwania z przymrużeniem oka reklamują Samsung Galaxy S7 i Gear Fit2 (wideo)
W serii nowych spotów reklamujących smartfon Galaxy S7 i opaskę Gear Fit2 Samsung puszcza oko do widzów w ironiczny sposób pokazując noworoczne wysiłki sportowców amatorów.
więcej
|
OMD rozpoczyna obsługę serwisu Momondo.pl
Dom mediowy OMD nawiązał współpracę z Momondo.pl,wyszukiwarką oferującą inspiracje podróżnicze oraz porównanie cen lotów, hoteli i wynajmu samochodów na całym świecie.
więcej
|
Chevrolet na Facebooku pomaga spełnić postanowienia noworoczne
W nowej kampanii prowadzonej w serwisie Facebook marka Chevrolet wspiera użytkowników w realizacji ich noworocznych obietnic i pokonywaniu własnych lęków. Na profilu przedstawiono historie kilku ludzi zmagających się z rozmaitymi wyzwaniami.
więcej
|
Media Group, Profile i Bringmore Advertising przygotują kampanię ,,Czytajmy etykiety"
Konsorcjum złożone z firm Media Group, Profile i Rajczyk Włodzimierz Bringmore Advertising po wygranym przetargu przygotuje na zlecenie Instytutu Żywności i Żywienia kampanię pod hasłem „Czytajmy etykiety”.
więcej
|
2,5 mln zł płaci Tauron za sponsoring polskich narciarzy
Spółka Tauron Polska Energia podpisała nową umowę sponsoringową z Polskim Związkiem Narciarskim.
więcej
|
Delecta reklamuje zimowe warianty kisieli Owocowy Kubek
Delecta rozpoczęła kampanię reklamową promującą jednoporcjowe kisiele Owocowy Kubek, w wariantach na zimę. Za realizację działań odpowiadają agencje MullenLowe Warsaw i Starcom.
więcej
|
Były maratończyk bohaterem amatorskiej reklamy, która miała promować Adidasa (wideo)
Ponad 7,5 mln wyświetleń ma po trzech tygodniach od premiery na YouTube film reklamowy pod hasłem „Break free” stworzony przez studenta reżyserii, który miał być reklamą marki Adidasa. Marketer jednak nie wyraził zainteresowania reklamą.
więcej
|
Piotr Kędzierski reklamuje wyprzedażową Smartfonerię w T-Mobile (wideo)
T-Mobile Polska zaczął kolejną edycję wyprzedażowej promocji cenowej Smartfoneria. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem Piotra Kędzierskiego, przygotowaną i realizowaną przez firmy marketingowe Bridge2Fun, Starcom, LiquidThread, G7 i Agencja Warszawa.
więcej
|
,,Łódź, ku...a" - Cezary Pazura na nowym dworcu Fabryczna reklamuje Łódź (wideo)
Udostępniono spot promujący Łódź z udziałem Cezarego Pazury na nowym dworcu kolejowym Łódź Fabryczna. Reklama nawiązuje do znanej sceny z Pazurą z filmu „Ajlawju”.
więcej
|
,,Każdy dzień smakuje lepiej z uśmiechem" na opakowaniach i w reklamach Lay's (wideo)
Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa chipsów Lay’s (produkowanych przez spółkę Frito-Lay Poland należącą do PepsiCo), realizowana pod hasłem „Każdy dzień smakuje lepiej z uśmiechem”. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy BBDO Warszawa, VML Poland i Media Direction OMD.
więcej
|
Małgorzata Kożuchowska z ,,bajkami robotów" promuje zimowe wyprzedaże w Bonarka City Center
Centrum handlowe Bonarka City Center rozpoczęło kampanię reklamową promującą zimowe wyprzedaże. W reklamach występuje aktorka Małgorzata Kożuchowska, ambasadorka marketingowa centrum.
więcej
|
Facebookowe ,,Koło fortuny" na żywo w kampanii Go Sport (wideo)
Firma Go Sport Polska i agencja social media Lyrebird przygotowały na Facebooku akcję live „Koło fortuny”, w której użytkownicy mogli odkryć dzięki swojemu zaangażowaniu noworoczne postanowienie.
więcej
|
|
|
Gremi Media zadebiutuje na NewConnect, KCI ma się tam przenieść z rynku głównego GPW
Spółka KCI, do której należy m.in. firma Gremi Media wydająca dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, planuje przenieść się z rynku głównego Giełdy Papierów Wartościowych na rynek NewConnect. Na tym drugim ma w br. zadebiutować ma Gremi Media.
więcej
|
Łukasz Modelski odchodzi z Marquard Media Polska. Restrukturyzacja w dziale reklamy
Dyrektor wydawniczy Marquard Media Polska, Łukasz Modelski, po pięciu miesiącach pracy, odchodzi z firmy. Wydawca przeprowadził także reorganizacja działu sprzedaży reklam.
więcej
|
,,Gazeta Pomorska" liderem gazet regionalnych i lokalnych w listopadzie 2016 (raport)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych w listopadzie ub.r. była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.
więcej
|
Tomasz Szeliga redaktorem naczelnym dziennika ,,Super Nowości"
Tomasz Szeliga, kierownik działu sportowego podkarpackiego dziennika „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości), został jego redaktorem naczelnym.
więcej
|
Eksperci o zwolnieniach w ,,Gazecie Wyborczej": każdy papierowy tytuł musi przeżyć swój czyściec
- Późne wręczanie wypowiedzenia i nieprzygotowanie mentalne do procesu zwolnień grupowych. To już nie dziwi. Zwalnianie gwiazd dziennikarstwa zmniejsza rozpoznawalność marki, a „Gazeta Wyborcza” zaostrzy kurs - oceniają dla Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, Michał Broniatowski, Wiesław Godzic i Eryk Mistewicz.
więcej
|
Anita Włodarczyk Sportowcem Roku 2016. Robert Lewandowski na drugim miejscu
Ogłoszono laureatów 82.Plebiscytu na 10 Najlepszych Sportowców Polski 2016 roku. W głosowaniu czytelników Przeglądu Sportowego i widzów TVP tytuł Sportowca Roku zdobyła Anita Włodarczyk.
więcej
|
Mateusz Morawiecki: większość mediów z jednowymiarowym obrazem kraju, wyhodowane przez system III RP bronią status quo
Wicepremier oraz minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki uważa, że większość mediów pokazuje jeden punkt widzenia, broniący poprzedniej sytuacji społecznej, politycznej i gospodarczej w Polsce. - Niech krytykują, to jest bardzo potrzebne. Tylko niech nie biorą udziału w nagonce i niech nie tworzą same faktów, nie tworzą polityki - zaapelował.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" nawołuje do zjazdu KOD-u i wyboru nowych władz
Pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” (Agora) Jarosław Kurski zaproponował, aby Komitet Obrony Demokracji jak najszybciej zwołał nadzwyczajny zjazd organizacji, podczas którego wybrane zostaną nowe władze ruchu. - „Gazeta Wyborcza” nie będzie zjazdowi KOD patronować, będziemy o nim informować - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski.
więcej
|
Sąd oddalił powództwo MDI przeciw AWR i dziennikarzom ,,Wprost"
Sąd Okręgowy w Warszawie w całości oddalił powództwo agencji MDI Stategic Solutions przeciwko spółce AWR „Wprost” oraz byłemu redaktorowi naczelnemu tygodnika „Wprost” Sylwestrowi Latkowskiemu i dziennikarzowi „Wprost” Cezaremu Łazarewiczowi.
więcej
|
Małgorzata Bujara redaktor naczelną rzeszowskiej ,,Gazety Wyborczej"
Od stycznia br. redaktor naczelną rzeszowskiego oddziału „Gazety Wyborczej” jest Małgorzata Bujara, która zastąpiła na tym stanowisku Grażynę Gugałę-Gubernat.
więcej
|
W parlamencie przywrócono jednorazowe akredytacje, nowe propozycje zasad pracy dziennikarzy będą w przyszłym tygodniu
Kancelaria Sejmu od czwartku znów wydaje dziennikarzom jednorazowe akredytacje do parlamentu. Marszałek Senatu zapowiedział, że w przyszłym tygodniu przedstawi nowe zasady pracy mediów w parlamencie, które będą kompromisowe.
więcej
|
|
|
Świderski, Brański i Sierota przejęli 3,4 mln uprzywilejowanych akcji Wirtualnej Polski, mają 56,6 proc. głosów na WZA
Firma European Media Holding, której udziałowcem jest m.in. fundusz inwestycyjny Innova Capital, sprzedała 3,4 mln uprzywilejowanych akcji Wirtualnej Polski za łączną kwotę 170 mln zł. Akcje kupiły spółki kontrolowane przez Jacka Świderskiego, Michała Brańskiego i Krzysztofa Sierotę, członków zarządu Wirtualnej Polski.
więcej
|
Medium zapowiada restrukturyzację i zwolnienia pracowników. ,,Szuka nowej drogi"
Evan Williams, twórca platformy Medium zapowiedział, że w najbliższym czasie musi ona przejść szereg zmian, a firma będzie zmuszona zwolnić około 50 pracowników. Williams przyznaje, że nie zna jeszcze kierunku restrukturyzacji, ale obecny model biznesowy jest niewydolny. - To wynik kryzysu tożsamości, Medium wciąż nie wie czym ostatecznie chce być. Może pójść w kierunku rozliczeń z internautami za treści, a wtedy konieczny będzie zespół zawodowych redaktorów - oceniają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Artur Kurasiński i Paweł Nowacki.
więcej
|
Monika Margraf, Martyna Majchrzak i Łukasz Szelecki w Grupie Onet-RASP
Pracę w Grupie Onet-RAS Polska zaczęli Monika Margraf, Martyna Majchrzak i Łukasz Szelecki. Odpowiadają za materiały wideo. Margraf i Majchrzak poprzednio pracowały w Gazeta.pl, a Szelecki w Plagiat.pl.
więcej
|
VoD.pl i Strefabajek.pl partnerami, będą wymieniać się treściami
Grupa Onet-RAS Polska, wydawca serwisu VoD.pl, nawiązała współpracę z Cass Film Enertainment Group, właścicielem serwisu dla dzieci StrefaBajek.pl. Teraz ta druga witryna będzie działała pod adresem StrefaBajek.vod.pl, strony będą też wymieniały się treściami.
więcej
|
Robert Górski: Teraz nikt nie chce śmiać się z władzy, więc ja spróbuję
- Robiliśmy rozpoznanie w różnych telewizjach, proponowaliśmy im "Ucho prezesa", ale nikt tego nie chciał, rozmowy kończyły się na pierwszym spotkaniu i prezentacji materiału - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Górski, pomysłodawca i scenarzysta, nowego miniserialu kabaretowego.
więcej
|
Andrzej Stankiewicz: faktur dla firmy Mateusza Kijowskiego nie chciały opublikować media bliskie KOD-owi
Publicysta Onetu Andrzej Stankiewicz stwierdził, że faktury z płatnościami Komitetu Obrony Demokracji dla firmy jego lidera Mateusza Kijowskiego dostało wcześniej kilka redakcji, które nie chciały ich opublikować, bo wcześniej mocno wspierały KOD.
więcej
|
Monetyzacja przestrzeni reklamowej w aplikacjach nie jest łatwa, kluczem zaangażowanie i satysfakcja użytkownika
- Monetyzując przestrzeń w aplikacjach mobilnych wydawcy muszą być świadomi, że o sukcesie w kanale mobile decyduje satysfakcja użytkownika. Przykładem dobrej praktyki rynkowej są moim zdaniem Qupony, Blix, Janosik, Endomondo, Onet i Polska Press - tutaj widzimy reklamy dobrze dopasowane do użytkownika i specyfikacji aplikacji - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile.
więcej
|
Węglarczyk wyjaśnia Piaseckiemu tekst Onetu o fakturach KOD-u dla Kijowskiego: sami do nich dotarliśmy, dostały je też inne readkcje
W środę wieczorem Onet.pl i „Rzeczpospolita” ujawniły, że Komitet Obrony Demokracji zapłacił za usługi firmie informatycznej Mateusza Kijowskiego i jego żony ponad 90 tys. zł. Konrad Piasecki zasugerował, że podanie tych informacji to przejaw sporów wewnętrznych w KOD-zie. Dyrektor programowy Onetu Bartosz Węglarczyk wyjaśnił, że dziennikarze portalu sami dotarli do tych faktur, a w ostatnich dnia otrzymały je co najmniej trzy redakcje. Według niektórych źródeł dokumenty trafiły też do „Gazety Wyborczej” i TVN24, „GW” temu zaprzecza.
więcej
|
|
|