|
|
|
|
|
|
|
Nasilają się szykany na TV Biełsat. Szefowa telewizji rozpoczyna zbiórkę dla represjonowanych
Współpracująca z TV Biełsat Kaciaryna Andrejewa została skazana przez białoruski sąd na wysoką grzywnę za współpracę ze stacją. - To nie jest pierwszy tego typu przypadek, represje względem naszych dziennikarzy i współpracowników nasilają się - mówi dla Wirtualnemedia.pl Agnieszka Romaszewska-Guzy, szefowa Biełsatu. I rozpoczyna zbiórkę pieniędzy.
więcej
|
TVN24 liderem stacji informacyjnych w kwietniu, TVP Info zyskało najwięcej
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. był TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Po materiale ,,Wiadomości" o Marszu Wolności PO rozważy bojkot publicznych mediów. ,,Fałszują rzeczywistość, by wspierać PiS"
W tym tygodniu odbędzie się spotkanie klubu parlamentarnego Platformy Obywatelskiej poświęcone bojkotowi mediów publicznych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zorganizuje je wiceprzewodniczący klubu, poseł Tomasz Lenz, a bezpośrednim powodem jest materiał „Wiadomości” TVP1 o sobotnim Marszu Wolności. - Poziom manipulacji i oszustw w TVP jest nie do przyjęcia - mówi nam Lenz.
więcej
|
Klaudiusz Pobudzin pozostaje szefem ,,Teleexpressu"
Klaudiusz Pobudzin, który od zeszłego tygodnia pełni obowiązki dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, będzie nadal kierował redakcją „Teleexpressu” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Koniec programu ,,12-ty Krok" w Telewizji Republika, Rafał Porzeziński skupi się na radiowej Jedynce
W najbliższą sobotę Telewizja Republika pokaże ostatni odcinek programu „12-ty Krok” prowadzonego przez Rafała Porzezińskiego, dyrektora Programu I Polskiego Radia. - To nie jest proste: kierować dużą stacją i jednocześnie prowadzić cotygodniowy program - tłumaczy Porzeziński.
więcej
|
Kino Polska TV z wyższymi wpływami, zysk zmalał z powodu inwestycji w Zoom TV
Firma Kino Polska TV, nadawca Kino Polska i stacji z grupy FilmBox oraz mniejszościowy udziałowiec w Zoom TV i Stopklatka TV, w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost wpływów ze sprzedaży do 28,8 mln zł i spadek zysku netto do 2,2 mln zł. Spółka tłumaczy, że na jej wyniki największy wpływ miały inwestycje w Zoom TV.
więcej
|
,,Twoja twarz brzmi znajomo 8" w jesiennej ramówce Polsatu
Telewizja Polsat zdecydowała o kontynuacji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Ósmą edycję show będzie można oglądać w jesiennej ramówce stacji.
więcej
|
Marek Durmała prowadzącym ,,Info wieczór" w TVP Info
Marek Durmała zadebiutował w stacji jako gospodarz programu „Info wieczór” w TVP Info. Ze stacją jest związany od ponad roku.
więcej
|
Rosną wydatki reklamowe na telewizję. TVP2 z większymi wpływami niż TVP1
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu br. były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Kancelaria Prezydenta chciała, żeby Polsat nie pokazywał Andrzeja Dudy w transmisji z finału Pucharu Polski
Kancelaria Prezydenta RP starała się przekonać Telewizję Polsat, żeby w transmisji z finału Pucharu Polski w piłce nożnej nie pokazywała obecnego na tym meczu prezydenta Andrzeja Dudy. - Gdyby to była prośba, starałbym się ją zrozumieć, natomiast polecenie brzmi kuriozalnie - ocenił Marian Kmita, dyrektor sportu w Polsacie.
więcej
|
Natalia Przybysz wycięta z retransmisji koncertu w TVP2. ,,GW": powodem wywiad o aborcji?
W retransmisji koncertu „nowOsiecka” w TVP2 mimo wcześniejszych zapowiedzi nie pokazano występu Natalii Przybysz i Raphaela Rogińskiego. Producent koncertu jest oburzony, według „Gazety Wyborczej” decyzja może wynikać z tego, że w październiku ub.r. Przybysz przyznała się do wykonania aborcji. Telewizja Polska tłumaczy, że zapis koncertu trzeba było skrócić, żeby dostosować go do „do potrzeb programowych anteny”.
więcej
|
TVN24 na czele stacji tematycznych, HGTV z największym wzrostem w czołówce (top 30)
Liderem oglądalności wśród kanałów tematycznych zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej w zeszłym miesiącu było TVN24. Największy wzrost wśród top 30 stacji zanotowało HGTV, a na czele spadków uplasował się Disney Junior - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Tomasz Terlikowski ma odejść z władz Telewizji Republika, zastąpi go Dorota Kania
W najbliższym czasie Tomasz Terlikowski przestanie pełnić funkcje członka zarządu i redaktora naczelnego Telewizji Republika. Zastąpi go Dorota Kania - podał serwis tygodnika „Do Rzeczy”.
więcej
|
Piotr Dziemiańczuk nie jest już szefem informacji w TVP Info
Piotr Dziemiańczuk został w czwartek odwołany przez zarząd Telewizji Polskiej z funkcji wicedyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zarządzającego treściami informacyjnymi w TVP Info - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziemiańczuk wcześniej był m.in. wydawcą „Panoramy” i dziennikarzem TVP Szczecin.
więcej
|
Trzeci sezon serialu "Miasteczko Twin Peaks" - bohaterowie 25 lat później
Zaprezentowany spot promujący nową serię "Miasteczka Twin Peaks". Premiera serialu odbędzie się 22 maja w HBO Polska.
więcej
|
|
|
14 proc. więcej na reklamy internetowe w Polsce, mobile mocniej w górę niż social media, wideo i display (raport)
Według danych IAB Polska w ub.r. wydatki na reklamy internetowe wyniosły 3,62 mld zł, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Procentowo największe wzrosty nastąpiły w reklamie mobilnej i social mediowej, a ponad 80 proc. rynku stanowi reklama display i SEM.
więcej
|
Carat w trosce o zdrowie pracowników zabrania e-maili wieczorem i w weekendy
Dom mediowy Carat (należący do koncernu Dentsu Aegis Network) wprowadza w Wielkiej Brytanii nowe zasady dotyczące wysyłania służbowych e-maili. Robi to w trosce o zdrowie swoich pracowników.
więcej
|
Rosną wydatki reklamowe na telewizję. TVP2 z większymi wpływami niż TVP1
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu br. były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Żaby po 20 latach znów reklamują piwo Budweiser (wideo)
W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się kampania reklamowa piwa Budweiser Light, produkowanego przez koncern AB InBev. Marketer wraca w niej do jednego z najpopularniejszych w historii branży reklamowej spotu sprzed ponad 20 lat, w którym piwo reklamowały trzy żaby.
więcej
|
Grupa Energa zrywa umowę sponsorską z Czarnymi Słupsk, woli wspierać dzieci
Grupa Energa ogłosiła nową koncepcję marketingową, opartą na haśle „Inwestycja w przyszłość” i wspieraniu inicjatyw z regionu słupskiego. Jednocześnie firma rozwiązała umowę sponsorską z klubem koszykarskim Czarni Słupsk.
więcej
|
Duet reżyserski Aurelia Frydrych-Zdanowska i Paweł Zdanowski na wyłączność w Papaya Films
Duet reżyserski Frydrych/Zdanowski podpisał kontrakt na wyłączność z Papaya Films. Aurelia Frydrych-Zdanowska i Paweł Zdanowski wcześniej pracowali m.in. dla Allegro, Almette, Mokate.
więcej
|
,,#ListaDlaSwifta" reklamuje nowego Suzuki Swift (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamująca nowy model samochodu Suzuki Swift. Akcję, realizowaną pod hasłem „#ListaDlaSwifta”, przygotowały agencja reklamowa Communication Unlimited i dom mediowy Value Media.
więcej
|
Zabawne scenki z owocami w nowych reklamach Kubuś Play (wideo)
Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa promująca nowe napoje Kubuś Play, produkowane przez Maspex Wadowice. Autorami reklam są agencje Brasil i Mindshare Polska.
więcej
|
,,Pewne dziewczyny mogą więcej" w kampanii dezodorantów Garnier Mineral i Neo
Startuje kampania reklamowa pod hasłem „Pewne dziewczyny mogą więcej” promująca żeńskie dezodoranty Garnier Mineral i Neo (produkowane przez L’Oréal Polska). Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada agencja Plej.
więcej
|
Innowacyjny wuef - Witold Koroblewski o zwycięzcach Innovation 2017
Innovation to mój ulubiony lokalny konkurs. W zasadzie jedyny, z którego kejsy czytam od deski do deski. Z konkursu bije niesamowicie dobra energia, na wiele rzeczy można spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy, a nagradzane prace są często naprawdę bardzo nowatorskie - pisze dla Wirtualnemedia.pl Witold Koroblewski, dyrektor kreatywny agencji Ambasada.
więcej
|
Reklamy tygodnia: Dr Witt, Tous i Brooke Bond (wideo)
Wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się dwie produkcje zagraniczne (w tym jedna z nich obecna również w Polsce) oraz jedna lokalna. Są to kampanie herbat Brooke Bond i biżuterii Tous z Gwyneth Paltrow w roli głównej oraz spoty promujące soki Dr Witt.
więcej
|
Dziennikarze o spocie PO z dzieckiem promującym Marsz Wolności: skandaliczny czy skuteczny? (wideo)
Platforma Obywatelska opublikowała spot z małą dziewczyną w roli głównej promujący sobotni Marsz Wolności. Zdaniem części dziennikarzy udział dziecka w reklamie politycznej jest niedopuszczalny. Niektórzy uważają, że taki przekaz może okazać się skuteczny.
więcej
|
Sklepy zyskują na programach lojalnościowych
Programy lojalnościowe mogą być dla sklepów skutecznym sposobem na zyskiwanie przewagi nad konkurencją. To dzięki nim zmniejsza się prawdopodobieństwo, ze konsumenci odejdą do innego sklepu - wynika z badania Nielsena.
więcej
|
|
|
Gremi Media w ofercie niepublicznej sprzeda inwestorom do 683,2 tys. akcji
Zarząd KCI ustalił, że należąca do niego firma Gremi Media (wydająca m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”), która niebawem ma zadebiutować na giełdzie, wyemituje maksymalnie 683,2 tys. akcji na okaziciela. Zostaną one sprzedane inwestorom instytucjonalnym.
więcej
|
Ringier Axel Springer Media za 25 proc. udziałów Onetu zapłacił TVN 185 mln zł
Cena za pozostałe 25 proc. udziałów Onet Holding, które Ringier Axel Springer Media AG pod koniec kwietnia kupił od Grupy TVN, wyniosła 185 mln zł - podał Scripps Networks Interactive, właściciel TVN.
więcej
|
,,Przyjaciółka" liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych. Tylko ,,Naj" na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet w lutym br. była „Przyjaciółka”. Większość tytułów odnotowało spadki, a najwięcej straciła „Pani Domu”. Zyskał tylko „Naj”.
więcej
|
,,Rzeczpospolita" i ,,Echo Dnia" na czele sprzedaży e-wydań dzienników (dane za luty)
W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.
więcej
|
Projekt ustawy o dekoncentracji mediów w połowie roku. ,,Nowe przepisy trudne do wyegzekwowania w internecie"
W połowie roku ma być gotowa rządowa ustawa o dekoncentracji mediów wzorowana na prawodawstwie, które obowiązuje w Niemczech i we Francji. Celem regulacji będzie ograniczenie udziałów zagranicznego kapitału w rynku medialnym. Zdaniem prezesa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Cezarego Kaźmierczaka uchwalenie ustawy powinny poprzedzić możliwie szerokie konsultacje społeczne, a największym wyzwaniem może się okazać wyegzekwowanie nowego prawa w internecie.
więcej
|
,,IT Girls" - specjalne wydanie ,,Wysokich Obcasów" o technologiach od strony kobiecej
Od wtorku dostępne będzie specjalne wydanie „Wysokich Obcasów” pt. „IT Girls” (Agora”). Czytelnicy znajdą w nim historie o technologiach i start-upach, ale pokazane przez kobiecy pryzmat.
więcej
|
|
|
14 proc. więcej na reklamy internetowe w Polsce, mobile mocniej w górę niż social media, wideo i display (raport)
Według danych IAB Polska w ub.r. wydatki na reklamy internetowe wyniosły 3,62 mld zł, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Procentowo największe wzrosty nastąpiły w reklamie mobilnej i social mediowej, a ponad 80 proc. rynku stanowi reklama display i SEM.
więcej
|
Użytkownicy smartfonów korzystają z 9 aplikacji dziennie. ,,Dla wydawców to walka o pierwszy ekran"
Według danych firmy analitycznej App Annie użytkownicy urządzeń mobilnych wykorzystują średnio 9 aplikacji każdego dnia i 30 programów w ciągu miesiąca. - Wiele osób po prostu zarządza swoim życiem przez aplikacje i smartfony, a dla wydawców podane statystyki oznaczają walkę o tzw. „pierwszy ekran”, przy czym na tym ekranie to nie tylko tradycyjna konkurencja jest wyzwaniem - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet - RAS Polska.
więcej
|
,,Onet Rano" dłuższe, Jarosław Kuźniar będzie dyskutował z internautami
Od poniedziałku program „Onet Rano” będzie dłuższy o 15 minut - w dodatkowej części „Onet Rano #wiem” Jarosław Kuźniar będzie w studiu odpowiadał na pytania i komentarze internautów. W konsekwencji nieco później będą nadawane inne przedpołudniowe programy Grupy Onet-RASP: „Newsweek Opinie”, „Onet Opinie”, „Fakt Opinie” oraz „Misja Futbol”.
więcej
|
Ringier Axel Springer Media za 25 proc. udziałów Onetu zapłacił TVN 185 mln zł
Cena za pozostałe 25 proc. udziałów Onet Holding, które Ringier Axel Springer Media AG pod koniec kwietnia kupił od Grupy TVN, wyniosła 185 mln zł - podał Scripps Networks Interactive, właściciel TVN.
więcej
|
YouTube zapowiada 40 własnych programów, pojawią się w nich Ellen DeGeneres, Ryan Seacrest i Demi Lovato
YouTube ogłosił szerokie plany publikowania w swoim serwisie własnych programów. Na platformę ma trafić 40 oryginalnych produkcji, część z nich z udziałem znanych celebrytów, między innymi Ellen DeGeneres, Ryan Seacrest i Demi Lovato. Wśród sponsorów pojawią się największe światowe marki m.in. koncern Johnson & Johnson.
więcej
|
Lis przed Kuźniarem i Borkiem wśród dziennikarzy na Twitterze, Święcicki, Durczok i Jastrzębowski z dużymi wzrostami (TOP 100)
Najpopularniejszym polskim dziennikarzem na Twitterze jest niezmiennie Tomasz Lis, który wyprzedza Jarosława Kuźniara, Mateusza Borka, Michała Pola i Konrada Piaseckiego. Po ponad 100 tys. obserwujących ma już 13 dziennikarzy, a przez ostatni miesiąc procentowo najwięcej zyskali Mateusz Święcicki, Kamil Durczok i Sławomir Jastrzębowski.
więcej
|
25 najgorszych haseł na świecie - na czele 123456 i password
Firma SplashData przyjrzała się ponad 2 milionom haseł, które wyciekły do sieci w ciągu ostatniego roku i przygotowała listę 25 najgorszych haseł.
więcej
|
Tinder notuje ponad 1,8 miliona płatnych użytkowników, ale spada liczba nowych subskrybentów
W I kwartale 2017 roku aplikacja randkowa Tinder zanotowała wzrost płatnych użytkowników o 227 tysięcy. W rezultacie liczba subskrybentów Tindera przekroczyła 1,8 miliona, choć tempo przyrostu nowych odbiorców aplikacji zwalnia od kilku kwartałów.
więcej
|
Oculus Story Studio bez własnych filmów, ale ze wsparciem dla twórców treści VR
Facebook zdecydował, że należące do niego Oculus Story Studio nie będzie już produkowało własnych treści, w tym także filmów w technologii VR. Zamiast tego studio ma zaoferować wsparcie technologiczne zewnętrznym twórcom gier i innych produkcji w wirtualnej rzeczywistości.
więcej
|
Jarosław Kuźniar: Szkoda, że mamy takie głuche prawo. ,,Bez uzasadnienia dla nieprzyznania obywatelstwa"
Decyzja prezydenta o nieprzyznaniu obywatelstwa Salarowi Farsiemu nie wymaga uzasadnienia. Irańczyk może jednak raz jeszcze złożyć dokumenty i ponownie rozpocząć procedurę ubiegania się o nie - tak brzmi odpowiedź Kancelarii Prezydenta RP na list, który wysłał Jarosław Kuźniar. - Szkoda, że mamy takie głuche prawo - mówi dla Wirtualnemedia.pl Kuźniar.
więcej
|
|
|