Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 8 Marca 2017
 
 
 
Jacek Sobala kandydatem na prezesa Polskiego Radia. Zgłasza go szef Rady Mediów Narodowych
 
 
MKiDN: 2,8 mln klientów płatnej telewizji zacznie płacić abonament, mimo abolicji wpływy wzrosną o 620 mln zł
 
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego prognozuje, że współpraca z dostawcami płatnej telewizji przy rejestrowaniu odbiorników telewizyjnych sprawi, że ok. 2,8 mln klientów tej usługi powinno zacząć płacić abonament radiowo-telewizyjnego, co zapewni o 730 mln zł wyższe wpływy. Jednocześnie umorzenie obecnych zaległości abonamentowych obniży te przychody o ok. 110 mln zł rocznie. Jeśli nowy system się sprawdzi, opłata abonamentowa może zostać obniżona. więcej
 
 
Piosenka ,,Wracam" z oprawy HGTV hitem w internecie. ,,Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania"
 
Na życzenie widzów HGTV Home & Garden wykorzystywany w oprawie kanału utwór „Wracam” trafił do internetu i największych rozgłośni radiowych. - To dobry przykład globalnej marki, która prowadzi lokalne działania promocyjne osiągając wyniki powyżej oczekiwań - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu i komunikacji w Grupie TVN. więcej
 
 
Akson Studio ogłasza konkurs na serial, uczestnik zrzeka się praw do projektu. "To standardowy zapis"
 
Akson Studio ogłosiło konkurs "Less is more” na nowy serial telewizyjny. W regulaminie znalazł się zapis, że zwycięzca dostanie 10 tys. zł nagrody, a w zamian zrzeknie się wynagrodzenia z tytułu emisji serialu. - To standardowy zapis, stosowany także przez innych producentów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Polaczuk z Akson Studio. więcej
 
 
Daria Pawlewska redaktorem naczelnym magazynu ,,Kukbuk". ,,Upraszczamy procesy decyzyjne"
 
Daria Pawlewska, wydawczyni i współzałożycielka dwumiesięcznika kulinarnego „Kukbuk” (Wydawnictwo Kukbuk) została jego redaktorem naczelnym. Dotychczasowa naczelna, Agata Michalak, pozostaje w piśmie jako dziennikarka. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Krzysztof Czabański: Nie mamy o czym rozmawiać z Barbarą Stanisławczyk-Żyłą więcej
 
,,Gazeta Wyborcza" zanotowała największy spadek, w dół o 36 tys. egz. Liderem ,,Fakt" więcej
 
PZU sporo ryzykuje, nie wybierając agencji do stałej współpracy (opinie) więcej
 
,,Fakty" liderem programów informacyjnych. ,,Wiadomości" straciły 400 tys. widzów, a ,,Teleexpress" 550 tys. więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Operator kamery / Montażysta Agora
Specjalista ds. sprzedaży reklamy Grupa ZPR Media
PR Manager El Padre
Web Publisher Cheil
Administrator Baz Danych TVN
Administrator Aplikacji TVN
COMMUNICATIONS PLANNER Dentsu Aegis Network
Specjalista/ka ds. reklamy natywnej PMPG Polskie Media
Key Account Manager Gemius
SUBTITLING PRODUCTION ASSISTANTS BTI Studios
Dyrektor Zarządzający Grupa MWE
Szef emisji Grupa MWE
wydawca, redaktor, headautor, scenarzysta OUTSET Films
Dokumentalista Golden Media Polska
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Piosenka ,,Wracam" z oprawy HGTV hitem w internecie. ,,Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania"

Na życzenie widzów HGTV Home & Garden wykorzystywany w oprawie kanału utwór „Wracam” trafił do internetu i największych rozgłośni radiowych. - To dobry przykład globalnej marki, która prowadzi lokalne działania promocyjne osiągając wyniki powyżej oczekiwań - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu i komunikacji w Grupie TVN. więcej

Akson Studio ogłasza konkurs na serial, uczestnik zrzeka się praw do projektu. "To standardowy zapis"

Akson Studio ogłosiło konkurs "Less is more” na nowy serial telewizyjny. W regulaminie znalazł się zapis, że zwycięzca dostanie 10 tys. zł nagrody, a w zamian zrzeknie się wynagrodzenia z tytułu emisji serialu. - To standardowy zapis, stosowany także przez innych producentów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Polaczuk z Akson Studio. więcej

Nowe przepisy o abonamencie: dostawcy płatnej telewizji w dwa miesiące mają przekazać Poczcie Polskiej dane klientów

Według projektu nowelizacji ustawy abonamentowej wszyscy użytkownicy płatnej telewizji zostaną uznani za posiadaczy odbiorników telewizyjnych i radiowych. Operatorzy będą mieli dwa miesiące na przekazanie Poczcie Polskiej danych tych osób i firm, wcześniej informując je o tym. Dostaną za to zwrot kosztów oraz dodatkowe 6-10 proc. jako zysk. więcej

AXN pokaże polski serial docu-crime ,,Rewir" o policjantach z Wrocławia

Kanał AXN (należący do SPT Networks) zaczął zdjęcia do serialu fabularno-dokumentalnego „Rewir” opowiadającego o pracy policjantów z Wrocławia. Na antenę stacji produkcja ma trafić w kwietniu br. więcej

Anna Putts head of marketing communication UPC Polska

Od marca Jany Fruytier dołączył do zarządu UPC Polska i objął stanowisko dyrektora finansowego, natomiast Anna Putts została head of marketing communication UPC na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. więcej

2,3 mln spotów reklamowych w stacjach telewizyjnych w lutym. Na czele Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym br. były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Polo TV liderem kanałów muzycznych. Rosną 4FunTV i Stars.TV (dane za luty)

W zeszłym miesiącu najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV. Największy spadek udziału odnotowała Eska TV, która wypadła z miejsca 2. na 9. Z kolei najwięcej zyskało Muzo.tv - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

BritBox startuje w USA. Kosztuje 6,99 dol. miesięcznie, w ofercie brytyjskie produkcje

Należący do BBC Worldwide serwis streamingowy BritBox został udostępniony odbiorcom w Stanach Zjednoczonych. Mogą oni oglądać brytyjskie produkcje serialowe, filmowe i programowe firmowane przez BBC w zamian za abonament w wysokości 6,99 dolara miesięcznie. więcej

Michał Kempa gospodarzem ,,Comedy Club" w Comedy Central

We wtorek 21 marca br. na antenie Comedy Central zadebiutuje „Comedy Club”, w którym wystąpią najlepsi polscy stand-up’erzy. Program prowadzi Michał Kempa. więcej

Odkodowane premiery seriali ,,Piraci 4" i ,,Midnight Sun" w Canal+

Platforma nc+ z okazji 22. urodzin polskiego Canal+ odkoduje premierową emisję czwartego sezonu „Piratów” oraz dwa pierwsze odcinki nowej produkcji „Midnight Sun”. więcej

Cykl ,,Śladami zbrodni i walki 1944-1956" w TVP Historia

W środę 8 marca br. TVP Historia rozpocznie emisję serialu dokumentalnego pt. „Śladami zbrodni i walki 1944 - 1956” Agnieszki Kamińskiej. więcej

,,Teletubisie", ,,Johnny Test", ,,Gerald McBoing Boing" i ,,Małgosia i Buciki" wiosennymi nowościami Top Kids

Wystartowała wiosenna ramówka kanału Top Kids. Tym samym stacja ta rozpoczęła emisję czterech nowych codziennych programów: „Teletubisie”, „Johnny Test”, „Gerald McBoing Boing” oraz „Małgosia i Buciki”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Jacek Sobala kandydatem na prezesa Polskiego Radia. Zgłasza go szef Rady Mediów Narodowych

Tylko dwóch kandydatów zgłosili do wczoraj członkowie Rady Mediów Narodowych w konkursie na prezesa Polskiego Radia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pierwszym jest wytypowany przez Juliusza Brauna Lech Parell, drugim - zaproponowany przez Krzysztofa Czabańskiego Jacek Sobala. więcej

 
MKiDN: 2,8 mln klientów płatnej telewizji zacznie płacić abonament, mimo abolicji wpływy wzrosną o 620 mln zł

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego prognozuje, że współpraca z dostawcami płatnej telewizji przy rejestrowaniu odbiorników telewizyjnych sprawi, że ok. 2,8 mln klientów tej usługi powinno zacząć płacić abonament radiowo-telewizyjnego, co zapewni o 730 mln zł wyższe wpływy. Jednocześnie umorzenie obecnych zaległości abonamentowych obniży te przychody o ok. 110 mln zł rocznie. Jeśli nowy system się sprawdzi, opłata abonamentowa może zostać obniżona. więcej

 
Nowe przepisy o abonamencie: dostawcy płatnej telewizji w dwa miesiące mają przekazać Poczcie Polskiej dane klientów

Według projektu nowelizacji ustawy abonamentowej wszyscy użytkownicy płatnej telewizji zostaną uznani za posiadaczy odbiorników telewizyjnych i radiowych. Operatorzy będą mieli dwa miesiące na przekazanie Poczcie Polskiej danych tych osób i firm, wcześniej informując je o tym. Dostaną za to zwrot kosztów oraz dodatkowe 6-10 proc. jako zysk. więcej

 
Ewa Farna z własną audycją ,,To lubię!" w RMF FM

W sobotę 11 marca br. na antenie RMF FM zadebiutuje nowy program „To lubię!”, który poprowadzi piosenkarka Ewa Farna. więcej

 
Radio ZET nowym liderem w Rzeszowie. Złote Przeboje Res awansowało na podium

Nowym liderem rynku radiowego w Rzeszowie zostało Radio ZET, które wyprzedziło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Złote Przeboje Res - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Gliński: nowy abonament RTV od 2018 roku, 6 zł miesięcznie od płatników PIT, CIT i KRUS

Minister kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotr Gliński zapowiedział, że na mocy nowej ustawy najprawdopodobniej od początku 2018 roku abonament radiowo-telewizyjny będzie pobierany razem z podatkiem (od płatników PIT, CIT i KRUS) i będzie wynosił ok. 6 zł miesięcznie. Na razie rząd poprzez nowelizację obecnej ustawy chce uszczelnić pobór abonamentu w br. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Mediacap z 68,1 mln zł wpływów i 5,2 mln zł zysku netto w 2016 roku

Holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego firmy Scholz & Friends Warszawa, EM Lab, The Digitals i IQS) szacuje, że w ub.r. zanotował 68,1 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,2 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej. więcej

Zenek Martyniuk reklamuje Zenek Energy Drink. ,,Król jest tylko jeden" (wideo)

Niespełna miesiąc od rynkowego debiutu napoju energetycznego Zenek Energy Drink (produkowanego przez Just Food Polska) w internecie rozpoczęła się kampania promująca energetyk. Wystąpił w niej lider zespołu Akcent, Zenon Martyniuk, który użyczył wizerunku do produkcji energetyka. więcej

A$AP Rocky, Lucy Walters, Julia Morrison, Anna Zahn i John Rue w nowej kampanii Mercedesa ,,Grow up" (wideo)

Mercedes Benz rozpoczyna projekt marketingowy pod hasłem „Grow up”. Tworzy go cykl filmów z udziałem znanych osób, wśród których są m.in. rapoer A$AP Rocky, Lucy Walters, Julia Morrison, Anna Zahn i John Rue. Każdy z filmów opowiada o konkretnych życiowych sytuacjach. więcej

Anna Putts head of marketing communication UPC Polska

Od marca Jany Fruytier dołączył do zarządu UPC Polska i objął stanowisko dyrektora finansowego, natomiast Anna Putts została head of marketing communication UPC na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. więcej

Kinga Preis w kampanii reklamowej kosmetyków AA (wideo)

Aktorka Kinga Preis została ambasadorką reklamową marki kosmetyków AA produkowanych przez firmę Oceanic. Kampanię przygotowała agencja Change Serviceplan. więcej

Michał Pazdan zachęca do przekazywania 1 proc. podatku na SOS Wioski Dziecięce (wideo)

Michał Pazdan, piłkarz Legii Warszawa i reprezentacji Polski, został ambasadorem marketingowym stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W obecnej kampanii zachęca do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz tej organizacji. więcej

2,3 mln spotów reklamowych w stacjach telewizyjnych w lutym. Na czele Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym br. były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Małgorzata Niska digital development directorem w Vizeum

Małgorzata Niska objęła nowo utworzone stanowisko digital development directora w domu mediowym Vizeum należącym do grupy Dentsu Aegis Network Polska. Awansowała po pięciu latach pracy w tej firmie. więcej

Joanna Brodzik z interaktywnym testem w kampanii Garnier Color Naturals

Ruszyła internetowa kampania reklamowa farb do włosów Garnier Color Naturals (produkowanych przez L’Oréal Polska) z udziałem aktorki Joanny Brodzik. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada Agencja Warszawa. więcej

Joanna Jędrzejczyk ambasadorką marki Oshee

Joanna Jędrzejczyk wielokrotna mistrzyni świata i Europy w boksie tajskim została ambasadorką marki Oshee (Oshee Polska). Wkrótce na rynek trafią produkty sygnowane jej nazwiskiem. więcej

Codzienne rytuały porannych posiłków w reklamie Śniadaniowej (wideo)

We wtorek rozpoczęła się nowa kampania reklamowa, w której ZT Bielmar promuje markę margaryny Śniadaniowa. Za przygotowanie i realizację działań odpowiada agencja Schulz Brand Friendly. więcej

Hortex wybrał agencję VanLeif do obsługi w social media

Agencja VanLeif odpowiada za obsługę marki Hortex w mediach społecznościowych. Pozyskała to zlecenie w konkursie, przejmując obsługę Hortexu od Lubię to linked by Isobar (Dentsu Aegis Network Polska). więcej

Biedronka na Dzień Kobiet z reklamami do mężczyzn (wideo)

Z okazji Dnia Kobiet sieć sklepów Biedronka prowadzi wizerunkową kampanię reklamową skierowaną do mężczyzn. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Duda Polska i MEC. więcej

Michał Szpak promuje lakier do paznokci Nails Company

Piosenkarz Michał Szpak został ambasadorem reklamowym marki lakierów hybrydowych do paznokci Nails Company. więcej

Adam Zdeb: z GPD Agency do Artegence

Adam Zdeb dołączył do zespołu Artegence, obejmując stanowisko head of creation. Poprzednio pracował w takich agencjach, jak GPD Agency, Leo Burnett. więcej

 
 
 
PRASA
 
Daria Pawlewska redaktorem naczelnym magazynu ,,Kukbuk". ,,Upraszczamy procesy decyzyjne"

Daria Pawlewska, wydawczyni i współzałożycielka dwumiesięcznika kulinarnego „Kukbuk” (Wydawnictwo Kukbuk) została jego redaktorem naczelnym. Dotychczasowa naczelna, Agata Michalak, pozostaje w piśmie jako dziennikarka. więcej

Dziennikarz zrezygnował z pracy po skazaniu go w procesie o zniesławienie. ,,Nie byłem w stanie podjąć się kontrowersyjnego tematu"

Łukasz Ernestowicz, dziennikarz „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) z 10-letnim stażem, odszedł z dziennikarstwa po tym, jak przegrał proces karny z paragrafu o zniesławienie. - Boję się już podejmować kontrowersyjne tematy. Może mój przypadek przyczyni się do zniknięcia tego paragrafu z polskiego prawa - mówi Ernestowicz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Gazeta Finansowa" nie zniesławiła wydawcy ,,Wprost", sąd umorzył sprawę

Sąd Rejonowy dla Warszawy Śródmieścia umorzył postępowanie w sprawie przeciwko wydawcy „Gazety Finansowej” z oskarżenia prywatnego Michała M. Lisieckiego i PMPG Polskie Media. Spór dotyczył publikacji „GF” opisującej mechanizm pozyskiwania zleceń reklamowych we „Wprost” od Totalizatora Sportowego i PKP. więcej

,,Kocham Ogród" zmienia się w miesięcznik. Nowy layout i więcej stron

W środę, 8 marca, ukaże się zmienione wydanie pisma „Kocham Ogród” (Grupa Burda). Będzie wychodziło jako miesięcznik, w zwiększonej objętości i z odświeżonym layoutem. więcej

,,Bravo" liderem sprzedaży magazynów młodzieżowych. ,,Twist" wyprzedził ,,Fun Club"

W listopadzie 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił dwutygodnik „Fun Club”. Na pozycji lidera sprzedaży segmentu znalazł się dwutygodnik „Bravo”. więcej

Egmont startuje z magazynem dla dziewcząt w wieku wczesnoszkolnym

Wydawnictwo Egmont Polska wypuszcza na rynek dwumiesięcznik „Regal Academy Magazyn”, skierowany do dziewcząt w wieku 6 - 9 lat. Pismo trafi do sprzedaży w czwartek, 9 marca. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Dziennik Wschodni - 2017-03-08 Polityka - 2017-03-08 Tygodnik Powszechny - 2017-03-08 Sukcesy i porażki - 2017-03-08 Przepisy Czytelników - 2017-03-08
 
