Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 26 Lutego 2017
 
 
 
Polska Press Grupa zamyka drukarnię we Wrocławiu. Druk "Gazety Wrocławskiej" przeniesiony do Sosnowca
 
 
Docu-crime ,,Komisariat" wiosną w TVP1. Sebastian Wątroba w obsadzie
 
W wiosennej ramówce Jedynki znajdzie się codzienny serial paradokumentalny „Komisariat”, w którym jedną z głównych ról zagra Sebastian Wątroba - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,Twój Weekend" nie zniknie z rynku. Firma Fire Wall nowym wydawcą
 
Spółka Fire Wall z Wrocławia przejmuje od One Project wydawanie erotycznego miesięcznika „Twój Weekend”. Kolejne wydanie, przygotowane pod kierownictwem Emila Barana, ukaże się 20 marca br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
3 proc. więcej na reklamy w Polsce, internet zyskuje kosztem prasy i telewizji, mocno w górę branża handlowa (analiza)
 
W 2016 roku wartość netto polskiego rynku reklamowego wyniosła 8,331 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej - szacuje Starom. Procentowo najmocniej zwiększyły się wydatki w kinach, wzrosły też w internecie, radiu, telewizji i na outdoorze, a zmalały w prasie. Branża handlowa przeznaczyła na reklamy o 20,8 proc. więcej niż w 2015 roku, a branża finansowa - o 17,6 proc. mniej. więcej
 
 
ShowMax przez pierwszy tydzień miał więcej użytkowników i odsłon niż Netflix
 
Polska wersja serwisu VoD ShowMax przez pierwsze siedem dni po starcie zanotowała więcej użytkowników i odsłon od polskiej wersji Netflixa. - Na pewno można pogratulować ShowMax kampanii reklamowej, która z dużym impetem weszła na rynek, prezentując serwis kompletnie przygotowany do użytku przez polskiego widza, co rok temu pominął Netflix - komentuje Justyna Troszczyńska z Media4Fun. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Krzysztof Czabański: zakładamy podwojenie wpływów z abonamentu rtv więcej
 
YouTube bez niepomijalnych reklam to wyzwanie, ale i szansa dla reklamodawców (opinie) więcej
 
TVP2 pracuje nad late night show Piotra Goćka i Rafała Ziemkiewicza więcej
 
Wydawca TVP Kultura zwolniona za reportaż o spektaklu ,,Klątwa", autorka materiału zawieszona więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Montażysta video / postprodukcja 4fun Media S.A.
Manager ds. sprzedaży Gremi Media
Social Media Manager 38PR & Content Communication
Regionalny kierownik rozwoju oferty online Agora
Redaktor muzyczny Online Radio ZET Chilli i Planeta FM
Redaktor Online Planeta.fm
Redaktor Online ZetChilli
Dokumentalista Golden Media Polska
Senior Account Manager Polymus
Redaktor Online - dział Adrenalina Antyradio
Redaktor Online - dział Film Antyradio
Account Executive Audytorium17
Redaktor Sekcji Sport TVN
Redaktor Online - dział Muzyka Antyradio
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Docu-crime ,,Komisariat" wiosną w TVP1. Sebastian Wątroba w obsadzie

W wiosennej ramówce Jedynki znajdzie się codzienny serial paradokumentalny „Komisariat”, w którym jedną z głównych ról zagra Sebastian Wątroba - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Scripps Networks Interactive wykupił obligacje TVN za 400 mln dolarów

W ub.r. Scripps Networks Interactive za prawie 400 mln dolarów wykupił obligacje senior notes TVN, których termin zapadalności upływał w 2020 roku. Na koniec ub.r. zadłużenie koncernu wynosiło 3,2 mld dolarów, o 808 mln dolarów mniej niż rok wcześniej. więcej

2,1 mln abonentów platformy nc+ w 2016 roku. Przychody wzrosły o 2 proc.

Na koniec 2016 roku platforma nc+ miała 2,12 mln abonentów, czyli tyle samo ile było na koniec 2015 roku. Z kolei przychody zwiększyły się o 1,8 proc. do 492 mln euro.   więcej

TVP Seriale liderem kanałów serialowo-filmowych. Rosną 13Ulica i TVN Fabuła

W styczniu br. pozycję lidera oglądalności kanałów serialowo-filmowych zajęła stacja TVP Seriale. Na drugim miejscu uplasowała się Stopklatka TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło AMC, a liderem spadków było Sundance TV. więcej

Wiosna w TTV: powrót ,,Nauki jazdy" po 15 latach i kontynuacje sprawdzonych formatów

Do wiosennej ramówki TTV trafią dwie nowości - „Dzień, w którym pojawiła się” oraz „Nauka jazdy”, która powraca do telewizji po 15 latach przerwy. Widzowie TTV zobaczą także nowe odcinki programów m.in. „Kossakowski. Inicjacje”, „Damy i Wieśniaczki PL” i „Gogglebox. Przed telewizorem”. więcej

Jakub Wątły zawieszony, ,,Krzywe zwierciadło" i ,,Suma tygodnia" znikają z Superstacji

Zarząd Superstacji tymczasowo zawiesił Jakuba Wątłego, wskutek czego prowadzone przez dziennikarza programy „Krzywe zwierciadło” i „Suma tygodnia” zniknęły z anteny kanału - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Ten styl krytyki wykracza poza wszelkie przyjęte powszechnie standardy życia publicznego - oceniła KRRiT słowa Wątłego o dziennikarzach TVP. więcej

Justyna Sobolewska z ,,Polityki" po ponad 10 latach rozstała się z TVP Kultura. ,,Nie widzę tam dla siebie miejsca"

Dziennikarka literacka „Polityki” Justyna Sobolewska nie będzie już współpracowała ze stacją TVP Kultura, w której ostatnio była stałym gościem w „Tygodniku Kulturalnym”. - W związku z tym, co obecnie dzieje się w TVP Kultura, nie widzę tam dla siebie miejsca - uzasadnia. więcej

TVN wspiera "Milionerów" chatbotem opartym na sztucznej inteligencji

W ramach promocji nowej edycji "Milionerów", telewizja TVN uruchomiła w aplikacji Facebook Messenger chatbota - inteligentny program, z którym można zagrać w prywatną wersję teleturnieju. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z zasięgu, jaki udało nam się zbudować z jego pomocą - informuje portal Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, szef zespołu PR telewizji TVN. więcej

,,Złomowisko PL" hitem Discovery Channel

Pierwszy trzy odcinki czwartej edycji „Złomowisko PL” oglądało średnio 218 tys. widzów. To najlepiej oglądany polski program w historii Discovery Channel. więcej

,,Gwiazdy Rocka" nowym talent-show TVP Rozrywka. Emisja od 6 marca

W poniedziałek, 6 marca 2017 roku TVP Rozrywka rozpocznie emisję nowego talent-show „Gwiazdy Rocka”. Program poprowadzi Wojciech Kaczmarczyk, a w jury znajdą się: Karolina Glezer, Adam Kąkol, Krzysztof Ferdyn i Przemysław Myszor. więcej

HGTV promuje się w internecie, prasie i outdoorze

W poniedziałek 27 lutego br. startuje kampania wizerunkowa kanału wnętrzarskiego HGTV Home & Garden. więcej

Vivendi z wyższymi przychodami w 2016 roku. Zysk spadł o 23 proc.

Koncern Vivendi w 2016 roku wypracował 10,82 mld euro przychodów, o 0,5 proc. więcej niż w 2015 roku. Z kolei o 23,2 proc. do 724 mln euro spadł zysk operacyjny firmy. więcej

Produkcje Discovery trafią na antenę Metra. Na razie bez koprodukcji i wspólnych projektów

Prawdopodobnie jeszcze w pierwszym półroczu br. na antenie naziemnego kanału Metro, którego nadawcą jest należąca do Agory spółka Green Content, pojawią się produkcje z portfolio Discovery Polska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obie strony negocjują w tej sprawie. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Będzie nowy abonament rtv: 6 zł miesięcznie na osobę, płatny z PIT lub KRUS

Najpóźniej w środę Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przedstawi opinii publicznej projekt uszczelnienia abonamentu radiowo telewizyjnego - zapowiedział wiceminister kultury Paweł Lewandowski. Przedstawił też harmonogram wprowadzania ustaw abonamentowych: uszczelniającej i regulującej. więcej

 
RMF FM liderem w Bydgoszczy. Rekordowy wzrost Radia Pogoda

Pozycja lidera rynku radiowego w Bydgoszczy w ostatniej fali należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i Radio ZET, a z 9. na 4. miejsce awansowało Radio Pogoda - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
3 proc. więcej na reklamy w Polsce, internet zyskuje kosztem prasy i telewizji, mocno w górę branża handlowa (analiza)

W 2016 roku wartość netto polskiego rynku reklamowego wyniosła 8,331 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej - szacuje Starom. Procentowo najmocniej zwiększyły się wydatki w kinach, wzrosły też w internecie, radiu, telewizji i na outdoorze, a zmalały w prasie. Branża handlowa przeznaczyła na reklamy o 20,8 proc. więcej niż w 2015 roku, a branża finansowa - o 17,6 proc. mniej. więcej

Dominik Strzelec reklamuje Smartfonerię dla firm w T-Mobile (wideo)

T-Mobile Polska rozpoczął kampanię reklamującą promocję Smartfoneria dla firm. W akcji bierze udział Dominik Strzelec, gospodarz programów „Usterka” i „Odlotowy ogród”. więcej

Rządowa propozycja zasad promocji marki Polska jest zdroworozsądkowa (opinie)

Zasady komunikacji marki Polska opracowane przez Ministerstwo Rozwoju to pierwsze podejście oparte na ogół na zdroworozsądkowych zasadach komunikacji, a nie na ponurych żartach w stylu Wally’ego Olinsa i naśladowców. W odniesieniu do dotychczasowych działań w tym zakresie są naprawdę dobre - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

2,5 mln zł na kampanię promującą program ,,Owoce i warzywa w szkole"

Agencja Rynku Rolnego planuje przeprowadzić kampanię promocyjną unijnego programu pod hasłem „Owoce i warzywa w szkole”. Przeznaczy na nią ponad 2,5 mln zł netto. więcej

Naturalny i piękny, choć nie idealny świat w reklamie Almette (wideo)

Hochland Polska rozpoczął nową kampanię serków Almette. Autorem kreacji jest agencja Change Serviceplan, media do niej kupił dom mediowy Value Media (obie firmy należą do Group One). więcej

Maspex chce kupić spółkę farmaceutyczną Sequoia

Maspex - właściciel m.in. takich marek, jak Tymbark, Kubuś, Łowicz, Krakus, Kotlin i Lubella - złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na zawarcie transakcji zakupu pozostałych udziałów w spółce farmaceutycznej Sequoia. więcej

Theraflu Max Grip reklamowany jako ,,skoncentrowana siła w walce z objawami grypy" (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamująca nowy wariant preparatu Theraflu (produkowanego przez GSK Consumer Healthcare) - Theraflu Max Grip. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Papaya Films, Televisor i MediaCom Warszawa. więcej

Lowe's przenosi budżet mediowy z OMD do Starcomu

Amerykańska sieć hipermarketów Lowe’s zajmująca się m.in. sprzedażą materiałów budowlanych i narzędzi rozpoczyna współpracę z domem mediowym Starcom (Publicis Media) w zakresie obsługi mediowej. Klienta stracił dom mediowy OMD. więcej

Ministerstwo Środowiska w konkursie wybierze logo konferencji klimatycznej

Ministerstwo Środowiska ogłosiło konkurs dla studentów kierunków artystycznych na przygotowanie logo konferencji klimatycznej COP 24. więcej

Nowy smak Kinder Pingui wsparty kampanią reklamową (wideo)

Ferrero Polska wprowadza na polski rynek nowy smak Kinder Pingui - karmelowy. Debiut produktu wspiera kampania przygotowana przez agencje Grey, Posterscope Polska, Vizeum, Hackett Hamilton i Papaya Films. więcej

HGTV promuje się w internecie, prasie i outdoorze

W poniedziałek 27 lutego br. startuje kampania wizerunkowa kanału wnętrzarskiego HGTV Home & Garden. więcej

Orange wycofał spot z Agnieszką Jastrzębską biorącą pożyczkę na iPhonie, żeby kupić bluzę (wideo)

Krótko po publikacji Orange Polska wycofał z YouTube’a serię spotów z udziałem Agnieszki Jastrzębskiej promujących m.in. taryfę Orange Love i usługę Orange Finanse. Internauci skrytykowali przede wszystkim reklamę, w której Jastrzębska korzystając z iPhone’a bierze pożyczkę, żeby kupić bluzę za ponad 400 zł. więcej

Tomasz Rożek w kampanii ,,Projekt DeltA" Grupy 3S

Firma Grupa 3S zaczęła kampanię „Projekt DeltA” mającą pokazywać, jak zmieniają się usługi telekomunikacyjne i data center wykorzystywane w biznesie. W akcji bierze udział dr Tomasz Rożek, znany m.in. z programu „Sonda 2” w TVP2. więcej

Filozofia - przewaga konkurencyjna jutra

W jaki sposób marki przyszłości będą budowały swoją przewagę i wyróżnialność? Jak będą ze sobą konkurować o uwagę i intencje klientów/konsumentów - kiedy już wszystko zostanie zautomatyzowane, zalgorytmizowane, zdigitalizowane i uwirtualnione? Jak będzie wyglądała relacja marka - konsument w epoce Industrie 4.0, czyli czwartej rewolucji przemysłowej? Czy funkcja sprzedawania zostanie zredukowana do minimum i pozostanie głównie kupowanie – czyli sięganie, korzystanie po to, co spełnia nasze potrzeby? - zastanawia się Marek Staniszewski, właściciel butiku doradczo-strategicznego Heuristica. więcej

Reklamy tygodnia: Edeka, McCafe, Diesel i InviMed (wideo)

W tym tygodniu do zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia trafiły trzy produkcje zagraniczne i jedna polska. Są to kampanie marek Diesel, kawiarni McCafe i sieci sklepów Edeka oraz akcja reklamowa rodzimej sieci klinik InviMed poruszająca problem niepłodności. więcej

 
 
 
PRASA
 
Polska Press Grupa zamyka drukarnię we Wrocławiu. Druk "Gazety Wrocławskiej" przeniesiony do Sosnowca

W połowie tego roku Polska Press Grupa zamknie swoją wrocławską drukarnię, a zatrudnieni tam pracownicy stracą pracę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Twój Weekend" nie zniknie z rynku. Firma Fire Wall nowym wydawcą

Spółka Fire Wall z Wrocławia przejmuje od One Project wydawanie erotycznego miesięcznika „Twój Weekend”. Kolejne wydanie, przygotowane pod kierownictwem Emila Barana, ukaże się 20 marca br. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Bohaterowie, ,,lepszy sort" i ,,bez resortowych dzieci" w kampanii ,,Gazety Polskiej"

Startuje kampania reklamowa nowej odsłony tygodnika „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), oparta m.in. na słowach Józefa Piłsudskiego i Jarosława Kaczyńskiego oraz nawiązaniach do „resortowych dzieci”. - Spodziewamy się, że przyszłym roku da to poważne efekty biznesowe. Uważam, że wzrost sprzedaży o 50 proc. to dobry cel - mówi Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „GP”. więcej

Tomasz Bielecki współpracownikiem OKO.press i Deutsche Welle, po rozstaniu z ,,Gazetą Wyborczą" zostanie w Brukseli

Dziennikarz Tomasz Bielecki, który jako korespondent „Gazety Wyborczej” w Brukseli będzie pracował będzie pracował tylko do końca marca br., zaczął współpracę z serwisem OKO.press, a od kwietnia będzie współpracował też z Deutsche Welle. - Zostaję w Brukseli i w dziennikarstwie - zapowiada. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" liderami sprzedaży e-wydań w 2016 roku

W 2016 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”. więcej

Złożono doniesienie do prokuratora generalnego na tekst we ,,Wprost" o pieniądzach o. Tadeusza Rydzyka

Ogólnopolski Komitet Obrony przed Sektami i Przemocą skierował doniesienie do prokuratora generalnego na temat artykułu w tygodniku „Wprost” opisującego wyniki finansowe przedsięwzięć kierowanych przez o. Tadeusza Rydzyka. Według organizacji artykuł stanowi próbę znieważenia o. Rydzyka. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Tygodnik Angora - 2017-02-27 Newsweek - 2017-02-27 Do Rzeczy - 2017-02-27 Wprost - 2017-02-27 W Sieci (wcześniej także Sieci) - 2017-02-27
 
 
 
 
INTERNET
 
ShowMax przez pierwszy tydzień miał więcej użytkowników i odsłon niż Netflix

Polska wersja serwisu VoD ShowMax przez pierwsze siedem dni po starcie zanotowała więcej użytkowników i odsłon od polskiej wersji Netflixa. - Na pewno można pogratulować ShowMax kampanii reklamowej, która z dużym impetem weszła na rynek, prezentując serwis kompletnie przygotowany do użytku przez polskiego widza, co rok temu pominął Netflix - komentuje Justyna Troszczyńska z Media4Fun. więcej

Wprowadzając autoplay w aplikacji mobilnej Facebook mierzy w YouTube'a, irytacja użytkownik mniej istotna

- Facebook konsekwentnie rozbudowuje swój segment wideo i wprowadzenie domyślnie włączonego dźwięku jest elementem tej strategii. Oczywiście rozwiązania nie pochwaliło wielu użytkowników, ale serwis jest w stanie zaryzykować ich irytację w coraz ostrzejszej konkurencji z YouTubem - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, Anna Robotycka, Daniel Bankiewicz, Michał Gąś, Krzysztof Różański i Marcin Żukowski. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Beata Grzybek-Zielińska PR&new business directorem w BrainJuice Group

Do zespołu agencji BrainJuice Group dołączyła Beata Grzybek-Zielińska obejmując stanowisko PR&new business directora. Poprzednio pracowała m.in. w Pegasus Public Relations. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nokia 3310 powraca z kolorowym ekranem. Cena - 49 euro (wideo)
LG na MWC 2017: LG G6 oficjalnie (wideo)
Huawei na MWC 2017: nowe smartfony P10 i P10 Plus (wideo)
MWC 2017: nowe smartfony Nokia 6, Nokia 5 i Nokia 3 (wideo)
396 mln tradycyjnych telefonów komórkowych sprzedanych w 2016 r., Samsung przed Nokią
Red Dev Studio pozyskało 800 tys. zł od EBC Solicitors
Asus: nowy smartfon ZenFone Live dla fanów selfie
Zotac: nowe wersje kart graficznych z serii GeForce GTX 1050 i 1050 Ti
LG na MWC 2017: nowy smartfon X power2 (wideo)
Rafał Brzoska z nowym inwestorem chcą skupić akcje Integer.pl i InPostu i wycofać je z giełdy
Ericsson i Intel otwierają Hyperscale Lab w Gdańsku
 
 
 
GOSPODARKA
 
Scripps Networks Interactive wykupił obligacje TVN za 400 mln dolarów
Maspex chce kupić spółkę farmaceutyczną Sequoia
Filozofia - przewaga konkurencyjna jutra
Benzyna w Polsce jeszcze podrożeje
Stres przyczyną 60 proc. nieobecności w pracy. Firmy tracą na nim ponad 600 mld euro rocznie
Ericsson i Intel otwierają Hyperscale Lab w Gdańsku
Agnieszka Balcerska: z Fox Networks Group do Link4
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Batman v Superman: Świt sprawiedliwości" ze Złotymi Malinami
Laura Palmer i agent Cooper na plakatach "Miasteczka Twin Peaks"
Oscary 2017: rekordy i ciekawostki
Posłuchaj "Tu" LemON
7 kwietnia premiera serialu "The Get Down Part II"
"Something Just Like This" - posłuchaj Coldplay i The Chainsmokers
"Unsolved" - powstaje serial o zabójstwach Tupaca i Notoriousa B.I.G.-a
Charlize Theron nianią Setha Rogena
Epica gwiazdą Czad Festiwal 2017
Powstanie drugi sezon serialu "Six"
 
 
 
BLOG
 
Zdewastowani - Anna Mieszczanek
 
Kamica nerkowa i pigułka "dzień-po" - Andrzej Bober
 
Nadzwyczajna kasta chce więcej kasy - Ewaryst Fedorowicz
 
Najważniejsze pytanie Marka Zuckerberga - ks. Artur Stopka
 
Łomnicki, Różewicz, Holland, Huebner.... - Paweł Tomczyk
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj