|
|
|
|
|
|
|
TVP walczy z internautami blokującymi reklamy i zachęca do wyłączenia adblocka
W serwisie VoD Telewizji Polskiej i przy transmisjach na Sport.tvp.pl użytkownikom korzystającym z adblocków przy wszystkich materiałach wideo wyświetlany jest przez cały czas odtwarzania komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka. - Kosztowne produkcje telewizyjne oraz koszty techniczne związaną z emisją internetową powinny być rekompensowane przychodami - uzasadnia TVP.
więcej
|
Skrajnie różne oceny filmu ,,Pucz": od ,,dobrej publicystyki" po ,,narkotyczną wizję"
TVP1 pokazała w niedzielę wieczorem film Ewy Świecińskiej pt. „Pucz”. Dziennikarze, którzy go obejrzeli, skrajnie podzielili się w opiniach na jego temat.
więcej
|
TVN startuje z nową ramówką już w lutym. Polsat i TVP nie przewidują przyspieszeń
Emisję premierowych odcinków przygotowanych na wiosnę produkcji TVN rozpocznie już w połowie lutego br. Z kolei Telewizja Polsat i Telewizja Polska nie planują wcześniejszego startu sezonu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Belle Epoque" w TVN w środowe wieczory. Premiera 15 lutego
W środę 15 lutego br. stacja TVN rozpocznie emisję serialu kryminalnego „Belle Epoque” z Pawłem Małaszyńskim i Magdaleną Cielecką w rolach głównych.
więcej
|
TTV ma już 5 lat. ,,Stały dynamiczny wzrost oglądalności"
Telewizję TTV w zeszłym roku oglądało średnio 104 tys. widzów. Stacja od początku nadawania sukcesywnie zyskuje widzów. - Cieszymy się, ale nie spoczywamy na laurach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.
więcej
|
BBC tworzy zespół do walki z fałszywymi informacjami w internecie
Stacja BBC zapowiedziała stworzenie zespołu o nazwie Reality Check, którego zadaniem będzie zwalczanie dezinformacji w internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. - Nie zamierzamy cenzurować internetu, ale pokazywać w nim prawdziwy obraz świata - zapowiada James Harding, szef redakcji newsowych BBC.
więcej
|
Węgierska kamerzystka skazana za kopanie imigrantów (wideo)
Petra László, operatorka kamery w węgierskiej telewizji N1TV, została skazana na 3 lata dozoru kuratorskiego po tym, jak udowodniono jej agresywne zachowania wobec imigrantów uciekających przed policją. László nie zgadza się z wyrokiem i zapowiada apelację.
więcej
|
TVN24 nowym liderem kanałów informacyjnych w 2016 roku. Rekord TVN24 BiS (raport)
Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w zeszłym roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP, które zmniejszyły przewagę nad TVN.
więcej
|
,,Bake Off - Ale ciacho! 2" od marca w TVP2. Ruszają castingi
TVP2 pracuje nad kontynuacją kulinarnego teleturnieju „Bake off - Ale ciacho!”, którego nowe odcinki trafią na antenę od marca br. Właśnie wystartowały castingi do progamu.
więcej
|
2016 rok w telewizji według domów mediowych, prognozy na 2017
W kolejnej części podsumowania minionego roku w mediach i marketingu o branżę telewizji i reklamy telewizyjnej analizują menedżerowie z czołowych domów mediowych: Codemedia, Zenith, Havas Media Group i Mindshare Polska.
więcej
|
25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na trzech antenach Grupy TVN
25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie można dzisiaj oglądać na trzech antenach Grupy TVN. Gwiazdy stacji (partner finału) przekazały na licytację cenne rzeczy. Pomagają też m.in. media Agory, Onet, Interia i Edipresse.
więcej
|
UOKiK na wniosek TVP sprawdza, czy Nielsen bada oglądalność zgodnie z przepisami
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie badania oglądalności telewizji realizowanego przez firmę Nielsen Audience Measurement. Podjął te działania po wniosku złożonym przez Telewizję Polską.
więcej
|
Dziennikarze zdumieni twitterową sondą z kotem prezesa w ,,Wiadomościach". ,,To wyraźnie zaznaczony żart"
W piątek w głównym wydaniu „Wiadomości” jako przykład żartu internetowego z impasu w Sejmie pokazano wyniki sondy twitterowej, w której kot prezesa zdobył miażdżącą przewagę nad liderami opozycji. - Sonda była żartem - co wyraźnie zaznaczyłem w materiale. Proszę o więcej dystansu ;) - wyjaśnił reporter programu Jarosław Olechowski. Wielu dziennikarzy było zdumionych, że taka sonda pojawiła się w „Wiadomościach”.
więcej
|
TVP1 pokaże dokument ,,Pucz" o zamieszaniu sejmowym. ,,Kto i od kiedy przygotowywał zamach stanu?"
W niedzielę wieczorem TVP1 wyemituje film dokumentalny „Pucz” opisujący zamieszanie w Sejmie trwające od 16 grudnia do 12 stycznia. - Film dokumentalny ma pokazać motywy, plany i sposoby działania puczystów. Kto i od kiedy przygotowywał zamach stanu? - czytamy w opisie produkcji.
więcej
|
Sekielski i Sygut: prowokacja Nowa TV wobec policjantów się udała, relacja policji nieprawdziwa
Tomasz Sygut, redaktor naczelny programów informacyjnych i publicystycznych w Nowa TV i Tomasz Sekielski, szef programu „Teraz ja”, poinformowali, że opisaną w czwartek prowokację wobec policjantów przeprowadziła ekipa stacji na czele z reporterką Iwoną Poredą. Podkreślają, że prowokacja się udała: funkcjonariusze chcieli pomóc dziennikarce, biorąc ją za urzędniczkę z MSWiA.
więcej
|
,,Młodzież kontra..." w TVP Info jednak w soboty, zamiast ,,Minęła dwudziesta"
Program „Młodzież kontra... czyli pod ostrzałem” w TVP Info będzie emitowany nie jak zapowiadano wcześniej w niedziele, tylko w soboty wieczorem. W ramówce zastąpi „Minęła dwudziesta”.
więcej
|
,,Męskie piątki" w Zoom TV
13 stycznia 2016 roku Zoom TV rozpoczął emisję nowego cyklu „Męskie piątki”, w którym o 20.00 oglądać można filmy fabularne, a o 22.00 transmitowane są gale sportów walki.
więcej
|
|
|
Krzysztof Mocek: nasz rynek reklamowy w tym roku wzrośnie o 2,9 proc., najbardziej w internecie
O 2,9 proc. może wzrosnąć rynek reklamowy w Polsce, w porównaniu do roku 2016. Największe wzrosty wydatków spodziewane są w takich branżach, jak handel, motoryzacja i nieruchomości, umiarkowanie wydatki mogą zwiększyć farmacja i firmy pożyczkowe. Najszybciej rosnąć będzie reklama internetowa - prognozuje dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Mocek, dyrektor zarządzający Carat Polska.
więcej
|
,,Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!" w kampanii Instytutu Żywności i Żywienia (wideo)
Instytut Żywności i Żywienia rozpoczął ogólnopolską kampanię społeczną przekonującą, że warto czytać etykiety i kupować zdrowsze produkty spożywcze. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe bringMore advertising, Profile i Media Group.
więcej
|
,,Fajnie być tatą" w kampanii promującej ojcostwo (wideo)
Fundacja Mamy i Taty rozpoczęła ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą ojcostwa. W akcji pod hasłem „Fajnie być tatą” ma przekonać mężczyzn, że bycie ojcem to wspaniała, męska przygoda. Autorem kreacji jest agencja Telescope.
więcej
|
,,Pokolenie dobrej szkoły"- absolwenci z przyszłości w kampanii Ministerstwa Edukacji Narodowej (wideo)
Ministerstwo Edukacji Narodowej zaczęło kampanię informującą o zmianach w systemie oświaty, które zaczną się w połowie br. Akcje jest prowadzona pod hasłem „Pokolenie dobrej szkoły”.
więcej
|
Link4 muzycznie reklamuje ubezpieczenie mieszkań (wideo)
W nowej kampanii reklamowej Link4 z udziałem Katarzyny Moś i zespołu The Chance promowane jest ubezpieczenia mieszkaniowe. Akcję przygotowały firmy Red8 Advertising, Flota Filmowa i Starcom.
więcej
|
,,By trening dał Ci więcej" - Aflofarm reklamuje odżywki Fundamic (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa odżywek sportowych Fundamic wprowadzonych do sprzedaży przez Aflofarm Farmacja Polska. Akcję, prowadzoną pod hasłem „By trening dał Ci więcej”, producent przygotował wspólnie z domem mediowym SMG Polska.
więcej
|
Grey Group i Young&Rubicam w finale przetargu LOT-u, firma uzgodniła z SAR standardy przetargowe
Agencje Grey Group Poland i Young&Rubicam Poland znalazły się w finale przetargu na obsługę reklamową PLL LOT. Marketer na spotkaniu ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych SAR zobowiązał się do stosowania pełnych standardów przetargowych.
więcej
|
Ferrero uspokaja: Nutella nie zawiera substancji rakotwórczych
Firma Ferrero zapewnia, że krem czekoladowy Nutella jest bezpieczny dla zdrowia i nie zawiera składników rakotwórczych. Spółka wydała oświadczenie w odpowiedzi na publikacje informujące o wycofaniu produktów Nutella z jednej z sieci sklepów we Włoszech.
więcej
|
Triumph wybrał agencję MullenLowe do globalnej obsługi marki Sloggi
Triumph Group, właściciel marki bielizny Sloggi, wybrał do jej globalnej zintegrowanej obsługi reklamowej agencję MullenLowe Group. Zajmie się ona wsparciem relaunchu marki.
więcej
|
Ruszyły zapisy do tegorocznej edycji Young Creatives Cannes
Rozpoczęły się zapisy do kolejnej edycji konkursu Young Creatives Cannes, konkursu skierowanego do młodych pracowników branży reklamowej. Mogą startować w siedmiu kategoriach: Print, Film, Cyber, Media, PR, Design i Clients.
więcej
|
Zakłady Mięsne Łuków z nowym logo i hasłem ,,Z natury od serca"
Zakłady Mięsne Łuków zaczęły rebranding, zyskały nową identyfikację wizualną i hasło „Z natury od serca”. Identyfikację, która będzie wykorzystywana na opakowaniach wszystkich produktów firmy, przygotowała agencja Optima Marketing Group.
więcej
|
Tara Deveaux dyrektorem marketingu w agencji BBDO Nowy Jork
Tara Deveaux objęła stanowisko dyrektora marketingu w agencji reklamowej BBDO Nowy Jork. Na nowo utworzone stanowisko chief strategy officera awansowano Crystal Rix, dotychczas dyrektor ds. rozwoju biznesu.
więcej
|
Reklamy tygodnia: IKEA, Samsung, Łódź i Fachowcy.pl (wideo)
Wracamy do publikacji cotygodniowych rankingów najlepszych reklam. Tym razem trafiły do niego po dwie produkcje polskie i zagraniczne. Są to zagraniczne reklamy sieci sklepów IKEA oraz usług serwisowych Samsunga oraz lokalne akcje promujące Łódź i serwis Fachowcy.pl.
więcej
|
Pies Gratka szuka w kampanii serwisu Gratka.pl (case study)
Przedstawiamy opis kampanii reklamowej serwisu Gratka.pl przeprowadzonej od maja do grudnia ub.r. pod hasłem „Szukaj Gratka, szukaj”. Za przygotowanie i realizację działań - razem z działem marketingu Gratka.pl - odpowiadały firmy marketingowe Artegence, Papaya Films i Starcom.
więcej
|
Wiktor Orzeł content managerem w ContentHouse
Wiktor Orzeł awansował w agencji marketingowej ContentHouse na stanowisko content managera. Pracuje w niej od trzech lat.
więcej
|
|
|
Ukazał się pierwszy numer ,,Plusa Minusa" pod kierownictwem Michała Szułdrzyńskiego
Michał Szułdrzyński przygotował swój pierwszy numer „Plusa Minusa” - weekendowego dodatku do „Rzeczpospolitej” (Gremi Media). W felietonie prosi czytelników o kredyt zaufania i zapowiada, że nie wprowadzi radykalnych zmian w piśmie.
więcej
|
Jarosław Kurski: Krytycy ogłaszają pogrzeb ,,Gazety Wyborczej" co trzy dni. Jesteśmy tym już znudzeni
- „Gazeta Wyborcza” przeżywa trudny czas, ale z drugiej nigdy nie było na nią takiej koniunktury, jak teraz, nie ma odpływu czytelników, a spadek sprzedaży to mit - mówi Wirtualnemedia.pl pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” (Agora) Jarosław Kurski.
więcej
|
W kwietniu drugi numer magazynu ,,Twój Styl Man"
Wydawnictwo Bauer przygotowuje drugi numer „Twój Styl Man” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Motor" na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer ,,Top Gear"
W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”. Największy wzrost odnotował ostatni numer „Top Gear”.
więcej
|
Top 150 miesięczników w Polsce w 2016 roku. ,,Kobieta i Życie" liderem, ,,Twój Styl" i ,,Retro" w czołówce
W trzech pierwszych kwartałach ub.r. na czele średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 150 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Branża prasowa: podsumowowanie 2016 roku, trendy na 2017
Jaki był miniony rok w branży prasowej? Co wydarzy się w tym roku? Podsumowują i prognozują przedstawiciele Katarzyna Kolanowska z Agory, Michał Karnowski z Fratrii i Piotr Kaniewski z Codemedia.
więcej
|
Robert Mazurek z wywiadami w ,,Dzienniku Gazecie Prawnej"
Od lutego wywiady Roberta Mazurka będą ukazywać się w weekendowych wydaniach „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes). Z końcem ub.r. dziennikarz zakończył podobną współpracę z „Rzeczpospolitą”.
więcej
|
|
|
Na Twitterze Lis, Gmyz, Ziemkiewicz i Pereira z najbardziej angażującymi wpisami (TOP 15)
Najpopularniejszymi polskimi dziennikarzami na Twitterze są niezmiennie Tomasz Lis i Jarosław Kuźniar. W minionym miesiącu najwięcej dyskusji wśród użytkowników wzbudzały wpisy Lisa, Cezarego Gmyza i Rafała Ziemkiewicza, najczęściej wspominany był profil Konrada Piaseckiego, a najaktywniejszy był Samuel Pereira.
więcej
|
BBC tworzy zespół do walki z fałszywymi informacjami w internecie
Stacja BBC zapowiedziała stworzenie zespołu o nazwie Reality Check, którego zadaniem będzie zwalczanie dezinformacji w internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. - Nie zamierzamy cenzurować internetu, ale pokazywać w nim prawdziwy obraz świata - zapowiada James Harding, szef redakcji newsowych BBC.
więcej
|
Produkty spożywcze coraz częściej kupowane w internecie
93 proc. internautów na świecie robi zakupy online. Coraz popularniejsze staje się kupowanie w sieci produktów spożywczych - wynika z badania Nielsena.
więcej
|
Facebook uruchamia filtr fałszywych newsów. Na razie w Niemczech
Serwis Facebook zapowiedział, że uruchamia w Niemczech mechanizm odsiewania fałszywych newsów zamieszczanych na platformie. Informacje oznaczone przez użytkowników jako nieprawdziwe będą korygowane przez niezależna organizację Correctiv.
więcej
|
Pierwsza ogólnopolska sieć portali we franczyzie rośnie w siłę
Platforma portali regionalnych DlaWas.info to pierwszy projekt medialny we franczyzie w Polsce. Sieć liczy obecnie ponad 60 portali regionalnych a kilkanaście kolejnych jest właśnie uruchamianych.
więcej
|
Magdalena Nałęcz: z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego do Wirtualnej Polski
Magdalena Nałęcz zaczęła pracę jako dziennikarka w redakcji informacyjnej Wirtualnej Polski. Poprzednio pracowała jako specjalista ds. komunikacji w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, a wcześniej m.in. w Polska Press Grupie.
więcej
|
Serwisy plotkarskie: Plotek.pl, Party.pl i Hotplota mocno w górę, Pudelek.pl przyciąga najbardziej (TOP 10)
Plotek.pl po dużym wzroście w skali roku został liderem serwisów plotkarskich pod względem zasięgu, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania notuje niezmiennie Pudelek.pl. Dużo zyskały również Party.pl i dział Hotplota serwisu Eska.pl, a straciły Gwiazdy.wp.pl.
więcej
|
Michael Lynton odchodzi z funkcji szefa Sony Entertainment, będzie prezesem Snap Inc.
Po 13 latach zarządzania koncernem Sony Entertainment Michael Lynton zapowiedział odejście ze stanowiska dyrektora. Menedżer będzie kierował zarządem firmy Snap Inc., do której należy serwis Snapchat. Obowiązki Lyntona przejmie Kazuo Hirai, szef Sony Corporation.
więcej
|
Świadomość cyberzagrożeń w firmach rośnie, ale bez spójnego podejścia do bezpieczeństwa
Globalne organizacje przyznają dziś, że nie są w stanie przewidzieć i odeprzeć skomplikowanego cyberataku oraz skutecznie przeciwdziałać cyberzagrożeniom XXI wieku. Dodatkowo, zbyt małe budżety, a co za tym idzie niewystarczające inwestycje w bezpieczeństwo, stanowią dla nich największe wyzwanie. Jako największe cyberzagrożenia firmy wskazują złośliwe oprogramowanie i phishing - wynika z badania EY.
więcej
|
|
|