 
 
 
INTERNET
 
Dla polskich internautów sieć to przestrzeń publiczna, rośnie potrzeba ochrony prywatności

Z raportu IAB Polska „Prywatność w sieci” wynika, że większość polskich internautów postrzega internet jako przestrzeń publiczną. Stosowanie zakazów, obostrzeń i ograniczeń w przestrzeni cyfrowej jest postrzegane przez internautów negatywnie, a wręcz irytuje ich nadmierny poziom zgód, których muszą udzielać i akceptować różne ustawienia. więcej

Google rusza z trzecią rundą finansowania w ramach Digital News Initiative Innovation Fund

Koncern Google ogłosił nabór do trzeciej rundy finansowania mediów w ramach funduszu Digital News Initiative Innovation Fund. O wsparcie finansowe mogą się ubiegać wydawnictwa i redakcje różnej wielkości, które chcą zrealizować innowacyjne projekty związane z dziennikarstwem internetowym. więcej

Liga Electronic Sports League dostępne w Player.pl

Do oferty platformy Player.pl trafiła międzynarodowa liga gier komputerowych Electronic Sports League (ESL). Serwis pozostaje partnerem ESL w Polsce. więcej

Nowy Firefox ze wsparciem dla WebAssembly (wideo)

Mozilla udostępniła nowe wydanie Firefoksa, które zawiera nowe funkcje mające poprawiać działanie i bezpieczeństwo przeglądarki na wszystkich urządzeniach. więcej

IAB Polska i GIODO razem na rzecz ochrony danych osobowych w sieci

Przedstawiciele GIODO i IAB Polska podpisali list intencyjny o wspólnym działaniu na rzecz podnoszenia poziomu ochrony danych osobowych w komunikacji interaktywnej i na rynku internetowym oraz utworzeniu Branżowego Kodeksu Postępowania. Porozumienie stanowi odpowiedź m.in. na wydane przez Parlament i Radę Europejską ogólne rozporządzenie o ochronie danych. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Nastroje konsumentów w Europie najlepsze od 9 lat

W odróżnieniu od nastrojów społecznych, ogólny poziom nastrojów konsumenckich w Europie zanotował istotny wzrost w IV kwartale 2016 r. - wynika z badań GfK. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Agencja InnerValue rozwiązała umowę z giełdową spółką Briju

Agencja InnerValue, specjalizująca się w relacjach inwestorskich, rozwiązała umowę dotyczącą obsługi w tym zakresie notowanej na rynku NewConnect firmy jubilerskiej Briju. Powodem jest raport Briju opublikowany w poniedziałek. więcej

Blame Us pracuje dla Skin-Up Polska

Agencja Blame Us, specjalizująca się w media i public relations, rozpoczyna współpracę z firmą Skin-Up Polska, producentem urządzenia, które przy pomocy ultradźwiękowego mikro-rozpylacza odżywia i nawilża skórę. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Mark Loughran za Ronalda Binkofskiego na czele polskiego oddziału Microsoftu
Logitech G Pro - nowa klawiatura mechaniczna za 659 zł (wideo)
Netia zaktualizowała Netia Playery (wideo)
Dron ,,Bielik" chroni ładunki PKP Cargo, liczba kradzieży zmalała o połowę
Internet 5G według China Mobile, Huawei, Deutsche Telekom i Volkswagena
Sony: nowe telewizory Bravia 4K HDR dostępne w sklepach (wideo)
 
 
 
GOSPODARKA
 
Nastroje konsumentów w Europie najlepsze od 9 lat
W najbliższych tygodniach złoto może tanieć. Możliwy powrót do niskich poziomów z grudnia
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Od Kofty... do Korcza" - nowa płyta Michała Bajora
Łysiejący Ewan McGregor w Fargo
"Belfer" na DVD, potem drugi sezon
Craig T. Nelson w serialu "Raised By Wolves" Diablo Cody
Odkodowane premiery seriali ,,Piraci 4" i ,,Midnight Sun" w Canal+
 
 
 
BLOG
 
Felieton raczej ponury... - Renata Lipinska-Kondratowicz
 
Przyłębski palił, ale się nie zaciągał :-D - Ewaryst Fedorowicz
 
Drugie życie - ks. Artur Stopka
 
Zdewastowani - Anna Mieszczanek
 
Kamica nerkowa i pigułka "dzień-po" - Andrzej Bober
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj